Onderbroken.. Vervelend dat ze zo veel last heeft Harlene! Goed masseren/fiets bewegingen maken. Het is een klein meisje nog zeg!! Hier wordt hij al zo groot. Over 2 weken weer naar het CB voor het tweede prikje. Gaat echt hard!
@chezzy fijn dat t goed gaat met jullie meisje! Dat is t belangrijkste! Hier sinds deze week echt bewust lachen naar ons en oma en opa. Beetje brabbelen en tongetje uit dr mond. Hoofd tilt ze nog niet goed op. Dus blijven oefenen. Rollen nu een doek op en doen die ter hoogte van haar borst. Dan lukt t wel en begint ze te kwijlen 😂 Sprongetje merk ik ook niet super duidelijk. Ook niet die huil piek etc. Maar ze doet wel de dingen die ze moet kunnen denk ik. Eten is hier nog een ding. Ze eet 8×90cc om de 2 uur zo'n beetje. Vermoeiend. Ipv 6× 120 ofzo. Of 5×. Cb bekt me daar nog over terug! Ps vroeger keek ik ook alleen maar boos 😂 tis goed gekomen. Oja ik begin 12 november met werken. Heb 4 weken vrij genomen extra.
Wat leuk chezzy dat je weer wat laat horen! We hebben allemaal periode dat het wat drukker is. Wacht maar tot we weer gaan werken. Vind de tijd zo snel gaan. Wat een klein poppetje hebben jullie chezzy! 😍 maatje 50 nog steeds. Super schattig. Die spongentjes uit het boek kunnen soms van de een op de andere dag. Ze kunnen niet ineens alles. Maar wel ineens gaan lachen en ineens omdraaien e.d. na een sprong kunnen ze het leren zeg maar, maar elk kindje leert op zijn eigen tempo. Eerst een vaag lachje en nu (vooral tijdens het poepen) heel veel gelach nu. Alsof het hem oplucht. Haha. Sinds vandaag kan hij ineens sabbelen op zijn mouw die drijf nat is. Erg handig, had mijn oudste ook wanneer hij honger had. Die interactie is bij ons ook nog niet zo lang hoor. Komt vanzelf! Idd niet te druk om maken, misschien komen bij haar de fysieke sprongen eerder dan de sociale. Mijn eerste kon bijv heel snel kruipen en lopen. Maar praten.. kreeg bij 2 jaar op het CB te horen dat we binnen 3 maanden terug moesten komen omdat hij achter liep. Anders moest hij naar iets speciaals toe. Nou een week daarna ging hij spontaan uren kletsen. Echt ineens. Hij moest 2 woord zinnen kunnen zeggen en sprak ineens 5 woord zinnen. Toen lag hij meteen op het niveau van iemand van 3-4 en liep hij dus voor. Ik kan mij er echt niet druk om maken. Kijk goed naar je kleine. Soms kunnen ze al meer dan je denkt.
Hoogzwangere schoonzus in het ziekenhuis. Zou het begonnen zijn? Zo spannend!! Voor ons de eerste keer dat we oom en tante worden. Nu weten we hoe het voelt om thuis te zitten. Arggg wat ben ik nieuwsgierig!!
Wat leuk dat jullie voor t eerst oom en tante worden!! Spannend hoor. Hoever is ze? Ieder kindje ontwikkeld zich op hun eigen manier. Hier 1e sprongetje duidelijk herkent. 2e niet zo zeer. Harlene: onze dames gaan beetje gelijk op qua gewicht en lengte, grappig! Vandaag over gegaan op maatje 62. Ik dacht het is veel te ruim, maar past perfect. Maatje 56 maar heel kort aangehad, zonde eigenlijk.. sommige dingen heeft ze niet eens aangehad. Wauw hier heeft ze de HELE dag in haar bed geslapen! Zonder moeilijk doen, 10 minuutjes huilen/ Troosten en snel in slaap! Wat heerlijk en wat een tijd over. Ik wist niet eens wat te doen. Nu wel lekker in de draagdoek omdat we dat beide fijn vinden! 😍
@mich jaa leuk hè ze schelen ook maar een paar daagjes! Ben ook overgegaan naar 62 en zit perfect inderdaad! 56 hen ik 2 action tassen vol 😣 zo zonde. Van sommige dingen kan ik geen afscheid nemen zoals t pakje dat ze aan had in t ziekenhuis. Hier beetje verhoging van de prikjes en slaperig.
Ze is bevallen en alles is goed gegaan. Super leuk dat we zo dicht op elkaar zitten. Wat lekker Mich zo een slaapkopje. Lekker om wat tijd vrij te hebben. Lekker die slaperigheid na de prikjes Harlene! Hebben jullie lekker geslapen vannacht?
Nee, zo jammer dat het dan niet meer past 😕, maar oooooohhh zo leuk om weer te gaan shoppen haha. Vriend verklaart me voor gek, die heeft zoiets van; als ze maar iets aanheeft. Ik vind het alleen maar leuk! Fijn dat alles goed is gegaan! Straks als ze wat ouder zijn is dat hartstikke leuk, kunnen ze samen spelen. Ik zit alweer beneden, kleine heeft alweer gegeten en ligt er alweer in. Ze slaapt overdag in een zijslaper, wil dan zelf liever niet slapen want wil het in de gaten kunnen houden. Vriend ligt nog lekker te pitten.
Gefeliciteerd vrolijklente! J sliep al om 2100 uur dus haar laatse fles wou ze voor de helft. Werd om 0400 wakker en vriend zit met haar beneden. Heerlijk. Moet zo spullen pakken voor t weekendje weg... En honden naar pension brengen. Ja ik winkel me suf voor mevrouw. Van de week overslagrompers van Noppies binnen gekregen. En super leuke dingen op nextdirect besteld. Moet nu alleen zo'n skipakje hebben voor de winter.
Gefeliciteerd @vrolijklente! Heb je er een neefje of een nichtje bij? Dat shoppen herken ik, heb zelfs vorige week al kleertjes gekocht voor maatje 62, omdat het in de aanbieding was haha. En de mama mazzeldagen zijn er ook weer... Vandaag een nieuw record gezet met gezellig "kletsen", ze heeft lang aandacht voor me gehad, echt ontzettend leuk! Dus das alweer een stap vooruit!
Dank jullie wel meiden! Een neefje . Sterkte komend weekend Harlene! Hopelijk valt het mee! 😚 Wat leuk Chezzy!! Hoe lang "kletsen" jullie ongeveer?
Weer een weekend voorbij! Wat gaat de tijd snel! Hebben jullie een fijn weekend gehad? Hoe was het met je familie Harlene?
Gaat echt snel hé! Hier wordt ook vaak veel gekletst! Zo lief en gezellig. Ze kijkt je dan echt heel mooi aan en dan heb je zo goed contact. Kan zomaar 10-15 minuten. Onze dame gaat morgen ochtend wennen bij de gastouder... spannend 😲
Ohhh officieel zit mn verlof er nu op! Gelukkig nu nog 3 weken vakantie maar dat gaat ook weer zo snel voorbij! Ongelofelijk dat ik dan gewoon 20 weken vrij heb gehad zijn omgevlogen! Heb nog helemaal geen zin om weer te beginnen, jullie? Met ons meisje gaat het ook nog steeds heel goed gelukkig. Ze kwijlt wel veel! Moet soms wel 2x op een dag een schoon shirtje aan doen omdat het helemaal nat is. Sinds een paar dagen ligt ze nu s'avonds rond half 9 in bed. Eerder lag ze gewoon bij ons op de bank want wou ze nog niet slapen maar dit is nu wel heel fijn. Heb je weer wat aan de avond. We maken haar dan rond 11 uur nog wakker voor een fles en dan slaapt ze meestal door tot 7.30/8.00. Heerlijk!
Hoi meiden, het is al weer even geleden maar ik ben er weer. We waren een weekje naar Center Parcs geweest. Lekker uitgerust (alhowel de stoelen en bank niet echt goed waren voor mn bekken, want daar heb ik nu weer meer last van). We zijn naar babyzwemmen geweest, zo leuk! Harlene, hoe is het familieweekendje gegaan? Vrolijklente gefeliciteerd met je neefje! Aan alle meiden die bezig zijn met inbakeren: helpt het een beetje? (Heb niet alles bijgelezen) Vwb spelen/kletsen: Joachim vind liedjes zingen erg leuk. Kan hij als hij op je benen ligt wel half uur volhouden. Dus ik heb mijn kinderliedjesrepertoire inmiddels weer aardig opgevijzeld. Kletsen vind hij ook geweldig. Als hij in je armen ligt en hij is goed wakker dan gaat hij echt breeduit lachen en kletsen (en charmeert daarmee ook altijd het kraambezoek). Soms kletst hij hij ook in de box tegen zijn knuffel. Of tegen de muur, hij is niet zo moeilijk. Hier inmiddels maatje 62, al heb ik wel gemerkt dat er groot verschil zit tussen de verschillende merken! Sommige 62 zijn kleiner dan sommige 56 en sommige 62 zien eruit als 68 zo ruim vallen ze. Hebben jullie dat ook of kopen jullie voornamelijk van 1 merk? Wij hebben het grootste deel gekregen van mn schoonzus, dus heel veel verschillende merken. Hebben jullie het eerste griepje/verkoudheid oid al gehad? Joachim heeft dat nu: onwijs snotteren en hoesten en temperatuur van 38,6. Zo zielig. We hebben babyneusspray, er staat een ui naast zn bed en we hebben een handdoek onder zn matrasje zodat zn hoofd wat hoger ligt, maar verder kun je weinig doen. Hopelijk knapt hij snel weer op. Ik ben dit weekend al weer begonnen met werken! :O
Hoi! Gelukkig weer thuis! J.ames heeft zich perfect gedragen het weekend! De heen en terug reis heeft ze 2 uur geslapen. Daar zo deed ze t super goed. Weekendje zelf vond ik niet zo boeiend. Alles met elkaar doen. Badkamers delen etc 😥 lekker thuis gelukkig. Hier "kletst" de baby regelmatig. Voor al in de ochtend. Verder lacht ze heel veel. Tijdens de voeding ook. Ze laat vaak los om te gaan lachen. Ze draagt nu echt maat 62. Heb nu t boek van ria blom. Ga er vandaag in beginnen! Ik ga 12 november werken. Opzich vind ik t niet erg. De hele dag thuis en het voeden en verschonen vind ik t best fijn om wat anders te gaan doen 😊
Hey meiden, Wij zijn ook op vakantie geweest, was heerlijk! Echt ff met ons gezinnetje! Fijn dat t weekend uiteindelijk meevielharlene. Hier wisselt de maat nog al. Ze heeft nu zelfs nog een shirtje maat 50(valt groot) maar ook wel dingetjes maat 62. Over het algemeen maat 56 nog. Ik heb haar vandaag laten wegen bij het bv-centrum, 5270 gram. Ze is een beetje van de regel. Druk bezig met het toepassen van de regelmaat maar ze moet veel huilen en wordt toch nog snel wakker. (ze valt wel snel in slaap maar wordt te snel weer wakker) Ze heeft nu ook al een paar dagen niet gepoept en laat dikke stinkscheten. Dat zit haar vast dwars. Vind het zo lastig, wat is er nou.... Vooral de nachten is ze onrustig. Ik denk er over om haar op haar eigen kamertje te leggen zodat ik niet elke kreun hoor maar zolang ik snachts nog 2x moet voeden vind ik dat eigenlijk niet zo fijn.... Wij kletsen ook wat af idd, zo leuk. Je krijgt dan echt reactie! Heerlijk!
@marrieb hier poept ze ook minder. Haar poep is steviger geworden. 1x in de 2 a 3 dagen. Bij t cb woog ze van de week 5165 hier. Ze laat ook van die scheten haha. Probeer haar nu overdag in haar bedje te laten slapen maar tot nu geen succes. Ze gilt t hele huis bij elkaar en valt alleen bij mij in slaap op m'n arm. Heb ook besloten alleen de ochtend bv te geven. Rest van de dag krijgt ze de fles. Ik kolf om t op peil te houden zodat ze sowieso 1 fles bv krijgt. Ben anders de hele dag in de weer. Ze slaapt niet en eet dan slecht en kan de honden niet uitlaten etc. Blijft lastig allemaal...
Fijn dat het weekend meeviel Harlene! Lieten ze jullie een beetje vrij? Lekker dat jullie ook een leuke vakantie hebben gejad Marrieb! Balen Harlene dat de bv zo lastig gaat. Knap van je dat je in de ochtend nog zo veel mogelijk gaat voeden. Hier erg wisselend maar door een voorraadje kan ik bij lege borsten wat extra's maken. Vandaag hem lekker aan het lachen gemaakt. Tong uitsteken, ging hij ook een beetje met zijn tong smakken en daarna lachen. Zo leuk. Hij heeft alleen weer een allergische reactie gehad. Cacao of manderijn zijn verdacht. Dus komende weken niet eten en dan een van de twee om te kijken welke daadwerkelijk de boosdoener is. Wil alleen niet mijn melk weggooien dus dat gaan we komende dagen nog even opmaken.