Oumi, een vriendin van mij had dit probleem ook. Wilde alleen de fles van haar. Als ze niet 'beschikbaar' was en dus afwezig accepteerde ze het wel van een ander. Heb je al geprobeerd om iemand haar de fles te laten geven terwijl je er zelf niet bij bent?
Ja ik geef eigenlijk nauwelijks een fles. Ze drinkt altijd uit mn borst. Maar ik ga over 2 weken weer een keertje zwemmen zonder kindjes. Even een momentje voor mezelf en blijven de kids met mn man. Dus dan moet ze waarschijnlijk wel een keertje een fles nemen. Ga er vanuit dat als ze veel honger heeft het wel moet accepteren.
Ja je moet zeker even tijd voor jezelf nemen oumi. Merk dat ik dat veel te weinig doe. Lekker cliché maar eerst kind dan man en dan ik 😂 J heeft vannacht op haar eigen kamer geslapen. Ging super goed. Gisteren een winterjasje gezicht maar alles is al op 😔 in maat 68. Even online proberen maar. Fijn weekend iedereen.
Er is sample sale bij Pinc Sale in Rdam dit weekend Harlene. Gisteren hadden ze nog wel wat winterjasjes (maar ik weet niet of ze dat morgen ook nog hebben). Oumi hopelijk gaat het goed met de fles als je gaat zwemmen!
Goedemorgen meiden! Ik heb een lange vraag.. Sinds ik gestopt ben met afkolven in de ochtend, heb er deze week simpelweg geen tijd voor gehad, heb ik ook geen flesje om in de avond te geven. Meteen hebben we weer vreselijke nachten. Vanacht 4 keer eruit. Hij slaapt gelukkig wel weer snel en heeft geen last van kramp. Maar zeker ML wil een alternatief: kv, 1 flesje in de avond voor een goede nachtrust. (Of blijven afkolven in de ochtend. Ik vind KV 1 flesje opzich wel een goed idee. Kan ik ook makkelijker gaan werken in de avond, maar ben zo bang dat mijn productie nog lager wordt en je dan 2 flesjes gaat geven etc. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn erg welkom!! Wil het liefst tot 6 maanden volop borstvoeding geven. 1 flesje vind ik wel ok. We moeten het ook kunnen volhouden. Bij mijn oudste was het allemaal zo veel makkelijker.
@vrolijklente nee kan je niet helpen. Ik heb alleen t hele idee en gedachte mbt bv opzij gezet. Ik geef t wanneer t kan en zo niet dan niet. Ik zou zeker een fles kv geven voor t slapen als jullie dan je rust krijgen. Maar je kolft in de ochtend dus voor een fles in de avond als ik t goed begrijp? Ik deed t anders om. Ben sowieso gestopt met kolven. En merk dat mijn weinige productie nog even laag is. Volgens mij is t bij mij niet veel minder geworden. J heeft tot 0745 geslapen. Heerlijk!
Lijkt mij veel relaxter Harlene! Fijn om te horen dat je productie niet minder is geworden. Ik heb vanochtend toch weer gekolft. Helemaal leeg, kwam 55cc uit. Dit was 20 min na het voeden. Vind het wel netjes. Denk dat we 40 gebruiken. Moet nu weer opnieuw een voorraadje opbouwen. Heb ook nog in de vriezer liggen, dus dat moeten we dan ook maar een keer gaan ontdooien. Moet goed op de houdbaarheid letten. Ik lees op internet zulke stomme verhalen, ik twijfel eraan of het waar is. Dat 1x kv een maand lang de berscherming van bv verpest. Wtf, dat kan toch niet? In bv zitten antistoffen die blijven toch gewoon werken lijkt me. Er zijn natuurlijk ook kindjes die uitsluitend kv gebruiken, die leven en groeien ook gewoon. Maar omdat hij zoveel kans heeft om nog meer allergien te ontwikkelen, twijfel ik weer zo erg. Dus we gaan gewoon door. Maar wil wel ergens overgaan op deels kv. We moeten nog even kijken wanneer dat moment is. Scheelt dat we kv bij een apotheek moeten gaan halen en we een "dubbele blinde test" moeten doen die een paar weken (?) Duurt. Dus ineens zomaar stoppen kunnen we niet en dan waait het "ik ben er klaar mee" weer over.
Vrolijklente; ik snap dat je bv wil geven omdat je vind datdat het beste is maar zou het voor je zoontje misschien niet beter zijn om helemaal op hypo allergene kv over te stappen? Zo krijgt hij niet per ongeluk iets binnen wat hij niet verdragen kan en heeft hij dus niet onnodig pijn. Is gewoon een serieuse vraag hoor, geen kritiek ofzo. 😊
Volgens alle 'instanties: cb, lactatiekundige, dietist etc.' Is juist bij een kindje met koemelkallergie en andere allergien bv het beste. Juist omdat het ook beschermt tegen het opbouwen van allergieen. Dacht hetzelfde hoor!! Het is een enorm uitzoek werk. Eet nu best veel dingen niet. Maar vind dat nog niet eens zo erg.
Nou de nacht ging echt weer beter. Fijn dat het werkt, houd wel in dat ik moet blijven kolven als we een goede nachtrust willen. Of flesje kv. We gaan het gewoon per week bekijken.
Vrolijklente vreemd dat iemand gezegd heeft dat het de bescherming van bv verpest. Precies wat je zei... die antistoffen zitten erin. Ik heb het toen nagevraags bij mn andere dochter. Omdat het toen niet lukte volledig te kolven gaf ik dus ook flesjes kv. En alle bv die je geeft is goed. En als je minder productie hebben zitten alle goede stoffen ook in dat beetje bv. Ik heb ook gwn nu weer een pak nutrilon staan voro als ik er dus niet ben of soms buiten en geen bv kan geven.. Ik heb eigenlijk qua productie nu wel genoeg. En door af en toe de fles is mn productie niet minder geworden maar het is sinds de geboorte juist meer geworden. Om af en toe een fles hoef je je echt niet druk te maken. Alleen moet je uitkijken dat je niet voor de makkelijke weg kiest. Ik ben echt super pro bv. Komt van huis uit want mn hele fam heeft de kinderen echt tot 2 jaar bv gegeven. Maar toch vind ik dat iemand zich niet gek moet maken door bv. Je dort je best maar het moet niet tenkoste gaan van het gezin. Bv moet fijn en leuk zijn.. want door slaap en goed in je vel zitten zal de productie ook verbeteren. Binnen mn schoonfam ben ik echt de eerste die haar kinderenmet bv voedt en die vonden het heel moeilijk en stimuleerde me echt elke keer de fles te geven. Dat zorgt stiekem ook wel voor nog meer motivatie die fles juistniet te geven en alle voordelen van bv te laten zien.. Bij mij werkt kolven echt demotiverend dus daarom geef ik liever een flesje kv af en toe dan geklofde melk. Je kan trouwens hiervoor ook een lactatiekundige inschakelen. Ik ken een hele goede die ook begeleid in flesvoeding geven. Of je helpt een afweging te maken het wel of niet te doen. Ze werkt in omgeving rdam
Fijn om te horen! Dus jullie (oumi en harlene) geven eigenlijk ook af en toe kv en combineren dit met bv. Een flesje voor onderweg is inderdaad ook wel eens fijn. Ontploffen je borsten dan alleen niet als je thuiskomt? Onze lactatiekundige was ook heel makkelijk met een keertje kv geven. Je moet idd ook niet te makkelijk er in worden. Hier beiden familiekanten voor fles voeding. Die snappen niet dat ik op dieet ga om bv te kunnen geven. Sowieso kreeg ik bij de eerste al commentaar dat ik langer dan 6 weken bv ging geven en dat ik stopte met werken. Toen ik zei 'kunst' voeding wisten ze niet eens wat dat was. Ze geven 'fles' voeding en geen kunstvoeding. Ik ben heel blij met mijn nieuwe bonus moeder. Nieuwe vriendin van mijn vader. Kan het erg goed met haar vinden en zei heeft ook beiden keren lang bv gegeven.
Had het overigens op andere fora gelezen. Ik wilde alleen ervaringen/informatie over het combineren van bv en kv. Je leest soms hele idiote uitspraken en complot theorieen. De maan zou gekleurd zijn en alle ruimte reizen nep e.d. Maar je gaat er wel over na denken. Net als voor/tegen vaccinatie is kv/bv ook een ding. Maar over combineren van beiden is gewoon heel weinig te vinden. Je 'kan' blijkbaar alleen maar voor of tegen zijn, een middenweg is er niet.
Vrolijlente, ik heb in turkije ook een zakje kv gegeven 90 cc toen we buiten waren want ik omdat ik diarree was geworden had ik geen zin om te kolven en kwam niks uit had wel geprobeerd en vorige week waren we uit eten en had thuis gevoed. Ik verwachtte dat hij zou slapen maar hij huilde en werd maar niet stil, toevallig had ik een flesje en zakje kv bij me en heb hem dus gegeven, heeft geen invloed op mijn bv gelukkig
Oh wat fijn Roosje! Blij met nog meer ervaringen. Ik had met dat fulltime kolven zelf ook 1 flesje kv gegeven. Was toen 6 weken. Maar mijn productie was toen al slecht. Je laat de kleine ook niet verhongeren.. als we straks met hapjes gaan beginnen is het eigenlijk hetzelfde besef ik mij nu.
Ja ik combineer bv en kv. Anders maak ik mezelf gek en dat wil ik niet. Vind het ook fijner om de deur uit te gaan met in m'n achterhoofd dat ik gewoon kv kan geven. Na m'n menstruatie is m'n bv productie zo laag dat ik in de ochtend kan voeden en voor t slapen gaan.
Vrolijklente fijn dat je iemand hebt in je familie nu met wie je over bv kunt sparren. Ik moet zeggen mn borsten altijd wel soepel voelen. En die kust voeding is meer voor erbij en precies fijn om in mn achterhoofd te hebben voor als ik buiten ben. Harlene heb je al met een lactatiekundige gezeten. Bij mij bleef (naar mijn idee) mn bv ook achter maar yoen alleen bijgevoed doormiddel van een bv hulpset. Zo heb je je kindje toch aan de borst krijgt eten binnen en je productie wordt gestimuleerd.
Oumi heb inderdaad en lactatie deskundige gehad hier maar t werkt gewoon niet. Wat ik erg jammer vind. Baby drinkt ook erg traag aan de borst. Zo zat ik de eerste weken uren en uren met haar aan de borst dat ik nergens anders meer tijd voor had. De fles drinkt ze ook in 2x leeg. Laat staan met bv. In de ochtend vind ik t niet erg. Tis prima zo voor ons.
Harlene, Bij mijn dochter had ik in het begin ook weinig productie en tweede dag na geboorte zelfs kv bijvoeding gegeven. Ik heb idd geprobeerd bv te geven maar ze kreegniet genoeg. Tot ze 9 maanden was bv en kv gecombineerd, snachts en in de ochtend kreeg ze bv, het ging toen prima hoor, als ik buiten was of op visite gaf ik haar de fles en thuis bv ofzo.met 9 maanden was ik begonnen met werken en ben toen helemaal gestopt Bij mijn zoontje nu was bijvoeding helemaal niet nodig wat ik echt hoopte dus, heb tot nu toe alleen dus 2x kv zakje gegeven. Als het echtecht nodig is waarom niet maar ga proberen zo lang mogelijk bv te geven Afgelopen donderdag naar cb geweest en prikjes gekegen. Hij heet alleen tijdens prikken gehuilden daarna was hij stil. Geen koorst gehad en zelfs doorgeslapen van 20:00 tot 04:00 en daarna tot 08:00 Hij is nu 7250 gr en 61 cm. Mijn kleine olleke bolleke haha zit nog steeds op +2 lijn met gewicht