16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon 3 formulieren ingeleverd en vooral niet gekeken naar het aantal buisjes.:D heb een hekel aan naalden. Tijdens de bevalling heb ik er heel veel in me gehad.1 x Been, 2 x rug, 1x elleboog holte, 1 x blaas 1 x hand. Vooral mijn blaas was niet fijn. Ben er niet meer bang voor. Maar kijk er liever niet naar. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik (rond 24 weken?) Op een nuchtere maag die test doen. Eerst prikken, suikerdrankje en dan na 30 min nog een keertje prikken. Alles was toen goed. Maar deze keer moet het weer, omdat elke zwangerschap anders is. Diabetes en overgewicht zit in de familie, dus heb er vast aanleg voor. Ben heel slank gelukkig, maar niet als ik zwanger ben. :D had de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over hoe vies het drankje was. Viel best mee. Net zoiets als wanneer je een beetje hoestsyroop neemt. Het is niet lekker maar wel te doen. Gewoon zo snel mogelijk achterover gieten.

Fijn Roosje dat ik niet de enige ben. Hij kan ook heel lief zijn hoor. Vooral als anderen erbij zjjn. Hij heeft de hele wachtruimte (a 15 man) een handje gegeven om gedag te zeggen. :D Maar soms en zeker nu ik al moe en misselijk ben kan ik echt heel boos worden. Zou blij zijn als hij over twee maanden naar de PSZ kan. Dan kan hij zijn ei even kwijt. Volgens mij is hij er gewoon al aan toe. Hij praat ook nog niet zoveel en raakt heel snel gefrustreerd omdat hij zich niet kan uiten.

Ik heb er vandaag geen tijd meer voor gehad. Maar maandag ga ik de fysio bellen voor mijn bekken. Vandaag overlegt met de huisarts. Heb het uitgerekend. Met mijn zorgpakket kan ik elke 2 weken 1 keertje tot aan de uitgerekende datum. Dus dat is wel fijn. Hoop alleen dat ik ook in de avond terecht kan. Anders moet ik een auto en oppas regelen.

2. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen (aanstaande) mama's.
    Heb je al die injecties gekregen tijdens je bevalling Vrolijklente?
    Die lijken me inderdaad niet even fijn allemaal. En zou je die nu weer moeten dan?

Ik ben alweer een paar uurtjes wakker en tevens een paar kopjes koffie verder. De kleine is nog steeds bang voor vuurwerk en wordt daardoor vaak/vroeg. Mijn man heeft geluk, is vannacht de stad in geweest en mag uitslapen. Morgen ben ik aan de beurt. Kijk er nu al naar uit.

Zijn er hier ook mensen lid van een Facebookgroep of pagina? Gerelateerd aan deze zwangerschap?

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Good morning. Dochter is ook al vanaf 8 uur wakker maar heeft zich wel beetje vermaakt in haar kamer en ik ging een beetje verder slapen.
    Er is wel een facebookpagina idd besloten club. Juli 2016 mama's ofzo. Ik ga het even navragen.

En vandaag mag ik 12 weken dansje doen 🎉

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik zie dat jij een prive bericht gekregen had van martina79 ofzo

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    💖 Bevallingslijst 16 t/m 31 juli 2016 💖

10 juli

♡ Aikie - 32 jaar - 2e kindje

13 juli
    ♡ Serena1987 - 28 Jaar - 1e Kindje
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje

14 juli

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje

16 juli
    ♡ Diymommy - 27 jaar - 3de kindje

17 juli
    ♡ Rae -31 jaar - 4de kindje
    ♡ NicoleAM - 28 jaar - 1e kindje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje

20 juli
    ♡ Ni84 - 31 jaar - 3de kindje
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes
    ♡♡ Sam01 - 31 jaar - 1ste 2 kindjes
    ♡ Mich92- 1ste kindje

21 juli

22 juli
    ♡ Noettie - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Ktink - 25 jaar - 1ste kindje
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje

24 juli
    ♡ Vrolijkerd - 27 jaar - 2de kindje
    ♡ Gupperdegup - 32 jaar - 2de kindje

25 juli
    ♡ Remmar1982 - 33 jaar - 2de kindje
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje
    ♡ Bloemetje26 - 27 jaar - 1ste kindje
    ♡ Trutje89 - 23 jaar - 1ste kindje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje
    27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje
    ♡ Amandie - 29 jaar - 2de kindje

28 Juli
    ♡ Heis - 33 jaar -1e kindje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje

29 juli
    ♡ Another - 25 jaar - 1ste kindje - verrassing
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje verrassing
    ♡ Wiesje2408 - 32 jaar - 2de kindje
    ♡ Essieee1983 - 32 jaar - 1ste kindje
    ♡♡ Manutje - 30 jaar - 1ste 2 kindjes

30 juli
    ♡ Blue lady - 27 jaar - 1ste kindje

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje
    ♡ Ailya - 27 jaar - 2de kindje

3 augustus
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje

Totaal: 41
    Waarvan al 41 + 3 extra ♡ gezien zijn!

0 meisjes
    0 jongens
    2 verrassingen

Afspraken januari
    11 januari | Gupperdegup | Back-up termijnecho
    11 januari | bloemetje26 | termijnecho
    11 januari | trutje89 | combinatietest + afspraak gynaecoloog

12 januari om 10:15 | Tabbey | Termijnecho
    13 januari | Nobely| Nekplooimeting
    14 januari om 10:45 | Noettie | controle verloskundige
    15 januari om 14:30 en 16:00 | Noettie | afspraak verloskundige + termijnecho
    15 januari om 10:35 | Mrindustry | nekplooimeting
    15 januari om 14:30 en 16:00 | Manutje | afspraak verpleegkundige + gynaecoloog 2e termijnecho
    15 januari om 19.50 | Aikie | geslachtsbepaling
    19 januari om 17:00 | Vrolijklente | controle verloskundige + hartje luisteren
    19 januari om 09:20 | DIYMommy | controle bij gynaecoloog + groeiecho
    20 januari om 19:30 | NicoleAM | Pretecho
    20 januari | Fas30 | controle verloskundige
    21 januari om 13:00 | DIYMommy | pretecho + geslachtsbepaling
    21 januari | Ktink | Controle verloskundige
    21 januari om 08:30 | Vrolijklente | nekplooimeting echo
    25 januari | Twinkle78 | geslachtsbepaling
    26 januari | Bintje83 | Controle verloskundige
    26 januari om 8.30 | Aikie | Controle verloskundige
    27 januari | Nobely | geslachtsbepaling

Afspraken februari
    1 februari | lachebekje87 | 20 weken echo
    3 februari | Nobely | Controle verloskundige
    8 februari om 13:30 | Roosje24 | Controle verloskundige
    18 februari om 14:00 | DIYMommy | controle bij gynaecoloog + groeiecho
    24 februari om 18:00 | Twinkle78 | 20 weken echo
    27 februari om 9:10 | NicoleAM | 20 weken echo
    29 februari om 10:00 | DIYMommy | 20 weken echo

Afspraken maart
    2 maart om 16.00 | Aikie | 20 weken echo
    4 maart om 08:30 | Ktink | 20 weken echo
    7 maart om 13:00 | Roosje24 | 20 weken echo
    14 maart om 9:00 | DIYMommy | controle bij ziekenhuis verloskundige

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee
    Bugs bunny
    Destiiny
    Talvi

6. Amanda28

Amanda28 Lid

19 apr 2014
    60
    1
    8
    Mijn moeder heeft mij afgelopen donderdag ochtend op suiker gecontroleerd. Omdat het hier voor 90% in de familie zit. En mijn moeder zowel bij mijn als mijn zusje zwangerschap suiker had. Maar hij was perfect. Dus even vreugde dansje gedaan hihi.

7. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    #1527 DIYMommy, 9 jan 2016
    Laatst bewerkt: 9 jan 2016
    Hier vandaag 13 weken...
    Maar wanneer gaat nou eigenlijk dat 3de trimester in?
    Ik dacht zelf 14 weken, maar las ook ergens anders weer 13 weken. 😂😁
    Maakt me niet zoveel uit, maar lijkt me zo leuk te kunnen zeggen 'ik ben nu in me tweede trimester'.

Thanx ook voor alle lieve beterschapswensen.
    Helaas gaat het nog steeds niet beter.
    M'n oor heb ik wel minder last van lijkt het, maar slapen...
    Ik heb al sinds begin van de zwangerschap dat ik heel licht slaap, en word nu elke keer van de pijn wakker.
    Ook als manlief draait of iets, en helemaal toen de wekker voor de derde keer deze week om half 5 af ging toen had ik het even gehad toen ik niet meer in slaap kwam.
    Onze zoon sliep bij mijn schoonouders vannacht, omdat onze dochter normaal gesproken lekker uitslaapt (uurtje of 10 op ze minst in het weekend).
    Na ik het half 8 heb zien worden viel ik weer beetje in slaap, maar zal je altijd zien, komt om 8 uur mijn dochter bij me in bed liggen...
    Weer wakker!
    Dus toen ik eindelijk weer weg lag te zakken en om half 9 de honden keihard aansloegen omdat me opa het briljante idee had ze nog maar even keer uit te komen laten (omdat ze om half 6 geweest waren) ben ik echt in tranen uit gebarst.
    Heb m'n dochter laten zeggen dat ik sliep.
    Was ff helemaal over me toeren...
    Normaal gaan ze om half 7 uit, en dan pas tegen een uur of 11, dus waarom ook echt?
    Pfff, klinkt ondankbaar, maar gisteravond nog gezegd ik hoop dat ik wat langer kan slapen morgen en dan zo vroeg op de stoep staan?
    Situatie bij m'n man op z'n werk is ook echt heel rot.
    Hij heeft een behoorlijk goede gedeelde functie met 2 collega's.
    Ziek worden kan niet, omdat er geen vervanger dan is.
    Dat klinkt raar, maar hij werkt voor een groot in/export bedrijf en iemand op hun functie zetten kan niet zonder een maand of wat inwerken.
    Hij is zelf met enorm veel geluk in deze functie gerold toen een collega langdurig ziek werd en dus uit deze functie werd gezet vanwege dat ze niet langdurig iemand kunnen missen.
    Heel hard, en best wat gedoe om geweest...
    Nou is het dus zo dat z'n collega net voor kerst ingestort is (voor de zoveelste keer net voor een vakantie dus eerst kon ik het niet helemaal geloven).
    Nu blijkt er wel echt een behoorlijk hart probleem te spelen en heb ik er absoluut begrip voor dat ze collega niet kan werken.
    Maar dit betekend wel dat een rooster dat normaal draaide op 3 mensen nu onder 2 verdeeld word.
    Normaal werkte m'n man al 6 dagen, maar wel vaste uren en soepel met af en toe paar uurtjes eerder weg kunnen als die ze op andere dagen inhaalde.
    Maar nu...
    Heb zo gehuild.
    Van de 6 dagen moet die dus nu 3 om 6 uur beginnen tot 's avonds 8/9 uur.
    Overige dagen 9 uur beginnen 8/9 uur klaar.
    De kids zien em amper nu.
    En staan zoveel operaties gepland tot aan half maart bij z'n collega dat dit rooster dus tot eind april door zal moeten lopen.
    Ik vind het bizar...
    We hebben heel bewust gekozen voor een derde kindje wetend dat m'n man een vast rooster heeft en waarschijnlijk zelfs laatste maanden van de zwangerschap naar 5 dagen werken over zou gaan, maar gaat nu niks van terecht komen natuurlijk.
    Dus vanmorgen was ik echt helemaal van het pad door alles.
    Dacht ff dit trek ik niet, straks draai ik nog door.
    Ik weet dat het komt omdat ik gewoon heel moe en beroerd ben nu, maar hoe gaan we het doen als m'n lichaam het net zoals bij de andere 2 weer niet trekt en ik snel bedrust moet gaan houden?
    M'n man kan me niet bijstaan lijkt het er nu op...
    Pfff...
    Hoop zo dat er snel een oplossing komt.
    Vind het erg om te zeggen, maar ergens hoop ik dat diegene ook uit z'n functie gezet word en iets anders voor na z'n ziekteperiode aangeboden krijgt, zodat er snel een nieuw iemand m'n man en collega kan versterken en ze niet beide zich een slag in de rondte moeten werken aankomende 4 maanden.
    Over 4 maanden zitten we op 7 maanden zwangerschap...
    Had het me zo anders voor gesteld en juist ergens met maand of 6 al op wat meer hulp en 1 dag minder werken van manlief gehoopt.
    Lang verhaal, maar ben er helemaal gammel van!

Als er nog meiden bij de facebook groep willen, stuur me even een pb'tje met jullie naam (volledige om jullie te kunnen vinden) dan kan ik jullie een verzoek sturen en toevoegen ook.

8. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Roosjeklopt, heb ik tijd geleden gehad. Gaat idd over FB. Ik zal haar even een bericht sturen, kan ze me toevoegen.

DIYMommyik begrijp je zó goed! Je hebt je partner zeker hard nodig tijdens je zwangerschap en al helemaal als je nog twee kinderen hebt lopen.
    Zes dagen werken en dan ook nog hele lange dagen is wel heel erg veel. Daar moet toch ook een oplossing voor komen? Mag het wel CAO technisch of vindt je man het verder prima? Het lijkt me voor beide niet vol te houden.
    Probeer echt je rust te pakken als het kan. Powernap, tijd voor jezelf en hulp vragen. Hang on!

Fijn Amanda, hele geruststelling.

9. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Ja ik heb gelukkig geen hele kleintjes meer hoor.
    Maar toch, ook die hebben papa nodig.
    Cao technisch gezien mag het ook niet.
    Z'n moeder is ook vanavond even gekomen om voor mij en het gezin op te komen dat ie echt duidelijk moet zijn nu op ze werk anders gaan we echt een rottijd tegemoet.
    Hij is het er volledig mee eens, maar of er echt wat gaat gebeuren...
    Tot overmaat van 'ramp' kwam ze collega er vandaag ook achter dat de collega die tot eind april nu niet kan werken (als alles goed gaat hopen we dan maar) ook in mei niet zal komen.
    Dan heeft ie namelijk 4 weken vrij goed gekeurd staan!
    Pfffff, dacht dat ik niet goed werd toen die het vanavond zei.
    Echt ongelooflijk...
    Wij zijn beide geen types die dingen hoog op laten lopen in de zin van alles wat niet mag volgens het CAO ook tegen houden.
    Maar dit gaat me wel echt flink over me grens.
    Ben heel benieuwd.
    Me zwager werkt ook bij dit bedrijf en die wist misschien wel nog wat mensen die wel hoger op willen. Dus zou mooi zijn als m'n man meteen iemand kan aandragen ofzo.
    Maja, volgende week moet ie maar gesprekken ook aan gaan vragen en hopelijk komt er dan snel zicht op een rustigere periode. 😉

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje DIYmommy!! Inderdaad werk iemand in. Desnoods een uitzendkracht die je in een maand tijd kunt inwerken. Dan heb je er nog maanden profijt van. En ook als je iemand inwerkt krijg je na een weekje al wat minder werk druk lijkt me. Dan zijn er vast wel wat dingen die hij of zij zelfstandig kan doen(?). Is het bij je man zijn werkgever bekend dat je zwanger bent?

Sterkte en een dikke knuffel. Voel je niet vervelend dat je hier voor moet huilen. Hormonen werken hier ook niet in mee. Heb ook al als een klein kind om mijn werk lopen janken van de rugpijn en misselijkheid en een vervelende collega die dwars zit. Jank momenteel al bij een disney film. :)

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die eerste in mijn been was een petedine prik. Verdoving. Werd ingeleid en had een enorme weeen storm waardoor ik de complete pufcurses vergat en ging hyperventileren. En dan denk ik nu verrek: dat was niet de eerste prik, maar het infuus. Haha. Toen die begon uit te werken en er nog nauwelijks ontsluiting was en ik dus nog wat te gaan had werd besloten dat ik een ruggenprik kreeg. Dat wilde ik eigenlijk absoluut niet. Maar had weinig keus. Dan krijg je eerst een lokale verdoving en daarna pas de ruggenprik zelf. Als je verdooft bent in je benen krijg je automatisch een urine catheter met zak in je blaas gestoken omdat je niet meer kan plassen. Tegelijkertijd werden er swaps en urine afgenomen via die catheter voor een kweek. Mocht ik een infectie krijgen, dan weten ze sneller welke antibotica er helpt. Ook is er nog bloed afgenomen, binnekant elleboog, voor mijn bloedgroep, mocht ik bloed nodig hebben wisten ze die alvast. Die in mijn hand hebben ze nog een paar dagen gebruikt voor het vocht. Maar mocht er snel vanaf omdat ik vocht genoeg plaste. 2 liter zak elke 3 uur vol. :$. Als je bevallen bent gaat al dat opgehoopte vocht je lichaam uit. Dat was bij mij nogal wat. (3-4 kilo) denk ik ongeveer. Omdat ik na 1 week al 10 kilo kwijt was. Baby, vruchtwater is 6-7 ongeveer? Maar op het moment zelf kan je je er nauwelijks druk om maken hoor. Die ruggeprik voelde ik helemaal niet. Vroeg steeds: zit hij al? Ik was nog een beetje high van de petedine. :D die urine zak voel je heel erg als iemand tegen je bed aan komt staan. Dan trekt dat. Het vervangen van de zak voel je weer helemaal niet omdat ze weten wat ze doen. ;) heel verhaal haha. Ik zie helemaal niet op tegen de bevalling dit keer. Weet nu wat er ongeveer kan gebeuren en zou ook sneller zeggen: geef maar weer een prikje tegen de pijn. :D mij lijkt mij die knip verschrikkelijk. Maar dat komt omdat ik niet natuurlijk ben bevallen. Uiteindelijk bleek onze zoon te groot en lag hij in sterrekijkers houding. Dus werd het een keizersnee. Als we dat van te voren hadden geweten. ;) vandaar dat ik nu groei echo's krijg. Haha.

12. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    Hoi meiden ,

Hier de afgelopen dagen stil meegelezen had het druk met werk en huishouden en we gaan het hele huis opknappen dus vast wat ingeslagen ... Nou ja uhm we gaan alles opnieuw verven en laminaat leggen ... Hier morgen de combinatietest me moeder en vriend gaan mee spannend !
    Vandaag race ik nog ff naar de kruidvat alle Zwitsal €2,- of €3,- ik ga vast wat inslaan meestal heeft dat wel een goede datum en houdbaarheid !

X x

13. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oké vandaar Vrolijklente Verschrikkelijk om ingeleid te worden. Ben zelf ook ingeleid en ging veels te snel. Binnen 3,5 uur al met al.
    Die knip had ik niet gevoeld, denk ik, na die weeënstorm. Net zoals het hechten achteraf, de gyn kon ze niet eens meer tellen. Zoveel waren het er, maar ik heb er echt niks van gevoeld.
    Ben nu angstig voor de bevalling en krijg extra gesprekken. Hoe is dat bij jou? Klinkt ook heel heftig wat jij hebt moeten doorstaan. Maar je bevalt dan sowieso weer in het zkh toch?

Trutje succes met de combinatietest. Spannend! Fijn dat je moeder ook mee gaat. Mogen je vriend en moeder beide mee naar binnen dan?
    Wij hebben hem dinsdag.

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt ook niet fijn Twinkle!! Kreeg je wel pijn bestrijding? Of voel je niets door de adrenaline of de overstemmende pijn of iets?

Ik krijg geen extra hulp of zo. Moet inderdaad in het ziekenhuis bevallen ivm de keizersnee. Er kan schijnbaar vanalles mis gaan als je een litteken hebt. Ik vind als ik het verhaal vertel heel ernstig klinken, maar op het moment zelf vond ik het best meevallen. Het enige dat nog wel eens door mijn hoofd gaat is: wat als ik in een andere tijd geleeft had? Een tijd zonder keizersnedes e.d. dan was ik gewoon dood geweest. Maar ben er niet heel druk mee bezig of zo. Vond alleen die weeen storm verschrikkelijk, daarom ben ik ook heel blij dat er pijnbestrijding bestaat. Ik zou het de volgende keer niet zonder willen doen. Hoewel ze zeggen dat als je niet ingeleid wordt de weeen heel anders zijn, minder heftig en meer en langere tussenpozes. Ik hoop wel een beetje op een klein kindje en dat ik zelf weeen krijg en gewoon kan bevallen. Maar als dat niet zo is heb ok er ook vrede mee. Als het kindje maar gezond is. ;)

15. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat staat voorop: het kindje moet gezond te wereld komen.
    De vk wist niet dat mijn ontsluiting zo snel ging. Ik ook niet, dus vroeg om ruggenprik. Mocht meteen erheen en de voorbereiding/verdoving voor de echte ruggenprik was al gezet toen de persweeen begonnen. Snel terug naar de bevalkamer en meteen geboren.

Is wat hè, dat er vroeger geen pijnbestrijding en keizersnee was. Moet je niet te lang bij stilstaan en we gaan ervan uit dat de volgende bevalling veel beter verloopt. We zijn in het ziekenhuis dan, dus in goede handen. Dat vind ik ook wel fijn om te weten.

16. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dat is snel inderdaad Twinkle! Willen jullie graag in het ziekenhuis bevallen of hebben jullie een medische indicatie? Ik denk dat een tweede bevalling inderdaad beter verloopt. Net als de dagen erna als we nog in het ziekenhuis moeten blijven. Op de bevalling zelf had ik niet veel te zeggen vond ik. (snap ook niet dat er bevallingsplannen worden gemaakt :p ) Ik zou wel veel meer mijn rust pakken en een bordje "Niet storen" op de deur zetten als ik wil slapen. Het was bij mij een in en uit geloop van artsen, verpleegkundigen, schoonmakers en bediening. Je had geen seconde rust. Iedereen wil je feliciteren en een praatje maken. Ik wilde alleen maar RUST!! :D De kraamvisite hadden we gelukkig wel redelijk onder 'controle'. Die begrepen het gelukkig wel dat het pittig was geweest. Ook raad ik iedereen aan om na de bevalling ei, zalm en biefstuk te eten. Ik had alleen biefstuk gegeten, maar mijn wond ging maar niet dicht. Heb nog 4 maanden met een open wond rondgelopen voordat er een wondverpleegkundige naar gekeken had die met dat advies kwam. Moest ook elke dag de wond intensief schoonmaken en honinggaasjes erin proppen. (het was heel diep) Opeens zat het binnen 1 week dicht! Ik dacht echt: Waarom is er niet eerder naar gekeken. De arts die ik had had het zelfs een paar keer weer open gebrand omdat het niet van onderaf dicht ging en dus steeds weer open ging. :x Je gaat dus wel met heel veel ervaring nog een bevalling in. Aan verhalen van anderen heb je niet zoveel als aan je eigen ervaring. Maar voldoende zalm en ei en biefstuk geldt voor iedereen wel. Ei voor de eiwitten = bouwstoffen. Biefstuk voor ijzer = bloedaanmaak. Zalm voor de OMEGA-3 = aanmaak van nieuwe cellen. ;) Overigens ging ik googlen op "wond die niet dicht gaat". Het schijnt bij sommigen nooit te helen. :$ Gelukkig zijn dat waarschijnlijk uitzonderingen, die goede verhalen staan waarschijnlijk niet op internet. :(

17. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    Hier de combinatietest gehad alles helemaal perfect !!
    Bloed weten we nog niet uitslag over een week ...
    Nekplooi helemaal goed ze heeft uitgebreid echo gemaakt alles erop en eraan en hebben heel snel het hartje mogen horen ...
    Ze heeft mee gedaan aan de nub theorie vond ze wel leuk om mee te experminteren ... Ze was benieuwd of dat hij klopt straks met de 16 weken hihi mocht me er ook absoluut niet op vastpinnen maar ze vond het leuk om mee te doen eraan 😜volgens haar zoals het er nu uit ziet volgends de nub krijgen wij een meid !
    Maar met 16 weken dan weten we het zeker hihi !!
    Ik pin me er ook niet op vast omdat me gevoel zegt een jongen 😉

X x

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de nekplooimeting goed was Trutje!! Grappig dat de Nub een meisje zegt en je gevoel een jongen! Wordt er ook helemaal nieuwsgierig van. ;) Leuk dat jullie een extra echo doen!

19. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    Ja dat was zeker fijn !
    Net nog bij de gyn geweest mag over na de verloskundige moet daar vrijdag heen 😉ging ze weer ff snel echo maken maar we hadden vanmorgen al een uitgebreide gehad Ag ja ! 😉ben wel blij vond het zijn assistenten van de gyn helemaal niet zo aardig !

X x

20. Nathalie83

11 jan 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Ik heb me sinds vandaag aangemeld. Ik lees al langer mee op het forum maar dacht laat ik nu maar eens een account maken. Vinden jullie het goed dat ik me aanmeld voor deze groep.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben nathalie en ben 32. Ben zwanger van mijn eerste kindje. Volgens de termijn echo ben ik 16 juli uitgerekend. Vanaf 5 weken zwangerschap ben ik heel misselijk en spuug ik dagelijks heel veel. Zelfs zoveel dat ik een paar dagen Opgenomen ben geweest in het ziekenhuis wegens uitdroging. Nu heb ik medicijnen en moet zeggen het gaat elke dag een beetje beter. Dit was mijn verhaal in het kort.

Groetjes.

Deel Deze Pagina