16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    ja denk idd dat het vocht is hoor, je hoort het op zich wel vaker haha.
    En dat strijken ...tja ik weet het ook niet...ben misschien wat te voorzichtig op dat gebied, heb ook nog geen kinderen dus ik doe maar wat ;). Maar qua weerstand opbouwen heb je inderdaad wel gelijk hoor, ik moet daar ook niet in doordraven :rolleyes:. En denk ook dat het maar bij 1 keer strijken blijft :roflmao:, strijk eigenlijk amper wat :rolleyes:.

Ah ok, ja ik zag bij de kruidvat enkel maat 4 en of 5 ...dacht al dat is 'm volgens mij niet :o:

2. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ga hier ook echt niets strijken hoor.
    En moet nog even een pak luiers erbij halen, inderdaad newborn mt 1.

Wel irritant van die pijnlijke vingers!

Heb zelf 's morgens dat mn rug en buik zeer doen sinds een paar dagen.
    Eenmaal opgestart is het weer over.
    Verder gaat het prima, wat dingetjes, maar ach, hoort erbij.

3. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil even reageren op je angst voor de eventuele pijn bij de bevalling. Heb je er al aan gedacht om een TENS apparaat te huren (ahankelijk van je zorgvezekeraar wordt dit 100% vergoed). Ik heb het vorig jaar bij de bevalling van mijn zoontje gebruikt en was er heel blij mee.

Hoe werkt het:
    - je plakt elektrodes op je bovenrug en onderrug en elke keer als je weeeen krijgt / op voelt komen kan je dmv door op de knop te drukken stroom stootjes activeren via de elektrodes. Dit leidt de pijn af van je weeën. Tevens kan je de stroomstootjes zelf instellen harder of zachter. In een lage stand in het begin van de weeën zorgen de stroomstootjes er voor dat je lichaam endorfinen aanmaakt. Dat is een natuurlijke pijnstiller!
    - bij rug en beenweeen werkt het helaas niet.

4. Maddie85

Maddie85 Actief lid

29 jul 2013
    353
    5
    18
    tens apparaat vergoed? Dat ga ik uitzoeken want dat wil ik ook wel!
    Hoe ver van te voren moet je dat aangeven als je dat wilt? Weet je dat toevallig? Met 36 weken weet ik namelijk pas of ik wel mag gaan bevallen of dat het een keizersnee gaat worden. Dus misschien helemaal geen tens nodig.

En strijken is mij ook verteld toen bij m'n eerste zwangerschap.
    Maar ik strijk eenmalig de kleertjes maat 50,56 en 62. En meer omdat het zo lekker zacht wordt :p

5. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Maandboxen? Ik wist niet dat dat bestond joh en dan nog bezorgd ook. Klinkt echt ideaal!

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ja stuk goedkoper dan in de aanbieding in de winkels. Soms hebben beide sites tegelijk een aanbieding en dan moet je even kijken welke goedkoopste is.

7. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Wat betreft je vingers: is het echt pijn of zijn het tintelingen? Tijdens zwangerschap kan je tijdelijk last krijgen van carpaal tunnelsyndroom

8. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Als je zeker weet dat je kindje niet allergisch reageert op dat merk pampers dan kan het ideaal zijn.

Maandboxen vond ik in mijn situatie niet handig...mijn zoontje groeide zo hard dat ie zo van de ene naar de andere maat ging. Hij liep qua groei 3 a 4 mnd voor op zijn leeftijdsgenootjes. Bij 6 mnd was ie is zo groot als een 9 - 10 mnd baby. En dan heb je mega veel pampers over. In maat 4 zitten ze vaak wel een hele lange periode...toen ben ik wel maandbox gaan bestellen of andere acties bij kruidvat of hoogvliet in de gaten houden.

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Klopt missy, je moet natuurlijk wel rekening mee houden of het zinvol is. Mijn dochter groeide vooral in de lengte bleef toen vrijwel steeds langs in eenzelfde maat.
    Maar dat kan bij deze nr twee weer heel anders zijn.
    Ik heb nu ook nog maar alleen twee pakken nr 1 en dan kijk ik wel weer.

10. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Hallo lady's,

Hier ff een druk ochtendje gehad. Afgelopen dinsdag had ik controle; alles goed. Bloeddruk 110/65 en de kleine lag zelfs al deels ingedaald. Nou toppie dacht ik zo. Werd ik vannacht wakker rond 3 uur. Hmm harde buik; ach dacht ik 'hoort erbij'. Echter was het om 7 uur nog niet verminderd. Ik had misschien tussendoor af en toe een ontspannen buik, maar schopte uk weer dan was het weer zo hard als een bowlingbal. Het werd ook niet minder door een warme douche of relaxt op mijn zij te liggen.

Dus mijn vriend vond het nodig om even de vk te bellen. Dat naar de verloskundige met mijn schoonmoeder. Urine ingeleverd; test negatief, dus waarschijnlijk geen blaasontsteking (zou niet weten hoe dat moet voelen; heb het nog nooit gehad..). Wel heeft ze voor de zekerheid het maar op kweek gezet.

Nou goed, ze deed even wat controles, bloeddruk overigens weer 110/65 en ze voelde dat het hoofdje nóg lager lag dan afgelopen dinsdag. Ik dacht, ach dat is toch ook fijn, gaat ze alvast helemaal klaar liggen. De vk dacht aan indalingsweeën i.c.m. die harde buiken. Echter constateer ik alleen door te voelen aan mijn buik, dat ik een harde buik heb. Verder doet het geen zeer o.i.d. Dus hup naar het ziekenhuis voor een CTG.

Daar waren kleine 'bergjes' op te zien, wat door de gynaecoloog te verklaren was als indalingsweeën. Nou prima. Ze wilde toch wel even zeker weten of ik nog geen ontsluiting had, dus 'pardoes; 2 vingers in je poes'. Nou 1 cm ontsluiting. Nu gaat de vk elke week mijn ontsluiting volgen. Dus heb nu elke week een controle.

Conclusie: RUST, verplicht 1 week. Daarna proberen weer rustig dingen op te pakken. STOPPEN met werken (had nog uren staan, dus is al geregeld) en mijn schoonmoeder komt 3x per week wat huishoudelijke taken doen (het was maar goed dat ze mee was, gezien ze erg is van het: niet piepen maar doorgaan ^^).

Pampers/luiers/zindelijk:
    Hier nooit maandboxen gehad. Wij gebruikten eerst pamper baby dry en toen we begonnen met zindelijk worden easy up pants met Dora erop. Onder het mom van Dora wil niet vies/nat worden, was ze zo overdag zindelijk. Nu al een jaar overdag zindelijk! En s'nachts heeft ze af en toe nog een ongelukje (altijd rond 5 uur), maar dat is dan echt een paar druppels. Dan wordt ze wakker en gaat ze gauw naar de wc. Ze heeft hiervoor een handdoekje in bed liggen. Die er natuurlijk uitgaat als ze weer in bed gaat liggen en dus weer droog ligt. Ze regelt zelf haar schone/droge onderbroek die ze uit haar la pakt.

De nachten zijn te lang voor onze dochter om 'altijd' droog over te komen. Ze slaapt eigenlijk ook altijd van 19 tot 7. Als ze later naar bed gaat, rond 20 tot 7, dan is ze vaker droog. Echter wordt ze dan wel minder vrolijk wakker haha.

Kortom, ik zie wel hoelang dit ukkie een bepaalde maat nodig heeft.

Cheerio:
    Ik vond de pijn bij de bevalling meevallen. Nu ben ik een zeer uitzonderlijk geval die tot 6 cm niets te piepen had en daarna eventjes iets moeite moest doen tot de 10 cm. Toen mijn vliezen werden gebroken door de vk, werden de weeën wel heftiger en moest ik echt wel mijn best doen om te op te vangen. Al was het van korte duur, want al snel was onze dochter na een aantal persweeën geboren.

Het pijnlijkste moment vond ik het hoofdje dat 'staat'. Toen het hoofdje er door was, volgde de rest vanzelf en voelde ik het eigenlijk alleen nog maar branden. Als je een open wondje hebt in je schaamlip en dan gaat plassen, dat brand; alleen dan 100 x erger haha. Dus ik had icepacks tegen mijn gewalste onderkant aan; en dat was zoooooo HEERLIJK.

Strijken:
    Dit doe ik ook 1-malig hoor. Heb ik ook alleen gedaan bij de kleertjes maat 50/56 en de hydrofiele luiers/washandjes/monddoekjes. Lag het allemaal netjes in de kast. In de kraamweek vond mijn kraamhulp het nodig om het te strijken, dus deed zij het. Hierna heb ik alleen kleding/dingen gestreken die anders echt verkreukeld eruit zien.

Barbara85:
    Ik snap dat je er gek van wordt! Ik heb sinds vanochtend de boodschap gekregen RUST te houden en inspanning zoveel mogelijk te vermijden. Dus ik heb nog geen verplichte bedrust, maar ik verveel me nu al en word gek van het niets doen. Iig ik heb nog geen activiteiten gevonden, waar ik zowel voldoening uithaal als geen harde buiken van krijg.

Ik hoop dat het nog steeds vol te houden is, ondanks de ongemakken die het met zich meebrengt.

11. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    16 t/m 31 Juli

16 juli (5)
    Lisa2 - 32 jaar - 2e kindje
    NicoleAM - 29 jaar - 1e 2 kindjes ♥♥
    Itsme9 - 30 jaar - 1e kindje
    Marizzie - 37 jaar - 1e kindje

17 juli (3)
    Kruumeltje - ? jaar - ?e kindje
    Nath91 - 25 jaar - 1e kindje
    Anoniemmeisje18 - 21 jaar - 2e kindje

18 juli (3)
    Nosilla - 24 jaar - 1e kindje
    Zonnestraaltjee - 25 jaar - 2e kindje
    Barbara85 - 31 jaar - 2e kindje

19 juli (1)
    Eppo82 - 34 jaar - 4e kindje

21 juli (1)
    Ukkepuk92 - 24 jaar - 1e kindje

23 juli (1)
    Cheerio - 36 jaar - 1e kindje

24 juli (3)
    Perdiz - 34 jaar - 1e kindje
    Swee - 34 jaar - 2e kindje
    Mien30 - 30 jaar - 1e kindje

25 juli (1)
    MandyJ - 26 jaar - 1e kindje

26 juli (3)
    Koekenpan - 30 jaar - 2e kindje
    Budgie - 23 jaar - 2e kindje
    Mw1980 - 36 jaar - 1ste kindje

27 juli (3)
    Shafra - 32 jaar - 2e kindje
    Aag - 32 jaar - 1e kindje
    Cbss - 23 jaar - 1e kindje

31 juli (1)
    Mariska165 - 34 jaar - 2e kindje
    Noortje88 - 28 jaar - 1e kindje

Eerder uitgerekend maar blijft meekletsen (2)
    Nanoe2 - 11 juli - 1e kindje
    Maddie85- 15 juli - 2e kindje

Later uitgerekend, maar eerder verwacht (1)
    Missy Missy - 02 augustus - 2e kindje

Totaal (29)
    Jongen (5)
    Meisje (13)
    Verrassing (1)
    Onbekend (10)

In ons hart (11)
    ♥ Barbsan
    ♥ Fotofanaat
    ♥ Me84
    ♥ Sweety28
    ♥ Jairy0811
    ♥ Frummels
    ♥ Sabagirl
    ♥ Ladybird90
    ♥ Nahlatje
    ♥ Evelien297
    Sammetje83

Je kunt jezelf toevoegen aan de lijst door op 'reageer' te klikken en de tekst te kopiëren en deze in een nieuw bericht te plakken. Vervolgens vul je je (forum)naam in, leeftijd, hoeveelste kindje en het geslacht van het kindje (indien bekend). Vergeet niet om [ QUOTE=.....] en [/ QUOTE] uit de tekst te halen.

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Budgie, pfff doe maar rustig aan!
    Is wel even spannend zo, hopelijk gebeurt er verder niets en blijft ze nog een paar weken zitten!
    Fijn dat je schoonmoeder komt helpen!

Wij zijn weer terug van 3, naja 2 daagjes weg.
    Zijn 2 dagen naar dierentuin geweest, Olmense Zoo en Planckendael en in Antwerpen geslapen.
    Zouden vandaag naar Antwerpen Zoo gaan, maar had al heel snel harde buik die niet afzakte.
    Dus besloten om naar huis te gaan. Gisteren ook al paar harde buiken die niet erg afzakte, dus was duidelijk iets teveel.
    Vandaag verder niets meer doen en morgen naar de vk voor liggingsecho en bevalpraatje.
    Lig nu heerlijk op de bank en mag van mn man ook echt niets meer doen, dus dat doen we dan maar :)

13. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Jaaaa @Nanoe2 dat doe ik nu ook. En ik heb ook wel vertrouwen dat het goed komt, maar ik wil nog zo graag alles zelf doen; vooral omdat ik verder geen pijn etc. ervaar. Maargoed ze zeggen het niet voor niets, dus ik blijf netjes zitten/liggen en wandel af en toe even door de kamer.

Oeh jaa, verstandig besluit om dan niet naar Antwerpen Zoo te gaan! Misschien wel jammer, maar beter zekere voor het onzekere. Oeeh jij bent al lekker ver 35+2!!! Ik ben nóg maar 33+1, maar harde buiken is opzich voor dit termijn niet zo gek, alleen hoeveel ik het had wel. Maar lief dat je mannetje zo zorgzaam is!! En wat fijn dat jullie nog even lekker samen hebben genoten van een paar daagjes weg!

14. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Klopt, harde buiken zijn ook niet erg met dit termijn.
    Alleen heb al weken geen harde buik meer gehad.
    En nog nooit dat hij niet ontspande na een paar minuten.
    Dus was duidelijk gewoon teveel en merkte ook toen we thuis kwamen dat ik bekaf was.
    En ja, mn man is echt een schat, het idee dat mij of de baby iets overkomt...

Vanaf wanneer zou je verlof hebben?
    En waarom moet je daar trouwens vrije dagen voor opnemen? Dit is iets dat gewoon via het uwv geregeld kan/moet worden. Dit hoort jou geen uren te kosten.

15. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik zou 28 juni met verlof gaan; 4 weken ervoor en 12 weken erna. Maar ik kom hierna toch daar niet meer terug (dit gaat over mijn weekendbaan zeg maar). Dus dan vind ik dit wel prima. Bij mijn andere werk had ik al vakantie aangevraagd voor mijn verlof inging, dus daar zat ik niet mee.

En oei, dan is het wel duidelijk inderdaad. Ik had harde buiken terwijl ik gewoon in bed lag en niets had gedaan. Tenminste ik werd wakker en had harde buik en daarna hield dit vrijwel constant aan, met tussenpozen dat het even ontspannen was..

Ik ben nu gesetteld op de bank en moet zeggen, valt me nog mee. Net wel even gekookt, maar zelfs tijdens het staan continu harde buiken :( . Dus heb maar even een stoel in de keuken gezet.

16. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Lees je berichtje nu pas...

Tens heb ik 6 weken vantevoren aangevraagd maar ze versturen het 3 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum en je kan het max 6 wk huren. Maakt niet uit als je uiteindelijk geen gebruik maakt van de tens (door keizersnede of rug/been weeën )...wordt toch gewoon vergoed.

ik had t wel meteen uitgeprobeerd toen de tens bezorgd werd...scheelt weer gehannes op het "moment supreme" zelf

17. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Harde buiken.....
    Ik heb ze sinds een aantal dagen echt om de haverklap. Bij t omdraaien in bed, gewoon als ik zit... M'n buik doet dan ook wel zeer. T voelt dan net alsof de rek eruit is geen ruimte meer heb voor de baby. Ook heb ik dan regelmatig tussendoor menstruatiepijn. Beurs gevoel van onderen.
    Wat moet ik hier nou mee.

De baby ligt al weken met t hoofdje naar beneden. Ze draait dus om haar as als ze draait. En dat doet zeer. T is dan net alsof ze met haar rug of zij oid tegen de voorkant van m'n buik drukt....

Hoort het er nou allemaal bij of niet....

18. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo wat is er veel geschreven de afgelopen dagen. Ga even proberen of ik overal op kan reageren.

@Budgie Jeetje, toch wel heftig hoor. Snap ook wel dat je het moeilijk vindt om rustig aan te doen zonder veel pijn. Maar even volhouden dan komt het vast goed. En heel fijn dat je schoonmoeder kan helpen en dat het geregeld is met je werk.

@mariska165 Ja die maand boxen zijn inderdaad handig. Wehkamp, Bol.com, best veel winkels waar je het kunt bestellen. Ik heb met de 9 maandenbeurs toen een aantal pakken ingeslagen. Maat 1 en 2. Die worden altijd wel gebruikt gok ik zo. En als ik wat over heb kan ik er vast iemand blij mee maken.

Strijken doe ik ook eigenlijk alleen maar omdat ik het er mooi uit vindt zien in de kast hoor haha. Denk niet dat ik straks alles nog ga strijken. Uiteraard de gekreukelde dingen wel, maar gewoon een legging of broekje ga ik niet strijken.

@Perdiz Vervelend joh die harde buiken. Als je je zorgen maakt gewoon even bellen naar de VK. Beter een keer teveel gebeld dat er niets aan de hand is, dan dat je doorloopt met teveel pijn.

@Nanoe2 Verstandig om inderdaad even rustig aan te doen. Wel heerlijk even 2 dagen weg. Kan je nog echt even genieten. Nu ook lekker in de rust - kan ook heerlijk zijn.

@missy missy Zie dat je zoontje vandaag jarig is, gefeliciteerd. (Ben vandaag ook jarig dus vandaar dat het mij opviel haha)

@Hier gaat alles nog redelijk goed. Krijg ook wel meer last van harde buiken, maar nog niet teveel gelukkig. Morgen ga ik mijn verjaardag vieren maar heb er eigenlijk niet heel veel puf voor. Maar goed, vriend heeft belooft veel te doen, dus laat het maar op mij af komen. Heb wel sinds een week last van enorme druk onderin mijn buik - dicht bij mijn schaambot. Drukkend / blauwe plekken gevoel. VK zegt dat komt omdat alles verweekt. Nou dat geloof ik dan maar. Ook kan ik soms echt het idee hebben dat ze heel laag ligt en soms het idee dat ze heel hoog ligt. Is dat normaal voor dit termijn?

Nou hopelijk heeft iedereen een fijn weekend en blijven alle baby's nog even lekker bij de mama's zitten.

19. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Perdiz misschien voor de zekerheid even de vk bellen?

@cbss gefeliciteerd! Morgen gewoon lekker blijven zitten en de rest laten lopen.
    Heb ik toen met mn man zn verjaardag en mijn verjaardag ook gedaan.
    Mn man en ouders en schoonouders hielpen een handje en ik hoefde niets te doen.

@missy missy jij ook gefeliciteerd met je zoontje!

Heb hier zometeen liggingsecho en het bevalpraatje.
    Net mn bevalplan echt compleet gemaakt, dus volgens mij valt er weinig meer te bespreken.
    Mn bad komt ook vandaag binnen, dus ben er onderhand klaar voor :)

20. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Vanmiddag even met een zwangere collega gesproken en ze kon me wel geruststellen met zolang er geen ritme in de harde buiken zat t er gewoon bijhoort....

Cbss dat beurse gevoel heb ik ook, soms zelfs icm menstruatie achtig gevoel. T hoort er dus bij. Superleuk die laatste fase zeg... Hahaha
    Ja dat gevoel van heel laag of heel hoog liggen heeft volgens mij te maken met dat de baby nog wel draait. Om z'n as als het hoofdje al ingedaald is ( zoals bij mij) kan ook heel ongemakkelijk voelen.

Nanoe, klinkt idd alsof je er klaar volgende bent meid. Fijn! Dan hoef je nu nog maar 1 ding. Lekker ontspannen tot aan de bevalling. En vooral niet piekeren en lekker gaan coconnen en de boel los laten! Geniet ervan meid!

Deel Deze Pagina