16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Oooh heerlijk die badjes/baden! Wij wonen in een appartement met balkon en een gemeenschappelijke binnentuin, dus geen plek voor een bad. Gelukkig blijft ons huis altijd heel koel, dus het is goed te doen, zeker met een ventilator erbij. Vooralsnog houd ik nog niet meer vocht vast.

Liesje, spannend zeg...! Nu geen vochtverlies meer?

Kimberly, fijn dat alles goed was op controle!

Beeb87, heerlijk om weer thuis te zijn lijkt me. Maar als je kraamverzorgster niet bevalt inderdaad bellen voor een ander hoor! Het maakt zoveel uit hoe je die kraamtijd beleeft wie je als verzorgster hebt!

4dogs, wat stom van NPO! :( Wel goed dat je naar je lichaam luistert met huishoudelijk werk hoor! Ik doe ook lang niet alles meer: m'n man heeft al wat taakjes overgenomen. Boodschappen laat ik bijv. zoveel mogelijk aan hem over, want dat sjouwen trek ik niet zo.

Vlindermama, hier geen zwangerschapsmasker, maar ik smeer m'n gezicht in met spf 30 als het een zonnige dag is. Bovendien zit ik zelden vol in de zon. Alleen als het koeler voorjaarsweer is of zo. Ik verbrand vrij snel namelijk.

Vanochtend naar fysio geweest om de bevalling te bespreken en tips voor daarna. Was wel fijn! Deze fysio is heel aardig, echt een moederlijk type die je moed inpraat voor de bevalling. :) Verder zijn alle babywasjes gedaan (boxkleed en maxicosi-hoes gisteren nog buiten gehangen), dus nu ben ik onze slaapkamergordijnen aan het wassen. Alles droogt namelijk zo snel, heerlijk! :D Nu de laatste enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven en verder rustig aan. Enerzijds vind ik die rust heel erg fijn, anderzijds kan ik echt niet wachten om lekker mama te zijn! Maar ik probeer in m'n oren te knopen dat ik deze tijd ook moet gebruiken om nog even voor mezelf te hebben. Morgen weer controle!

2. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Pfff lady's mooi om al die badjes te zien, nog enigzins verkoeling. Ik heb net ook even gebadderd maar ben nu toch maar binnen gaan zitten. Voel de kleine vandaag wat minder, misschien ook last vd warmte 😀. Morgen weer controke bij vk, ben venieuwd. Iedereen rustig aan doen vandaag!!!

3. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik kan ook niet wachten hoor! Liever vandaag nog dan morgen :D.

Baby, fijn dat cyste weg is. Moet een opluchting zijn.

Beeb, lekker dat jullie thuis zijn. Als je geen klik hebt met de kraamzorg, meteen dit laten weten dan zorgen ze voor een andere. Je hebt er niets aan als je straks terugkijkt op een mindere kraamtijd.

Ik zou ook wel zo'n zwembad willen. Maar past helaas niet op ons balkon. Ik zit dus gewoon lekker binnen waar het slechts 24 graden is en doe zo min mogelijk :D

4. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Pff, veeg mij maar op dames! Ben net thuis, de hele ochtend toch weer op pad geweest (koffie drinken, nog even wat kleertjes kopen, boodschappen doen) en nu net pas thuis. Heb me dus meteen maar op de bank geïnstalleerd met de tuindeur open, dan komt er nog iets van een briesje naar binnen. Geen badje helaas, wel ijsjes :)

Baby 86, wat fijn dat de cyste weg is! Zal wel een hele opluchting zijn.

Vlindermama, ik heb geen zwangerschapsmasker, maar ik heb van mezelf al heel veel sproeten, dus misschien dat het daaraan ligt. Ik smeer overigens met factor 50 en zit sowieso nauwelijks in de volle zon, zeker nu niet!

Goed bezig hoor Gember! Ik moet nog beginnen met wassen! Enveloppen ook nog niet geschreven, eerst de lijst maar eens bijwerken. Van mij mag ons ukkie best wat eerder komen, maar nog niet! Eerst alles af...

5. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Lekker al die badjes in de tuin zeg! Hier vannochtend nog laatste tentamen gehad en nu ook eindelijk vrij:)! Dus nu mag ze wel komen van mij hha, gaat denk ik nog niet gebeuren mja. Zie wel een beetje op tegen de hitte de komende dagen, het liefst zit ik de hele dag een beetje stil mja dat gaat natuurlijk niet met L. Hoe doen jullie dat? Ik heb trouwens heel veel last van druk vanonder, echt het idee dat alles opzet, hebben jullie dat ook? Ik ken dat helemaal niet van de vorige x. Ik ga me nu nog maar even binnen in me huis verschuilen zolang L slaapt:)

6. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb een beetje een pigment snor gelukkig valt het iets mee.

Net visite gehad en nu lekker in mn badje :)

7. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Nou net weer terug van de vk en die gynacoloog had het dus idd mooi mis, kindje ligt gewoon mooi op het gemiddelde..gynacoloog zei tis ruim 3 kilo en zit al op 40 wk zwangerschap, anders moet je nog ma een suikertest doen. Maar vk zei dat kindje nu ongeveer op 2700 zat en dat dat prima was, absoluut geen reden voor suikertest..zie nou wel heb al zoveel slechte verhalen gehoord over die gynacoloog.. verder zat het hoofdje al mooi in het bekken en bloeddruk was ook prima 115/60 dus ik ben weer helemaal tevreden :D

Hier ook lekker in t badje en straks de bbq maar aan.
    verder ma gewoon rustig houden, we hebben met zijn allen ook weinig keus he? ;)

Heerlijk om weer thuis te zijn beeb, lekker gaan genieten! En idd als kraamhulp niet bevalt gewoon even bellen!

En idd een hele opluchting dat de cyste weg is :D

8. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

We mogen gewoon naar huis!! Hoe spannend maar fijn is dat!!!

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wat fijn Seurebeure!

Hier straks ook BBQ'en :cool:

10. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit ook niet in de zon en smeer factor 50..
    Mm.

Heel fijn seurebeure!!

Co en echo was goed.
    Ingedaald.
    Alleen groei vond ik ineens afwijken, hoofdje zat 2 weken onder termijn..
    Maar gynaecoloog zei alles goed en kwam omdat hij is ingedaald dat ze niet goed kon meten.
    Daar vertrouwen we dan maar op.

11. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Super al die badjes meiden! Lekker afkoelen. Ik reis zo af naar den haag om naar musical te gaan vanavond. Billy Elliot, vriend van me speelt erin, altijd leuk :) voorderest ruzie gehad met manlief (best flinke ruzie) dus daar ben ik nog beetje van beduzeld. Wel één en ander uitgesproken, maar eigenlijk ging het weer helemaal nergens over en namen die klote hormonen even de overhand... Qua zwanger zijn ben ik er nog niet klaar mee, maar die hormonen mogen nu echt wel m'n lichaam uit. Merk zeker de laatste week dat ik gewoon mezelf niet meer ben. Wie heeft hier meer last van?

12. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Fijn dat jullie naar huis mogen Seurebeure! Ik hoop dat jullie kraamzorg bevalt :)

Ook goed nieuws van alle goede controles dames :) Ik hoop morgen ook weer positief nieuws te kunnen delen.

BBQ-en gaat 'm met dit weer niet worden, veel te heet om zo dicht bij dat ding te staan joh. Heb dus maar een maaltijdsalade op de planning staan :)

Verder kreeg ik het hier na twee uur heerlijk chillen in de schaduw ineens op mijn heupen, dus er draait een eerste wasje witte babykleertjes en lakens, de moestuin heeft extra water gehad en ik ga zo de adressenlijst eens langs. Gelukkig kan dat gewoon onderuitgezakt op de bank :D

13. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    16 juli
    Jenn78 - 1e kindje - 36 ♥jongen♥
    Mriek88 - 2e kindje - 27 ♥Verrassing♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥meisje♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥
    Beeb87 - 1e kindje - 28 ♥meisje♥

22 juli
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    MaBad - 1e kindje ♥jongen♥
    Isolabella - 1e kindje -31 ♥meisje♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥

25 juli
    Lana1986 - 1e kindje - 29 ♥meisje♥

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 32 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 34 ♥jongen♥

29 juli
    Kellieee - 2e kindje - 24 ♥jongen♥

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

12 meisjes
    10 jongens
    6 verrassingen

Afspraken

01 jul - MissRedDragon - 36 weken echo (ligging/groei) + afspraak vk
    02 jul - LadyL - afspraak vk
    03 jul - 4dogs82 - afspraak vk
    06 jul - Flengeltje - afspraak vk
    06 jul - Lana1986 - afspraak vk
    07 jul - Mam1991 - afspraak vk

10 jul - Hardlopertje - controle gyneacoloog
    13 jul - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Flengeltje - afspraak vk
    20 jul - Flengeltje - afspraak vk

Bevallen

4 juni, Iez - week 33.3 - ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ dochter ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    27 juni, Beeb87 - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Vayenne - 2200 gr. - 44 cm
    28 juni, Seurebeure - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Sun - 2750 gr. - 48 cm

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Het is alsof ik dit heb getypt haha. Alleen ik heb morgen mijn laatste tentamen.

Die druk heb ik ook van onderen en herken het ook niet. Ik geef het er maar op dat die kleine uk zich aan het klaar maken is, maar ja dat kan ook zomaar nog even duren natuurlijk hahah.

Hier hebben wij gelukkig ook een index zwembad van 244 cm doorsnede. Is van mijn ouders geweest. Volgend jaar een grote denk ik. Wij hebben een behoorlijke grote tuin en het zwembad valt een beetje in het niets weg hahaha.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Pfff wat een hitte dames 😅

Hier geen bbq hoor, veeeeel te warm. Zit lekker binnen. Van mij mag de kleine volgende week wel komen, ben er zo klaar mee

16. Gember

Gember Niet meer actief

Seurebeure, lekker naar huis, wat fijn!

Vlindertje90, die druk voel ik soms ook, maar vooral een zeurderig gevoel down under. Goed van je tentamen!

Hardlopertje, succes morgen met het laatste tentamen!

LadyL, toch onrustig? Hihi ;)

Baby86, wat een stomme gyn! Niks aan de hand dus.

Vlindermama, komt vast goed met je kleintje! Lijkt me ook dat het gewoon niet meer te meten is als hij zo is ingedaald.

Mikjez, wat naar van de ruzie... :( De hormonen kunnen soms best heftig zijn inderdaad. Ik heb er nu niet zo'n last meer van sinds ik verlof heb. De rust houdt me in balans, maar ik maak me wel sneller druk om alles netjes te willen houden in huis bijv. Dat leidt heel soms tot irritaties. Ben wel benieuwd hoe het ontzwangeren straks gaat. Geniet van de musical, even afleiding.

Ik maak vanavond tortilla wraps en die doe ik dan even in de grillpan. Soort quesadilla's. Geen bbq hier! Hebben we niet, maar lijkt me ook erg warm... :) Verveel me soms wel een beetje. Hebben jullie dat ook?

17. Gember

Gember Niet meer actief

16 juli
    Jenn78 - 1e kindje - 36 ♥jongen♥
    Mriek88 - 2e kindje - 27 ♥Verrassing♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥meisje♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥
    Beeb87 - 1e kindje - 28 ♥meisje♥

22 juli
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    MaBad - 1e kindje ♥jongen♥
    Isolabella - 1e kindje -31 ♥meisje♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥

25 juli
    Lana1986 - 1e kindje - 29 ♥meisje♥

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 32 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 34 ♥jongen♥

29 juli
    Kellieee - 2e kindje - 24 ♥jongen♥

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

12 meisjes
    10 jongens
    6 verrassingen

Afspraken

01 jul - MissRedDragon - 36 weken echo (ligging/groei) + afspraak vk
    02 jul - LadyL - afspraak vk
    02 jul - Gember - afspraak vk
    03 jul - 4dogs82 - afspraak vk
    06 jul - Flengeltje - afspraak vk
    06 jul - Lana1986 - afspraak vk
    07 jul - Mam1991 - afspraak vk

09 jul - Gember - afspraak vk
    10 jul - Hardlopertje - controle gyneacoloog
    13 jul - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Flengeltje - afspraak vk
    16 jul - Gember - afspraak vk
    20 jul - Flengeltje - afspraak vk
    23 jul - Gember - afspraak vk

Bevallen

4 juni, Iez - week 33.3 - ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ dochter ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    27 juni, Beeb87 - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Vayenne - 2200 gr. - 44 cm
    28 juni, Seurebeure - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Sun - 2750 gr. - 48 cm

★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Dacht kom eindelijk weer even spieken of er niet stiekem is bevallen maar nee dus.

Mrd een natuurzwembad leuk haha al zou ik niet tussen de koi durven te zwemmen haha.

Beeb87 fijn dat je weer thuis bent, en kraam zorg zie ik tegenop, heb niks met mensen die zeggen wat ik moet doen of dat gedoe in huis, maar goed.

Hier genoten van het zwembad, verder oma ondergoed voor in de tas gehaald haha
    straks als de zon wat weg is de plantjes even bewateren, die staan op apegapen :D
    en optijd bedje in vnv

19. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hoi dames zit nu nog in badpak in de tuin waar eindelijk een beetje wind komt. Die druk van onderen herken ik ook niet van mijn eerste zwangerschap maar heb het nu heel erg. Met name als ik lig en wil draaien dan lijkt het wel alsof ik door de grond ga. Ga t morgen maar eens vragen aan de verloskundige. Seurebeure wat fijn dat jullie ook nr huis mogen! Geniet ervan!

20. Gember

Gember Niet meer actief

Mijn badje: een voetenbadje met ijsblokjes erin en een ijsje in m'n hand. :D Ik voel me als herboren, heerlijk!

Deel Deze Pagina