16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    jeetje wat een avontuur! Gelukkig goed afgelopen. Heb je verder nog leuke dingen gedaan?

Hier hebben wij het toch echt ff met zijn tweetjes de goede uitslag gevierd. Even lekker uit eten geweest met zijn tweetjes.

2. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel meiden voor de felicitaties. Tuurlijk is het forum er voor om dit soort berichten te plaatsen maar vond het zo confronterend voor degene die net hun kleintje verloren zijn.

3. Barbara85

Barbara85 Actief lid

3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Jeetje evelien, wat erg zeg. Ook jij heel veel sterkte komende tijd :( Missy, gefeliciteerd met de goede uitslag.

Ik heb een vraagje, weten jullie of je creme brulee mag eten? De meningen zijn hierover verdeeld en ik weet nu niet of het wel of niet mag.

4. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een tijdje in een restaurant gewerkt, en daar zou ik de creme brulee niet eten. Het is dan vaak gemaakt van room en eieren etc. en dit is dan altijd vers en het wordt niet altijd verwarmt in de oven. Ik zou dan het risico niet nemen. Je kan het natuurlijk vragen, maar niet iedere medewerker weet het altijd even goed.

Creme Brulee uit de supermarkt is vaak wel veilig omdat in de supermarkt vaak niet de verse melk / eieren / room wordt gebruikt.

Zelf maken blijft natuurlijk nog de beste optie, want dan weet je zeker wat erin zit.

5. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Nouja. Mijn vriend doet een poging voor babynamen. Onze dochter begint met een A. Komt hij met namen die beginnen met een B.

Dat wil ik niet.. Heb echt idee dat we dan een ABC'tje gaan maken ofzo... zo even mn frustratie ge-uit haha :).

Qua eten, ik mis gelukkig nog niets.. zondag bij vriendin eten. Vandaag met haar geluncht en het goede nieuws verteld! Zei ze meteen dat ze speciaal voor mij ook nootjes e.d. op tafel zet ipv alleen toastjes met filet American etc. Superlief!

6. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    #1166 Perdiz, 31 jan 2017
    Laatst bewerkt: 31 jan 2017
    Missy Missy gefeliciteerd met jouw fijne nieuws! Super!

Ik heb even een vraagje. Hoe voelt die bandenpijn nou?
    Ik heb vaak er gevoel in m'n onderbuik dat er een elastiek aangetrokken wordt (hoe omschrijf je dat gevoel nou hè)
    Flinke spannning staat erop.. tenminste zo'n gevoel.
    Is dat bandenpijn of alleen t oprekken van de baarmoeder. Ik kan dit de hele dag wel hebben in meer of mindere mate.
    Maar..... Ik heb ook met opstaan bijvoorbeeld ineens een flinke steek in m'n onderbuik. Echt een "autsj" moment. Maar duurt maar 1 sec en het is weg.
    Zou dat dan bandenpijn zijn?

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hoe een bandenplaksetje voelt weet ik niet:p
    Bovenstaande klinkt als bamdenpijn.

8. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Stomme auto correct hahaha.

9. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook op sommige momenten en de VK zei dat het bandenpijn was. Ook met opstaan en omdraaien soms een pijn scheut, maar schijnt er allemaal bij te horen. Ik geloof het dan maar haha. Begin hier nu ook wel echt een buikje te krijgen. Het gaat mensen opvallen.

10. Barbara85

Barbara85 Actief lid

3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ik herken het van mijn vorige zwangerschap, dat is inderdaad bandenpijn. Ik heb er ook last van

11. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Maar die langer durende spanning/elastiek-rek-pijn is dus geen bandenpijn? Alleen die felle pijnscheuten dus?

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik heb die pijn vooral aan het einde van de dag.
    Mn buik voelt aan het einde van dag ook echt zwaar, alsof mn banden hem niet meer kunnen houden en hem maar laten vallen.
    Maargoed, tegen die tijd ga ik op de bank hangen en is het niet zo erg.

Ben ontslagen bij de fysio, moet gewoon oefeningen blijven doen en goed aangeven wat wel en niet gaat.
    Gisteren weer gewerkt na 2 weken vakantie en halverwege de dag meteen weer behoorlijke rugpijn.
    Merk dus echt dat mn werk echt niet goed is voor mn rug en bekken, maarja.

Hoe voelen jullie je nu?
    Allemaal een beetje van de misselijkheid af enzo of nog niet?

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Perdiz, ik denk dat dat ook een beetje oprekken van de buikspieren/buik is bij de eerste. Ik heb er nu in ieder geval geen last meer van :p
    Alleen die steken als ik te snel van richting verander zeg maar.

Nanoe, als je maar goed op jezelf past he, mama en baby zijn belangrijker dan werk. Trek op tijd aan de bel hoor!

Verder voel ik me prima eigenlijk. Ja moe, maar dat komt doordat ik al weken niet goed slaap door een fikse verkoudheid.
    Maar verder mag ik niet klagen.

Wij krijgen trouwens een kereltje erbij :)
    Helemaal leuk!

14. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Nanoe2 : Inderdaad rustig aan hoor. Ik zit vaak aan het einde van de dag met een kruikje in mijn rug, dat helpt ook fijn.

@Eppo82: Super leuk dat jullie een jongetje krijgen. Gefeliciteerd. 2 jongetjes en 2 meisjes - helemaal leuk.

Met mij gaat het eigenlijk best goed. Af en toe last van hoofdpijn, maar dat ben ik eigenlijk gewend. En dus af en toe die bandenpijn en rugpijn, maar daar valt goed mee te leven. We hebben aankomende maandagavond de geslachtsbepaling en ik ben erg nieuwsgierig. Het maakt mij echt helemaal niets uit wat het wordt, maar het is gewoon de nieuwsgierigheid. Dinsdagavond hebben we dan alle ouders en broers en zussen uitgenodigd om bekend te maken wat het wordt. We hebben een grote zwarte ballon gekocht en daar zit dan roze of blauwe confetti in. Hopelijk laat ons kleintje wel goed zien of het een hij of een zij is, anders kunnen we iedereen weer afbellen haha.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de 20 weken echo. Na de 20 weken echo wil ik echt beginnen met spulletjes kopen / bestellen. Is toch een beetje een bevestiging hé. Hopelijk is alles goed met ons kleintje en kunnen we de laatste 20 weken echt genieten en lekker shoppen.

Gaan jullie nog naar de 9 maandenbeurs?

15. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Eppo ik weet het, ga het er vanavond ook nog even over hebben met mn fysio.
    Misschien dat ik straks gedeeltelijk de ziektewet in kan ofzo, zodat mn dagen wat korter worden.
    Dat zou prima gaan!
    Cbss, probleem bij ons is vooral dat we teveel staan. Ik probeer al zoveel mogelijk te gaan zitten, maar kan ook vaak gewoon niet.

Ja leuk, is het straks mooi verdeeld!!
    Griep en verkoudheid heerst, hoor het van iedereen.

Cbss, spannend!!
    Leuke manier ook om het te vertellen!

Ik ga de woensdag naar de 9-maandenbeurs, samen met een collega.
    Ben benieuwd!

16. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    ♡ 16 t/m 31 Juli ♡

16 juli ♡ (5)
    Lisa2 - 32 jaar - 2e kindje ♡
    NicoleAM - 29 jaar - 1e 2 kindjes ♡♡
    Itsme9 - 30 jaar - 1e kindje ♡
    Marizzie - 37 jaar - 1e kindje ♡

17 juli ♡ (4)
    Kruumeltje - ? jaar - ?e kindje ♡
    Nath91 - 25 jaar - 1e kindje ♡
    Labmuisje78 - 38 jaar - 2e kindje ♡
    Anoniemmeisje18 - 21 jaar - 2e kindje ♡

18 juli ♡ (3)
    Nosilla - 24 jaar - 1e kindje ♡
    Zonnestraaltjee - 25 jaar - 2e kindje ♡
    Barbara85 - 31 jaar - 2e kindje ♡

19 juli ♡ (2)
    Primavera - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Eppo82 - 34 jaar - 4e kindje ♡

20 juli ♡ (1)
    Miii - 30 jaar - 2e kindje ♡

21 juli ♡ (1)
    Ukkepuk92 - 24 jaar - 1e kindje ♡

22 juli ♡ (1)
    Mien30 - 30 jaar - 1e kindje ♡

23 juli ♡ (1)
    Cheerio - 36 jaar - 1e kindje ♡

24 juli ♡ (1)
    Perdiz - 34 jaar - 1e kindje ♡

25 juli ♡ (2)
    Swee - 34 jaar - 2e kindje ♡
    MandyJ - 26 jaar - 1e kindje ♡

26 juli ♡ (3)
    Koekenpan - 30 jaar - 2e kindje ♡
    Budgie - 23 jaar - 2e kindje ♡
    Mw1980 - 36 jaar - 1ste kindje ♡

27 juli ♡ (3)
    Shafra - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Aag - 32 jaar - 1e kindje ♡
    Cbss - 23 jaar - 1e kindje ♡

31 juli ♡ (1)
    Mariska165 - ? jaar - 2e kindje ♡

Eerder uitgerekend maar blijft meekletsen ♡ (2)
    Nanoe2 - 11 juli - 1e kindje ♡
    Maddie85- 15 juli - 2e kindje ♡

Later uitgerekend maar eerder verwacht ♡ (1)
    Missy Missy - 02 augustus - 2e kindje ♡

In ons hart ♡ (11)
    ♡ Barbsan
    ♡ Fotofanaat
    ♡ Me84
    ♡ Sweety28
    ♡ Jairy0811
    ♡ Frummels
    ♡ Sabagirl
    ♡ Ladybird90
    ♡ Nahlatje
    ♡ Evelien297
    ♡ Sammetje83

♡ Afspraken ♡

Februari
    04-02 - Mw1980 - Geslachtsbepaling (15+2)
    05-02 - Barbara85 - Geslachtsbepaling
    07-02 - Budgie - Controle vk (15+6)
    09-02 - Nosilla - Controle gyn
    06-02 - Cbss - Geslachtsbepaling
    10-02 - Missy Missy - Geslachtsbepaling
    15-02 - Budgie - 3e echo (16+5)
    21-02 - Barbara85 - 20-weken echo
    27-02 - Perdiz- 20-weken echo
    27-02 - MandyJ - 20-weken echo
    27-02 - Lisa2 - 20 weken echo

Maart
    06-03 - Budgie - 20-weken echo (19+5)
    21-03 - Nosilla - Echo (23w) + controle gyn

(2) ♡ Jongen (4) ♡ Meisje (2) ♡ Verrassing (23) ♡ Nog onbekend

Je kunt jezelf toevoegen aan de lijst door op 'quote' te klikken en de tekst te kopiëren en deze in een nieuw bericht te plakken. Vervolgens vul je je (forum)naam in, leeftijd, hoeveelste kindje en het geslacht van het kindje (indien bekend). Vergeet niet om [ QUOTE=.....] en [/ QUOTE] uit de tekst te halen.

17. Barbara85

Barbara85 Actief lid

3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Die langer durende pijn herken ik heel erg.
    Net een soort spierpijn, heel vervelend.. Trekt ook door naar mijn heup/lies.. Is dat mij jullie herkenbaar?

18. Barbara85

Barbara85 Actief lid

3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ik herken die pijn ook heel erg. In de avond moet ik ook echt liggen want dan heb ik teveel last. Moest vanmorgen staan tijdens een overleg op werk, dat voel zwaar, moest een uur staan, maar heb het niet vol gehouden. Heb sinds deze week ook last van mijn rug erbij gekregen, beetje jammer...

Verder ben ik wel van de meeste kwaaltjes af, behalve dat niets me smaakt qua eten, heb de hele dag honger, maar niets is lekker haha

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Hier geen last van trekkerig gevoel. Het jeukt vooral enorm! Hier een foto van 15+0. Bij mijn dochter was dit mn buik bij ong. 23 weken :) Ojaa sorry voor de wazige foto, sinds ik zwanger ben; kan ik geen scherpe foto's meer maken geloof ik :D

Merk dat ik de dagen soms wel wat lang vind. 08.00 op mijn werk en dan meestal 16.00 uur thuis en ik sta voornamelijk. Maar het is goed vol te houden als ik met tussenpozen steeds wat eet/drink.

Ik had woensdag een vrije dag en dacht even een uurtje liggen, ben ik ook niet zo'n slaperige doos voor mijn vriend s'avonds. Sliep ik ff dik 2 tot 2,5 uur haha!

Bijgevoegde bestanden:

20. Maddie85

Maddie85 Actief lid

29 jul 2013
    353
    5
    18
    Mooi buikje budgie! Ik heb ook echt al een buikje terwijl dat bij mijn zoontje pas rond 20 weken iets zichtbaar werd 😊
    Dat rekende gevoel en die steek als je opstaat komt me heel bekend voor. Dat is echt bandenpijn en is helaas niks aan te doen behalve rustig opstaan en bewegen 😆 Volgens mij gaat het vanzelf weer over als je wat verder bent. Tenminste dat hoop ik!

Spannend cbss! En superleuk idee dat met die zwarte ballon.

Wij krijgen trouwens een meisje 😊 Zou iemand dat voor mij in de lijst willen zetten? Op m'n telefoon lukt me dat niet.

Deel Deze Pagina