16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo Dames,

Gisteren echo gehad en gesprek bij de verloskundige. Ik moet naar zutphen voor de echo's omdat ze hier nog geen echo apparaat hebben. Volgens de echoscopiste lag de kleine nu mooi rond de p50 lijn en had ie de schade mooi ingehaald, de vorige keer was ie iets aan de kleine kant. Het enige is dat ie nu met zijn/haar ruggetje tegen mijn ruggenwervel aan ligt en met het hoofdje dus naar mijn buik kijkend. Wat ook wel een sterrenkijker genoemd word.

's avonds bij mijn verloskundige geweest en die vertelde mij dat ons kindje toch wel wat groter zal zijn dan de p50 lijn. Onze kleine ligt ook al helemaal ingedaald en nog steeds last van maagzuur en beentjes helemaal bovenin, en volgens haar kwam dat wel goed met een sterrenkijkertje. Schijnt dat ze soms net voor de bevalling het hoofdje zo draaien dat ze er toch goed uit komen.

Het ingedaald zijn verklaarde trouwens ook de steken onderin. Heb ze 's avonds in bed en wanneer ik met de hond aan het wandelen was.

Vannacht was het volle maan, en flink gerommel in de buik. De kleine was enorm druk vannacht, maar gelukkig is ie blijven zitten ;)

Zometeen is ff met de kont in het water gaan zitten. Het water in het badje is al bijna 30 graden... Misschien maar is ff wat ijsblokjes er bij in gooien :p

Het huishouden doen is momenteel ook drama, binnen wordt het op dit moment niet kouder dan 25 graden en zo langzamerhand blijft er een hoop liggen. Hopelijk wordt het volgende week wat aangenamer.

Nog een fototje van onze kleine uk lekker met de neusje in mijn placenta.

2. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Mooie echo weer MRD!

Hier ook net naar vk geweest en dochterlief ligt ook niet meer vast volgens deze vk. Baby word met 40 wk geschat op 7 pond dus ben heel benieuwd.. Verder gelukkig alles goed.

Beeb bij onze dochter hielp nog weleens om met de voetjes fietsbewegingen te maken en wat baby zei op de onderarm.

Mooie buiken Kimberley en liesje!

Zwembadje hier vanochtend maar gereserveerd bij de intertoys, alles was uitverkocht en er zou een nieuwe lading binnenkomen in de middag... Reserveren mocht dus dat maar gedaan. Hadden er 1 maar die heeft de winter niet overleefd

Ladyl en 4dogs hier ook veel geschuif.. Billetjes gaan ook van de ene naar de andere kant. Vooral als even rustig ga zitten. Voel ook steeds wat afzetten tegen m'n heup en dan steekt er weer een bil uit. Tenminste dat denk ik.

Gember hoe gaat het met je harde buiken! Fijn dat je 37 weken gehaald hebt.

3. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Spannend MRD, een sterrenkijker. Hoop dat je kleintje nog op tijd omdraait!

Hier net terug van de vk, alles in orde :) Hij/zij ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, verder niet gekeken naar de ligging want de vk die echo's kon maken had eigenlijk dienst en moest weg.

Houden jullie het nog vol met de hitte? Ik heb toen ik thuiskwam meteen een koude douche genomen, plakte echt aan alle kanten :( Meteen maar de ventilator meegenomen van de slaapkamer, zit nu lekker op de bank met een ijsje series te kijken.

4. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Zo ook weer terug van de vk. Zag vanmorgen ineens wazig en bleef aanhouden. Nu heb ik waarschijnlijk vocht in mijn hoofd door t weer en komt t daardoor. Baby zit helemaal vast in t bekken en ingedaald dus nu maar afwachten tot hij of zij zin heeff om eruit te komen. Vorige week schatte ze t met 40 weken op7 pond en nu zei een andere vk 8 pond... Wachten t wel af. Mn dochter schatte ze ook groot en was uiteindelijk 6 pond.

5. Gember

Gember Niet meer actief

Beeb, wat naar van de krampjes...zo sneu om te zien lijkt me. :( Sterkte.

LadyL, fijn dat de baby nog steeds goed ligt! Houden zo!

Liesje en Kimberly, mooie buiken, wow! :) Hier gaat het ook harder met de kilo's. Dat kan echt niet allemaal vet zijn hihi. :p Hopelijk hebben we straks allemaal snel weer ons lijf terug!

Liesje en Monique, balen dat de kindjes weer los zitten... Hopelijk gauw weer ingedaald!

Mrd, mooie echofoto. Hoop dat de baby zich nog draait.

Alles was prima op controle. Goede bloeddruk en baby zit volgens deze vk nu vast in m'n bekken. :) Gewicht schatte ze rond de 2800-2900 gram, dus goed op schema. De harde buiken zijn volgens de vk wel een teken dat er wat "aan het rommelen is", maar dan nog kan het een paar weken duren of nog maar een paar dagen. We zien het wel. Spannend hoor! :)

Verder had ik begin van de middag even een jankbui. M'n man was thuis en ik vond alles even heel erg stom. :) Ik helemaal janken dat ik het zwanger zijn zat ben, weer wat meer wil kunnen doen in koeler weer en tieren dat hij nooit eens zegt: "je doet het hartstikke goed!" Ik had gewoon even een schouderklopje nodig haha. :p

6. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Oh en de dames die vroegen of de vissen niet aan de tenen zitten, jah dat doen ze wel. Maar ook alleen bij ons. Als er een vreemde in de buurt is dan zitten ze op een kluitje ergens onderin.

7. Gember

Gember Niet meer actief

Het is hier op het balkon eindelijk weer lekker koel. :D Wat een verademing om na een dag binnen zitten weer buiten te zijn.

8. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Even een egoberichtje, ik ben er zo ontzettend klaar mee! Er gaat echt van alles mis. Vanochtend bleek dat Greetz de bloemen die ik naar mijn jarige oudtante had gestuurd van het verkeerde kaartje had voorzien. Die vrouw is 85 en snapte er niks van. Vervolgens presteert de kapper het om mijn uitgroei bij te kleuren in de inmiddels veel fletsere kleur van de rest van mijn haar in plaats van gewoon alles op te frissen zoals de bedoeling was. En nu kom ik thuis en blijkt dat ik in plaats van de grijze strandparasol die ik besteld had ineens een knalroze parasol gekregen heb. En natuurlijk is dat ding niet leverbaar bij mijn eigen gamma, alleen in die in Maarssen... :( Heb echt flink zitten janken net, kan hier even niet tegen!!

9. Gember

Gember Niet meer actief

He wat balen allemaal LadyL! :( Ik kan me goed voorstellen dat je dan even in huilen uitbarst! Heb je voor vanavond wel wat leuks te doen ter afleiding of zo?

10. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Controle bij de vk ook weer gehad, alles is goed met ons kleine mannetje. Hij is alleen nog niet ingedaald, terwijl ik er van overtuigd was dat dat wel zo was :D de weken kunnen mij niet snel genoeg gaan ik heb er zo'n zin in! Nu ff alles terug lezen, er is weer aardig wat gebeurd hier zag ik!

11. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ben ik ook weer, terug van weggeweest.
    Was jullie even kwijt maar al snel deel 2 gevonden!

Gefeliciteerd Beeb en Seurebeure! Mooie meisjes! Geniet ervan en heb vertrouwen in jezelf en doe wat goed voelt! Alles is nieuw natuurlijk dus logische dat je onzeker bent maar je moedergevoel heeft het altijd aan het juiste eind!

Pffff wat een naar weer was het gisteren. Vandaag viel t reuze mee dankzij de wolken en de wind! Wonder boven wonder hou ik nauwelijks vocht vast, alleen snachts en in de ochtend last van. Wel de hele dag door vervelende harde buiken. En sinds 2 dagen aan de dunne....denk door t weer maar hoorde ook dat t een voorteken kan zijn. Hoop dat ons meisje nog even blijft zitten. Bij laatste controle liep ze ongeveer een week achter op groei, nu p30. Denk dat ze ongeveer hetzelfde gewicht gaat krijgen als onze eerst, zij was 2730 gram en 46cm bij dr geboorte.
    Ze is al wel een hele tijd met dr hoofdje omlaag en nu ook al iets ingedaald, nog niet vast.
    Verder voel ik me redelijk goed. Wil nog zoveel doen maar met dit weer is dat niet zo'n goed plan. Bed moet nog op klossen, matras beschermd, tas voor t ziekenhuis inpakken, commode inruimen.. Genoeg te doen dus.

12. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Wat een lieve berichten dames bedankt!! Vandaag moe wakker geworden! Mijn borsten ontploffen en wilde al stoppen met borstvoeding!

Gelukkig was er vandaag de lactatie deskundige die heeft me er weer ff doorheen gesleept! Ik ga nu met tepelhoedje voeden! Dat ging ineens een stuk beter! Mijn kleine sun heeft een inhaalslag en eet gewoon 50'ml per keer als ik gekolfd heb! Dat is echt veel voor zon mini meisje!

Vandaag serieuze kraamtranen!! Mams had een boekje gekocht zo schattig dat ik moest huilen gelukkig kon ik er wel om lachen later maar ik ben gister en vandaag wel wat labieler!!

Verder was sun vandaag zo tevreden dat ik r wakker moet maken voor de volgende voedingen dus ik weer iets relaxter maar nog wel spannend allemaal! Hoop vanacht op iets meer uurtjes dan ik gister had :) want ben kapot!! Maar ik ben ondanks de stress dingen wel mega verliefd!!!!!

13. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik kan me heel goed voorstellen ladyl. Morgen is er weer een nieuwe dag en voel je je vast beter. Kop op de laatste loodjes.

Hier zit ik lekker achter thuis met mijn voeten in een koud badje. Ik heb nu toch wel behoorlijk dikke voeten en lopen is daardoor ook pijnlijk. Ik hoop dat het weer vanaf zondag toch wel wat beter is. Dan kan ik tenminste nog even het huis aan kant maken haha. Voor mij gevoel moet alles nog schoon en is het nu echt een smeerboel. Maar mijn man zegt dat het allemaal wel meevalt. Haha ach ja zullen de hormonen wel zij dan.

14. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier gister met de oudste eindelijk naar jurassic world geweest, prachtige film :D

Bij thuiskomst kreeg ik te horen dat mijn ex weer heeft zitten kletsen :( dus die heb ik een boos bericht gestuurd, ben het geklets zo zat.
    Hij heeft het gelezen, maar niks terug gezegt.

Verder was dit weekend het laatste weekend samen met vl.
    ex van hem gooit weer roet door het eten doormiddel van bonuskinddeze kant op te sturen onder het mom de vakantie :(

Ik express die van mij nog naar hun vader, als ik dit had geweten waren ook die van mij gewoon hier gebleven.
    Dus geen laatste weekend rustig aan doen, of weg gaan , wilde zaterdag naar de zee of misschien primark wel in.
    Dat is met een klein kind of nou ja met bonuskind niet te doen :( en wordt het een heel saai weekend, want en verjaardag staat er ook nog op de planning wat ik niet welkom ben

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat fijn al die goede controles van de kleintjes!

LadyL, kan me voorstellen dat je er doorheen zit.
    Je hebt ook wel heel veel pech zo.
    Maar even flink huilen kan best opluchten en daar hoef je je echt niet stom om te voelen hoor.
    Sterkte!

Kimberly, zit jou ook niet mee meid.
    Fijn die exen!
    Hopelijk heb je toch nog een beetje een gezellig weekend.

16. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Ooh dames foei wat een nacht he...verschrikkelijk.. lag er al optijd in eerst lekker koel gedoucht en toen tegen 22.15 naar bed. Maar toen besloot dochter lief om van 23.00 tot 2.00 wakker te zijn...wat ik ook wel weer snap ivm de warmte regen en onweer...maarja je bent zelf ook constant wakker...daarna kon ik niet meer fijn liggen en omdraaien wou niet...alles deed zeer en was zwaar...en 6.45 stond me dochter weer naast me bed..dus ben echt helemaal naar de kl***
    Sorry moest ff klagen....

17. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Seurebeure wat fijn dat ze zo goed heeft gedronken!
    Lekker genieten hoor :)
    Ik heb het nu wel gehad,laat maar komen die handel hahaha kan ik weer anders genieten :)

Beeb87 hoe gaat het met jou en de kleine?

Baby86 ff lekker klagen moet kunnen toch :D
    Erg vervelend zo'n slechte nacht!
    Hier vooral last van niet makkelijk meer kunnen draaien, waardoor ik wakker word om te kunnen draaien. En uiteraard ook gelijk weer te plassen ;)
    Zou gewoon als het.lukt uiteraard vanmiddag even je ogen dichtdoen.
    Rust heb je wel nodig.

18. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Jemig Kimberly en Baby86, het zit jullie ook al niet mee! Kimberly, vervelend dat de exen van beide kanten zo doen zeg! En Baby86, superk*t als je niet lekker slaapt inderdaad, zou kijken of je vanmiddag nog een dutje kan doen.

Vandaag gaat het gelukkig al wat beter, vriendin komt zo hier in de tuin afkoelen met badje!! Collega van mijn man had er twee en we mochten er wel eentje hebben, zo lief! Dus mijn vriendin is nu even langs zijn werk (hier vlakbij) om het badje op te halen en dan kunnen we lekker de hele middag niks doen :D Vanochtend nog even snel boodschappen gedaan zodat ik verder lekker in de schaduw kan blijven. Succes met de hitte allemaal!

19. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hier ook weer een kort plakkerig nachtje bah.

Zo even een goed voel kopen en lekker mn badje in.
    Morgen lekker naar het zwembad blij als het weer wat afkoeld.

He balen kimberley

20. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Ooh wat moeten jullie t zwaar hebben zeg met dit weer en die dikke buiken.. En wat rot Kimberly dat het zo zwaar gemaakt word tijdens je zwangerschap!!
    Ik wacht vol spanning tot de volgende beeb zich gaat melden!!! Dus dames doe je best!!!!!

Deel Deze Pagina