16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ook voor mijn zwangerschap kon ik zoveel eten, maar waren mijn suikerwaardes wel goed, dus hoefde ik niet alle extra's. Ik heb problemen om op gewicht te blijven, dus eet sowieso veel, maar normaal wel stuk gevarieerder qua broodbeleg (wat nu even tijdelijk verbannen is :) ).

Ik heb ook gewoon continu honger, dus zou nog wel meer kunnen eten, maar dan bestaat mijn dag uit, voornamelijk eten, en dat is niet mijn bedoeling. Ik heb gewoon geen rem..

Ik weeg nog steeds 53 kilo bij 171 cm :(. En als ik ziek ben, 2x in het jaar ofzo, val ik ook snel veel af, waar ik vervolgens lange tijd weer over doe om op mijn gewicht te komen..

Heb in de puberteit ook van die "lekkere" nutriciadrink moeten nuttigen. En als ik onder de 50 kom, moet ik dat weer. Van die heerlijke caloriebommen waar al je dagelijkse behoefte in 1 flesje zit ofzo :).

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Inderdaad bizar hoe het zo kan verschillen, ik eet denk ik de helft en zit al op +4 kilo :$
    En dan had ik van te voren geen ondergewicht zullen we maar zeggen:cool:
    Lijkt me wel lastig, zo veel moeten eten en niet eens aankomen.

3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh echt. .ik heb tot een jaar of 22 ook maar 49 kg gewogen bij 171cm. Maar ik heb nooit bijvoeding gehoeven. Ik kwam ook nergens van aan.
    Inmiddels is dat wel anders een weeg ik 20 kg zwaarder. :)

4. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik woog op mn 17e 43 kg bij lengte van 171. Gewoon veel te weinig. Waarschijnlijk daarom ook pas laat ongesteld door mijn 'ondergewicht' (pas toen ik 16 was). Ik hoop toch echt dat ik ooit 10 kg zwaarder ben. Wat meer reserves zijn welkom.

Mijn suikerwaardes is nu 4.7 het is al iets hoger! Als ik het zo vol houd dat het rond de 5 komt zou het fijn zijn.

eppo82
    Het is soms wel is lastig inderdaad, maar ben het inmiddels wel gewend dat ik zoveel moet eten. De pasta's komen mn neus uit, en ging altijd goed met brood met verschillend beleg. Maargoed nu even wat beperkt natuurlijk. En dat heb ik er zeker voor over.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh das inderdaad nog minder dan ik. Ik denk dat ik op mn 17de 47 kg woog om en nabij.
    Ik vond het ook altijd erg frustrerend. Afvallen is makkelijker dan aankomen als je de aanleg niet hebt.
    Ik zou het echt heel vermoeiend vinden zoveel te moeten eten.
    Ik heb ook een periode gehad dat ik elke avond na het avondeten nog naar de mac ging of pizza ging eten met heel veel saus. En dan was ik die avond zwaarder 1 of 2 kg, maar de volgende dag was het weer weg. Dus daar ben ik ook maar mee opgehouden.

Ik was ook niet heel vroeg ongesteld, 15 geloof ik.

6. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Wow daar sta ik gewoon niet bij stil dat er mensen zijn die feitelijk niet genoeg zouden kunnen eten..... En dat heeft niks met de schildklier te maken?

7. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Wow budgie, lekker veel eten!
    Eet ook niet zoveel, maar weeg ook geen klap :p

Weeg normaal rond de 63 kg bij 185 cm.
    Was ook pas op mn 16e ongesteld, mogelijk door zo'n laag gewicht.
    Ben nu 3,5 kg aangekomen en ben daar echt verbaasd over!
    Kan zo ongeveer alles eten wat ik wil, zonder aan te komen.
    Als ik op ga letten wat ik eet en alleen maar gezond enz, dan val ik echt als een malle af...
    Eet dus ook maar gewoon wat ik wil (en dit is meestal wel gezond hoor, maar weeg echt mn hagelslag niet af zegmaar :p )

8. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Dat je nu 3,5 kilo aangekomen bent is logisch he meis. Je bent hartstikke zwanger. De hormonen zorgen voor extra vet opslag als voeding voor de baby als die geboren is. Heeft de natuur mooi geregeld he! :)
    bij mensen met ondergewicht kom je ongeveer 12-15 kg aan tijdens de zwangerschap. Mensen met overgewicht vaak maar 8 - 10 kg omdat ze al een vet reserve hebben.
    Die kilo's ben je overigens ook wel weer zo kwijt hoor na de bevalling. Als je niet sport zeg maar en gewoon gezond eet duurt t ongeveer half tot driekwart jaar.

Toen ik zwanger raakte van onze 1e woog ik 48 bij 1.68. Op t eind van de zwangerschap woog ik 60 kg. En ik eet echt super gezond. Al die extra kilo's was ik in 5 mnd weer kwijt (zonder sporten).

Uhm is best nog uitgebreid verhaal geworden haha wilde alleen zeggen dat mensen met ondergewicht meer zullen aankomen dan de gemiddelde of obese mens

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Maak daar maar 15-20 kg van ;) de gemiddelde gewicht-vrouw komt 12-15 kg aan. Verder heb je helemaal gelijk hoor, maar dus niet schrikken als je er boven komt.
    En dan nog: ik kom altijd meer aan dan aanbevolen met mijn postuur, maar nooit langer dan een paar maanden nodig gehad om het er weer (vanzelf) af te krijgen. Als je gewoon 'normaal' blijft eten (en dus niet elke dag langs de mac ofzo) valt het straks allemaal wel mee.
    Zeker als je bv gaat geven, is het fijn wat reserves te hebben. :)

10. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Vind het ook helemaal niet erg hoor ;)
    Maar had verwacht dat het nog iets minder zou zijn.
    Hoop zelfs dat er straks wat blijft hangen van die kilo's.
    Probeer al jaren rond de 67 kg te gaan wegen, maar lukt me gewoon niet.
    Dus is nu wel leuk om te zien dat ik dat eindelijk weeg :)

11. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    je hebt helemaal gelijk! T was nog vroeg voor mij...😉

12. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik maakte mij zorgen om het feit dat ik tot 17 WK nog maar 1,5 kg aangekomen was. Dit was helemaal niet erg. Want al die cijfers zijn maar gemiddelden en de één komt in totaal maar 4 kg aan en de ander weer 25. Ongeacht hun gewicht vooral de zwangerschap. Iedereen vrouw verbruikt de voedingstoffen weer anders en slaat ze anders op. Heel veel redenen zijn er te geven over het wel of niet aankomen. Sommige komen 20 kg aan maar zitten binnen een paar uur tot een paar dagen weer op hun oude gewichten...
    T is allemaal niet te voorspellen.
    Zolang ikj en de kleine frummel in m'nbuik het goed doen moest ik niet teveel focussen op die cijfers op t internet.

13. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Precies! Zolang die kleine maar groeit en zich goed voelt, vind ik het prima!

14. Barbara85

Barbara85 Actief lid

3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ik ben ook nog maar 2.5 kilo aangekomen tot nu toe. Heb me er ook lang zorgen om gemaakt maar idereen is anders qua groei. Wie weet kom ook de komende weken 2 kiloper week aan hihi

15. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ligt er bij ook beetje aan of ik die dag veel gedronken heb bijv.
    En nog altijd wat last van slecht werkende darmen.
    Eens in de zoveel dagen moet ik ineens wel 3x naar de wc voor de grote boodschap en weeg daarna volgens mij wel een kilootje minder :p

En schouderkloptje voor mezelf, heb eindelijk de tandarts gemaild voor afspraak bij tandarts en mondhygiënist. Heb echt een bloedhekel aan het feit dat iemand in mn mond zit te wroeten en ben ook al even niet geweest zegmaar....

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh ik moet ook al weken een afspraak maken. Ik heb last van een kies. Ontstaan omdat ik zo ziek ben geweest en daardoor mijn tanden heel slecht heb kunnen poetsen en wel heel veel eet- en braakmomenten op een dag had. Morgen ga ik echt bellen haha.

17. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Oeffff....ik ben al heel wat bijgekomen :(... vanmorgen 5 kilo in totaal al, en ben al niet de lichtste. Grrrr maar ja weinig aan te doen denk ik...afgelopen 3 weken 1 kilo in totaal en dat is weer wel "normaal".

18. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #1338 cbss, 20 feb 2017
    Laatst bewerkt: 20 feb 2017
    Ik ga vandaag ook maar even wegen. Ik heb thuis geen weegschaal. De verloskundige vindt het bij ons totaal niet belangrijk hoe veel je aankomt (moet natuurlijk niet TE gek worden, maar dat is logisch). Ze heeft mij tijdens de intake dan ook niet gewogen etc. Maar ben zelf natuurlijk wel een beetje benieuwd.

Gister een beetje een rot dag gehad. Pijn in mijn onderbuik, pijn in mijn liezen en de hele dag een soort drukkend gevoel op mijn vagina. Contact gehad met de verloskundige en die denkt toch aan bandenpijn + bekkenpijn. Kan ook wel kloppen want lijkt wel alsof mijn buik met de dag groter wordt. Als ik veel pijn blijf houden moet ik nog een keer bellen.

Ook vandaag voor de zekerheid een plasje ingeleverd bij de HA. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik blaasontsteking heb. We gaan het allemaal zien.

Trouwens vorige week voor het eerst een paar keer de baby gevoeld. Super leuk om te voelen. Nog niet heel duidelijk schopjes, maar echt een soort gekriebel in mijn buik en plopjes. Hopelijk komt het nu wat vaker.

Deze week maar 4 dagen werken want vrijdag gezellig samen met mijn moeder naar de 9 maandenbeurs.

19. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Gewicht
    Tot nu toe nog niets. Maar bij mijn dochter stond ik rond dit termijn nog in de - . Uiteindelijk ongeveer 10 kg aangekomen (5kg boven startgewicht). Nu niets afgevallen, maar ook nog niet aangekomen. Mijn dochter was 3635 gram, dus ook prima. Zolang het binnen de marges past, maken we ons hier niet druk.

Waardes
    Gisteren na middageten 5.2 en na avondeten 5.4 :D! Vanochtend nuchter 4.7 en net na eten 5.1 . Eindelijk weer 'normale' waardes.

Controle
    Morgen heb ik weer controle met echo. Heb er wel zin in :).

Kwaaltjes
    Hier nog geen kwaaltjes te bekennen. Doe het wat rustiger aan, verveeld wel wat, maar als het beter is; houden we vol.

20. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    ♡ 16 t/m 31 Juli ♡

16 juli ♡ (5)
    Lisa2 - 32 jaar - 2e kindje ♡
    NicoleAM - 29 jaar - 1e 2 kindjes ♡♡
    Itsme9 - 30 jaar - 1e kindje ♡
    Marizzie - 37 jaar - 1e kindje ♡

17 juli ♡ (4)
    Kruumeltje - ? jaar - ?e kindje ♡
    Nath91 - 25 jaar - 1e kindje ♡
    Labmuisje78 - 38 jaar - 2e kindje ♡
    Anoniemmeisje18 - 21 jaar - 2e kindje ♡

18 juli ♡ (3)
    Nosilla - 24 jaar - 1e kindje ♡
    Zonnestraaltjee - 25 jaar - 2e kindje ♡
    Barbara85 - 31 jaar - 2e kindje ♡

19 juli ♡ (2)
    Primavera - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Eppo82 - 34 jaar - 4e kindje ♡

20 juli ♡ (1)
    Miii - 30 jaar - 2e kindje ♡

21 juli ♡ (1)
    Ukkepuk92 - 24 jaar - 1e kindje ♡

22 juli ♡ (1)
    Mien30 - 30 jaar - 1e kindje ♡

23 juli ♡ (1)
    Cheerio - 36 jaar - 1e kindje ♡

24 juli ♡ (2)
    Perdiz - 34 jaar - 1e kindje ♡
    Swee - 34 jaar - 2e kindje ♡

25 juli ♡ (1)
    MandyJ - 26 jaar - 1e kindje ♡

26 juli ♡ (3)
    Koekenpan - 30 jaar - 2e kindje ♡
    Budgie - 23 jaar - 2e kindje ♡
    Mw1980 - 36 jaar - 1ste kindje ♡

27 juli ♡ (3)
    Shafra - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Aag - 32 jaar - 1e kindje ♡
    Cbss - 23 jaar - 1e kindje ♡

31 juli ♡ (1)
    Mariska165 - ? jaar - 2e kindje ♡

Eerder uitgerekend maar blijft meekletsen ♡ (2)
    Nanoe2 - 11 juli - 1e kindje ♡
    Maddie85- 15 juli - 2e kindje ♡

Later uitgerekend maar eerder verwacht ♡ (1)
    Missy Missy - 02 augustus - 2e kindje ♡

In ons hart ♡ (11)
    ♡ Barbsan
    ♡ Fotofanaat
    ♡ Me84
    ♡ Sweety28
    ♡ Jairy0811
    ♡ Frummels
    ♡ Sabagirl
    ♡ Ladybird90
    ♡ Nahlatje
    ♡ Evelien297
    ♡ Sammetje83

♡ Afspraken ♡

Februari
    21-02 - Barbara85 - 20-weken echo
    22-02 - Budgie - 3e echo (18+0)
    27-02 - Perdiz- 20-weken echo
    27-02 - MandyJ - 20-weken echo
    27-02 - Lisa2 - 20-weken echo
    27-02 - Koekenpan - 20-weken echo
    28-02 - Anoniemmeisje18 - 20-weken echo
    28-02 - Nanoe2 - 20-weken echo

Maart
    02-03 - Nanoe2 - 20-weken echo Youth onderzoek + 3d echo
    03-03 - Missy Missy - controle vk
    03-03 - Cbss - 20-weken echo in het AMC (19+1)
    06-03 - Budgie - 20-weken echo (19+5)
    06-03 - Cheerio - 20-weken echo
    08-03 - Eppo82 - 20-weken echo
    10-03 - Budgie - controle vk (20+2)
    16-03 - Mw1980 - 20-weken echo
    18-03 - Missy Missy - 20-weken echo
    21-03 - Nosilla - Echo (23w) + controle gyn

(4) ♡ Jongen (11)♡ Meisje (2) ♡ Verrassing (14) ♡ Nog onbekend

Je kunt jezelf toevoegen aan de lijst door op 'quote' te klikken en de tekst te kopiëren en deze in een nieuw bericht te plakken. Vervolgens vul je je (forum)naam in, leeftijd, hoeveelste kindje en het geslacht van het kindje (indien bekend). Vergeet niet om [ QUOTE=.....] en [/ QUOTE] uit de tekst te halen.

Deel Deze Pagina