Echo was goed, weer goed gegroeit en al flink eind ingedaalt Dus inderdaad lekker ontspannen nu en rustig afwachten. En als je veel harde buiken hebt, ook terwijl je niets doet of rustige dag hebt gehad zou ik wel even bellen hoor. Je weet maar nooit en teveel harde buiken is ook niet goed.
Ik denk dat ik morgen wel ga bellen. Denk ik. De baby beweegt supergoed en eigenlijk, zolang dat goed is gaat t wel goed toch? Dus ik twijfel nog steeds of ik er wat mee moet of niet.
Als je twijfeld moet je gewoon bellen! En dan liever vandaag dan morgen. Daar zijn ze voor. Ze hebben je echt liever 10x aan de telefoon voor niets, dan dat je 1 keer niet belt en er wel wat blijkt te zijn. Zeker als je harde buiken hebt, terwijl je rustig aan doet, zou ik bellen!
Ik ga het denk ik ook aanvragen. Lijkt me ideaal met weeën. Eigenlijk raar dat ze het niet hebben in het ziekenhuis. En meteen even uitproberen is een goeie tip! Op 'het' moment komt dat er niet meer van. Cbss, gefeliciteerd! En Missy trouwens ook met je zoontje! Perdiz, ik ga helemaal mee met wat Nanoe zegt! Gewoon bellen hoor. Daar zijn ze voor
Cbss jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je een mooie dag gehad? Mijn zoontje heeft ook echt genoten !! @Perdiz ik had met de zwangerschap van mijn zoontje om de 15 min harde buiken ook gewoon snachts als ik sliep. En al heel vroeg in de zwangerschap (20 wk). Mijn zoontje was gewoon ongelooflijk beweeglijk. .. bij mij werd er gezegd Zolang je geen pijnlijke harde buiken hebt kan het geen kwaad. Maar ik zou wel de vk bellen en even aangeven dat je harde buiken hebt. Dan houden ze er rekening mee. Had je de vk al gebeld inmiddels ?
Iedereen bedankt voor de felicitaties. Heerlijke dag gehad ondanks alle drukte. Ook goed verwend. Vandaag wel erg moe dus overdag lekker 2 uur extra geslapen om even bij te komen. Weekend vliegt weer voorbij zo, morgen weer aan t werk .. Iemand nog speciale dingen op de planning staan deze week?
Vandaag moet ik met mijn zoontje naar het CB voor zijn prikjes. Wordt ie ook weer gewogen en gemeten...ben benieuwd hoe hard hij nu weer gegroeid is. Hij loopt namelijk 3 mnd voor op leeftijdsgenootjes. Afgelopen donderdag groei echo gehad en de kleine meid zit met alles op de onderlijn. Bij mijn zoontje was het alleen zijn buikje wat op de onderlijn zat en zelfs toen werd ik overgedragen aan het zkh. Beetje paniekdoenerij, hij is kerngezond! Gelukkig maken ze mij niet snel gek. Ik ben zelf maar petit en maak nu eenmaal kleine, lichte babies. Maar eenmaal buiten de buik komen de genen van papa aan bod (2.10 m) en groeien ze als een malle. Dinsdagmiddag weer naar vk zal het dan wel weer horen. Verder heb ik op werk aangegeven dat ik stop met werken. Het wordt te zwaar met mijn b.i. en de zorg voor onze zoon. En met wat rust hoop ik dat de kleine meid nog even goed groeit. Moest eigenlijk nog 2 weken werken maar op mijn werk zijn ze gelukkig heel makkelijk.
ik meld me ook weer even, drukke dagen gehad. Vandaag mijn eerste dag verlof! Jeeej. Ja mijn vingers zijn wel pijnlijk, maar is echt na het slapen eigenlijk..daarna trekt het wel wat bij. Schijnt erbij te kunnen horen, hoorde al meer meiden om me heen met deze klacht. En ik moet sowieso al in het ziekenhuis bevallen, en heb mijn ruggeprik al besteld (bij wijze van ). Verder gaat het hier wel goed, alleen zovaak dat ik op die wc zit pffff, kan geen klusje afwerken zonder ff te moeten. Dat is wel irritant...kan daardoor ook niet te lang van huis. Tenzij het ergens is waar ik naar de wc kan natuurlijk. Hoe gaat het nu met jullie allen? Vervelend budgie trouwens dat je nu wat meer last krijgt, maar goed dat je wel naar je lichaam luistert! En doe inderdaad wat stapjes terug he meis!
Ik krijg elke keer geen melding als er iets geschreven is in dit topic, irritant. Maar goed, hier alles zn gangetje. Ik waggel vrolijk verder. Alleen de kraamzorg blijkt niet geregeld De inschrijving is niet goed doorgekomen daar, dus ze hopen dat ze me nog 3 uur pd kunnen bieden. Ach, ik hoor het morgen. Deze week eens beginnen aan de kleertjes en het kaartje, dan ben ik zo goed als klaar. Volgende week liggingsecho en bevalbad ophalen en dan wordt het 'echt'. Heb er zin in! Hopelijk kunnen jullie allemaal snel genieten van je verlof!
Cbss Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Las dat het gezellig was en dat je gelukkig wel wat hulp had! Eppo82 Wat 3 uur p/d?! Komt natuurlijk omdat wij in het 'hoogseizoen' bevallen.. Maar ik hoop dat het alsnog goed komt met de kraamzorg! Krijg jij 2 kraamverzorgsters i.v.m. al 3 kids? Mijn schoonmoeder kreeg er vroeger 2 toen ze beviel van kind #4 en daarna bij #5 en #6 ook 2. Maar weet niet of dat tegenwoordig nog zo is eigenlijk?! Ooh kijk alleen nog kleertjes en kaartje, einde komt in zicht! Missy missy Nog gefeliciteerd met je zoontje, fijn dat hij heeft genoten. Succes vandaag bij het CB. Mijn dochter was vooral lang en smal. Dus schoot in de lengte omhoog en in de breedte niet. Ze zaten bij mij altijd te zeuren om dat ze teveel brood kreeg, maar ook te licht was voor haar lengte. Nou wat wil je dan dat ik haar geef.. Gelukkig gaat het bij mij het ene oor in en andere oor uit. En het is nu nog steeds een lang en dun sprietje. Net zoals mijn bouw en dat van mijn vriend. Kun je niet ineens verwachten dat de kleine wel enorm in de breedte gaat groeien. En jouw kids houden gewoon lekker rekening met mama, mama is niet zo groot, dus we gaan wel lekker buiten de buik enorm groeien en doen het wat rustiger aan in de buik. Helemaal prima toch, als ze hun eigen lijntje volgen. Goed dat je er niet direct van in paniek raakt! Goed dat je hebt aangegeven dat je het niet meer trekt de combinatie BI en de zorg voor je zoontje. Je wilt graag de laatste weken van de ZS ook nog doorkomen.. Fijn dat ze zo begripvol zijn op je werk. Cheerio Aah lastig dat je vaak naar de toilet moet! Dan maar alleen naar adresjes waar ook een wc is! Woehoe je hebt officieel verlof! Heerlijk! Heb je nog een beetje een planning wat je nog gaat ondernemen/doen of laat je het allemaal op je af komen? Nanoe2 Fijn dat de echo goed was en heerlijk dat de kleine al goed aan het indalen is! En weer een stapje dichterbij als het bad geleverd is! Perdiz Gewoon bellen meid! Ik heb ook gebeld, ondanks dat mijn harde buiken van afgelopen woensdag/donderdag pijnloos waren. Maar toch heb ik rust 'opgelegd' gekregen en had ik al wat ontsluiting. Nu is dat bij een 2e niet erg uitzonderlijk, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het nu al volledig doorzet. Als de kleine om haar/zijn as draait, kan inderdaad niet zo prettig/pijnlijk aanvoelen. 'Gelukkig' blijft mijn kleintje redelijk stil liggen op al dat getrappel en geboks na. En ze ligt EEEEEEEERG laag. Dus mijn ribben blijven gespaard haha. Update Nou ik heb me de afgelopen dagen echt afgevraagd wat ik in vredesnaam met al die rust moest, dus heb nog maar even een lijstje voor mezelf gemaakt. Naam en geboortekaartje We hebben eindelijk DE naam gekozen. Dus heb dit weekend het geboortekaartje 'startklaar' gezet. Traktatie verjaardag dochter Ik heb al enige voorbereidingen getroffen voor de verjaardag van mijn dochter van eind deze maand. Zo hoef ik alleen op de dag zelf nog het fruit te snijden. Ik zeg: ideaal! Traktatie geboorte zusje Ik heb de dingen al in huis om de traktatie te maken als ukje 2 is geboren (wat dochterlief kan uitdelen op de opvang). Zo heb ik alle tijd om daar rustig mee aan de slag te gaan en zal dat mooi op tijd klaar zijn. Want als ik het aan mijn vriend moet overlaten, tsja die is niet zo van die dingen haha. Vluchttas Mijn vluchttas staat inmiddels klaar en de rest ook. Eigenlijk alles wat nodig is om naar het geboortecentrum te vertrekken =). Kraampakket Ik heb ook sinds zaterdag mijn kraampakket binnen haha. Had vorige week toch nog maar even gebeld, aangezien ik hem nog niet had ontvangen. En ineens staat er prompt een bezorger zaterdags op de stoep haha. Rust Het valt soms nog niet mee om rust te houden. Dat zit zoo niet in me. Maar mijn vriend is zelfs thuis gaan werken, zodat hij kan zorgen dat ik rust houd. Wel superlief, want anders weet ik toch van mezelf dat ik wel te vaak de trap op en af zou gaan wat nodig is enz. De harde buiken zijn zo goed als weg. Nouja weg, iig niet meer constant, maar max. 3 in een uur en dat vind ik wel erg netjes! Dus we gaan zo door. Voor de rest helemaal nergens last van, gelukkig ook nog geen pijn of ongemak als ik iets langer in dezelfde houding zit. Dus voor nu gaan we gewoon weer rustig verder met rust houden ^^
@Budgie, nee, maar het is wel zo dat je extra ondersteuning kan krijgen als je 3 kids onder de 5 hebt geloof ik. Maar goed, die van mij zijn al een stuk groter. Ja het is gekkenhuis natuurlijk met de vakantie en er schijnt een heuse babyboom te zijn hier, dus ik heb dubbel pech. Gelukkig is het niet mn eerste, dan had ik wel in de stress geschoten denk ik. Maar hou je taai, lijkt me pittig om verplicht rust te moeten houden, zeker als je nog een kleintje hebt rondlopen.
Nou idd het is dat ik vrij nuchter ben en op mijn intuïtie en moeder natuur vertrouw. De kleine meid is hier ook al vrij diep ingedaald....heb net als jij ook geen last van mijn ribben (yesss) Wat heerlijk dat alles zo goed als geregeld is. Dat geeft ook rust! Ik moet nog van alles doen. Bedje opzetten..kleertjes wassen. Nog wat kleine dingen bestellen. De voorraad kast uitmesten...de kast van mijn zoontje uitmesten. Gordijnen nog omzoomen....geboortekaartje nog regelen. Foto's van zoontje nog bestellen en in album plakken...etc[/
Even een ego berichtje. Vorig jaar ben ik vrij erg ziek geweest door een long ontsteking. In t ziekenhuis gelegen met een heftige longonstekig en veel antibiotica gehad (daarna werkte mijn pil niet meer en dus zwanger geraakt, dus ook wel iets goeds uit gekomen uiteindelijk) vannacht was ik erg benauwd en voelde mij niet lekker. Ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel als de longontsteking en daarom ben ik vandaag even naar de dokter geweest. In principe was alles goed alleen hebben ze voor de zekerheid bloed geprikt. Daar kwam helaas uit dat de stollingswaarde in mijn bloed hoog zijn. Dit hoeft verder niets te betekenen maar ze willen toch checken of ik dan geen longemobolie(bloedpropje in de longen) heb. Door de zwangerschap heb ik daar meer kans op. Morgen kunnen ze pas de CT scan maken dus ik moet een nachtje in het ziekenhuis blijven op de verloskunde afdeling. In principe gaan ze ervan uit dat het niets is, maar ze nemen geen risico ; vooral niet met de baby. Wel net een CTG scan gehad en t hartje was prachtig. Dus nu even morgen afwachten
Ik heb uiteindelijk de vk niet gebeld. Ben er van overtuigd dat dit gewoon bij mij zwangerschap hoort. De baby beweegt super goed en daar houd ik me ook aan vast. Pijnlijk zijn ze niet maar wel heel ongemakkelijk en oncomfortabel.
Ik krijg ook niet altijd een melding binnen, best irritant. En is je kraamzorg ondertussen geregeld Eppo? Budgie je bent goed bezig zo te lezen, inderdaad al helemaal klaar voor de start haha . Fijn dat je vriend momenteel thuis werkt, zo kan die jou toch een beetje ontzien en af en toe in de gaten houden. Ik zie wel per dag wat ik kan/wil doen, verdeel wat klusjes op een gehele dag, en soms doe ik een dag niet veel maar heb ik afspraken staan of andere dingen zoals laatste spulletjes halen . Moet nu enkel nog 2 voedings bh's en zoogcompressen in huis halen...dan heb ik echt alles! Tussendoor was ik de laatste dingetjes nog en van het weekend of begin volgende week ff de koelkast ontdooien en de keuken poetsen. Ow ja en de vluchttas moet ik nog klaarzetten....krijg stress als ik zie dat jij alles al zo klaar hebt Budgie haha . CBSS hoe gaat het nu met je? Heb je al wat meer duidelijkheid? En hoe gaat het met alle andere dames momenteel? Spannend he die laatste weken pffff.
Ja, die 3 uur is gelukt gelukkig. Ik heb ook de laatste dingetjes in huis gehaald. Maar moet ook nog alles wassen, strijken en inruimen hoor. En het geboortekaartje nog maken. Vluchttas moet ik ook nog samenstellen. Dus je bent echt niet de enige hoor cheerio Ik heb sinds een paar dagen dat ik het echt zwaar vind, hopelijk wordt het weer iets beter. Maar mijn dochter is nu echt aan haar peuterpuberteit begonnen. Alles is nee en wil niet, compleet met gillen en op de grond liggen. Echt perfecte timing Dus van mij mag ie komen, hihi. Nou ja, over een paar weekjes dan natuurlijk, maar hij hoeft van mij ook niet perse te wachten tot de 40 weken
Jullie zijn al allemaal al zo ver...nog even en de eerste babies worden geboren hihi! Ik kan niet wachten, erg he! Fijn dat kraamzorg nog geregeld is, hetzij voor maar 3 uurtjes. Hier moet vluchttas ook nog gemaakt worden..is zo gebeurd. Staat voor maandag op de planning...als ook inruimen kast en bedje opzetten. Donderdag weer groei echo...de kleine meid zit met alles op de onderlijn. Ook vruchtwater is wat krap 3,3 (bij 2 kritiek) ...maar was bij mijn zoontje net zo en niks aan het handje. Ik maak gewoon geen grote babies...die groeien na de bevalling wel als papa's genen een rol gaan spelen (die is 2.10 m). Maar donderdag gaan de vk's nav de groei echo overleggen of ik bij hun mag blijven of dat ik overgedragen wordt aan het zkh.
Hier is ook nog lang niet alles geregeld hoor! Ben nog bezig met wassen, moet de vluchttas nog, de geboortekaartjes, zoogcompressen en waarschijnlijk nog wel meer. En ene dag doe ik van alles en andere dag niets. Wil nog wel even proberen mn ijzer aan te vullen voor de bevalling, deze is 11 en moet 20 zijn. Dus we zitten weer aan de pillen
ah goed dat het toch gelukt is, al vind ik 3 uur wel weinig hoor . Fijn te horen dat anderen ook nog het een en ander moeten regelen, hoop komende week wel alles klaar te hebben . Vind het toch eng allemaal hoor, komt nu zo dichtbij. En een gezond kindje op de wereld krijgen is ook niet altijd zo vanzelfsprekend. Moet mijn doemdenken echt aan de kant schuiven hoor...iemand anders daar nog last van?
Nee ik ben zelf absoluut geen doemdenker eerder een altijd uber positivo...maarrrr ik begrijp je bezorgdheid. Die is er hier ook maar mocht er wat met de kleine zijn, dan zien we dat dan wel weer en handelen we er dan wel naar. Hoop dat je ondanks je bezorgdheid toch nog wel kan genieten van de laatste loodjes! Ik vind het nu erg zwaar worden. Zorg voor nog een kleine man die hier rond banjert en de altijd aanwezige bekkenpijn! Wil absoluut niet ondankbaar overkomen hoor!! Weet zelf al te goed dat zwanger worden niet voor iedereen vanzelfsprekend is maar ben zo uitgeput. ..nu al...moet echt zien op te laden voor de bevalling straks...