💛 bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2016 💛 16 juli zonnetje3 - 28 jaar - 2de kindje Fas30 - 34 jaar - 2de kindje 17 juli lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje diymommy - 27 jaar - 3de kindje Aikie - 32 jaar - 2e kindje 18 juli Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje Twigs - 40 jaar - 1e kindje 19 juli 20 juli 21 juli 22 juli 23 juli 24 juli 25 juli 26 juli 27 juli 28 juli 30 juli 31 juli 0 meisjes, 0 jongens 0 verrassingen afspraken november 25-11 - Twigs - echo bij gynaecoloog 26 -11 - DIYMommy - Wel of niet (pret)echo. afspraken december 8 - 12 - DIYMommy - Eerste controle + echo bij gynaecoloog. 7 - 12 - Lachebekje87 - Eerste controle bij gynaecoloog Als je ook op de lijst wilt, of er moet iets aangepast worden kun je het zelf in de lijst aanmaken. Lukt het je niet, laat het weten dan kan een ander het voor je in orde maken.
💛 bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2016 💛 16 juli zonnetje3 - 28 jaar - 2de kindje Fas30 - 34 jaar - 2de kindje 17 juli lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje diymommy - 27 jaar - 3de kindje Aikie - 32 jaar - 2e kindje 18 juli Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje Twigs - 40 jaar - 1e kindje 19 juli 20 juli 21 juli Ni84 - 31 jaar - 3de kindje 22 juli 23 juli 24 juli 25 juli 26 juli 27 juli 28 juli 30 juli 31 juli Totaal: 8 0 meisjes 0 jongens 0 verrassingen afspraken november 25-11 - Twigs - echo bij gynaecoloog 26 -11 - DIYMommy - Wel of niet (pret)echo. afspraken december 8 - 12 - DIYMommy - Eerste controle + echo bij gynaecoloog. 7 - 12 - Lachebekje87 - Eerste controle bij gynaecoloog Als je ook op de lijst wilt, of er moet iets aangepast worden kun je het zelf in de lijst aanmaken. Lukt het je niet, laat het weten dan kan een ander het voor je in orde maken.
Wat fijn dat sommigen al zo vroeg een echo mogen! Ik twijfel nog tussen vk praktijk en ziekenhuis.... Hebben jullie ervaring met controles in het ziekenhuis? Is dat niet meteen heel klinisch en hoe is het contact met de vk/gyn daar? Veel wisselende gezichten of wel persoonlijk contact?
Mag je dat kiezen dan? Ik dacht dat je normaal gesproken gewoon naar de vk moest? Alleen als je via het zh zwanger bent geworden krijg je sowieso de eerste echo in het zh. Weet iemand waarom ik zelf de lijst niet kan aanpassen? Wil mn afspraak erop zetten maar lukt niet...?
Ik "mag kiezen", omdat de bevalling van de eerste een ramp was. Ik mag ook kiezen of ik natuurlijk wil bevallen of een keizersnede wil ( pfff hoe moeilijk) om die reden. Is inderdaad normaal geen keuze, maar soms dus wel....
Ik ben bij beide zwangerschappen bij de vk geweest. Maar uiteindelijk bij de tweede met mi in het ziekenhuis bevallen. Ik vond de vk daar erg vriendelijk en betrokken, toen ik moest langskomen voor een ctg. Maar elke keer naar het ziekenhuis in de stad, betaald parkeren, wachten... Dan liever de vk. Kan ik op de fiets heen, heeft geen volgepropte agenda en maakt altijd tijd voor me... Maar ik weet niet hoe dat voor jou werkt, natuurlijk.
Nou hier ben ik dan.... 😆 Rae, 31 jaar, 4de ukkie. Rond 19 juli denk ik zo. Heb sinds vanmiddag wat lichte steekjes in mijn bm links. Toch gisteravond vertelt aan mijn vriend van de positieve test. Hij is nog nuchterder dan ik en zien is pas geloven. Maar hij is wel blij zei hij er achteraan. 😅 Mijn gynaecoloog zei ga maar naar de vk. En de vk zei ga maar een echo doen in het zkh.. Hoe dubbel. Ik ga eerst van de week bloedprikken!
Als ik het nog niet vertrouwde aan een positieve vroege test, mijn borsten die groeien en de hele dag misselijkheid hier het (volgens mijn vriend die ICT-er is) ultieme bewijs, de digitale CB-test. 2-3 weken. Woehoeeeeeeeeeee! Bij mijn vorige zwangerschap die een EUG bleek testte ik met CB een week later in de zwangerschap slechts 1-2 weken dus ik ga er nu voorzichtig op vertrouwen dat het deze keer wel goed zit. Voel nu echt steekjes en "plopjes" in mijn baarmoeder en niet ergens in mijn buik. Nog 15 dagen wachten tot de eerste echo... Duurt nu al lang!
Ik hoop tussen kerst en oud en nieuw ergens een echo te krijgen, dan ben ik 11 weken. Ze doen bij mijn vk niet aan vroege echo's zonder medische reden.... Dus hier is het wachten daarop nog zo lang, dat ik me er nog niet mee ga bezighouden.
Ik heb besloten toch bij vk te starten! Zij doen wel vroege echo. 3 december afspraak! super spannend! Wachten duurt lang he
Ja, had ik niet verwacht inderdaad. Ik deed deze CB vooral voor mijn vriend, die vindt streepjes maar lastig. Ik ben er de hele dag al naar aan het kijken, of het er echt wel staat
Ni84: in het ziekenhuis ook pas vanaf 8 weken als er geen reden voor is (bij eerdere miskraam wel bijv). Ik ben gewoon te ongeduldig ook om tot 8 december te wachten tot mijn gynaecoloog terug is van vakantie en vond 25,- voor 12 dagen eerder weten of er groei is en et een hartje klopt het wel waard. Ik ben zelf beetje panisch over of het wel goed gaat. Soms denk ik dat het mis gaat omdat het pas de eerste ronde was dat we probeerde zwanger te worden. Zo'n echo van +/- 7 weken noemde ze bij dat echo centrum een wel of niet echo en zo voelt het ook wel een beetje voor me. Dus mocht je toch ook liever al sneller terecht willen het is wel mogelijk vandaag de dag. Twigs: Ik heb er ook 1 liggen en was van plan em morgen te doen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het zo eng vind die indicator. Wat als die nou 1-2 aangeeft? Dat klopt niet... Zou nu 4 weken en 2/3 dagen zijn dus moet wel 2-3 zijn. Staat er 1-2 worden het denk hele lange dagen tot de 26ste, dus twijfel nog enorm of ik em morgen wel ga doen...
Dan moet het inderdaad 2-3 zijn. Maar als je je er niet goed bij voelt, zou ik hem niet doen. Wacht lekker nog een weekje meis. Je weet in ieder geval dat het raak is, dat is het belangrijkste toch...
Ik heb weleens gelezen dat gynaecologen zeggen dat die indicator onzin is, in die zin dat je ook gewoon weinig hcg kunt hebben en daarom 1-2 hebt staan. Hoeft niks mis te zijn met zwangerschap! Ik heb ook eug gehad en vond daarna deze testen ook een uitkomst, maar het zegt dus echt niet perse iets als weken achterblijven zeg maar.
Bij onze vk is de eerste echo de termijnecho, dus pas met zo'n 11 weken. Bij de tweede me erg afgevraagd of het een tweeling zou zijn, dus lang met twijfel rond gelopen, maar ik denk niet dat ik een vroege echo ga doen... Vind het ergens onzin, pure nieuwsgierigheid
Ja is ook zo Twigs! Ik ga em denk toch morgenochtend doen. En mocht er 1-2 komen te staan volgende week dan weer. M'n man vind het wel leuk die technische snufjes, maar hoeft van mij niet zo. 😉 Aikie: Begrijpelijk na een EUG hoor. Je kan zo dan toch goed in de gaten houden of het hcg stijgt. Ik heb bij beide kids gehad dat ik een laat tester was, maar nu een hele vroege. Dus opzich niet te druk om maken, maja onzekerheid... Ni84: Ieder zo z'n ding toch. 😉 Zo denk ik er aan het geslacht een verrassing te laten. Me zus werd meteen boos. Die vind het maar raar van me. Maar ik denk zelf, heb een zoon en een dochter, meer smaken zijn er niet... Dus waarom dan?
Nou voor niks druk zitten maken... Met het HCG zit het gewoon goed. Ben blij dat ik het toch aangedurfd heb.