Zo meiden, ik ben ook weer op de radar verschenen.. Na eerst het bericht te hebben gehad dat ik ECHT rustiger aan moest gaan doen i.v.m. laagliggende placenta met 20 weken en waardes die als een boot op een stormende zee tekeer gingen, nu positief nieuws!! De lijst Ik heb de lijst weer aangepast met de recente afspraken. Wil je dat je afspraken er ook op komen, geef ze even door dan zet ik ze erbij op! Laagliggende placenta Mijn placenta lag tegen de baarmoedermond aan, net niet helemaal eroverheen. Hier kwamen ze achter met 20 weken. Ik heb 22 mei een uitgebreide echo gehad en hier konden ze zien dat mijn placenta 7 cm van de baarmoedermond omhoog was gegroeid!!! Dus yes, geen verplichte keizersnede i.v.m. ligging van de placenta. Stuitligging vs hoofdligging Tot het weekend voor mijn controle voelde ik nog duidelijk alle schoppen onderin bij mijn schaambot. Logisch, want de kleine lag met het hoofd bij mijn ribben; wat er voor zorgde dat ik wat sneller buitenadem was dan ik dacht. Hierdoor ben ik zelfs een keer flauwgevallen... Vanaf dat moment moest ik echt rustig aan doen. Ze hebben al mijn waardes toen gecontroleerd, maar alles was netjes binnen de lijnen. Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling alles in etappes aan te pakken. Dus zo gezegd zo gedaan. Het weekend van 20 en 21 mei was er een aardverschuiving in mijn buik gaande en ineens voelde ik s'ochtends 21 mei allemaal getrappel bij mijn ribben en ik had weer lucht!! Dus ik dacht; yes de kleine is ook nog gedraaid; ze kan het wel haha. Na al die weken in stuit te hebben gelegen. Controle 22 mei Ik had vorige week controle met een echo voor de placenta. De placenta was goed meegegroeid (zelfs 7 cm er vanaf) en de kleine lag inderdaad met het koppie beneden! Woehoe, ik kan/mag dus vaginaal bevallen =). Verder hb geprikt en dat was 7.0, ook een prima waarde. Ojaaa en mijn meisje is even opgemeten; alles mooi op termijn en ze zou zo'n 1600 gram wegen (op 22 mei). Kinderboerderij Hier ben ik vrijdag samen met mijn dochter naar de kinderboerderij geweest. Nou dat was toch een hele beleving. Mijn vriend moest werken, dus ik was goed voorbereid op pad gegaan. Voldoende drinken/eten én de buggy mee. Want mama gaat met zo'n dikke buik en met het warme weer echt geen kind lopen verhuizen tussen hok 1 en hok 10 enz. ^^. Ik was er mooi op tijd 10 uur en om 13:15 kroop mijn dochter in de buggy en om 13:30 lag ze KO in de buggy. Dus toen dacht mama; mooi moment om naar huis te gaan. Had ik haar thuis, al slapend, in bed gelegd; werd ze uurtje later wakker en was ze ontzettend boos.. Alle dieren waren weg en ze had nog geen afscheid genomen. Tsja dat zijn echt dillema's die je op bijna 3-jarige leeftijd hebt.. Ze hebben daar ook waterfietsen. Dus ik met haar op schoot in zo'n waterfiets; gordel om. Ik was nog geen 3 meter verder of ze zei: 'mama stop, kijk vissen en schildpad. We kunnen niet meer fietsen, A. wil eruit!'. Dus ik de waterfiets maar weer vastgemaakt en zo was dat een kort ritje haha. Ik moest gewoon 10 minuten aanhoren dat ik echt niet met zo'n fiets over die vissen en schildpadden heen kon en ik kon wel op verschillende manieren proberen uit te leggen dat ze wel voor ons weg zwemmen, maar daar dacht mijn dochter dus echt anders over. Al met al wel een geslaagd dagje. Ze heeft het er nu nog steeds over, zelfs tegen vreemden, dat ze naar de kinderboerderij is geweest SAMEN met mama en zusje; maar die moet nog groeien. Besef komst zusje Hier begint onze dochter steeds meer vragen te stellen over haar zusje. Als ik d'r haar doe vraagt ze: Heeft zusje al haar? Gevolgd door een opmerking: moeten we wel nieuwe knipjes kopen. Dit zijn mijn knipjes toch mama?! Of dat ik haar roep voor het eten en dat ze zegt: Dit is toch mijn bord? Voor zusje moet papa een nieuw bord kopen. Zaterdag zat ze in een zwembadje. GIng ze 2 balletjes pakken. Mama kom je ook, ik heb ook een balletje voor zusje gepakt! Dus.. wij met z'n 2en (3tjes) in het zwembad. en maar gooien met zo'n zachte bal tegen buik en een lol dat mijn dochter had. Gingen we daarna bbqen bij mijn schoonouders; zegt ze trots: 'ik heb met mijn zusje met de bal gespeeld '. Verder Gewoon rustig door ademen, dan kom ik de laatste weken wel door. Word wel steeds nieuwsgieriger naar ons kleine smurfje! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd; anders sorry... @Eppo82 Ik had (ook) een laagliggende placenta met 20 weken. Zie hierboven de bevindingen nu haha. @Barbara85 Jeetje wat schrikken meid. Ik lees dat je nu weer (lekker) thuis bent, hopelijk kun je d.m.v. de bedrust je kleine mannetje nog even in je buik houden. Elke dag/week is er weer 1! @missy missy Nou elk buik(je) is anders hoor en zegt niets over de grootte van het kindje. In mijn vorige forumgroepje was ook iemand die echt amper een buik had. Nou toch echt een kindje van 3750 gram en dat vond de omgeving toch maar vreemd. Gelukkig weet jezelf wel beter, maar lijkt me wel naar om steeds weer van die (negatieve) opmerkingen naar je hoofd geslingerd te krijgen. @cbss Wat ziet dat er leuk uit!! Echt tot in de puntjes over nagedacht. Fijn dat het gezellig was. Hier hoeven ze dat echt niet voor mij te doen, want houd er he-le-maal niet van. Maar vind het altijd wel gaaf uitzien!! @Cheerio Ik heb hier ook al wel het een en ander gewassen en gestreken hoor en ga dat echt niet allemaal weer overdoen. Vooral de lakentjes, aankleedkussenhoezen, dekentjes, monddoekjes, hydrofiele luiers/washandjes laat ik voor wat het is. Het ligt in een kast/commode en wordt daar amper stoffig, dus vind het wel best haha. @Nanoe2 Oeeh verlof wat heerlijk! Hier moet ik nog 4 weken, maar het is eigenlijk nog wel prima te doen. Ik zit alleen wat meer, omdat staan/lopen mijn waardes sneller in de war schopt. Maar ach, zolang het dan goed te doen is, waarom dan ook niet.
♥ 16 t/m 31 Juli ♥ 16 juli (5) Lisa2 - 32 jaar - 2e kindje ♥ NicoleAM - 29 jaar - 1e 2 kindjes ♥♥ Itsme9 - 30 jaar - 1e kindje ♥ Marizzie - 37 jaar - 1e kindje ♥ 17 juli (3) Kruumeltje - ? jaar - ?e kindje ♥ Nath91 - 25 jaar - 1e kindje ♥ Anoniemmeisje18 - 21 jaar - 2e kindje ♥ 18 juli (3) Nosilla - 24 jaar - 1e kindje ♥ Zonnestraaltjee - 25 jaar - 2e kindje ♥ Barbara85 - 31 jaar - 2e kindje ♥ 19 juli (1) Eppo82 - 34 jaar - 4e kindje ♥ 21 juli (1) Ukkepuk92 - 24 jaar - 1e kindje ♥ 23 juli (1) Cheerio - 36 jaar - 1e kindje ♥ 24 juli (3) Perdiz - 34 jaar - 1e kindje ♥ Swee - 34 jaar - 2e kindje ♥ Mien30 - 30 jaar - 1e kindje ♥ 25 juli (1) MandyJ - 26 jaar - 1e kindje ♥ 26 juli (3) Koekenpan - 30 jaar - 2e kindje ♥ Budgie - 23 jaar - 2e kindje ♥ Mw1980 - 36 jaar - 1ste kindje ♥ 27 juli (3) Shafra - 32 jaar - 2e kindje ♥ Aag - 32 jaar - 1e kindje ♥ Cbss - 23 jaar - 1e kindje ♥ 31 juli (1) Mariska165 - 34 jaar - 2e kindje ♥ Noortje88 - 28 jaar - 1e kindje ♥ Eerder uitgerekend maar blijft meekletsen (2) Nanoe2 - 11 juli - 1e kindje ♥ Maddie85- 15 juli - 2e kindje ♥ Later uitgerekend, maar eerder verwacht (1) Missy Missy - 02 augustus - 2e kindje ♥ ♥ In ons hart ♥ (11) ♥ Barbsan ♥ Fotofanaat ♥ Me84 ♥ Sweety28 ♥ Jairy0811 ♥ Frummels ♥ Sabagirl ♥ Ladybird90 ♥ Nahlatje ♥ Evelien297 ♥ Sammetje83 ♥ Afspraken ♥ Juni 06-06 - Budgie - controle VK (32+6) 20-06 - Budgie - controle VK + groeiecho (34+6) Juli ♥ Totaal (29) ♥ Jongen (5) ♥ Meisje (13) ♥ Verrassing (1) ♥ Onbekend (10) Je kunt jezelf toevoegen aan de lijst door op 'reageer' te klikken en de tekst te kopiëren en deze in een nieuw bericht te plakken. Vervolgens vul je je (forum)naam in, leeftijd, hoeveelste kindje en het geslacht van het kindje (indien bekend). Vergeet niet om [ QUOTE=.....] en [/ QUOTE] uit de tekst te halen.
Even kort vraagje, gister die 2 wasjes gedraaid en wil morgen strijken. Nu net thuis en geen fut meer. Maar komen er dan weer niet teveel bacteriën in als ik het nog 1 dag laat hangen? I know rare vraag
Tijdens het strijken verhit je de was kortdurend waardoor je ook bacteriën weer dood. Maar na het opvouwen van je was, leg je het toch ook in de commode of kast... ? Dan zullen er ook nog wel bacteriën bij kunnen komen... Dus dat extra dagje kan echt geen kwaad hoor meid
Gaat goed hier hoor cheerio. Ben nog wel druk met de voorbereidingen voor de komst vd baby. Gaat echt opschieten nu. Hoe is het met jou? Kind hoeft niet in een steriele omgeving. Hier ligt de kleding al zeker een week in de kast. Maar als het gewoon in de kast ligt dan komen er niet echt bacteriën bij toch. Hooguit wat stof.
Hm ja dat is ook zo 1 dag laten hangen zal ook niet zo schadelijk zijn haha...soms draaf ik door denk ik...maar goed. Fijn te horen dat het goed gaat Lisa, hier gaat het ook goed gelukkig . En Budgie jeetje wat een verhaal, dus was even stressen bij jullie begrijp ik? Denk je wel aan jezelf ook! Fijn dat het allemaal goed uit blijkt te pakken in ieders geval, en dat de placenta meegroeit en je kindje al lekker goed ligt .
Hoi ladies, even een update-tje vanuit deze hoek. Mijn Hoofdpijn is ein-de-lijk weg getrokken. Heb een kuurtje Floradix gedaan. Niet dat m'n ijzer te laag was maar t ijzergehalte hield ook niet over zeg maar. Zo'n grens gevalletje. En nu... Geen hoofdpijn meer. Twijfel alleen, minder fles op begint te raken of ik gewoon de rest van de zwangschap door moet ermee of niet. Ik wil ook geen ijzerstapeling creëeren... Heeft iemand van jullie hier verstand van? Verder gaat t allemaal goed met de kleine. Heb wel t idee dat met echt warm weer ze minder beweegt, maar dat zou ik logisch vinden. In de koelere uren/dagen maakt ze t weer goed met flink getrappel. Vanaf wanneer zou je het minder gaan voelen qua ruimte gebrek of eigenlijk bedoel ik anders gaan voelen ivm ruimte gebrek? Nog 6 halve dagen werken, verspreid over 1,5 week en dan al met verlof. Heel apart, want voor m'n gevoel ligt de geboorte van de baby nog zo ver weg! Eind juli notabene. Ben wel bang dat ik me ga vervelen. Ervan uitgaande dat de baby ook echt met 40 WK geboren gaat worden.. Hopelijk zit iedereen momenteel in rustig vaarwater....
Hi perdiz, Ik ben orthomoleculair therapeut dus ik kan je het volgende adviseren mbt je ijzer inname: De dosis ijzer in floradix is minimaal dus je hebt niet snel een ijzerstapeling én je ijzer zal gedurende de zwangerschap wat meer opgebruikt worden. Dus ik zou adviseren om het tot de bevalling te blijven nemen. Mijn hb is ook goed (7) maar mijn ferritine level (voorraad ijzer) zit op minimale waarde. Ik neem floradix tabletten en blijf deze ook tot aan de bevalling nemen.
@Perdiz fijn dat het weer helemaal goed met je gaat. gaan we dat lekker allemaal zo houden toch. Raar hé dat je nog zo kort moet werken. Ik moet ook nog maar 15 dagen werken verspreid over 3 weken en dan ook heerlijk verlof. Zo'n raar idee dat ik pas 6 november weer op mijn werk binnen stap met (als het goed is) een heel ander leven.
Ha meiden, wat gaat de tijd lekker opschieten he.. beginnen jullie al langzaam nieuwsgierig/zenuwachtig te worden? Over 2 dagen zit ik op 34 weken en ben blij dat hij tot nu toe nog veilig blijft zitten. Voor mij is elke dag er nu 1 en ik ben blij met elke dag dat hij langer in mijn buik zit. Het stil liggen begint wel flink te vervelen en krijg overal pijn van het liggen, maarja moet er wat voor over hebben.. zal zijn getrappel wel gaan missen hoor als hij eruit is... hebben jullie dat gevoel ook? Staat bij jullie alles al kant en klaar? Bij ons is het alleen nog wachten op.dr gordijntjes. Die komen als het goed is volgende week
Ik weet hoe je je voelt...bij mijn zoontje moest ik de laatste 2 mnd bedrust houden. Dacht dat ik mentaal gek werd! Nog even door bikkelen en dan is jullie mannetje er!...en dan is rusten er niet meer bij haha. Ik ben ook mega nieuwsgierig naar onze kleine meid! Ze was al stukje ingedaald afgelopen vrijdag...maar ze ligt nog niet vast. Ze beweegt volop en mijn buik golft alle kanten op haha. Hoe leuk en fijn dit ook is, ergens kijk ik er ook wel weer naar uit om mijn lijf weer terug te hebben zonder de pijntjes! Dat ik mijn zoontje weer op kan tillen etc... Hier is verder bijna alles klaar. Bedje moet nog in elkaar gezet worden maar verder hebben we natuurlijk al de dingen nog van ons zoontje.
@Barbara85 Fijn dat gelukkig nog alles goed gaat. Snap dat je gek wordt van het liggen. Zou ik ook hebben. Gaat inderdaad super snel allemaal.. nog heel even en dan mag eventueel je kleine man geboren worden. Ja ga ook wel erg het bewegen in mijn buik missen. Maar ben ook enorm nieuwsgierig naar haar. Kamertje is lekker helemaal klaar. Bij ons was het ook wachten op de gordijntjes, maar die zijn vorige week dus geleverd. Alle kleertjes zijn ook gewassen, nu alleen nog alles strijken ... dat vind ik wat minder haha. Maar komt ook goed.
Barbara, wat heftig wat ik lees! Ik hoop voor jou dat de kleine nog lekker even blijft zitten en dat de tijd snel zal gaan. Hier ook verlangen naar m'n niet zwangere lichaam... Weer normaal kunnen bewegen en knuffelen met m'n zoontje. Mis het wel om hem af en toe even op te tillen en te knuffelen. hier bijna alles wel gestreken inmiddels. Wat een rotklus! Dat doe ik dus ook maar eenmalig
Ik had ten tijde van mijn zoontje niets gestreken...nooit bij stil gestaan dat dat moest (is trouwens ook door niemand verteld dat dat moest) ...hij heeft er in ieder geval niets aan overgehouden dat is het belangrijkste! Wie heeft jullie er op gewezen dat het gestreken moest worden? Ben ik even benieuwd naar.
Barbara, kan me voorstellen dat je dat liggen heel snel zat wordt! Hier inmiddels ruim een week verlof en bevalt me tot nu toe prima! Nog geen moment verveelt, deze week gaan we weg en daarna nog genoeg te doen Morgen alweer 35 weken! Vreemd idee dat die kleine gewoon over 2 weken al geboren mag worden :O Verlang hier af en toe ook wel naar mn normale lichaam. Gewoon alles weer kunnen en niet staan stuntelen omdat je iets moet pakken wat je eigenlijk net niet lukt bijv. Gewoon weer even kunnen knuffelen met mn man, zonder dat die buik in de weg zit. Maar zal dat gerommel in mn buik ook echt wel missen, vind het zo gezellig en je bent nooit alleen.
Heey Ladies hoe gaat het hier allemaal? Met mij goed, nog ff deze week afwerken en dan verlof!!! Wel een apart kwaaltje erbij gekregen, pijnlijke vingers en dan vooral 'morgens na het slapen. En de wc is mijn beste vriend he, ik zit er zowat hele dagen op pfffff. En ik heb eigenlijk geen idee van dat strijken hoor missy, maar las het overal en dat het de bacterieen eventueel nog zou doden. Barbara wat rot is dat zeg, en kan me heel goed voorstellen dat dat erg frustrerend is! Hoop dat je het nog wat trekt en toch enige afleiding kan vinden wat wel mogelijk is? Het komt inderdaad wel erg dichtbij he, ik moet zeggen dat ik erg uitkijk naar de ontmoeting met onze kleine frummel. Maar toch is die angst voor de bevalling ook nog erg aanwezig, gewoon ook omdat ik niet weet hoeveel pijn het gaat doen en of ik het allemaal wel (aan)kan.
oh ja en nog een vraagje, kraamzorg zegt 2 pakken pampers kleinste maat...uhmmm wat is de kleinste maat dan? :s
Pijnlijke vingers geen last van. Hou je dan ook wat vocht vast dat ze daarom wat zeer doen? Wat betreft strijken en bacteriën....lijkt mij meer broodje aap verhaal. Hoe deden ze dat vroeger dan? Ik heb alles lekker gewassen en in de kast. Ben zo wie zo al geen strijker tuurlijk ga je mn in de eerste week/weken zorgvuldig om met hygienne. Maar ben zelf van mening dat je ook een beetje weerstand moet opbouwen. Hoe gaat het met jou Barbera? Ik heb twee pakken pampers New born nr of maat 1 in de aanbieding gekocht. Daarna kijk ik wel verder. Ik bestel dan van die maandboxen bij de bol.com of wehkamp als ze weer in de aanbieding zijn dat is een stuk voordeliger en wordt bezorgd aan huis.