16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Vind het wel spannend, maar meer op een positieve manier spannend.
    Vind vooral het idee dat we over uiterlijk 5,5 week papa en mama zijn heel raar.

En vind het spannend met hoe de bevalling begint.
    Nu alles steeds dichterbij komt begin ik er wek steeds meer over na te denken en vind het echt wel spannend.
    Maar probeer wel alleen maar positief te blijven.

2. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Dank voor jullie reacties meiden :). De ene dag ben ik ook wel positiever als de andere, en kan ik er net zo instaan als jou missy :). Alleen soms neemt de angst het over grrrr. Vervelend trouwens dat je allemaal zo moe bent, hoop in ieders geval dat je nog wel wat kunt rusten? Desnoods overdag af en toe een tukkie?

En Nanoe idd een gek idee he, dat je over een paar weken dus moeder bent. Ik vind dat nu ook nog een heel onwerkelijk iets haha. Maar kijk er enorm naar uit hoor! Alleen zou ik het liefst ff met mijn vingers knippen en dat ze al op mijn buik wordt gelegd :) haha. Maar helaas zo werkt het niet he ;).

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.298
    6.218
    113
    Ja, het scheelt dat het nr 4 is, bij de eerste had ik heel erg gestresst geweest denk ik. Nu heb ik het vertrouwen dat alles wel goed komt.

Nee, ik heb er zin in eigenlijk, natuurlijk is het spannend, maar ik heb natuurlijk ook een aantal goede ervaringen met bevallen, dat scheelt ;)
    Al dacht ik bij de eerste ook wel: joh ik zie wel hoe het loopt, miljoenen vrouwen hebben het al gedaan, dan kan ik het toch ook zeker. Mij hielp die gedachte wel. En het feit dat ik tot 42 weken liep, geloof me, dan interesseert het je niks meer, dan moet ie er gewoon uit :p
    En inderdaad wat missymissy zegt, dan deal je daar later wel mee, als het niet helemaal gezond blijkt.
    Wij hebben ook het vermoeden dat onze oudste iets zuurstoftekort heeft gehad bij de geboorte, maar het blijft nog steeds ons heerlijke kereltje. Hij is perfect zoals ie is.
    Onze tweede is scheel geboren, gelukkig was dat het enige en geen andere afwijkingen. Maar dat was toen ook nog niet te zien op de echo's. En zij is ook prachtig hoe ze is.
    Je kan simpelweg niet alles van te voren weten.

4. Barbara85

Barbara85 Actief lid

3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Ha meiden, sorry dat ik zo rustig ben geweest... veel rust gehad en weinig online geweest. Ons mannetje zit nov veilig in mijn buik. Dinsdag 36 weken en dan vind ik het wel een mooie tijd.... laatste dagen wel weer enorm veel harde buiken en krampen... geen idee of dat een voorteken is.. kan wel zeggen dat ik ongelofelijk veel zin heb om obs mannetje te ontmoeten.. maar dat zal bij jullie niet anders zijn.

Verder alles goed bij iedereen??

5. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja hier gaat gelukkig alles goed. Het was geen long embolie en ben weer lekker thuis. Moest wel rustig aan doen, dus aankomende week mijn laatste week werken en werk lekker halve dagen. Ze moet bij mij nog even blijven zitten, maar ben er wel al helemaal klaar voor. Paar laatste dingetjes nog regelen.

Heb alleen wel last van de warmte; jullie?

Ben ook echt benieuwd wie er als eerste bevalt. Spannend allemaal.

6. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ff klagen hoor...
    Die warmte!!! Echt zo niet leuk! Ik weet van gekkigheid niet meer hoe ik moet zitten of liggen.
    Iemand een goede tip?

7. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ff klagen hoor...
    Die warmte!!! Echt zo niet leuk! Ik weet van gekkigheid niet meer hoe ik moet zitten of liggen.
    Iemand een goede tip?

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.298
    6.218
    113
    Nee sorry Perdiz. Behalve met je voeten in een badje gaan zitten dan. Maar hier denk ik vannacht max 2 uur geslapen, pfff.. en dan te bedenken dat de hele week nog zo warm wordt.
    Gelukkig zitten we met zn allen in hetzelfde schuitje. Iets met gedeelde smart :p

9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Nee sorry Perdiz, geen idee!
    Gisteren met mn voeten in een bak koud water, amar water warmde zo snel op :p
    Vannacht wel enorm goed geslapen, dus dat scheelt denk wel voor vandaag.

En anders in een koud bad gaan zitten :)

Cbss, fijn dat je weer thuis bent!
    En inderdaad rustig aan doen dan!

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.298
    6.218
    113
    Fijn Barbara, dat ie nog steeds in de buik zit. Al snap ik dat ie van je mag komen. 28 juni ben ik 37 weken en ik zeg: kom maar op! Hihi. Maar zal waarschijnlijk wel gewoon rond (hoop ik althans, want ze komen bij mij niet spontaan) de 40 weken bevallen.

Cbss, fijn dat het niet iets ernstigs was. Nog even volhouden. :)

11. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Eppo fijn dat je enkel ervaring hebt met goede zwangerschappen, en er zo naar uitkijkt ;). Ik kijk er ook naar uit hoor haha vat het niet verkeerd op, alleen pffff geen idee wat er op me af gaat komen grrr. En je hebt gelijk dat het geen zin heeft je nu al af te vragen...wat als dit ...wat als dat.. Verstandelijk gezien weet ik het allemaal wel, maar gevoel en verstand niet altijd op 1 lijn hier ;) haha.

Barbara fijn te horen dat de kleine nog lekker in je buikie zit, en dat het goed gaat met je! :) Het is natuurlijk niet fijn om enkel rust te nemen, maar veel anders kun je rond dit termijn ook niet meer vermoed ik haha.

CBSS pfff gelukkig dat je weer terug bent zeg, en nog een weekje halve dagen...pittig nu maar hoop dat je het volhoud, en anders maar niet. Denk aan jezelf hoor meis!

Perdiz haha ja het is warm! Ik heb geen tip voor je, ja rustig aan doen en wat de andere meiden al zeggen...koud voetenbadje ;).

Hier lukt het me niet om mezelf aan te sporen tot klusjes...vanaf vrijdag al geen fut om te poetsen. Of het nu door het weer komt of omdat ik nu 35 weken ben...geen idee. Maar wil eigenlijk de keuken nog poetsen, maar lukt me niet me er toe aan te zetten grrr. Verder zit ik vaak op de wc nog steeds haha, blijft irritant...en met dit weer ook aan de diarree...voel me echt ff futloos door alles. Slapen gaat ook steeds lastiger, weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. En dan te bedenken dat je uitgerust moet zijn voor een bevalling, in ieder geval dat dat mooi zou zijn...nou uhhh ik vraag het me af hoeveel vrouwen aan het einde niet al kapot zijn haha. Ja ik klaag weer ff, gewoon omdat het kan :p

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Cheerio het is ook geen weer om dingen te doen, dus gewoon lekker niets doen! ;)
    En slaap hier ook erg slecht, maar dan ineens weer een goede nacht en dan kan ik daar weer paar dagen op teren.

Morgen alweer 37 weken en mag hij gewoon veilig geboren worden :o:
    Gisteren ineens wel soort paniek, heb nog niet alles gewassen en vluchttas staat nog niet klaar.
    Dus vandaag alles gewassen en morgen tas maar klaar zetten, dan zijn we er echt klaar voor.

13. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    @Perdiz regelmatig koude douche memrn en haar lekker nat laten werkt erg verkoelend. Verder voeten badje en anders lekker voetjes omhoog houden

14. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Meiden ik moet echt even een tip geven:

- weleda billencreme is een must have!

Mijn zoontje heeft nog nooit rode en/of open billetjes gehad. Ook niet tijdens het doorkomen van tandjes (dan wordt de ontlasting zuurder en bijt de huid kapot maar met weleda nog noooit gehad)

cbss, Cheerio en Maddie85 vinden dit leuk.
  15. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    En die Sudocreme dan? Daar hoor ik ook hele goede verhalen over....

En m'n haren nat houden, das een goede tip voor verkoeling! Thanks

De andere tips deed ik al!

16. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Sudocreme en bepanthan is m.i. een betere b keuze. Het zijn vrije dikke creme-tjes wat ook weer wat verstikkend werkt. Toen ik keer zonder weleda billencreme kwam te zitten (ten tijde van doorkomende tandjes) gebruikte ik bepanthen/sudo...maar daar kreeg hij toch nog rode /open billen van.

Die van weleda smeert lekker uit en trekt goed in. Zeker tijdens doorkomen van de tandjes smeer ik t niet alleen tussen zijn billen maar ook zijn hele billen smeer ik er mee in. Bij sudo/bepanthen doe je dat niet zo snel omdat het als een dikke plak blijft zitten. Maar ik zou zeggen probeer het uit meis...voor nu in het begin is sudo/bepanthen prima maar bij tandjes (lees: spuitluiers) zou ik echt zeggen neem weleda!!

Ik gebruik t gewoon standaard met of zonder doorkomende tandjes.

P.s. lekker verfrissend he dat koude natte haar

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

In ieder geval een goeie om te onthouden!

Ben hier echt zo blij met mn bevroren kruik, had niet verwacht dat het zo enorm veel zou helpen.
    Is nu echt prima uit te houden :)

18. missy missy

missy missy Bekend lid

12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hahahahaha wat een geweldige oplossing!

19. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ja, is echt super.
    'S avonds gevuld in de vriezer gooien en als het dan overdag te warm wordt met een handdoek onder je bovenbenen leggen.
    Koelt zo enorm af, echt niet normaal. En is niet ijskoud, maar gewoon lekker koud :)

20. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Goed idee idd die bevroren kruik . Hier vandaag groeiecho gehad, en buikje is buiten de curve . Als het in deze lijn verder gaat weegt ze rond de uitgerekende datum maar liefst 8 pond . Had liever gezien dat het allemaal binnen de lijntjes was...verder was wel alles mooi binnen de lijntjes. Toch zijn mijn suikerwaardes wel ok en kom ik ook niet veel aan momenteel. Baal er wel wat van, en het gevoel dat ik niet goed genoeg voor de kleine zorg...

Moest t even van me afschrijven, maalt toch wat in mijn hoofd. Al zei de echoscopiste dat ik me geen zorgen moet maken en het gewoon een hollandse gezonde meid is/wordt.

Deel Deze Pagina