16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Ik wil ook echt geen ruggenprik!! Heb een paar jaar geleden een operatie gehad voor nierstenen en toen hebben ze me eerst 3 !!! keer verkeerd geprikt nou wat een hel!! Uiteindelijk bleek de hele operatie niet nodig omdat ze er tijdens de operatie achter kwamen dat de nierstenen weg waren maar heb wel weken last gehad van me rug door die akelige ruggenprikken.. bij me dochter ook zonder enige pijnmedicatie gedaan en daar ga ik nu weer voor.

2. Gember

Gember Niet meer actief

Goedemorgen,

Nou het heeft niet doorgezet hier in ieder geval. ;) Uiteindelijk kon ik in slaap vallen, maar werd ik bijna ieder uur wakker met een harde buik en drukkende pijn in m'n onderbuik. Sinds het opstaan weer vrij regelmatige harde buiken, die pijn erbij en ook misselijk... :$ Bovendien voel ik de baby nog steeds maar minimaal. Ik ben er niet gerust op. Ik denk dat ik dus inderdaad toch de vk even bel om 9:00. Misschien eerst de praktijk, even overleggen. Vorige week heb ik nog m'n urine laten checken op blaasontsteking, dus lijkt me niet dat het dat is.

4dogs, wat fijn dat jullie keuken vandaag geplaatst wordt! Geniet ervan komend weekend! :D Wel prettig dat het af is voordat de baby komt. En wat leuk die foto's! :)

LadyL, goed van de informatieavond en dat je eruit bent wat betreft pijnbestrijding. Een ruggenprik heeft ook niet mijn voorkeur...lijkt me erg heftig. Zo'n pompje lijkt me ook niet prettig qua bijwerkingen overigens (misselijkheid). Ik ben 1x onder narcose geweest als tiener en reageerde daar heel heftig op, dus ben sowieso geen fan van pijnbestrijding.

Baby86, hoe is het bij jou? Nog last gehad van harde buiken?

3. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Goeiemorgen allemaal :)

Gember, wat vervelend dat je steeds zo'n last hebt. Zou inderdaad eens even bellen dan! Zeker als je er niet gerust op bent en de baby minder voelt. Is er toch niks, dan kan je dat ook weer uitsluiten. Anders blijf je er maar zo mee rondlopen en stress is niet goed voor jou of je kleintje.

4dogs, geniet van jullie nieuwe keuken! Eindelijk weer normaal koken, haha.

Baby86, dat klinkt als een hele nare ervaring. Kan me goed voorstellen dat je geen ruggenprik wil dan. Bij mij is het meer dat ik die medische indicatie graag wil vermijden want in het zkh kan je niet in bad bevallen (in het geboortehuis wel). Bovendien ben ik niet heel erg fan van naalden. Zo'n morfinepompje doen ze hier niet meer, omdat er blijkbaar op het moment nieuw onderzoek naar gedaan wordt. Dat willen ze eerst even afwachten Wel bieden ze hoogstwaarschijnlijk de mogelijkheid tot lachgas en kun je van die steriele waterinjecties krijgen, allemaal zonder dat je medisch wordt.

Het begint bij mij trouwens nu ook wel wat te rommelen: al twee avonden steken down under en menstruatiekramp, en vanochtend werd ik wakker met zo'n zeurend gevoel in mijn onderbuik. Niet heel prettig, maar gelukkig hoef ik vandaag van mezelf helemaal niks te doen. Fijne dag, dames!

4. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    16 juli
    Jenn78 - 1e kindje - 36 ♥jongen♥
    Mriek88 - 2e kindje - 27 ♥Verrassing♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥meisje♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥
    Beeb87 - 1e kindje - 28 ♥meisje♥

22 juli
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    MaBad - 1e kindje ♥jongen♥
    Isolabella - 1e kindje -31 ♥meisje♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥

25 juli
    Lana1986 - 1e kindje - 29 ♥meisje♥

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 32 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 34 ♥jongen♥

29 juli
    Kellieee - 2e kindje - 24 ♥jongen♥

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

12 meisjes
    10 jongens
    6 verrassingen

Afspraken

06 jul - Flengeltje - afspraak vk
    06 jul - Lana1986 - afspraak vk
    07 jul - Mam1991 - afspraak vk
    08 jul - LadyL - afspraak vk
    09 jul - Gember - afspraak vk
    10 jul - Hardlopertje - controle gyneacoloog
    10 jul - 4dogs82 - afspraak vk
    13 jul - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Flengeltje - afspraak vk
    15 jul - LadyL - afspraak vk
    16 jul - Gember - afspraak vk
    17 jul - 4dogs82 - afspraak vk
    20 jul - Flengeltje - afspraak vk
    20 jul - LadyL - afspraak vk
    23 jul - Gember - afspraak vk

Bevallen

4 juni, Iez - week 33.3 - ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ dochter ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    27 juni, Beeb87 - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Vayenne - 2200 gr. - 44 cm
    28 juni, Seurebeure - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Sun - 2750 gr. - 48 cm

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

5. Gember

Gember Niet meer actief

Net de vk gebeld en ze wil graag dat ik even langskom, dus ga straks.

LadyL, spannend dat het bij jou ook wat begint te rommelen! :)

6. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Ooh fijn gember dat je ff langs kan!

Hier is het verder rustig, ben ff bij me moeder en die vond dat ik wel ff mee kon op de fiets naar de winkel..nou t ging aardig, maar toen ik thuis kwam wel ff flink harde buik! Vrijdag ben ik 37 wk laat haar dan ma komen ;) haha toch wel jammer he dat je dit niet kan plannen.. :p

7. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Gember, wat zei de vk?

Wat jammer van de harde buik Baby86 :( Hoe gaat het nu?

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Gember hoe was het bij de vk?

Hier om 04:45 al wakker 😨 zoontje was aan het overgeven, later nog 3x😰 Gelukkig gaat het nu al stuk beter en lijkt hij nergens meer last van te hebben. Dat wordt op tijd naar bed vanavond

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hoe was het bij de vk gember?
    Ik ben net geweest. Alles was goed ze is wel aan het rommelen met indalen erin en eruit. .
    veder ligt ze erg ondiep waardoor mn buik erg zeer doet beetje doof gevoel.
    Heb nog geen striae maar het voelt al de hele week alsof mn buik in 2en scheurt.

10. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Gember weet je al wat? Hier vandaag weer teveel gedaan en gelijk weer harde buiken dus nu maar even liggen voordat mn dochter weer wakker wordt. Vanmiddag naar vk ben benieuwd wat ze zegt, vannacht dacht ik dat t ging beginnen dus maar helaas... Afwchten maar weer..

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier nog steeds rustig, vanochtend lekker eigenwijs de post nog rond gebracht haha
    was wel lekker ff uurtje wandelen :)

Daarna de hond even gedaan en nu hangen op de bank met youtube op de tv :D

12. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Soow dames al over de 50 pagina's al weer :) Lekker aan de klets allemaal.

Hier de 37 weken gelukkig gehaald :D Nu mag de kleine lekker thuis geboren worden :) en daar zijn we super blij mee.

Zondag het etentje van mijn schoonvader ook weer overleefd. Het was daar enorm benauwd binnen ineens en begon mij niet heel erg lekker te voelen ineens. De kleine was ook ineens heeeeeel erg druk en kreeg last van steken down under. En uiteindelijk mocht de deur open en ging het al een stuk beter. Maar de kleine bleef maar druk doen. Tot laat in de nacht heb ik last gehad van het gewoel in de buik.

Ik word nu al bestempeld als een slechte moeder voor mijn kindje omdat ik zaterdag in de rivier gezwommen heb. Het zijn 2 "Vriendinnen"op fb die mij nu helemaal zwart aan het lullen zijn. De oudere generatie zegt tegen mij lekker doen waar je zin in hebt, en als je je goed voelt waarom zou je dan niet lekker gaan zwemmen in dat heerlijke verkoelende water. Natuurlijk moet je het niet op gaan drinken, maar dat geld er ook voor als je niet zwanger bent. Alleen als je vruchtwater gebroken is dan mag je ivm gevaar van bacteriele infecties niet zwemmen in open water/ zwembaden/ en zelfs niet in je eigen bad. Dat is wat de verloskundige mij verteld heeft. De verloskundige zei wel ik zou niet in stilstaand water gaan zwemmen, maar dat doen we nooit. We zwemmen altijd in water waar voldoende beweging in zit ivm gevaar van blauwalg.

Zometeen nog maar eens even boodschappen gaan doen. Weer een voorraad water en melk in huis gaan halen. Want zonder water en melk komt het niet goed :p Kraanwater vind ik momenteel zo vreemd smaken.

Gisteren denk ik iets te veel in huis gedaan. Weer last van schouder en nek :$ Vanavond gaan we het bedje al op onze kamer zetten. De strijkplank staat ook klaar alleen nog ff 2 emmers halen bij de action en dan heb ik alles voor de bevalling klaar staan. Vluchtkoffer ligt onder het bed en kunnen de laatste dingen snel ingepakt worden mochten we toch naar het ziekenhuis moeten. Dus bijna alles klaar voor nu :D

13. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    16 juli
    Jenn78 - 1e kindje - 36 ♥jongen♥
    Mriek88 - 2e kindje - 27 ♥Verrassing♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥meisje♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥
    Beeb87 - 1e kindje - 28 ♥meisje♥

22 juli
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    MaBad - 1e kindje ♥jongen♥
    Isolabella - 1e kindje -31 ♥meisje♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥

25 juli
    Lana1986 - 1e kindje - 29 ♥meisje♥

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 32 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 34 ♥jongen♥

29 juli
    Kellieee - 2e kindje - 24 ♥jongen♥

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

12 meisjes
    10 jongens
    6 verrassingen

Afspraken

06 jul - Flengeltje - afspraak vk
    06 jul - Lana1986 - afspraak vk
    07 jul - Mam1991 - afspraak vk
    08 jul - LadyL - afspraak vk
    08 jul - MissRedDragon - afspraak vk
    09 jul - Gember - afspraak vk
    10 jul - Hardlopertje - controle gyneacoloog
    10 jul - 4dogs82 - afspraak vk
    13 jul - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Flengeltje - afspraak vk
    15 jul - LadyL - afspraak vk
    16 jul - Gember - afspraak vk
    17 jul - 4dogs82 - afspraak vk
    20 jul - Flengeltje - afspraak vk
    20 jul - LadyL - afspraak vk
    23 jul - Gember - afspraak vk

Bevallen

4 juni, Iez - week 33.3 - ⋆★ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ dochter ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ★⋆
    27 juni, Beeb87 - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Vayenne - 2200 gr. - 44 cm
    28 juni, Seurebeure - week 36.4 - ♥ dochter ♥ Sun - 2750 gr. - 48 cm

★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

14. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees af en toe nog mee hoor meiden! Het is heel stil van mijn kant.. Ik ben druk met helemaal niets, maar toch zoveel.. Computer staat al tijden onaangeraakt en zit af en toe op m'n telefoon mee te kijken..

Alles gaat goed, alleen heeel veel gerommel in m'n buik.. Heftige voorweeën soms en veel druk down there.. Ik lees dat ik niet de enige ben! :D
    Die 37 weken zijn in de pocket, dus het mag lekker komen als het er klaar voor is!
    afgelopen weken wel veel last van iets te hoge bloeddruk gehad (heel wat ziekenhuis bezoekjes die erop zitten) maar sinds een week (en sinds het warme weer) is die bloeddruk weer mooi laag!
    Gister was het nog even spannend want de kleine had een hoge hartslag, maar na een kwartier was die weer mooi gedaald!

Hoop dat iedereen die paar warme dagen ook nog door kan komen en niet iedereen explodeerd van het vasthouden van vocht, want dat doe ik soms wel hoor!

Ik hoop snel op meer mooi babynieuws en wieweet vind ik snel de rust om achter de computer te zitten en gezellig fulltime mee te kletsen!

15. Gember

Gember Niet meer actief

Sorry voor de radiostilte, net pas weer thuis!

Bij de vk geweest: ik heb "al" 1 cm ontsluiting en m'n baarmoederhals is half verstreken. Vorige week maandag zat het nog potdicht, dus die harde buiken doen wel iets blijkbaar. Tot 3 cm is redelijk normaal dat het geleidelijk gaat zoals bij mij nu. De vk zegt dat het meestal vanaf de eerste echte voorweeën in ieder geval binnen 2 weken doorzet. Bij mij is dat morgen al een week geleden, want toen begonnen ze vaak te komen. Maar hopelijk zet het gauw door zei ze (hoop ik ook). Er zijn echter ook uitzonderingen van vrouwen die zelfs nog overtijd gaan met voorweeën wekenlang... Dus het is even afwachten!

Verder was de hartslag van de baby goed, maar omdat ik haar zoveel minder voel bewegen sinds een paar dagen wilde de vk toch even een hartfilmpje en echo laten doen in het zkh. Gelukkig was m'n man al mee (wel zo gezellig), dus we konden gelijk door naar het zkh. Daar 45 min hartfilmpje laten maken: alles prima in orde! Het registreerde ook de harde buiken en ze konden zien dat die heel vaak en regelmatig komen. Daarna nog een echo gehad: ook prima gelukkig. Genoeg beweging, voldoende vruchtwater en placenta goed.

Dus: alles is prima! :D Een hele geruststelling, want ik maakte me toch even zorgen door die weinige bewegingen van de baby. Daarnaast heel goed om te weten dat er al wat gebeurt qua ontsluiting! Spannend! :)

16. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Gember zie net dat je geweest bent. Fijn dat alles goed was. Toch hele geruststelling.

MRD vervelend die "vriendinnen" niks van aan trekken en doe waar je je goed bij voelt. Zijn gewoon jaloers ofzo.

Sneu van je zoontje mam1991

Ladyl hier hopelijk ook geen ruggeprik, wil ook lekker thuis blijven en bij dochter ook zonder gelukt. Wil lekker rustig m'n eigen ding kunnen doen.:D

Baby86 3 keer misprikken? Lijkt mij ook geen prettige ervaring:$ kan me voorstellen dat je niet wilt.

4dogs fijn van je nieuwe keuken! Nog lekker op tijd:D
    En leuk die foto's naast elkaar.

Hier ook het bekende gerommel net als iedereen. Vandaag 38 wkn.
    En moe..

17. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Gelukkig was alles goed Gember! Wel spannend dat het blijkbaar wel al iets doet, wie weet ben jij de volgende;)

Fijn dat bij jou ook alles goed wat Liesje!

MRD mensen hebben altijd wat te zeuren, lekker laten kletsen. Je vk weet het echt wel beter!

Fijn toch Flengeltje, lekker druk zijn met niks;)! Gaat de tijd lekker snel en voor je het weet is je beebje der!

Gisteren bij de gyn opzich positief, alles was goed met de baby gelukkig:)! Ze ligt alleen nog steeds erg hoog helaas, begin steeds banger te worden dat het hetzelfde gaat lopen als bij L(die is nooit ingedaald). Ze zei wel als ze met 40 weken nog niet ingedaald is dat we dan moeten gaan overleggen wat we gaan doen, en als in de tussentijd me vliezen breken moet ik gaan liggen. Verder hier af en toe wel een harde buik, maar niet het idee dat er al echt wat gebeurd.

18. Gember

Gember Niet meer actief

MRD, wat een suffe dames op FB zeg... Ontvrienden?

Baby86, wat vervelend van de harde buik. Hoe gaat het nu?

Mam1991, ach gos wat sneu van je zoontje... :( Iets verkeerds gegeten of zo?

Mriek, hoe was je controle?

Liesje, hoop dat je kleintje snel indaalt en blijft zitten! Scheelt jou een hoop gedoe.

Kimberly, nog aan het werk??

Flengeltje, vervelend he die voorweeën... :( Hoop dat het rustiger wordt of gewoon doorzet.

19. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Jeetje gember dus die voorweeen en harde buiken doen wel wat...ben benieuwd of het bij mij ook al wat gedaan heeft dan... mja volgende week donderdag pas weer na vk, ben vorige week woensdag laatste x geweest had gedacht dat ik deze week wel weer had moeten komen ma toch niet..wel veel harde buiken nog steeds...
    Ja ze hebben me toen idd 3 x misgeprikt maar waren ook aantal stagiaires bij (mannelijke) dus ben achteraf benieuwd wie er eigenlijk geprikt heeft.. ma t was echt geen pretje kom der ook nog zo'n 'jonk' naast me staan 'stil ma ik ben bij je' pfff flikker op man!!

20. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Hmm dat klinkt spannend, Gember! Ben benieuwd hoe lang het dan nog zal duren voordat het zover is!

MRD, wat k*t van die meiden op Facebook zeg. Ik zou ze ook zeker ontvrienden, daar heb je toch helemaal niets aan?!

Mam1991, hoe gaat het nu met je zoontje? Hopelijk wat beter?

Kimberly, heb je nog geen verlof dan? Hoever ben je?

Baby86, dat lijkt me ook echt helemaal niks :( Heb duidelijk op mijn bevalplan gezet dat ik geen stagiaires aan mijn bed wil, hoe minder mensen, hoe beter. Misschien ook voor jou handig om wel even te noemen?

Spannend monique7, het is echt aftellen nu hè?

Ik ben net even een kwartiertje heen en weer gegaan naar de supermarkt en meteen doodmoe en bezweet, bah. Ik dacht dat een frisse neus me goed zou doen, even eruit (zit al de hele dag op mijn kont series te kijken) maar dit is ook niet fijn! Gelukkig duurt het niet lang meer voordat het afkoelt...

Deel Deze Pagina