16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ahh, nog steeds niemand bevallen. Ik begin nu ook wel 'zin' te krijgen in de bevalling. Ben er echt aan toe. Ook helemaal klaar voor. Maja nog maar even wachten tot na de 37 weken en dan mag ze wel komen. Maar zal je net zien ; loop ik tot 42 weken. Woensdag naar de VK. Ik hoop dat ze is ingedaald.

2. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Heey meiden, iedereen nog lekker rustig hier? ;)
    Spannende tijden nu hoor, ben ook benieuwd wie de eerste zal zijn!

Budgie meis hoe gaat het met je? Trek je het nog een beetje, en is er al meer bekend omtrent je vader?

Hier heeft de zwangerschapsdiabetes toch zijn invloed op de kleine, buikje ligt best wat voor. Dus ze laten me sowieso niet tot de 40 weken lopen, volgende week vrijdag controle in het ziekenhuis...en dan een plan opstellen omtrent inleiden. Ben zo zenuwachtig, en zie zo tegen die bevalling op, ook het persen pfffff....hoop dat ik het ga durven jah. Verder ben ik heel deze zwangerschapsperiode wel beu en kan ik niet wachten tot alles achter de rug is.

Had eerder geen "fut" om te reageren sorry, zit beetje teveel in mijn hoofd vrees ik :oops:.

Fijn dat de meeste van jullie er lekker nuchter in staan en ernaar uitkijken, hoop voor ieder een voorspoedige bevalling, en dat ze maar snel komen die kleintjes :D.
    Ben echt benieuwd wie als eerste met het mooie nieuws mag komen :rolleyes:, zet 'm op meiden :thumup:.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Cheerio, spannend, voor jou komt het dan ook dichtbij!
    Wat mij helpt tijdens de bevalling is de gedachte dat ik het samen met mijn kindje doe. Want die ondergaat ook een hoop op dat moment natuurlijk. Het idee het samen te kunnen doen was voor mij geruststellend. En met het persen betekent het dat je haar bijna gaat ontmoeten!
    Het gaat vast goed komen!

4. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Tnx eppo, ja dat denk ik ook wel. Hoe dan ook..ze gaat er komen haha. En zal er toch echt doorheen moeten. En wat je zegt dat samen met de kleine doen, kan ik me goed voorstellen. Want zo is het natuurlijk wel, voor die uk is het ook heel wat! Die kan er alleen niet over piekeren haha, maar goed dat we ons dat niet herinneren he...zon geboorte ;)

5. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

En Cheerio, als jij je ontspant is het voor je kindje fijner(nu, maar ook straks) en gaat je bevalling meestal ook sneller.
    Jullie kunnen het echt wel! En daarna ga je je kindje ontmoeten, hoe mooi is dat!
    En leg ook je vragen en twijfels bij de gyn neer, die kan je ook vast wel wat tips geven ;)
    Is er ook al gezegd tot hoever ze je uiterlijk door laten lopen?

6. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ja doe ik ook hoor, mijn vragen en twijfels uitspreken ;). Ik verwacht tussen week 38 en 39, nog circa anderhalve week dus.

7. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    1. Ennuh niet met je hoofd persen maar met je buik! En idd wat al gezegd was. ..ontspannen blijven en mmeegan met de wee dat is voor jou prettiger en ook voor hrt kindje. (Je bent vaak geneigd om krampachtig te reageren op een wee.) Ik ademde tijdens zo'n wee heel langzaam in met mijn buik en weer heel langzaam uit. Dat helpt enorm.

Wisten jullie dat het kindje de bevalling in gang zet? Grappig he...baby beslist wanneer het geboren wil worden.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Vertel die van mij dat maar ff dan. Die komen tot nu toe niet spontaan :confused: had nog zwanger geweest van de eerste als ze niet ingegrepen hadden denk ik :p

Aag en Nanoe2 vinden dit leuk.
  9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Dan zal het vast nog wel lekker zijn in mn buik...
    Zorg gewoon te goed voor die kleine hummel.

Dinsdag ook bespreken met de vk hoelang ze me door willen laten lopen.
    Iedere keer op de echo's was hij behoorlijk groot en liep ong 1,5 week voor qua groei.
    Dus lijkt me dat ze dan niet willen wachten tot uiterlijk 42 weken.

10. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hahahaha...okay er zijn uitzonderingen op de regel. Maar normaal gesproken start de baby de bevalling. Heb het ooit in een wetenschappelijk blad gelezen...maar ja de praktijk laat vaak toch wat anders zien zoals bij jou.

11. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    In jouw geval zullen ze dat ook niet echt doen lijkt mij. Kan toch niet?
    Bij mijn zoontje (waarbij alleen zijn buikje wat achterliep qua groei) opperden ze al om met 38 wk in te leiden. (Heb overigens gezegd dat dat echt absurd was en ik daar niet mee akkoord ging! Het is wat anders als t kindje het moeilijk heeft)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Je hebt juist helemaal gelijk. :) Als ik het zelf had kunnen starten had dat veel eerder geweest dan 42 weken ;) ik heb alleen eigenwijsjes die niet weten hoe het hoort :roflmao:

Cheerio vindt dit leuk.
  13. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Missy goed dat je daarvoor koos, ik zou uitgaan van de wat mij gezegd word denk ik. Powervrouw jij ik hoor het wel ;). Hahaha eppo, ze zitten er gewoon heel goed, dus maken geen aanstalten joh ;)

14. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ja je moet zelf zo alert zijn. Ze vinden inleiden gewoon lekker makkelijk te plannen. Maar inleiden is niet zo'n pretje omdat weeën opgewekt worden. Als t niet nodig is moet je dat gewoon niet willen. Lekker de natuur zijn gang laten gaan. Tis wat anders als je idd zw.diabetis hebt of zw.vergiftiging etc. Ook in de zorg kunnen ze je dingen door de strot duwen. Nu heb ik zelf enige medische kennis en achtergrond dus dat scheelt ook natuurlijk. En mijn intuïtie volg ik klakkeloos...die heeft mij nog nooit om de tuin geleid. Voelt iets niet goed..niet doen.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja is mijn ervaring ook hoor. Bij de 2e vonden ze het ook wel makkelijk als ik 'tijdens kantooruren' zou bevallen. Elke keer weer dat gezeur dat ik aan de weeenopwekkers moest :rolleyes:
    Uiteindelijk prima zonder bevallen, alleen geprimed met gel. Gewoon door wat extra tijd te geven ipv gelijk dat infuus er in geramd krijgen. Maar heb moeten lullen als brugman :cool:

16. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    @Eppo82 : jeetje, menen ze dat nou echt dat ze je zouden inleiden om toch maar tijdens de kantooruren te bevallen? Ik ben misschien nogal naïef, maar had niet gedacht dat ze zo ver zouden gaan in deze tijden van kostenbesparingen en personeels'optimalisatie'.

Hier had ik vandaag precies nood om mentaal afscheid te nemen van het 'zwanger' zijn :) Heb heel wat zwangerschapskleren weggelegd omdat ik ze toch niet veel heb aangedaan en ervan uitga dat ik die dingen nu ook niet meteen ga beginnen aandoen. En zo plaats gemaakt voor meer borstvoedvriendelijke kleren. Ik ben de laatste dagen ook bewuster weer aan het genieten van het friemelende baby'tje in mij buik, ga het gevoel wel missen achteraf. Hebben jullie dat ook, dat jullie jullie precies mentaal nog even moeten voorbereiden op het feit dat je binnenkort niet meer zwanger bent? Voor mij is de zwangerschap alvast voorbij gevlogen en ik ben niet van plan dit nog 10 keer te doen in mijn leven, dus vind het zelf een beetje emotioneel :)

17. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik besef me wel steeds meer en meer dat het einde in zicht komt. Of sterker nog, elk moment daar kan zijn..... Vandaag 37 weken. Maar laat haar nog maar minstens een week zitten hoor klim gewoon veiliger of zo. Lichamelijk ben ik helemaal klaar met zwanger zijn. Ben alle klachten zo beu. Die pijn in m'n huid kennelijk geen enkele arts kan plaatsen... Die bekkenklachten, dat schildpadden op z'n rug gevoel etc.
    Mentaal komt de rust steeds meer in mij om er klaar voor te zijn... Maar spannend vind ik het ook nogal.
    Ben zo belangrijk wie de eerste is hier, of misschien is de eerste baby er wel maar is moeders gewoon niet meer actief hier dat kan ook hè....

18. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ben wel bewust aan het genieten van dat gewoel in mn buik.
    Ga dat zo echt wel missen, behalve dan die kont tegen mn ribben.

Maar ben inmiddels ook gewoon enorm benieuwd naar ons kleintje en dat gevoel overheerst inmiddels toch wel.
    Voel me nu ook echt een pinguin als ik loop en heb om niets een harde buik.
    Kan gelukkig nog steeds redelijk veel, dus rommel lekker door.
    Maar het zo amper mobiel zijn en steeds minder kunnen ben ik ook echt zat!
    Verder mag ik echt niet klagen, want mijn klachten zijn echt niet heel heftig ofzo, prima te doen.

19. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kwam weer even spieken of er inmiddels kindjes geboren zijn, maar helaas (of nog niet hier gemeld natuurlijk) .

Ik wil eigenlijk ook wel graag bevallen nu. Lichamelijk niets aan de hand hoor, gaat allemaal prima. Maar ik ben zooooooooo nieuwsgierig. Wil weten hoe ze eruit ziet en hoe ze is en of alles goed met der is. Twee kennissen die ongeveer gelijk bekend maakte dat ze zwanger waren, zijn inmiddels bevallen. Zulke lieve baby's. Als ik dat dan zie, wil ik helemaal bevallen haha.

@Cheerio wel naar dat je toch ingeleid moet worden, maar als het beter voor de baby is, de beste keuze toch. Ik ben ook best een beetje zenuwachtig voor de bevalling hoor. Niet zo zeer dat ik het niet kan, maar meer of alles gewoon goed gaat. Wil zo graag na de bevalling lekker kunnen genieten van onze kleine.

M'n verlof bevalt mij op zich ook goed. Ben alleen wel erg onrustig. Alles is gewoon klaar voor de baby maar heb het idee dat ik nog van alles moet doen ofzo. Geen idee waarom ik dat heb.

Naja hopelijk zien we hier snel berichtjes van baby's die geboren zijn.. spannnnnend!

20. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ben hier gewoon echt klaar met alles, dus heb nu ook zoiets van kom maar baby!
    Vandaag ook gevraagd tot hoelang ze je door laten lopen.
    En dat is gewoon tot 42 weken, tenzij ze merken dat het voor die kleine niet fijn meer is of voor mij echt niet meer te doen.
    Maar ik hobbel nog vrolijk rond, welliswaar wat minder actief dan eerst en ben veel sneller moe enzo, maar toch.
    En die kleine vind het wel prima daar binnen.
    Maar weet nu wel wat de planning is en dat is voldoende, nu rust in mn hoofd :)

Deel Deze Pagina