belangrijkste zijn rompertjes daar kun je niet genoeg van hebben en mijn voorkeur gaat uit naar overslagrompertjes bij newborns want dan hoeft niet steeds alles over het hoofdje. Als ze ouder zijn maakt dat niet zoveel uit. Verder zijn overslag bokspakjes errug handig als ze nog klein zijn. Ik had niet zoveel kleding ingekocht. Ze groeien zeker in het begin er zo weer uit. Als je drie tshirts...drie lange mouw en/of vestjes hebt en drietal broeken dan heb je voor de eerste maand genoeg. Bij kopen of online bestellen heb je zo gedaan... ...en je krijgt vaak ook nog veel als kraamcadeau
Hoe is het hier meiden? Nog wat gedaan vandaag met Pasen? Hier even een dag niets gedaan, geslapen en even rust. Iets teveel gewerkt vond mn lijf, dus dan compenseren we maar
Hier precies hetzelfde. afgelopen dagen gewerkt en nu 1 dag vrij en zegt m'n lijf. Ajuus! Dus eventjes​ een totale rustdag. Dit geldt overigens nog voor de baby. Die schopt er vandaag lekker op los. Hahaha
Gister hebben wij lekker pizza gebakken met de kids. Vandaag bij mijn ouders geweest dus ook niet veel bijzonders gedaan. Mijn lijf geeft aan dat ik snel teveel doe helaas dus moet me rustig houden. Kennen Jullie een soort kort kramp achtig gevoel in je buik? Jullie enig idee wat het kan zijn? Soms wordt mijn buik daarna ook hard...
Door darmbeweging..darmkrampjes ...een volle blaas of beweging van het kindje kan je baarmoeder sneller geïrriteerd worden waardoor je baarmoeder verkrampt en een harde buik ontstaat. Dat kan geen kwaad mits je geen pijnlijke buik hebt anders meteen vk bellen.
Nee geen pijnlijke buik, maar wel hele nacht soort kramp/steken gehad en harde buik Echt niet prettig Baby is wel flink actief, dus daar gaat het goed mee ga ik vanuit....
Perdiz, die baby's zijn ook altijd eigenwijs he Denk je even rustig dagje ervan te maken, heeft je baby andere plannen. Barbera, inderdaad harde buiken. Zou het denk wel even melden bij de vk, zeker omdat je er ook krampen bij hebt.
Ja ik kijk vanavond even aan of het zo blijft en anders bel ik morgen even. Trouwens, ben druk bezig de laat van de baby te vullen 😉 hoeveel lakensetjes halen jullie in huis voor het bedje? Vind het zo lastig in te schatten hoeveel je van wat haalt... er zijn wel lijstjes op internet maar overal staat wat anders en 6 spuugdoekjes vind ik toch erg weinig hahah. Ja per dag...
Ik heb 3 lakensetjes Barbara, ik houd aan: 1 op bed, 1 in de was en 1 in de kast. Spuugdoekjes, ja mijn dochter gebruikt ze nu als knuffel, dus aar heb ik er wel een stuk of 20 van inmiddels. Ik hou denk ik voor de baby 3 per dag aan, ik doe zeker om de dag een (witte/60 graden)was, dus ik houd zo'n 9 stuks aan (weer het zelfde principe als met de lakens ) rompertjes idem. Maar goed, dat is ook het geld niet.
Yup! Goed teken dat de kleine actief is. Zodra je weinig tot geen beweging voelt altijd meteen vk bellen. Ennuh die actieve bewegingen van de baby kunnen zeker wel de oorzaak zijn van harde buiken. Mijn zoontje was altijd in beweging...had dan ook al vanaf week 18 ongeveer continue harde buiken. Soms wel om het kwartier op t laatst van de zwangerschap.
Hoe gaat het met iedereen dames? We zijn zo rustig allemaal haha. Hier ook lekker druk hoor, met werken en alles regelen. Verder alles prima. Begin nu wel te merken dat het allemaal iets zwaarder wordt. Vind het heerlijk als ik een dagje vrij ben en helemaal niets hoef.
hoi hoi, met mij op zich goed hoor! Ook wel druk inderdaad haha...en begin (nu al) serieus op te zien tegen de bevalling haha, dus dat probeer ik toch echt nog ff de kop in te drukken... Maar komt ook omdat we gisteren een voorlichtingsavond hebben gehad, dan ben je er toch weer even meer mee bezig denk ik. En hier begint het ook zwaarder te worden hoor...en kijk ook uit naar vrije dagen en ff niks moeten!
Raar hoor deze nieuw website. Ook jammer dat ie jullie handtekeningen niet meer zie. Vond het altijd leuk om te zien hoever iedereen is.... En de ontwikkelingen van de baby's....
Ik zie de handtekeningen nog wel Perdiz.. Maar moet ook echt wennen hoor, hou niet zo van veranderingen
Ik zie de handtekeningen ook niet. Vind deze vernieuwde site eigenlijk ook niets... Spuugdoekjes: mijn zoontje spuugde amper dus heb nog heel veel nieuwe spuugdoekjes liggen. Ik had er op zijn kamer wat liggen en beneden in de woonkamer. Nu gebruik ik er een paar als afveegdoekje / kwijldoekje. Hydrofiel: heb ik stuk of 16. Deze zijn na de babytijd ook handig als theedoeken!! Lakentjes: idem als eppo. Stuk of 3. 1 op bed 1 in de was en 1 in de kast. Op gegeven moment liggen ze alleen nog in slaapzak. Zijn ze wel +6 mnd ongeveer. Maandag heb ik afspraak bij de bedrijfsarts ingepland. Ik hou het niet meer vol om fulltime te werken met de BI die nu toch wel heel erg aanwezig is. Weet gewoon niet meer hoe ik staan of zitten moet. Liggen is de enige manier waarop ik geen pijn ervaar.
Missy, goed dat je gaat praten! Als het niet gaat, gaat het niet. Hopelijk kun je dan snel minder gaan werken. Is het ook mogelijk om thuis dingen te doen of dat niet? Heb nu genoeg spuugdoekjes en hydrofiele doeken. Moet nog wel een lakentje en overtrek, maar die komen nog wel. Opzich is alles redelijk klaar voor de kleine, alleen wiegje en box moeten nog opgezet worden. Wat leggen jullie in de box? Ook een boxmatras of alleen boxkleed? En als je ze er dan in legt een hydrofiele doek eronder voor als ze spugen?
Ik heb nu een box matras en daarop een boxkleed, maar bij de oudste 2 gebruikte ik gewoon 2 boxkleden op elkaar. Wat ik in het begin ook deed is de baby op het Voedingskussen in de box leggen, lekker geborgen en een klein beetje schuin. In het begin lagen ze dan ook veel nog in een badcape oid. Dus dan wordt het boxkleed ook niet vies. En ik heb een stuk of 4 boxkleden