16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    ukkepuk92
    Vanwaar die twijfel?! Ik mis iets haha. Maar zou wel super chill zijn als je 4 weken verder bent! :D Direct weer 10 procent verder in de zwangerschap haha.

2. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Kijken jullie weleens naar one born every minute?
    Zit het nu te kijken en serieus, ik snap dat het pijn doet, maar deze dame slaat wel echt alles :O
    Sorry, dat moest ik even kwijt :p

3. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik snap dat vaak ook écht niet.. mijn eerste bevalling was echt supergoed meegevallen!

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Iedereen is anders.
    Maar heb dit nog nooit gezien, iedere keer weer opmaken.
    Bij iedere wee denken dat ze doodgaat. Al vanaf het allereerste begin.
    Man mag er niet bij zijn. En ik vind het gewoon niet zo'n leuke dame :p

5. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Haha Nanoe2 en Nahlatje. Ik keek dat tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook wel is. Ik had me voorgenomen om zelf nooit zo hysterisch te doen haha.

Is gelukt. Mijn vriend was hysterisch met washandjes in de weer en ik keek tijdens het bevallen naar de voetbalwedstrijd van Nederland-Mexico. Moest toch ergens mijn afleiding vinden :p. Werd na afloop gehecht tijdens de penalty :D. (De bevalling ging zo snel; dat kon mijn onderkant niet aan hoor haha).

6. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Haha Budgie, geweldig!
    Mijn voornemen is om in ieder geval niet te zijn zoals zij!!
    Sowieso vind ik pijn niet heel erg.
    Vond heftige menstruatie pijn soms een soort van prettig.
    Misschien heel stom, maar vind dat soort pijn dus echt niet erg.

7. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik kijk ook heel goed terug op mijn bevalling. 2x persen en mijn dochter was er. Achteraf misschien wat te snel, maar ik vond het goed te doen. Ik had 0,0 pijnmedicatie. Maargoed ik had verder ook zorgeloze zwangerschap en tot 6 cm ontsluiting had ik niets door :$. Dus voor ik op het punt was om over de pijnmedicatie na te denken, was ik al zover dat het al niet meer kon :).

Ik vond de pijn goed te doen, want in 1 uur (nouja 50 min) ging ik van 6 cm naar kind op de borst.

Menstruatiepijn prettig?! Ik heb niet/nauwelijks pijn bij mijn menstruatie. Nu ben ik van die 5 jaar dat ik 'ongesteld' ben, ook nog is gedeeltes niet ongesteld geweest door zwangerschap(pen) en het spiraal haha. Dus daar kan ik niet over meepraten!

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Haha, heb het altijd een uurtje als het door komt zetten.
    En meestal merk ik er amper wat van.
    Maar soms van die periodes dat het echt wel goed zeer kan doen (zeker ten opzichte van normaal :p ).

Haha, maar ben heel benieuwd hoe ik over een paar maanden ga reageren XD

9. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ik was die aflevering ook aan het kijken! Ik vond het ook wel een beetje overdreven. En dat ze nauwelijks Engels sprak maar haar man niet mocht komen helpen met de vertaling.. Ze snapte er niets van

10. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Op welke zender is dat dan? Of wordt je juist bang voor de bevalling als je ernaar kijkt en het zelf nooit hebt meegemaakt?
    #durftevragen (lol)

11. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Op TLC. Ik had er geen moeite mee, stond er erg nuchter in. Als je gevoelig bent voor verhalen van anderen en dat jij het ook zo mee gaat maken zou ik het niet kijken. Je kunt altijd wegzappen =)

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Perdiz, ik word er niet bang van.
    Het loopt hoe het loopt en je doet er toch weinig aan, maar ben behoorlijk nuchter.
    Als je er daardoor van terug deinst, niet kijken.
    Ze laten gewoon zien hoe het er in een kraamkliniek aan toe gaat.

13. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Mmmmmm ben wel onwijs nieuwsgierig aangelegd ookal vind ik iets heel spannend en eng hahaha

14. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Meiden, gelijk een vraagje.
    Met hoeveel weken+dagen hebben jullie je inner circle verteld dat je zwanger bent? Sinds m'n positieve test ben ik zoooo onzeker en ben erg bang dat als we het vertellen en het dan alsnog fout gaat. Het liefst zouden we de echo afwachten maar dat duurt nog minimaal 3,5 week! Wil pas maandag contact opnemen met de VK. Maar nu hebben we vrijdag, zaterdag, zondag en maandag afspraken met familie/vrienden waar we niet onderuit komen. Ben alleen heel erg bang dat het op valt als ik geen wijntje drink. Ik ben wel echt een wijnliefhebber en het gaat echt opvallen als ik ineens niks drink. Plus dat ik as maandag met een vriendin naar de sauna zou gaan maar dat lijkt me nu ook niet zo verstandig. Heb afgelopen week al een afspraak met haar met een smoes afgezegd maar deze afspraak voor de sauna staat al zo lang!! Wij zitten nu heel erg in dubio wanneer we het willen vertellen en hoe? Durf pas echt blij te zijn als de 1e echo goed is denk ik. Komt er nog bij dat ik totaal niet kan liegen! Ben daarom erg benieuwd hoe jullie dit aangepakt hebben of willen aanpakken.

15. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Wij hebben het de volgende dag verteld, maar was toen 5,5 week.
    Hebben onze ouders een slabbetje gegeven met daarop "jullie worden opa en oma".
    Meteen daarna zeiden we, als alles goed gaat.
    Dus je zou het ook zo kunnen doen.
    Vooral zeggen dat het nog erg pril is, dus erg onzeker.

16. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Wij gaan het met Sinterklaas vertellen met een cadeautje en een gedichtje. Ik vind het ook erg moeilijk stil te houden dus langer hou ik denk ik ook echt niet vol!

17. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    #377 Frummels, 23 nov 2016
    Laatst bewerkt: 23 nov 2016
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het mijn ouders, schoonouders en twee beste vriendinnen en de twee besten vrienden van mn man met 4,5 week verteld. Het ging toen mis en dan is het wel rot dat je iedereen snel moet informeren, want iedereen appt of belt dan met de vraag hoe het met je gaat.

De tweede keer was ik was voorzichtiger maar toen lag ik vanaf 6.5 week met bloedverlies en kramp op bed tot 9 weken. Heb het mijn moeder en schoonmoeder wel met 4 weken verteld (het was toen kerst). Mijn beste vriendinnen heb ik het verteld toen ik 8 weken zwanger was, omdat ik al zo lang thuis was en het heel zwaar was en ik het met ze wilde delen. Ik was achteraf wel blij dat ik het niet aan meer mensen had verteld zoals de eerste keer.

Uiteindelijk wilde ik toch mijn vriendinnen en familie vertellen dat ik een mk heb gehad, dat zou ik sowieso vertellen, maar het is fijn dat je dan zelf het moment kan bepalen.

Ik denk dat je hierin moet doen wat goed voelt Sweety. En ja het kan mis gaan, maar grootste kans is dat het goed gaat.
    Wanneer het bij je thuis is kan je bijv een wijnfles vullen met iets anders en daaruit schenken. Of als het bij een ander is en wat drukker, dan neem je een glas en die zet je dan stiekem weg, of ruilt met je partner van glas.

Tegen je vriendin kan je altijd de 'ik ben ziek' smoes gebruiken. Als je dan later uitlegt dat je hebt afgezegd omdat je zwanger bent snapt ze dat echt wel. En het wordt inderdaad afgeraden om naar de sauna te gaan in de eerste 12 weken.

Wij gaan het nu met 9,5 week vertellen aan onze ouders en broer/zus met kerst. De week erna wil ik het mijn beste vriendinnen vertellen.

18. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Wij gaan het zaterdag vertellen, ben dan 5 weken en 2 dagen ver.. heel spannend en heel pril, maar dat is de enige dag dat ouders (gescheiden dus lastiger) en schoonouders allemaal wij elkaar zijn, dus het juiste moment gewoon :) En als het mis gaat, is het misschien ook wel fijn dat er mensen zijn die met je mee kunnen leven :)

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Hier verteld aan (schoon)ouders:
    1e vertelt met 7w
    2e met 10w en 12w FB
    3e met 5w
    4e met 7w vanwege afwijking niet op FB
    5e (deze zwangerschap) met oud&nieuw, dus 10w met 14w op FB

Werk steeds met 7w verteld. Gezien ik in restaurant werk en steeds boven eten hang haha.

Op dit moment weten alleen ik en mijn vriend het en 1 beste vriendin van ons. Die ook bezig is voor een 2e.

20. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    Haha, moeilijk om te zwijgen, hé!

Ik heb het al de dag na mijn positieve test verteld aan mijn beste vriendin, die toevallig ook bij me werkt. Omdat een andere collega in mei bevalt en ze voor het overnemen van enkele taken naar mij keken, heb ik ook al even mijn bazin ingelicht. Heel erg vroeg, maar ik vertrouw er in dat ze er wel goed mee kan omgaan als het misloopt. Ze zei trouwens dat ze in haar planning sowieso al was uitgegaan dat ik in 2017 zou bevallen.... Euh? Pijnlijk als ik het graag had gewild en het nog jaren zou duren, natuurlijk.

Dan is er een vriendin die katten heeft. Ik kon er niet onderuit om er naartoe te gaan, en toen heb ik wel even uitgelegd waarom ik heel ver uit de buurt bleef van die dieren :)

En daarstraks ook nog aan een vriendin en vriend verteld. Ik flapte het er gewoon uit...

Heb er wel altijd bijgezegd: 'het is nog superpril, er kunnen nog hoonderd duizend dingen misgaan, en ik wil ook niet dat jullie dit al aan de grote klok hangen'. Bij al die mensen heb ik daar wel vertrouwen in.

Tenslotte: een vriendin had een ma op 11 weken. Ze zei toen dat ze blij was dat sommige close friends het wisten. Haar raad toen was: als je het al zegt tegen mensen, laat het dan die mensen zijn waarbij je het ook niet erg vind om het te zeggen als het misloopt...

Ouders/schoonouders/broers/zussen/andere vrienden: waarschijnlijk met Kerst/nieuwjaar.

Het echt wereldkundig maken: na de -hopelijk- goedgekeurde echo en testen op genetische afwijkingen op 12 weken. Duurt nog 7 weken... aaaargh!!

Deel Deze Pagina