@fas net voor t slapen gaan heeft ze 120cc gedronken. Wel uit een nieuwe fles, dr Browns. Misschien dat het uitmaakt? Ze groeit goed en ze doet t goed. Dus als zij genoeg heeft aan elke keer 90cc.... dan hoeft ze gewoon niet meer per keer. Misschien veranderd het opeens. Ben benieuwd! Als ze nog meer gaat spelen etc krijgt ze ook meer honger 😉 @vrolijklente inderdaad geen ruzie maken om niks. Misschien is je lichaam in de war.
Ja gelukkig mijn lichaam in de war. Ben niet zwanger. De vorige keer werd ik idd ook pas ongesteld met 7 maanden, toen was ik gestopt met de bv. Las dat misselijkheid ook kan komen door vermoeidheid. Mijn darmen zijn misschien toevallig ook van slag van iets. Weet echt niet wat ik had moeten doen als ik zwanger was geweest. Ben blij dat ik er niet over na hoef te denken. Als mijn leven er niet van af zou hangen, zou ik het kindje sowieso houden, maar omdat ik geen kinderen meer mag krijgen eigenlijk, maakt alles zo gecompliceerd. Snap eigenlijk niet zo goed waarom ze me tijdens de keizersnee niet meteen geknipt hebben als het toch niet meer mag.
Fijn vrolijklente, toch een geruststelling denk ik. Harlene, hier drinkt ze ook niet veel hoor. Ze mag 800 cc flesvoeding, met haar gewicht. Ik ben al blij als ze 700 drinkt. Ze zit vaak tussen de 650 en 700. Ze groeit ook prima , dus vind ik t ook prima. Oh en vaak verdeeld over 5-6 flessen.
Pfft misschien moet ik ook maar aan de fles. Ik zit zeker aan de 7 en gister zelfs aan 10 voedingen per dag! Borstvoeding dan. Maar ja, hoort erbij al zou ik het graag anders zien. Maar.... L. Heeft wel geslapen van 19.30 tot 01.30 en daarna tot 05.30. Nu die eerste ruk nog snachts en dan ben ik blij....
Met BV gaan ze vanzelf ook doorslapen marrieb. Wij smokkelen een beetje. Kolf 50cc af in de ochtend en geef dat in de avond. Haha. Hij heeft al een paar keer 8 uur gehaald. Vannacht helaas 2 keer tussen door wakker om 1 uur en 4 uur. Hij ging ook al erg humeurig naar bed, had lege borsten weinig aan te doen. Kom net van het cb thuis. Hij doet het goed. Morgen gaan we een wereld reis maken naar de dietist. Volgende week is het herfstvakantie en is ze er niet en wil geen twee weken wachten. Het CB vind dat we het beter nu stabiel kunnen hebben voordat we met hapjes beginnen over een maand. Dus asap uitzoeken met een dieetplan. Ze gaf aan dat wel degelijk studies bestaan die duidelijk aantonen dat bv voor allergiekindjes beter is dan hypoallergene kv. De dietiste wordt gelukkig vergoed. Nog even volhouden dus.
@mich ja hier mag ze zo'n 760 per dag. Maar ik kom aan de 600/650 nou ja ze doet t goed gelukkig! Ochtend bv dus dan weet ik niet wat ze binnen krijgt. Ben al blij dat ze snachts door slaapt 😉 @vrolijklente oooh fijn zeg. Inderdaad als zwanger worden voor jou gezondheid niet goed is moet dat niet gebeuren! @marrieb ooe zwaar zeg 10 voedingen. Ik geef alleen de ochtend bv. Ik word er zo misselijk van overdag. Heb ik met kolven ook trouwens. Heb dan wel wat te drinken bij me. Maar omdat J eerst wel 20x per dag aan de borst wou ben ik er ook meegestopt. Zo vermoeiend. Maar ja baby's zijn eenmaal graag bij hun moeder!
Maak je hem dan wakker vrolijklente en geef je de afgekolfte melk dan met de fles? Om 11 uur ofzo? Ik heb L. Een tijdje om 22.30 wakker gemaakt maar dan kwam ze nog steeds om half 2. Dus het zit er voorlopig nog niet in denk ik. Ben al lang blij als ze 1 keer per nacht zal komen ipv 2 of 3 keer....
Hoi meiden, alles gelezen. Wij waren onverwachts op vakantie gegaan naar turkije voor 1.5 weekje. Het ging heel goed. In het vliegtuig terugreis heeft hij zelfs 3.5 uur lang in de draagzak geslapen. Borstvoeding ging ook prima. Heb wel eenmalig een keer nutrilon zakje gegeven 90 cc omdat ik zelf die dag diaree had en niks had gegeten en gedronken etc. Hij is vandaag 3 maanden, wat gaat het snel allemaal. Morgen cb voor 2e prikjes. Gisteren had ik een beetje bloed dus dacht ongesteld geworden maar daarna was het weer weg, het is iig niet heftig begonnen ofzo. Wij hebben ook niet echt een ritme ben voeden. Ik tel niet op hoeveel voedingen we uitkomen. Moest eigenlijk 3 uurtjes ertussen laten wat soms lukt en soms niet. Hij zat laatst met zijn gewicht op de +2 lijn dus ben benieuwd morgen. Heb gisteren bv gekolfd voor in de vriezer. Hij mocht max 130 cc drinken van cb maar ik merk dat hij meer wilt. Bij ons is het ritme zo meestal Meestal wordt hij echt wakker tussen 8:30-09:00 en daarna geef ik gelijk bv. Daarna gaan we naar de woonkamer en gaat hij in de box. Is een tijdje stil met boxmobiel. Wij zitten dan met grote zus ontbijten en ik aan de koffie. Dan wordt hij tegen 10:30 - 11:00 moe en leg ik hem op bed in zijn wieg. Dan slaapt hij en soms is dat een uurtje en soms zelfs 3-4 uurtjes. Als grote zus op de opvang is slaapt hij volgens mij langer omdat er geen geschreeuw en gestamp is hahha. Als hij wakker wordt weer bv en dan weer in de box. Ik heb hem wel meestal in de box jammer genoeg want dan laat grote zus hem echt niet met rust. s'nachts verschilt het ook. De ene keer meer ertussen laten en soms 2-3 uurtjes. Ik probeer altijd eerst zijn speen, hij is echt een buikslaper geworden, dan valt hij gelijk in slaap, s'nachts slaapt hij wel op zijn rug hoor , op buik durf ik dan nog niet
Hij is gewoon wakker tussen 8-10 in de avond. Dus rond 9 uur of eerder als hij honger geeft. Gaan we naar boven met een flesje. Drinkt hij eerst het flesje op en daarna nog 2 borsten en dan slaapt hij rond half 10-10uur en wij dus ook. Soms wil hij niet slapen, hebben we pech en slaapt hij pas om 11 uur. Maar we hebben hem nog NOOIT wakker hoeven maken. Haha. Hij slaapt echt weinig Afgekolfde melk in een flesje idd marrieb
Lekker roosje ongepkande vakantie!! En fijn dat alles goed is gegaan. Ik tel de voedingen ook niet echt, maar er zit wel een bepaald ritme in waardoor ik ze kan tellen. Soms voed ik zoveel achter elkaar dat het bijna in elkaar over loopt. Dan blijf je bezig voor je gevoel. Soms zijn we ook wel eens de deur uit en dan rek ik met een speentje. Als je nog een broertje of zusje hebt met nog een agenda moet je wel.
Ok, maar je denkt dus dat hij langer slaapt doordat hij eerst uit het flesje drinkt en daarna nog uit jouw borst? Hier is ze er tegen half 7 echt wel aan toe om naar bed te gaan. Vaak wil ze vanaf 5 uur niet meer slapen en dan 'zit' ze erbij aan tafel. Natuurlijk altijd net onder het eten haha. Misschien moet ik ook maar stoppen met voedingen tellen.... Het wordt idd vanzelf wel minder
Ja ik denk het wel. Ook maar een gokje. Of het is toeval. Als hij het koud heeft komt hij in de nacht ook vaker merken we. Heb dan zelf ook meer honger omdat ik wakker wordt. Hij is helaas echt een koukleun.
Hier een voedselvergiftiging.voel me echt beroerd maar het leuke is dat de oudste twee ook ziek zijn en de baby verkouden. Probeer elke keer een paar slokken water want tja t vocht gaat er aan alle kanten uit! Merk niks aan de baby. Die heeft volgens mij gewoon genoeg. Deze komt altijd al vaak voor de borst. Zit nog steeds ong. 2 uur tussen. Dag en nacht. Hier is het ritme dat ze rond 7 uur altijd klaar wakker is. Gaat ze lekker kletsen op bed. Vaak ook met grote broer. Dan rond half negen als broer naar school gaat dan gaat ze weer naar bed. Tijd voor grote zus en onbijten we. Meestal slaapt ze tot 11 uur dan gaat rond 12 uur zus naar bed en is het baby tijd. Na een half uurtje baby ook naar bed en begin ik met koken en komt grote broer thuis voor de overblijf dus zijn tijd! Maar eind van de middag is vaak rommelig. Maar rond half acht begint de baby aan haar nacht en kan ik de 2 andere op bed leggen. Strak schema hier. Vak gaan we in de middag even naar buiten voor een boodschapje of school. Maar vandaag was alles anders. Wil alleen maar slapen 😯
Beterschap oumi!! Pittig elke 2 uur voeden. Ik dacht dat ik op veel voedingen zat, maar er zijn meer die dus nog vaker voeden dan mij. Ook de nachten gaan dus goed. Soms slapen we door, soms 1-2 voedingen ertussen. Maar steeds minder. Vond die periode van elke 2 uur, ook snachts echt pittig. Blij dat we daaruit zijn. Lijkt al heel lang geleden.
Beterschap oumi. Hier heeft j tot 0700 geslapen en daarna 1.5 naar kdv geweest om te wennen. Morgen 3.5 uur en ga ik lekker chillen. Vandaag nieuwe lakentjes gehaald en matras voor haar ledikant. Ze slaapt nog in de wieg maar vind hem zo krap worden. Gisteren overdag was ze heel opstanding. Niet willen slapen etc. Tot janken aan toe. Nou ja wel lekker van 21.00 tot 07.00 geslapen.
Och wat een leuk ding harlene! En wat lekker dat ze dan zo lang slaapt na opstandig te zijn geweest. Ik ben bij een osteopaat geweest, haar hele nek zit vast. Waarschijnlijk door de bevalling of door het vele overtrekken en gespannen zijn van de koemelk allergie. Nu hopen dat t werkt.
Mijn nichtjes hadden ook baat bij een osteopaat. De een had wat met dr schouder en de ander ook met haar nek.
Zo, er is heel wat afgekwebbeld. Beetje te veel om te reageren! Zal m'n best doen om vaker ff het forum te checken hihi. @Mich, hoop dat het helpt! @Oumi, gaat het al beter? Kwam vorige week weer veel knuffels tegen. Zo leuk allemaal, maar haar kamertje is helaas te klein om ze allemaal te kunnen plaatsen. Dan is het zoek baby in een berg vol knuffels😝 Vandaag weer voor het eerst gewerkt! Was lekker en dag was zo om, viel me dus 100% mee. Kolven ging ook prima. Kleine meid had het thuis ook prima naar haar zin. Hopen dat alles zo goed blijft gaan.
Hier gaat het gelukkig weer beter. Had die avons nog wel koorts gekregen maar met een Paracetamol mn bes ingegaan want moest de volgende ochtend in het zh zijn voor een van de kids. Chezzy fijn dat het werken goed gegaan en is een voora fijn dat je kleine het ook goed had thuis. Lijkt me heel fijn als je je baby gerust achter kan laten. Hier krijgt niemand haar tustig behalve ik zelf. Ze zet een keel op en blijft gillen tot ik haar pak. Zelfs een fles geven door een ander gaat ze protesteren. Kraamzorg zei meteen na de geboorte al.. pittige dame!