16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet nu toch wel zeker dat hij van de honger steeds wakker wordt en onrustig is. Ik ben weer erg misselijk en de dietist en CB hebben het steeds over te korten. Ik val niet veel af, dus dacht het zal wel. Heb nog een klein voorraadje melk in de koelkast. Ik kolf 50cc in de ochtend en geef 50cc afgekolfde melk in de avond. Hij bleef zo onrustig. Om 11 uur sliep hij eindelijk maar om 12 uur alweer wakker. Voeding + nog 30cc extra gegeven die hij zo op had. Daarna sliep hij ineens tot half 7. Moet ook onwijs veel eten van die dietist, dacht het zal dus wel. Ik val nauwelijks af en wat ik moet eten is idioot veel: 8(!) Volkoren boterhammen, 2 liter water, 0,5l rijstmelk, 3 stuks fruit, vlees, aardappels, boter. :$ Ik kom niet aan de hoeveelheid brood, melk en fruit. Omdat ze gister zei dat ik ook zelf nutricia kon drinken voor de voedingsstoffen, dacht ik doe ik dat om zo ook bij mij de te korten weg te werken en zo hopelijk meer voeding kan geven. Maar er zijn dus 2 opties:

1. (Mijn voorkeur) Ik drink nutricia, te korten weg, meer voeding met bv antistoffen, mildere reactie als hij niet tegen die melk kan.
    2. (ML voorkeur) geef de kleine nutricia, als hij reageerd is dat sneller en is maar 1 voeding 'besmet' ipv een paar voedingen voordat het uit mijn systeem is.

Ik wil het niet combineren met cacao/aardbei of citrus vruchten omdat hij op een van deze 3 ook reageerd. Dan weet ik niet of het de melk is, of een van die 3 dingen als hij reageerd. Dus kan er geen chocomelk van maken zoals de dietist zei. Het schijnt onwijs vies te zijn zonder iets lekkers erdoor heen. Dacht zelf aan een beetje vanilleextract en eventueel suiker erbij. Moet je die melk verwarmt drinken? Hebben jullie nog lekkere tips?

2. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Apotheek belde net. Dat ze een machtiging gehad hebben voor J, of dat klopte want hij staat niet in het systeem en heeft dus ook geen geschiedenis bij hun. 😂 Duh, hij is pas 3 maanden oud. Lach me suf. Krijg nutrilon pepti. Heb een machtiging voor een maand vanaf vandaag, dus als ik meer wil moet hij verlengt worden.

3. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik zou zoals je man zei even direct iets aan hem geven. Zo heb je meteen duidelijk of hij er tegen kan.. maak het gezelf niet te moeilijk... gaat het goed dan begin je zelf met drinken.

Ik weet niet of je van kokos houdt. Maar een paar lepels kokosolie ( onbewerkt) is heel goed voor de bv wordt je melk lekker vet van.. en de smaak van kokos overheerst vaak wel snel.

Nie aan acht boterhammen? Pfff ik kan er wl meer dan 10 op. Ik eet ect alles wat los en vast zit. Pff wordt zelfs wakker in de nacht van de honger en dan moet ik echt iets eten want trek het anders niet. Ik ben totaal geen avond eter maar nu kan ik wel meer dan een bord op. Maar goed t is normaal zeggen ze met de bv.

Hier echt een vreselijke nacht gehad.. gaat het over dag super goed. Ze sliep heerlijk 2 keer 3 uur in haar bed. Maar de laatste dagen in de nacht komt ze om het half uur en dan is ze eigenlijk klaar wakker. Wil ze lekker met me spelen en lachen.

4. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik beb toevallig cocos vet liggen. Had dat gebruikt voor een melk vrij recept. Pindadaus voor over de nasi zonder melk. :p ga ik dat eens proberen. Beetje suf om veel vet te eten. Wil nog heel wat kilo's kwijt. :) maar bv gaat nu voor. Afvallen komt wel weer. Wat veel zeg 10 boterhammen. Heb ik de nacht ook wel trek als hij voor veel voedingen komt. Maar kan dan ook geen boterham naar binnen werken. Eet 1 koekje dat vind ik wel weer genoeg. Hou ook niet zo van brood, misschien is dat bet verschil. 6 op een dag moet te doen zijn. :)

Vervelend dat ze snachts zo wakker is. Hoe is ze overdag?

5. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ja precies. Had me ook voorgenomen af te vallen maar het het snel maar weer gelaten. Mn lichaam heeft nu behoefte aan meer calorieën met de bv. Overdag is ze geweldig. Gezellig slaapt heerlijk zo een 2 uur achter elkaar in haar eigen bed. Z heeft ook echt behoefte aan om in haar bed te slapen.

Maar de nachten pff.. weet niet zo goed wat ik moet.

Ik dscht probeer een fles er achteraan.. maar honger is het niet. Ze wil niet eten en ze geeft echt over zo vol zit ze dan. Dus dat ook maar gelaten.

Als iemand een tip heeft.. laten huilen is echt geen optie in de nacht. Heb ook nog andere kinderen slapen en mn man heeft zn rust ook nodig.

6. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil ze wel een speen

7. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk oumi!! Laten huilen is nooit leuk. Kan hier ook niet meer met nog een kindje. Gelukkig na uiteindelijk een goede voeding slaapt hij wel. In theorie zou het in de avond beter gaan. Ze (niet alleen babies, maar iedereen) maken een stofje aan melatoniene in de avond omdat het dan donker is. Hierdoor wordt je slaperig. Er zijn zelfs slaappillen hierop gebaseerd. Bij de eetste dacht ik dat je altijd goed je best moest doen: overdag wakker houden en in de avond slapen, maar uiteindelijk gaat dit dus vanzelf. Wel kun je ze overdag beter met de gordijnen open laten slapen. Dan verwarren ze de nacht niet met de dag. Als ze geen honger heeft en alles uit spuugt, is eten niet de oorzaak. Slaapt ze overdag veel bij je en is ze in de avond "alleen"? Misschien vind ze dat niet prettig waardoor het slapen niet lukt? Misschien kun je een kort slaapritueel introduceren: luier, slaapzak, laatste voeding, liedje? Duurt vaak een paar dagen, misschien als ze zo klein zijn weken, maar uiteindelijk heb je er profijt van. Je kunt ook letten op de tempratuur. Onze man heeft het snel koud waardoor hij wakker wordt.

Ik heb kokoskoeken gemaakt. Man wat stinkt kokosolie. Zag meteen al dat je ook geurloze varianten hebt, volgende keer even op letten. Gelukkig zijn de koeken wel lekker geworden. Thnkx voor de tip oumi!! :) laat de voeding maar op gang komen. :D

8. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Geurloze kokosolie is wel bewerkt. Dus minder goed.

Tja ze slaapt overdag nooit bij me altijd in eigen bed.. met de gordijnen open!
    Ook hebben we een ritueel het is niet zozeer begin van de nacht/avond maar vooral het laatste deel.

Als ze naar bed gaat is het ong. Half 8 a 8 uur. Dan slaapt ze tot een uur of 10 a 11 en dan nog wel een keer tot 1 a 2 uur dan tot ong 3 uur en na die tijd is het een gedoe. Alsof ze even wil rekken en gezelligheid mist ofzo. Hou het licht gewoon uit, fluister en probeer haar telkens terug te leggen. Dan slaapt ze wel weer voor een half uur. Maar goed na elk half uur weer wakker worden is erg vermoeiend! Mn andere dochter sliep deze leeftijd echt wel beter. Terwijl deze vanaf het begin aardig rustig was in de nacht.

9. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Speen accepteert ze soms.. maar niet als ze echt boos of verdrietig is. Dus als ik haar een tweede keer terug leg en half slaperig is en de speen geef gaat ze er hevig op sabbelen. Maar tussendoor in de nacht pakt ze m niet. Wordt ze eigrnlijk nog bozer.

10. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat ook (gehad), dat ze de 2e helft vd nacht erg onrustig was. Na de voeding van 4 uur of later legde ik haar daarom altijd tussen ons in. Hand op de buik, speen in en alle 3 verder slapen. Vaak was ze dan wel rustig.
    Het lukt nu al een week om haar wel terug te leggen. Hopelijk is het een fase....

11. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @vrolijklente. Al vanaf geboorte voeden we laatste voeding bij met kunst. Laatste tijd lijkt ze wel meer genoeg hebben met alleen BV. Nu ik werk, heb ik te weinig productie voor alle voedingen, dus ook kunst bij.
    @Harlene. Het speelkleed is zeker favoriet en ook zo'n activiteit knuffel.

Zo, eerste hele week werken zit er ook op! Viel me super mee. Dagen gaan snel. Alleen wel erg moe van de lange dagen die ik maak. Van het weekend hopen dat ik iets meer slaap kan pakken!

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @chezzy fijn dat t goed gaat met werk. Ben vandaag geweest om m'n nieuwe contract te tekenen. Heb best zin om weer te werken.

Hoevaak zou een baby moeten poepen? BV krijgt ze in de ochtend en rest van de dag nutrilon. Ze poept nu 1x in de drie dagen en dag drie is drama met krampjes.

En zit er nu werkelijk verschil tussen nutrilon en bijv kruidvat flesvoeding?

13. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Onze meid poept nu ook 1 x in 2 a 3 dagen. Volgens kinderarts van ZK mag ze ook 1 x pw dit doen, terwijl in de kraamperiode 2 weken werd genoemd... Etos luiers hadden we gekregen, maar bij ons zijn deze totaal niet fijn wanneer ze de grote boodschap doet. 3x zat ze helemaal onder, en kinderstoel of maxi cosi.... nu kruidvat luiers en dat gaat prima!

14. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Herkenbaar.. tussen ons in slaapt ze goed ja. Maar ik vind het gewoon niet fijn. Toch wel eng..
    Ben benieuwd naar vanavond. Ach komt vast wel weer een eind aan. Het vreemde is dat ik niet eens super moe ben ofzo. Vanmorgen heeft mn oudste heel lief mn dochter uit bed gehaald en zachtjes een filmpje opgezet zodat ik niet wakker zou worden😍😍😍

15. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik vind de kruidvat luiers ook heel fijn. Ik wissel kruidvat en etos af.

Over dat poepen. Ik gaf mn dochter eerste hslf jaar nutrilon vond dat ze veel meer overgaf met fv van de kruidvat. Na hslf jaar overgegaan naar kruidvat qua ontlasitng merkte ik weinig verschil.

Nu met alleen bv bij deze merk ik echt dat ze 1 keer per week poept en tot di tijd geen krampen heeft. Enige is dat het eerste deel van de ontlasting wat dikkig is. Maar verder gaat het wel goed. wat ik wel standaard doe.. zoals vandaag (want morgen is haar poep dag) is haar buikje lekker masseren.

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik gebruik luiers van pampers. Etos vond ik zo hard.

Okee ik zag namelijk dat kruidvat fv 6.49 kost en nutrilon 12.99 😲

Hier poept J dus 1x in de 3 dagen. Maar net als vandaag, dag 3, heeft ze zooo pijn. Zo zielig. Heb nu cinebaby (cinababy? Vsm) want dat inflacol of hoe noem je dat 😂 spuugt ze uit.

Vandaag hele dag kdv. Niet geslapen. Nu hysterisch plus krampjes = 😖

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je doet het volgens mij perfect oumi! Als ik het zo lees is er weinig aan te veranderen. Hopelijk gaat het binnenkort vanzelf beter. Hier fluisteren we niet. We zijn gewoon stil. Net als bij de eerste houden we de nachten zo sober mogelijk. Van praten kunnen ze wel een beetje wakker worden. Maar als ze een half uurtje slaapt, valt ze dus wel gewoon in slaap.

Bv lijkt ineens beter te gaan. Net onder de douche spoot het eruit. Dat heb ik normaal niet. Zouden 2 broodjes extra en een kokoskoekje nu al werken? Hij sliep erg snel. Goed verzadigd. Had ook wel een flesje bv van 65cc gegeven. Iets meer dan normaal. Hij heeft van 10 tot 2 geslapen. 4 uurtjes. Dat is te doen. Nu heeft hij ook snel de borst leeg een begint weer in te dutten. Tevreden verzadigd mannetje dus. :)

Hier is de poep zacht en meerdere malen per dag. Wij vinden met de zachte poep de new baby van pampers heel fijn. Als het straks wat vaster wordt gaan we over naar etos. Die zijn bij buikslapers heel fijn omdat ze net wat hoger zijn. Was bij de eerste even een zoektocht met vaak het bed verschonen.

Bij de eerste zonder kma gewoon ah gegeven. Als je kijkt op de verpakking is de samenstelling exact gelijk. Baby voeding tot 1 jaar moet aan zoveel strenge eisen voldoen dat alles goed is. Opvolgmelk vanaf 1 jaar moet je beter opletten volgens mij. Maar toen gaven we al gewoon melk. Het prijsverschil zit hem voornamelijk in de reclame en gratis advies lijn e.d. van nutricia denk ik. Ze doen behoorlijk veel aan marketing. Vond het wel makkelijk, hoefde niet naar een drogist en bestelde het gewoon met de boodschappen mee. Was ook zelden uit verkocht, winkels werden in die periode leeg gerooft vanwege te korten in china. Wat een gedoe was dat zeg. Is dat nu nog steeds zo? Je kan nutrilon ook online bestellen zonder verzendkosten geloof ik precies om die reden. Dan hoef je niet stad en land ervoor af te speuren. Zat ik een groeps app met 15 kersverse mama's. Nutricia was een hot item: "Wie heeft er nog ergens een laatste pot nutrilon gezien?!".

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    J was zo moe van t kdv. Van 20.00 tot 0630 geslapen. Alleen.... Wij hebben een inloopkast die grenst aan J haar kamer. M'n vriend hoorde gebonk en gaat kijken. Ligt ze met haar hoofd aan 't voeten einde. Helemaal blij en druk te doen 😂

Hier heeft J enorme krampen. Al 3 dagen geen poep. Nu druppels van vsm. Iemand ervaring met voeding voor darmkrampen en dat makkelijk verteerbaar is?

Fijn vrolijklente dat de baby tevreden was en hoop dat de kokos zijn werk doet!!
    Inderdaad nutrilon heeft zo'n reclame campagne achter zich. Geef ze eens ongelijk. Vind t prijsverschil erg groot.

19. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij wordt het meeste in dezelfde fabriek gemaakt hoor.
    Is vaak wel zo iig.
    Dan verschilt de verpakking en idd de marketing.
    Ik vond de opvolgmelk van Etos ook altijd prima.

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja dat las ik ook ergens! Samenstelling is t zelfde sommige voedingsstoffen iets meer andere wat minder. Heb net 15 min in t kruidvat alles staan vergelijken 😂 heb nu een pak van t kruidvat gehaald. Ben benieuwd.

Deel Deze Pagina