Fijn om te horen van iemand die ervaring heeft. Goeie tip! Nu nog hopen dat het bedje bij ons in de kamer past . Ik ga maar eens meten dit weekend. Is zo'n voetenzak dan hetzelfde als een slaapzakje? Want die heb ik wel... Heb ook de sleepyhead als 'nestje', maar wil haar daar denk ik niet 's nachts in laten slapen als ik er niet volledig zicht op heb. Of kan dit wel, als je zorgt dat ze niet tegen de rand aan kan komen liggen? Kan me namelijk wel voorstellen dat dit veilig en geboren voelt in zo'n groot nieuw bed...
Nee zo'n voetenzak is niet hetzelfde als een slaapzak...een slaapzak trek je aan met rits. Er zijn speciale babynestjes te koop wat je in de box of het bedje kan leggen maar vond dat zo onzinnig duur en niet nodig. Zo'n voetenzak kan ook in de maxicosi en later in de kinderwagen. Is tm ongeveer 9 mnd te gebruiken. Als je meer wilt weten, kan je mij ook even pb sturen.
Meeeh, dames ik ben er even tussenuit geweest. Druk bezig geweest met werk en ons huisje/tuin, maar nu is wel alles klaar! Is ook nog de site veranderd (ik moet er nog flink aan wennen)! Controle Ik had vandaag weer controle. Dame ligt in voetligging. Oftewel een variant van de stuitligging. Natuurlijk is er nog alle tijd voor de kleine om te draaien, dus we blijven positief. Echter mag ik niet vaginaal bevallen in het geboortecentrum als madame nog in voetligging ligt als de bevalling begint. Dan moet ik een verdieping hoger naar de afdeling verloskunde haha. Maargoed dat is nog even een zorg voor later. Woensdag 11 mei heb ik intake (telefonisch) met de kraamzorg en voor maandag 22 mei stond al een afspraak gepland met echo om te kijken naar de ligging van de placenta. Dus we wachten alles maar weer rustig af. Mijn bloeddruk daar in tegen was zeer netjes 110/60. Babykamer De kleine gaat hier direct slapen in eigen ledikant op haar eigen kamertje. Mocht ze echt de geborgenheid etc. missen dan heb ik snel genoeg haar ledikantje naast me staan. Cheerio Aah, ik hoop dat je de zwangerschapsdiabetes onder controle houdt en dat het verder geen onnodige risico's met zich meebrengt. Hoe gaat het nu met je? Lukt het met de dagcurve bij te houden? Mijn suiker is inmiddels altijd tussen de 5 en 6. Ik moet wel blijven prikken, maar voor nu nog geen extra dingen opgelegd gekregen. Uitzet Wij hebben een stuk minder nu dan bij onze 1e dochter. Ook hebben we dit keer geen wipstoel etc. aangeschaft. Kleertjes - 2 setjes kleding maat 50 - 4 setjes kleding maat 56 - 12 rompertjes maat 50/56 - 4 paar sokjes - 2 maillotjes (gekregen...) - 2 vestjes - 2 mutsjes Bedtextiel - 3 lakentjes - 2 dekentjes - 3 hoeslakens - 3 moltons - 3 slaapzakjes (1x 60 cm / 2x 70 cm ; nog van dochter) - 2 kruiken met kruikenzak (bij dochter gebruikten ze hydrofiele luier..) Bad-/verzorgingstextiel - 3 aankleedkussenhoezen - 9 hydrofiele luiers - 9 hydrofiele monddoekjes - 9 hydrofiele washandjes - 4 XL hydrofiele luiers - 2 wikkeldoeken - 2 badcapes Voedingsdingen - 4 flesjes (2 thuis, 1 opvang, 1 luiertas) - 1 flessenborstel - 3 voedingstorens (1 thuis, 1 opvang, 1 luiertas) - 1 bewaarbus voor de voeding Grote dingen - box met 2 boxkleden - ledikantje - commode - (kleding) kast - badje met standaard - Maxi-cosi cabriofix (autostoel 0; voetenzak dit keer gekregen) - Mutsy Evo (combiwagen met toebehoren) Overig - thermometer - manicure-setje - haarborstel/kam - babyshampoo/wasgel - babyolie - sudocreme - speentjes uit de babydozen - 'trek'muziekdoosje/knuffel - babyfoon Kraampakket - via de verzekering
♥ 16 t/m 31 Juli ♥ 16 juli (5) Lisa2 - 32 jaar - 2e kindje ♥ NicoleAM - 29 jaar - 1e 2 kindjes ♥♥ Itsme9 - 30 jaar - 1e kindje ♥ Marizzie - 37 jaar - 1e kindje ♥ 17 juli (3) Kruumeltje - ? jaar - ?e kindje ♥ Nath91 - 25 jaar - 1e kindje ♥ Anoniemmeisje18 - 21 jaar - 2e kindje ♥ 18 juli (3) Nosilla - 24 jaar - 1e kindje ♥ Zonnestraaltjee - 25 jaar - 2e kindje ♥ Barbara85 - 31 jaar - 2e kindje ♥ 19 juli (1) Eppo82 - 34 jaar - 4e kindje ♥ 21 juli (1) Ukkepuk92 - 24 jaar - 1e kindje ♥ 22 juli (1) Mien30 - 30 jaar - 1e kindje ♥ 23 juli (1) Cheerio - 36 jaar - 1e kindje ♥ 24 juli (2) Perdiz - 34 jaar - 1e kindje ♥ Swee - 34 jaar - 2e kindje ♥ 25 juli (1) MandyJ - 26 jaar - 1e kindje ♥ 26 juli (3) Koekenpan - 30 jaar - 2e kindje ♥ Budgie - 23 jaar - 2e kindje ♥ Mw1980 - 36 jaar - 1ste kindje ♥ 27 juli (3) Shafra - 32 jaar - 2e kindje ♥ Aag - 32 jaar - 1e kindje ♥ Cbss - 23 jaar - 1e kindje ♥ 31 juli (1) Mariska165 - 34 jaar - 2e kindje ♥ Noortje88 - 28 jaar - 1e kindje ♥ Eerder uitgerekend maar blijft meekletsen (2) Nanoe2 - 11 juli - 1e kindje ♥ Maddie85- 15 juli - 2e kindje ♥ Later uitgerekend, maar eerder verwacht (1) Missy Missy - 02 augustus - 2e kindje ♥ ♥ In ons hart ♥ (11) ♥ Barbsan ♥ Fotofanaat ♥ Me84 ♥ Sweety28 ♥ Jairy0811 ♥ Frummels ♥ Sabagirl ♥ Ladybird90 ♥ Nahlatje ♥ Evelien297 ♥ Sammetje83 ♥ Afspraken ♥ Mei 02-05 - Cbss - controle VK + bloedprikken 22-05 - Budgie - controle VK + echo i.v.m. ligging placenta (30+5) ♥ Totaal (29) ♥ Jongen (5) ♥ Meisje (13) ♥ Verrassing (1) ♥ Onbekend (10) Je kunt jezelf toevoegen aan de lijst door op 'reageer' te klikken en de tekst te kopiëren en deze in een nieuw bericht te plakken. Vervolgens vul je je (forum)naam in, leeftijd, hoeveelste kindje en het geslacht van het kindje (indien bekend). Vergeet niet om [ QUOTE=.....] en [/ QUOTE] uit de tekst te halen.
Zo @Budgie dat is een flinke lijst. Meeste heb ik ook gelukkig al in huis. Spannend dat ze nu in voet/stuitligging ligt. Ik heb zelf het gevoel dat onze kleine ook zo ligt, maar als het goed is hoor ik dit ook dinsdag. Ben nu overigens in Duitsland een weekendje weg met de familie. Erg gezellig. Lig alleen is een mega inzak bed en m'n bekken en heupen vinden dat niet zo grappig. Vandaar dat ik al wakker ben haha.
@Budgie, mooie lijst gemaakt!! Hopelijk draait ze gewoon nog @cbss, gezelig! Beetje jammer van dat bed alleen... Ik kan tegenwoordig ook echt niet meer uitslapen. Ben echt uiterlijk rond half 8 wakker en heb ook geen zin meer om dan te blijven liggen. Gevolg is wel dat einde van de middag echt bekaf ben. Alles wordt nu echt met de week zwaarder en moet echt wat meer gaan denken aan wat ik plan op een dag. Beetje irritant als je normaal je dag volpland en aan het einde nog steeds veel energie hebt Mn hoofd en lijf matchen momenteel niet helemaal XD
Dag iedereen, Welkom in het 3e trimester! Ik heb al een tijdje niets meer gepost hier, wel nog af en toe eens komen lezen. Fijn om te zien hoe jullie jullie vragen delen en met elkaar meeleven! @ Cheerio: wat jammer ivm die zwangerschapsdiabetes! Voel je je ok? @ Budgie: bedankt voor het uitgebreide overzicht van je babyuitzet! Hier: 10 kilo bijgekomen intussen, ben ik niet zo blij mee. Mensen beginnen me ook al te vragen of ik de 'laatste loodjes' nog zie zitten, terwijl ik nog 2 maanden moet werken Ik zie er precies al meer zwanger uit dan ik echt ben. Verder niet echt klachten...
Hoi aagje! Fijn dat je weer even komt posten. Wat betreft zwangerschapskilo's. Ligt er net even aan wat je gewicht is voor de zwangerschap. Bij ondergewicht kom je gemiddeld 15- 20 kilo aan geloof ik. Nij gezond gewicht 10 - 15 en bij overgewicht max 10 kilo. Dus ik heloof dat het wel netjes is hoor 10 kilo! Ik lig twee weken achter op jou en ben 7,5 kilo aangekomen. Meis maak je niet te druk. Na de bevalling ben je het na 6 tit 12 mnd al weer kwijt (mits je normaal eet uiteraard)
Hoi Aag, Ik ben nu zelf ruim 8 kilo bijgekomen, maar ben al niet heel slank . Gaat er straks allemaal wel weer af joh haha. Heb het vermoeden dat mijn zwangerschapsdiabetes wel meevalt hoor, voel me goed, en met prikken komen er ook geen schrikbarende dingen uit. Ja 3,9 aan de lage kant na mijn avondeten...maar te hoog nee, ben nog niet boven de 7 uit gekomen. Dus dat zal allemaal wel meevallen denk ik zo, maar ja na zo'n drankje krijg je misschien ook wel een vertekend beeld, want zoveel krijg je normaal gesproken helemaal niet binnen. Maar ja ff wat strengere controle toch... En de kamers zijn eindelijk klaar, kan weer in mijn eigen bed! En de babykamer kan ik volgende week ook langzaam aan gaan inrichten . Nu kwam ik weer wat tegen waar ik zelf nog niet aan had gedacht...van verven weet ik het wel..maar dat een nieuwe vloer (op de babykamer vinyl en op onze kamer vloerbedekking) kwaad kan voor de baby? Dat zal toch niet he...kwam het toevallig tegen bij het opzoeken hoelang dat beetje lijm moest drogen namelijk. Jullie enig idee hiervan?? En budgie heb jij ook zwangerschapsdiabetes ja? Wist ik niet, heb jij er last van of ook totaal niet? Nou meiden een fijne dag, de meeste zullen vrij zijn en het is nog mooi weer ook! Geniet ervan!
@Cheerio, volgens mij als je gewoon zorgt dat je de kamers goed lucht als je gelijmd hebt valt het allemaal wel mee. Het is ook allemaal niet zo giftig meer als dat het een paar jaar geleden was. Doe dat nu met verven hier ook, gewoon raam goed open en dan ruik je er meteen al niets meer van.
@ missy missy en Cheerio: Helaas ben ik niet gestart met een laag BMI. Ik zat al eerder aan een BMI van 27, dus dan lijkt 10 kilo me al heel veel. Maar goed, ik kan mezelf wel recht in de ogen kijken, ik heb echt niet zo veel gesnoept of voor 2 gegeten. @ Cheerio: blij te lezen dat je je niet al te slecht voelt door die diabetes. en dat je volop doorgaat met decoreren
Wow ben even afwezig geweest maar wat een verschil zeg met de website zo. Super om zo'n uitzetlijst te zien... nu weet ik dat ik van het meeste genoeg in huis heb hihi. Persoonlijk zou ik wel wat kleertjes erbij halen nog... Zo leuk om.te lezen hoe jullie ook allemaal lekker bezig zijn. Hier staat bijna alles al klaar.. ben zelfs al begonnen met de vluchttas voor ziekenhuis... maar vind het lastig wat erin te doen.. zijn zoveel verschillende lijstjes daarvoor.. wat nemen jullie mee voor jezelf en voor de kleine? Verder gaat het hier redelijk. Kan niet te veel doen, dan krijg ik echt last. Hebben jullie ook een beurs schaambot? Merkte het van de week ineens toen mijn kat op mijn schoot ging liggen en precies zíjn poot erop zette.. ging door de grond hihi
Nou zeg, ik kreeg geen meldingen meer van dit topic. Maar er is echt veel gekletst! Vreemd, zal wel door de nieuwe website komen!? Maar mooie uitzetlijst budgie! Vraag me alleen af of een kruik nou echt nodig is in de zomer. Heb r wel 1 maar moet er eigenlijk 2 hebben. Barbara, je bent lekker vroeg met je vluchttas Wat we de eerste keer echt gebruikt hebben uit de vluchttas is: schone kleren voor jezelf en man, douchespullen, oplader telefoon/fototoestel, extra geheugenkaartje voor je fototoestel, muntgeld en identiteitskaart enzo. Dat waren wel belangrijke dingen om te hebben. Verder hebben ze in het ziekenhuis ook heel veel dus als je iets mist kunnen ze je vaak wel helpen Verder heb ik alleen een beurs schaambot na het stofzuigen. Schijnt dan erg veel druk op dat bot te komen. Mijn vk heeft het me nu ook afgeraden nog te doen. Dus ml doet het nu gelukkig
Maar dan is 10 kilo toch een prima gewicht? Ik was vorig jaar zwanger met ondergewicht en 15 kg aangekomen. Snoep nooit en heb ook niet voor twee gegeten. Komt puur door de hormonen! Die zorgen er gewoon voor dat je van nature vetreserves aanmaakt om straks je kindje mee te kunnen voeden. Ik was na 5 mnd weer op mijn oude gewicht. Maar normaal kan je er 6 - 12 mnd voor uit trekken om weer op oude gewicht te komen (zonder sporten en gewoon normaal eetgedrag) Geen zorgen maken meis!! Komt echt goed.
Maddie, ja krijg last van kriebels dus ben me.maar gaan uitleven op vluchttas en wassen van babykleertjes haha. Valt.mee idd qua vluchttas... en qua spullen voor de baby? Wat moet er echt in zitten? Heb nu een setje 50,56 en 62, 2rompertjes, speeltje, luiers, mutsje....
Ik had 2 setjes maatje 50 en 2 setjes maat 56 mee. Maar goed ook want mijn zoontje heeft nooit in maat 50 gepast nog 2 mutsjes, sokjes en een jasje. Speeltjes heeft de baby nog niks aan dus die zou ik thuis laten. En luiers hebben ze in het ziekenhuis. Tenminste, dat ziekenhuis waar ik was hadden ze luiers, doeken en voeding enzo. En dan maar hopen dat je snel weer naar huis mag. Wij moesten langer blijven waardoor ik te weinig kleding bij me had. Dus m'n moeder heeft toen nog een tasje gemaakt en gebracht. Gelukkig thuis alles op orde waardoor alles makkelijk te vinden was voor d'r.
Hi maddie, ongeacht of het zomer is ja of nee feit blijft dat een baby de eerste week zijn temperatuur nog niet zelf op peil kan houden. Vandaar dat ze twee kruiken eisen/wensen.
Ik associeerde zo'n voetenzak met een maxicosi, niet eens aan gedacht dat je die natuurlijk ook gewoon in bedjes kan gebruiken haha. Thanks ook voor het aanbod! Goed om te lezen wat jullie allemaal meenemen als de beebs komen. Mooie uitzetlijet Budgie! Ik moet ook maar eens gaan kijken wat ik al heb en wat er nog ontbreekt. Maar eerst morgen op vakantie!!! Oh ik zit trouwens inmiddels al op 11 kilo bij een gezond start BMI. Hoop eerlijk gezegd dat het niet meer zo heel erg toeneemt als in de afgelopen weken, want dan ga ik echt richting de 20+ kilo...
Zo, mag nu echt gaan aftellen!! Precies 30 weken!! Nog even en we mogen ons kleintje alweer gaan bewonderen!!