Mijn dochter Megan is al 8 en mijn zoon Jari is vorige week 6 geworden. Wilden altijd al een derde, maar veel spullen weggedaan toen ik in 2012 erg ziek werd en moesten verhuizen naar een aangepaste woning. Hebben nog wel een babykamer uit elkaar liggen, maar die is wat gammel door dat ie al 4 keer uit elkaar is geweest en vind em niet meer mooi. Was 8 jaar geleden modern, maar ons hele huis is in landelijke stijl nu dus vind het niet meer bij ons passen. Klinkt een beetje verwend en zonde misschien, maar anderzijds, we hebben zo lang uitgekeken naar een derde kindje die ons gezin compleet zou maken dat ik nu ook gewoon wil kunnen kiezen wat ik wil zonder te hoeven denken dat is zonde of te duur. Het kan financieel gezien ook en manlief vind het geweldig ook om alles echt speciaal voor dit kindje weer uit te zoeken (en ik ook wel). Gister ook van m'n schoonouders een box naar keuze aangeboden gekregen als cadeau voor de baby alvast. Ik kan er 1 lenen van m'n man z'n nichtje, maar ook daarmee denk ik... Ik ben echt pro box tot 2 jaar dus wil echt niet 2 jaar tegen een hoogglans box aan kijken in een landelijk interieur. Dus we kopen waarschijnlijk weer alles nieuw voor dit kindje. Ik zou me niet te gek laten maken door verhalen van andere hoor. Mijn zus heeft 4 kinderen en woonde toen de jongste (tweeling) geboren werd nog in een poppenhuisje, oudste moest nog 3 worden en sliepen bij elkaar in 2 kamers. Nooit rare dingen gebeurd. Denk dat je voor je eigen rust de baby misschien eerste tijd lekker bij jullie zou laten. Hier hebben ze wel een eigen kamer allemaal, maar baby gaat waarschijnlijk net als onze zoon eerste half jaar 's nachts bij ons op de kamer in een wiegje. Vond het heerlijk! Overdag wel in ze eigen kamer hoor, maar 's nachts vond ik het fijn hem te kunnen zien ook.
💖 Bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2016 💖 10 juli ♡ Aikie - 32 jaar - 2e kindje 13 juli ♡ Serena1987 - 28 Jaar - 1e Kindje ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje 14 juli 15 juli ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje 16 juli ♡ Diymommy - 27 jaar - 3de kindje 17 juli ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje ♡ Rae -31 jaar - 4de kindje 18 juli ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje 19 juli ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje 20 juli ♡ Ni84 - 31 jaar - 3de kindje ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes ♡♡ Sam01 - 31 jaar - 1ste 2 kindjes ♡ Mich92- 1ste kindje 21 juli 22 juli ♡ Noettie - 31 jaar - 2de kindje ♡ Ktink - 24 jaar - 1ste kindje 23 juli ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje ♡ NicoleAM - 28 jaar - 1e kindje 24 juli ♡ Essieee1983 - 32 jaar - 1ste kindje ♡ Vrolijkerd - 27 jaar - 2de kindje ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje ♡ Gupperdegup - 32 jaar - 2de kindje 25 juli ♡ Remmar1982 - 33 jaar - 2de kindje ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje ♡ Bloemetje26 - 27 jaar - 1ste kindje ♡ Trutje89 - 23 jaar - 1ste kindje 26 juli ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje ♡ Nobely - 1ste kindje 27 juli ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje ♡ Amandie - 29 jaar - 2de kindje 28 Juli ♡ Heis - 33 jaar -1e kindje ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje 29 juli ♡ Another - 25 jaar - 1ste kindje - verrassing ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje verrassing ♡ Wiesje2408 - 32 jaar - 2de kindje ♡♡ Manutje - 30 jaar - 1ste 2 kindjes 30 juli ♡ Blue lady - 27 jaar - 1ste kindje 31 juli ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje ♡ Ailya - 27 jaar - 2de kindje 3 augustus ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje Totaal: 41 Waarvan al 41 + 3 extra ♡ gezien zijn! 0 meisjes 0 jongens 2 verrassingen Afspraken januari 4 januari | essieee1983 | termijnecho 4 januari | Cida84 | termijnecho 4 januari om 09:00 | Mrsindustry | termijnecho + combinatietest 5 januari | Emma79 | derde echo 6 januari om 19.30 | NicoleAM | tweede termijnecho 7 januari om 18:30 | NicoleAM | Intake verloskundige 6 januari om 14:30 | Vrolijklente | Termijnecho 7 januari om 10:30 | Another | Termijnecho 7 januari om 11:15 | Marrieb | Intake verloskundige 6 januari om 10:00 | Amandie | tweede echo 8 januari om 13:00 | Roosje24 | Intake verloskundige 8 januari | Ktink | echo 11 januari | Gupperdegup | Back-up termijnecho 11 januari | bloemetje26 | termijnecho 11 januari | trutje89 | combinatietest + afspraak gynaecoloog 12 januari om 10:15 | Tabbey | termijnechO 14 januari om 10:45 | Noettie | controle verloskundige 15 januari om 14:30 en 16:00 | Noettie | afspraak verloskundige + termijnecho 15 januari om 14:30 en 16:00 | Manutje | afspraak verpleegkundige + gynaecoloog 2e termijnecho 15 januari om 19.50 | Aikie | geslachtsbepaling 19 januari om 17:00 | Vrolijklente | controle verloskundige + hartje luisteren 19 januari om 09:20 | DIYMommy | controle bij gynaecoloog + groeiecho 21 januari om 13:00 | DIYMommy | pretecho + geslachtsbepaling 21 januari | Ktink | Controle verloskundige 21januari om 08:30 | Vrolijklente | nekplooimeting echo 26 januari | Bintje83 | Controle verloskundige Afspraken februari 18 februari om 14:00 | DIYMommy | controle bij gynaecoloog + groeiecho 29 februari om 10:00 | DIYMommy | 20 weken echo Afspraken maart 14 maart om 9:00 | DIYMommy | controle bij ziekenhuis verloskundige 7 maart om 13:00 | Roosje24 | 20 weken echo ⭐️ Sterretjes ⭐️ ElisabethD ~ weer zwanger Mawaikee Bugs bunny Destiiny Talvi
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Veel liefde en hopelijk allemaal gezonde kindjes in 2016! Ik heb de lijst even aangepast, ik zag dat ik een dagje naar voren was gezet, alleen was ik een aantal weken geleden eerst 5 dagen teruggezet, dus kom voorlopig nog uit op uitgerekende datum van 3 augustus, misschien dat dit over 1,5 week nog iets aangepast wordt. DYIMommy, wat fijn dat ze je goed in de gaten houden in het ziekenhuis en bij de vk. En groot gelijk dat je je lekker uitleeft met bestellen van nieuwe spulletjes. Als het kan, waarom niet . Vrolijklente, wij hebben nog paar tripjes in de planning staan. Al voordat ik zwanger was. In maart, als er sneeuw ligt op wintersport, waar ik dan waarschijnlijk veel zal wandelen en hopelijk van de zon kan genieten. En half april weekend naar Londen. Daarna plannen we niets meer, mijn vriend wil dan in augustus als de kleine geboren is nog een aantal weken vrij nemen en dan zijn vrije dagen voor hem weer ver op. Maar wel lastig voor je om iets te plannen met de bekkeninstabiliteit. Is het een idee om last minute iets te boeken op een moment dat je merkt dat het even iets beter gaat? Ook Center Parcs heeft van die last minutes op de website. Misschien stomme vraag, maar hoe merk je dat je daar last van krijgt/hebt? Ik heb namelijk al een paar weken dat ik als ik bijvoorbeeld buk, of draaiende beweging maak dat ik pijn heb laag in mijn onderrug...
Fijn 2016 allemaal! Dat al onze (baby) wensen maar uit mogen komen en we allemaal een gezond kindje krijgen!!! @vrolijklente mij lijkt t allemaal een beetje vergezocht hoor. Misschien helpt t om je zoon nu vast in een peuterbedje te laten slapen zodat hij hier vast aan kan wennen? En als jullie snachts de deuren open hebben of overdag de babyfoon, gebeurt er vast niet zomaar zoiets geks!!! Idd, zoals Twigs zegt, geen gekke fora-verhalen meer lezen 😉 Wat betreft vakantieplannen, ik/wij zijn ook niet zo van de rustige vakanties en al helemaal geen resorttypes. Tidens mijn 1e zwangerschap liep ik met 20 weken bergen te beklimmen in Zuid-Afrika (achteraf een beetje teveel van het goede haha) en afgelopen zomer zijn we met onze zoon van 1,5 wezen rondtrekken in Portugal. Nu gaan we misschien een weekje naar Mallorca in een B&B met zwembad aan de strandstrip. Niet het meest toeristische gebied maar wel een plek met restaurantjes op korte afstand etc. Mijn vriend kan dan wel een keer een dagje fietsen, en ik ga gewoon lekker boekjes lezen bij het zwembad denk ik. Zou ik normaal niet hele dagen kunnen/willen maar zo zwanger en met bekkenproblemen wel!!! En, wie weet kan je vriend dan een keer een dagje een excursie doen of je huurt ergens een autootje? Soms is t niet anders toch? Tis voor een goed doel!!
💖 Bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2016 💖 10 juli ♡ Aikie - 32 jaar - 2e kindje 13 juli ♡ Serena1987 - 28 Jaar - 1e Kindje ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje 14 juli 15 juli ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje 16 juli ♡ Diymommy - 27 jaar - 3de kindje 17 juli ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje ♡ Rae -31 jaar - 4de kindje 18 juli ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje 19 juli ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje 20 juli ♡ Ni84 - 31 jaar - 3de kindje ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes ♡♡ Sam01 - 31 jaar - 1ste 2 kindjes ♡ Mich92- 1ste kindje 21 juli 22 juli ♡ Noettie - 31 jaar - 2de kindje ♡ Ktink - 24 jaar - 1ste kindje 23 juli ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje ♡ NicoleAM - 28 jaar - 1e kindje 24 juli ♡ Essieee1983 - 32 jaar - 1ste kindje ♡ Vrolijkerd - 27 jaar - 2de kindje ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje ♡ Gupperdegup - 32 jaar - 2de kindje 25 juli ♡ Remmar1982 - 33 jaar - 2de kindje ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje ♡ Bloemetje26 - 27 jaar - 1ste kindje ♡ Trutje89 - 23 jaar - 1ste kindje 26 juli ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje 27 juli ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje ♡ Amandie - 29 jaar - 2de kindje 28 Juli ♡ Heis - 33 jaar -1e kindje ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje 29 juli ♡ Another - 25 jaar - 1ste kindje - verrassing ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje verrassing ♡ Wiesje2408 - 32 jaar - 2de kindje ♡♡ Manutje - 30 jaar - 1ste 2 kindjes 30 juli ♡ Blue lady - 27 jaar - 1ste kindje 31 juli ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje ♡ Ailya - 27 jaar - 2de kindje 3 augustus ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje Totaal: 41 Waarvan al 41 + 3 extra ♡ gezien zijn! 0 meisjes 0 jongens 2 verrassingen Afspraken januari 4 januari | essieee1983 | termijnecho 4 januari | Cida84 | termijnecho 4 januari om 09:00 | Mrsindustry | termijnecho + combinatietest 5 januari | Emma79 | derde echo 6 januari om 19.30 | NicoleAM | tweede termijnecho 7 januari om 18:30 | NicoleAM | Intake verloskundige 6 januari om 14:30 | Vrolijklente | Termijnecho 7 januari om 10:30 | Another | Termijnecho 7 januari om 11:15 | Marrieb | Intake verloskundige 6 januari om 10:00 | Amandie | tweede echo 6 januari om 19:20 | Nobely | Termijnecho 8 januari om 13:00 | Roosje24 | Intake verloskundige 8 januari | Ktink | echo 11 januari | Gupperdegup | Back-up termijnecho 11 januari | bloemetje26 | termijnecho 11 januari | trutje89 | combinatietest + afspraak gynaecoloog 12 januari om 10:15 | Tabbey | termijnechO 14 januari om 10:45 | Noettie | controle verloskundige 15 januari om 14:30 en 16:00 | Noettie | afspraak verloskundige + termijnecho 15 januari om 14:30 en 16:00 | Manutje | afspraak verpleegkundige + gynaecoloog 2e termijnecho 15 januari om 19.50 | Aikie | geslachtsbepaling 19 januari om 17:00 | Vrolijklente | controle verloskundige + hartje luisteren 19 januari om 09:20 | DIYMommy | controle bij gynaecoloog + groeiecho 21 januari om 13:00 | DIYMommy | pretecho + geslachtsbepaling 21 januari | Ktink | Controle verloskundige 21januari om 08:30 | Vrolijklente | nekplooimeting echo 26 januari | Bintje83 | Controle verloskundige Afspraken februari 18 februari om 14:00 | DIYMommy | controle bij gynaecoloog + groeiecho 29 februari om 10:00 | DIYMommy | 20 weken echo Afspraken maart 14 maart om 9:00 | DIYMommy | controle bij ziekenhuis verloskundige 7 maart om 13:00 | Roosje24 | 20 weken echo ⭐️ Sterretjes ⭐️ ElisabethD ~ weer zwanger Mawaikee Bugs bunny Destiiny Talvi[/QUOTE]
Ik heb de lijst ook even aangepast want mijn leeftijd en nieuwe afspraak stond er nog niet bij. Blijkbaar kreeg ik geen meldingen meer van dit topic want ik heb een hoop gemist. Hopelijk kan ik zo een beetje bij lezen. Hier gaat het in iedergeval tot nu toe goed. De misselijkheid lijkt ook af te nemen. Waar ik heel blij mee ben! Edit bijgelezen! Fijn al die goede echo's! Ik kan echt niet wachten tot wij weer mogen . Wij hebben trouwens besloten om ook van de combinatie test gebruik te maken. Ik krijg hem vergoed van CZ. Ondanks dat hoefde het van mij niet zo nodig omdat het maar een kansberekening is. Maarja manlief wil het wel heel graag want hem geeft het wel meer zekerheid. Dus bij de volgende echo kunnen we dat doorgeven. @nicoleAM ik ben ook gestopt met werken. Wilde eigenlijk stoppen in overleg tijdens mijn verlof. Maar er was zoveel gezeur dat ik besloten heb eerder ontslag te nemen. Ben blij toe ook want op sommige misselijke dagen had ik mij ook echt ziek moeten melden.
@ DIYmommy, Logisch dat je wat wil wat bij je (inrichting) past. Vind dat je mooie spullen hebt uitgezocht. Wij hebben bij de eerste ook dingen aangeboden gekregen en afgeslagen. We wisten dat we 2 kindjes wilden en de box dus minimaal wel 4 jaar in de kamer zou staan. We hebben wel alles van MP af (box, ledikant, commode) en gewoon geschilderd. Ook allemaal landelijke stijl (met rieten manden). De wandelwagen, maxi cosi e.d. hebben we wel nieuw gekocht. Kan mij heel goed voorstellen dat je geen hoogglans box in een landelijk interieur wilt. Wij bewaren wel een hoop rompertjes, die zijn allemaal redelijk naturel kleur. Maar kleertjes zullen we waarschijnlijk ook allemaal nieuw kopen. Helemaal als dit een meisje wordt natuurlijk. haha. @Tabbey, Als het bekkenpijn is zit het bij het SI gewricht. Dat zijn die 2 kuiltjes onderin je rug. Ik zou als je daar last van hebt er zeker niet te lang mee doorlopen. Je kan er een hoop aan doen, maar niet als je al te ver ermee bent doorgelopen. Klinkt heerlijk die vakanties die jullie geplant hebben. @ slapen op een kamer: ons zoontje is nu 1 jaar en 9 maanden. Als de kleine er is is hij 2 jaar en 4 maanden. Als de kleine de eerste maanden bij ons slaapt is hij 2 jaar en 7-8 maanden. Weet wel dat ze in die tijd nog heel veel veranderen. Je kan hem wel dingen uitleggen, maar hij doet het soms toch. Hij is ontzettend zorgzaam, dus goed bedoeld een dekentje op de baby leggen zie ik hem wel doen. Hij geeft ook de poes eten (brokken door de hele keuken), Aait de poes (slaan, onverwachte bewegingen maken), andere baby's / peuter vriendjes drinken geven (dauwt hij de fles er hard handig in) wil graag helpen opruimen, inclusief al het glaswerk (een wonder dat er nog niets stuk is). We grijpen altijd in omdat het dingen zijn waar je erbij bent. Maar hij doet het elke dag weer. Ik kan ook niet heel boos erop worden, hij bedoeld het goed. Als hij op de bank springt, pakken we dat wel anders aan. @ vakantie, We kijken al maanden naar last minutes. Op de een of andere manier komt er bij ons dan nooit wat van. We hadden al afgesproken om in nov/dec of jan/feb te gaan.. Dan gaan we dus gewoon niet. Er is altijd wel weer wat. Majorca klinkt inderdaad ook heel lekker Marrieb. Het is zeker voor een goed doel. Zo zie ik het ook. Wat mij betreft slaan we gewoon een vakantie over en gaan in het najaar. Maar ML wil perse ervoor weg (en er na). Hij heeft wel speciele centerparks gezien in Frankrijk. Die zijn helemaal gericht op baby's (nog meer dan de andere centerparks al zijn). Zag er erg leuk uit. Het belangrijkste is dat je leuke dingen kunt doen met de kleine. Als hij het naar zijn zin heeft ben ik ook tevreden. Deed mij een beetje denken aan de vakantie toen ik een MK had. Toen zijn we ook dicht bij het huisje gebleven vanwege al het bloedverlies en de hoofdpijn en buikpijn die ik toen had. Ze hadden een heerlijke speeltuin, tentje waar je kon eten op het park. We hebben heel kort een paar keer in het bos gelopen en zijn toen met spoed weer naar huis gesjeesd. Moest ook steeds in de bosjes kijken of mijn maandverband het toen nog aan kon, niet dus. Kon die vakantie toen ook niet zwemmen, dat was wel jammer. Maar toch hebben we eigenlijk ook wel kunnen relaxen. Onze andere vakanties waren leuker omdat we wat meer deden. We hadden toen beiden het gevoel alsof we niets gedaan hadden. Maar het was wel lekker. Daaraan denkend, moet het toch eigenlijk wel goed komen. Ik kan best naar het zwembad, speeltuin of restaurant lopen. Misschien eventueel een fysio afspraak ervoor en erna plannen. Maar het blijft wel een beetje spannend. Sowieso een annuleringsverzekering er op zetten. Bij de eerste lag ik ook regelmatig in het ziekenhuis. Na de laatste keer mocht ik niet meer naar mijn werk komen. haha. "JIJ BLIJFT THUIS" zei mijn leidinggevende toen "IK WIL JE NIET MEER ZIEN. Ik meld je niet ziek en het kost je geen vrije dagen, maar ik wil je niet meer zien" Ze bedoelde het gelukkig op een goede manier. Sorry voor mijn lange verhaal haha. Kan soms een echte kwebbelkaus zijn
Een tijdje niet meer hier geweest, jeetje wat moest ik veel bijlezen. Allereerst voor iedereen een gelukkig nieuwjaar met gezonde baby('s) gewenst! Super hoeveel goede echo's weer gemaakt zijn. Dat is toch iedere keer weer spannend. Woensdagmiddag mag ik gelukkig ook weer even spieken en is ook meteen de combinatietest. Gaat nog wat geven, aangezien ik panisch voor naalden ben. Zwangerschap is volgens mij een goed moment om eroverheen te komen..... Manutje: ik zag dat bij jou 2-eiig is. Leuk!! Zou leuk zijn als het een jongen en een meisjes is. Ook wij hebben in maart nog een vakantie geboekt, maar toen wisten we nog niet dat er 2 onderweg waren. Voor de zekerheid dit keer wel maar een annuleringsverzekering afgesloten voor de zekerheid. Normaal gaan we altijd in januari en maart op wintersport. Dit jaar slaan we de eerste over, maart wilde ik laten doorgaan aangezien dat dorpje aanvoelt als thuiskomen. Aangezien ik dit jaar mijn snowboard thuis moet laten, hebben we wel een luxe hotel geboekt zodat ik ook een beetje comfortabel zit.
@ Nobely Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die vrijwillig met werken is gestopt voor het verlof! Morgen begin mijn eerste week thuis. Ben benieuwd hoe ik het ga doen @ Sam01 Ik zou zeker gaan in maart (als je je goed voelt natuurlijk!). Ze zeggen dat het 2e trimester de beste tijd is om te reizen! Bij mij is zo rond 9.5/10 weken de misselijkheid begonnen. Het is niet heel erg maar had gedacht dat ik het had overgeslagen.. Niet dus Hopelijk is het snel weer voorbij als ik de piek voorbij ben.
Ik moest de eerste twee weken echt wennen aan een nieuw ritme! Werd ik heel vroeg wakker met trek. Dan ging ik maar even eten en weer terug mijn bed in. Ik vond 06:00 uur echt te vroeg, haha! Verder vind ik het echt heerlijk dat ik nu alle tijd heb voor t huishouden, boodschappen etc. Maar het zal wel even wennen zijn
Hier even een ego berichtje. Ik ben nog steeds ziek. Verkouden; hoesten, snotterig, was dus extra misselijk. Met overgeven het nieuwe jaar in. Nu al sinds gisteren waterdunne diarree. Ik denk misschien buikgriep te pakken, weet het niet zeker. Heel de dag suf voelen, geen kracht, geen eetlust. Ik werk nog eens met kinderen (kdv) Wat raden jullie me aan? Morgen wel of niet werken.?
Ah arme Roosje!! Natuurlijk mag je hier alles kwijt. Ik zou niet gaan werken hoor. Straks steek je de hele klas aan of moet je de klas uitrennen omdat je diarree hebt of moet overgeven. En lijkt mij ook helemaal niet fijn een drukke klas als je je nu al futloos voelt. Ik zou eerder even je huisarts bellen. Je mag nu extra goed op jezelf letten nu je zwanger bent. Drink je genoeg? Hopelijk voel je je snel weer beter. Knuffel!! 💜
Ja ik ga het idd even aankijken. Heb wel gelukkig net kunnen eten en hou het wel binnen. Maar ben al dagen futloos, moe. Ik denk dat ik gewoon niet ga. Hoef maar morgen 3 uurtjes te werken dus hoeven ze maar iemand te regelen voor paar uurtjes. Dinsdag moet k wel hele dag werken.
Roosje Hoe voel je je vandaag? Ik hoop dat het wat beter gaat. Nobely Ja, ik wil ook gewoon lekker elke dag rond 8 uur opstaan en dan rustig ontbijt maken. Elke dag iets van fietsen of wandelen en elke dag iets in het huishouden doen. Ik hoop dat ik me niet nutteloos ga voelen ofzo. Ik heb nogal de nijging om negatief over mezelf te doen in mijn hoofd.
Elke dag rond 8 uur opstaan? Dat gaat in de praktijk wel anders. Je staat op als de kleine wakker is. Dat is dus meestal om 6-7 uur. Om ervoor te zorgen dat je even wat anders doet dan op de kleine passen 24/7 kun je avondjes voor jezelf plannen en huis uit gaan. Zoek een fitnes clubje, ga zwemmen, naar de bioscoop met een vriendin. Ik heb ook heel lang gedacht dat ik het wel vol zou houden 6 jaar lang altijd thuis voor de kinderen zorgen. Hoorde heel veel vrouwen om mij heen die werkten (zo goed als iedereen). Iedereen rade mij aan om van alles te doen en weer te gaan werken. In het begin vond ik dat zo een onzin. Het ging het ene oor in en het andere oor weer uit. Maar na een jaar werk ik dus inderdaad weer. Heb echt even tijd voor mezelf nodig. Iemand (anders dan je man) die heel blij is met me. Ben zo blij dat ik werk gevonden heb dat ik kan combineren met mijn kleine man. Ik ben nog steeds elke dag thuis voor hem en hij hoeft nergens naartoe (geen opvang of oppas). Maar de muren kwamen bij mij na 9 maanden enorm op mij af. Was gestopt met werken toen ik 30 weken was. Mocht ook niet langer door werken. Had eigenlijk tot 32 weken willen blijven werken. Vind stoppen met 10-12 weken echt enorm vroeg. Maar misschien hebben jullie wel allemaal plannen wat jullie met die tijd willen doen. Thuis zijn voor je kids is heel leuk. Maar zie het niet te rooskleurig. Werken is makkelijker. Mijn man is altijd heel blij als de kerstvakantie weer over is. En ik ben heel blij als ik even die tijd voor mezelf heb. Zeker op zaterdag ochtend als ik aan het werk ben.
Oh en wat ook heel leuk is om te doen overdag met de kleine: Babymassage en babyzwemmen. Het zwemmen is niet alleen leuk, maar de kleine wordt er ook heel watervrij van. Ze hebben geen angst voor water tegen de tijd dat ze voor het ABC-gaan.
Vandaag gaat het gelukkig beter. Gisteren had ik echt geen kracht meer. Waarschijnlijk was het geen buikgriep gelukkiggg , diarree is volgens mij dus over. Heb toch ziekgemeld en ga morgen wel werken. Vanmiddag naar de huisArts toch voor de misselijkheid.
Roosje ik hoop dat je je snel beter voelt. Hier ook nog steeds misselijk, overgeven en heel erg lusteloos. Vanochtend een uitgebreide termijnecho gehad. Zo leuk! Ze zei dat het een druktemaker is.. We hebben het zien springen, draaien en zwaaien. Ook het hartje voor het eerst gehoord. We zijn nu op 22 juli gezet. Vrijdag 15 januari hebben we de echo voor de nekplooimeting om 10:35. Maak er een mooie dag van allemaal. Ik ga nog proberen wat te werken.. Groetjes! (De foto is niet super duidelijk maar het wordt al echt een mensje nu)
Mrsindustry: Fijn dat alles goed is, mooie echo ook! Heerlijk hoor lekker gaan genieten ervan! Roosje: Balen meis dat je nof niet helemaal fit bent. Ik werk niet, maar zou ook rustig aan doen! Vrolijklente: Volgens mij bedoeld NicoleAM tijdens der zwangerschap lekker om een uurtje of 8 op te staan. Met een baby kan het trouwens ook met gemak hoor. Onze dochter sliep met 7 weken door. En dan niet tot 6 uur, maar van half 12 tot half 9! Okee okee... M'n zoontje zaten we idd om 6/7 uur al mee (veel medische problemen, dus ventje slaapt nog niet door, op 6 jaar...). Maar hoeft niet. Net hoe relaxed je zelf bent en hoe je kindje zelf slaapt. Ik ben namelijk niet zo van een baby perse om 7 uur in bed te doen. Dan ziet je partner als die werkt de baby amper. Zolang ze niet naar school gingen gingen ze er bij mij pas om 8 uur op ze vroegst in. En dan sliepen ze ook lekker uit. Mijn man had toen ze klein waren 's morgens ook altijd druk met van alles en vond het fijner dat ie ze dan na ze werk nog lekker kon zien en verzorgen. En als ik om me heen kijk lijkt het zo ook beter te werken bij familie en vrienden. M'n zus der kids doet ze ook later naar bed en later der uit, terwijl m'n zwager en schoonzusje echt spastisch de kinderen àltijd om 7 uur in bed hebben. Kunnen niet normaal ergens anders eten, en de kids zijn om 5 uur al wakker. Pffff... Maja, die willen de avonden voor zich zelf. Ik vind persoonlijk dat ik nog genoeg avond heb daarna, maar moet ieder voor zich weten natuurlijk. Hier: Heb helaas een bijholteontsteking dus voel me echt beroerd. Maja, hopelijk knapt het snel op. Vandaag toch proberen traktaties voor zoonlief te maken. Die was 27 december jarig en heeft morgen weer eerste dag school. Weinig zin in, maja wil me lieve ventje ook niet teleurstellen uiteraard. 😉