Hoe gaan jullie het doen met de kleine. Gaat de baby gelijk in zijn/haar eigen kamer in een ledikantje of bij jullie op de kamer in een wieg voor bv de eerste weken/maanden? Hoe lang dan eigenlijk? Ik ga een co-sleeper lenen van een collega. Dat lijkt mij erg handig en rustig voor de baby en onszelf.... Ben benieuwd naar hoe jullie dit willen gaan doen...
Wij willen de kleine eerst zeker wel bij ons op de kamer. Hebben een next2me en gaan binnenkort de slaapkamer even verbouwen, zodat hij naast mijn kant kan staan. We hebben nu aan beide kanten precies genoeg ruimte voor ons nachtkastje, maar als we het bed een kwartslag draaien, kan mn man nog prima naar zn bed en kan bedje aan mijn kant naast me staan. Hoelang weet ik nog niet. Als het goed gaat, denk een maand of 4-6. Maar als wij steeds wakker liggen daardoor gaat hij sneller naar zn eigen kamertje. Eppo, net even zitten kijken naar boxmatras, maar die dingen zijn eigenlijk helemaal niet zo duur. Ga daar denk toch maar even over nadenken. Box komt naast de bank op de plek waar ik altijd zit, dus denk dat de kleine ook veel in de box gaat liggen en dan is het denk toch wel prettig.
Pff ik vind het ook wel wennen zeg die nieuwe site. Ik mis de oude haha. Hier gaat de baby ook zeker een half jaar bij ons op de kamer, misschien nog wel langer. Ik heb maar 2 lakentjes, maar ik ga ook heel snel naar een slaapzak. Dat vind ik veel fijner. Jullie zijn al snel met de voorbereidingen. Hier is de babykamer bijna af. Nog een lamp en iets voor het raam. En dan ga ik babykleren wassen enzo en volgend weekend inkopen doen.
Oh...je kunt je bericht helemaal niet meer aanpassen zie ik. Dat is helemaal wennen dan haha. Ik zie nu ook geen handtekening meer.
Hai dames, ben door onwijze drukte de laatste weken minder actief geweest maar wilde even laten weten dat ik nog altijd met jullie meelees en mee leef! liefs
Ik heb nu 2 lakensetjes en wil er dan nog 1 bijkopen. Dan kunnen we ook afwisselen met 3. Verder slaapt de baby in het begin bij ons op de kamer, we zien wel hoe lang. Ligt er een beetje aan hoe lang ze in der wiegje kan blijven liggen, want ga niet met het ledikantje schuiven. Maar zeker de eerste tijd blijft ze bij ons op de kamer. Stuk makkelijker ook met borstvoeding geven (als dat allemaal mag lukken). Vrijdag hebben wij de babykamer meubeltjes ontvangen. Ze gister in elkaar gezet. Wat een klus, maar het is gelukt. Erg mooi, al zeg ik het zelf. Nu kunnen we beginnen met inrichten en opruimen etc. Ik heb veel assecoires besteld en die moeten nog binnen komen. Van de week of volgende week ook de babykleertjes wassen en strijken. Zit heel erg te twijfelen welk matrasje we nou moeten kopen. Was naar babyland geweest en die adviseerde een matrasje en dan een hoes van airosleep erover en daarover dan een hoeslaken. Dan is het matrasje beschermt tegen vocht en vuil en blijft alles goed ademen... denk maar dat ik zoiets doe.
jeetje wat een verandering...moet echt op zoek gaan naar de onderwerpen waar ik ooit op heb gereageerd. Of staat het toch ergens verstopt waar je al weleens hebt gereageerd? Ik zie dat nergens grrr...erg wennen aan deze nieuwe opzet... Maar goed ik denk dat ik de eerste week (of weken) de kleine ook nog ff dicht bij me wil hebben hoor. Vind het zo crew voor mijn gevoel om d'r na 9 maanden zo dichtbij me te hebben gehad meteen in een ruimte alleen te plaatsen. Maar misschien dat ik na een nacht al zoiets heb van hm we proberen d'r toch maar in d'r eigen kamertje te laten slapen haha. Ik zie wel hoe ik me tegen die tijd voel! Verder een domper hier, heb zwangerschapsdiabetes...uitslag was niet heel hoog, maar toch net iets te. Na dat vieze drankje kwam ik op 8,5 uit, ben benieuwd hoe het is als ik de dagcurve ga maken. Want zo extreem eet ik echt niet namelijk . Ook bij verloskundige geweest en ze vond de fundus wat te hoog liggen...3 weken voor als ze naar centimeters kijkt! Ik ben hier toch wel erg van geschrokken...maar op andere sites lees ik dat het vaker voorkomt, en misschien groeit mijn baarmoeder meer naar boven dan naar voor? Weet ook niet wat ik er allemaal van moet denken, pas 8 mei nieuwe controles, en deze week zon ding ophalen om mijn dagcurve bij te houden en afspraak bij dietiste. Hoe gaat het verders met ieder hier??
Hoi cheerio, wat jammer dat je diabetes hebt, vaak zie je wel dat het kindje dan ook voor ligt op de groei. Maar het kan net zo goed een smalle baarmoeder zijn, ik loop/liep nl al 6 weken voor als ze naar de fundushoogte kijken. Maar ik heb dus een extreem smalle baarmoeder blijkt. Ik hoop voor jou dat dat bij jou ook een beetje meetelt.
Cheerio: dat is ook niet fijn zeg zwangerschap diabetes maar je kan er gelukkig wat aan doen. (Sorry krijg vetgedrukte letters niet meer weg...k.#.t. site ) Baby slapen: onze zoon heeft tot 8 mnd bij ons op de kamer geslapen daarna sliep hij zo onrustig en maakte constant geluidjes dat wij niet meer konden slapen. Dus met 8 mnd op zijn eigen kamertje. Vind het wel belangrijk om de eerste maanden je kindje dicht bij je te hebben. Dat geeft verborgenheid en vertrouwen bij je kindje en is goed voor de hechting. In de natuur laten ze hun jongen ook niet in een eigen hol slapen...
Nee idd niet fijn, maar misschien dat het met mijn eigen eetpatroon wel meevalt, dat ga ik merken als ik zelf kan gaan prikken. En Hoop idd dat het ook zoiets bij mij is Eppo , afwachten nog maar.
Cheerio, balen dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Cbss, leuk werkje wel toch alles in elkaar zetten, wordt wel echt dan! Wij hebben ook een matrasje, dan een aerosleeper en dan overtrek. Schijnt je minste kans op stikkingsgevaar te hebben. Zo weer naar de vk, benieuwd wat bloeddruk nu is. En of ze nu wel kan voelen hoe hij ligt.
@Nanoe2 Ja het was zeker leuk. Ziet er allemaal zo echt uit nu. Ga elke keer toch even spieken op der kamertje haha kan gewoon niet geloven dat ze daar straks toch echt ligt. Gister inderdaad een matrasje besteld, een aerosleeper en de overtrekjes. Schijnt inderdaad de beste keuze te zijn dus dan doen we dat maar Veel succes bij de VK vandaag. @Cheerio jeetje balen van de zwangerschapsdiabetes. Hopelijk kom je er een beetje doorheen. Hebben ze nog iets gezegd over eerder inleiden o.i.d. ?
@cbss, haha herkenbaar. Iedere keer ook dat ik kleertjes ofzo heb gekocht, ga ik alles weer even bekijken Controle was weer goed. Bloeddruk 100/60, dus mooi laag. Hartje klonk goed. En kleintje is inderdaad gedraaid. Voetjes beneden en lekker op mn blaas stampen Volgende week groeiecho, maar eerst woensdag 3D/4D echo
@Cheerio Jeetje, balen zeg. Hopen dat het allemaal meevalt en je inderdaad met een gezond eetpatroon een heel eind komt. Ik wil de kleine ook graag een tijdje bij ons op de kamer hebben. Weet alleen nog niet goed hoe: Gaan we echt nog een wiegje kopen voor de eerste maanden of zetten we haar bedje gewoon bij ons op de kamer?! Vind het meteen weer zo'n uitgave voor iets wat je niet heel lang gebruikt... Fijn dat je controle goed was @Nanoe2! Wij mogen zaterdag voor de 3D/4D echo. Super veel zin in! @cbss Leuk dat alles nu een plekje krijgt en zo lekker 'echt' wordt! Af en toe ga ik gewoon in haar kamertje zitten en als een blij ei om me heen zitten kijken haha.
Nee nog niets gezegd over eerder inleiden, eerst maar wat groeiecho's denk ik. Oh wat leuk dat ieder al de kamertjes aan t inrichten is! Ik kan volgende week of die week erop pas beginnen. Vloer komt zaterdag en dan kan ik van start ☺
Wij hebben meteen zijn bedje op onze kamer gezet. In de eerste maanden maak je daar een nestje zodat ze zich nog geborgen voelen. Na verloop van tijd haal je t nestje weg en ligt hij/zij gewoon in zijn bedje. Volgens mij hebben wij het nestje bij 5 mnd weg gehaald. Met nestje bedoel ik bijvoorbeeld een zachte stoffen voetenzak.. (wij hadden die van het merk j.o.l.e.i.n.)