16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Monique, spannend hé! Slaap je wel ok?

Vlindertje, wat vervelend dat de baby nog niet is ingedaald. Wat hebben ze bij je eerste kindje toen gedaan?

Baby, vanaf 36 weken is er iedere week controle, dus vorige week zat je waarschijnlijk net op die grens dat ze pas na 2 weken weer een afspraak hebben ingepland. Als je weer die voorweeën krijgt zou ik aan de bel trekken voor een extra controle hoor!

LadyL, vies plakweer is het he! Verheug me stiekem op een dagje "Hollands" weer morgen en daarna mag het van mij best 20-25 graden blijven met wat zon. Niet warmer! :p Ik ben ook heel benieuwd of het door gaat zetten, maar lees nu op internet zat verhalen van vrouwen met hetzelfde en die alsnog met 41 weken worden ingeleid...hoop dat dat bij mij niet hoeft. Nog steeds regelmatige harde buiken met kramp, dus in die zin loopt het nog zeg maar. Hoop dat m'n vliezen een dezer dagen breken en dat het dan écht begint. :p Goed dat je hebt aangegeven van stagiaires. Ik vind het niet erg als de vk stagiaire erbij is, maar in het zkh (als het medisch wordt) wil ik dat niet. Moet ik alleen nog even aangeven (vergeten). :)

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wel verlof hoor, partner zou eigenlijk lopen, maar had er zo zin in, dus gewoon gegaan :D
    Meer of langer had ik trouwens niet gedaan hoor ;)
    Maar dit was zo weinig dacht lekker aan de wandel :) misschien zet het de bevalling wel op gang maar helaas :p

Vlindertje jammer dat uk nog zo hoog zit, maar komt vast goed.

Stagiaires wil ik liever ook niet hoor, zal dit ook melden.
    Snap best dat ze moeten leren en met veel dingen geen problemen mee, maar niet als ik daar zo lig.

Gember fijn dat de voorweeën in iedergeval iets doen, heb je er niet voor niks last van ;) spannend!

Mrd lekker laten die meiden, je weet zelf het beste wat je doet.

Mam1991 Beterschap met je zoontje.

3. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Het enige waarom ik ze nog op facebook heb staan is omdat ze getrouwd zijn mijn beste vrienden van mijn man. En in het begin van de zwangerschap zag ik ze erg vaak, maar was toen erg ziek en nu hoor ik weinig tot niets van hun behalve als ze ergens over kunnen zeiken... En dan heb je ook nog dat je een bitchfight via facebook krijgt met 2 goede vriendinnen van mij die mijn kant kiezen en mij verdedigen hahahaha. Heb gewoon de status maar verwijderd want had erg geen zin meer in. Maar nu loopt ze mij iedere keer te appen omdat ik zei dat ik gewoon thuis beval en nu maakt ze daar een probleem van omdat ik dus met 36 weken een sterrenkijker had en ik volgens haar niet thuis mag bevallen en van mijn verloskundige wel.

Staat er bij jullie ook zo'n lekker briesje? Ik heb nu alles lekker open gezet, een lekker fris briesje komt nu het huis door en voel mij er meteen een stuk beter door.

4. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Ooh MRD dat soort w**ven zijn gewoon te triest voor woorden..hebben schijnbaar geen eigen leven..

Pooeeh dames... zowel mijn buik als mijn voeten en mijn kruis staan op knappen voor me gevoel... ik weet t niet ma ik voel me anders..kan haast niet meer lopen door die akelig dikke voeten..
    Heb t zelfs net toegestaan dat manlief nu boodschappen aan het doen is!! Nou dat is heel wat voor mij hoor haha heb altijd het liefst alles zelf onder controle, zodat ik zeker weet dat ik de goede merken enzo in huis heb en overal genoeg van heb..dus mag nu straks als hij thuis komt niet van me zelf gaan zeuren dat hij iets niet goed heeft gedaan haha ik ga me best doen! ;)

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik heb vandaag weer 2 uur op het ziekenhuis gezeten. Ik heb sinds een paar dagen extreem dikke onder benen en vooral enkels. Ook last van harde buiken misselijkheid en hoofdpijn. Ook slaap ik erg slecht. Mijn moeder vond het toch fijner dat ik even de gyneacoloog zou bellen.
    Dat heb ik dus gedaan. Zou wouden me toch even zien. Dus hup naar het ziekenhuis. Daar hebben ze een ctg gemaakt. Daar waren toch wel met enige regelmaat harde buiken op te zien. Daarom wou ze een inwendige echo maken om te kijken of mijn baarmoederhals al verstreken is en of die harde buiken wat deden. Dat was nog niet het geval. Verder hebben ze gekeken naar mijn bloeddruk en hebben ze bloed en urine onderzocht. Gelukkig was alles goed en kon ik gewoon weer naar huis.
    Zijn er dames die weten of het wat zegt dat je baarmoederhals/mond nog niet is verstreken met 38 weken?

Vlindertje, wat gaan ze doen dan als je kindje niet gaat indalen?

6. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    MRD wat ontzettend triest van die danes, maar zegt meer over hun onnozelheid dan over jou 😉. Hardlopertje wat vervelend een dagje ziekenhuis maar gelukkig niets aan de hand. Kimberly wat actief nog lekker hoor, zolang je je nog goed voelt 😀, ik doe t je niet meer na, zelfs naar het dorp ga ik nu met de auto want red lopen niet meer. Gember blij dat de voorweeen wel hun werk doen. Mn controle was goed bij de vk geen bijzonderheden. Zelf heb ik t gevoel nog steeds dat t morgen of donderdag gaat beginnen maar zal wel valse hoop zijn! Ben zo nieuwsgierig!!! Slaap lekker allemaal

7. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Vlinder is het erg dan dat ze nog niet ingedaald is? Bij mij ook niet enigste is dat ik moet liggen en bellen als mn vliezen breken.

Mrd wat vervelend zulke mensen zeg, waar bemoeien ze zich mee.

kimberey knap hoor doe het je niet na:/

Zijn er een hoop die zeggen dat ik deze week ga bevallen wel gaan het zien:)
    Net een borstvoeding info avond gehad , had er niet zo zin in maar wasmachine toch wel erg interessant.

Morgen worden de klossen geleverd en een douche stoel s avonds even de slaakt samen klaar maken bed verplaatsen zodat de wieg goed staat.

Slaap lekker!!

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Overdag gaat alles wel maar dat slapen wordt steeds slechter.

Ik kan niet meer alleen maar op 1 kant liggen doe mijn si gewrichten pijn, maar paaien kan niet meer.
    Dat is echt om gek van te worden.

Heb meerdere harde buiken per dag en vannacht deed mijn buik gewoon goed pijn, maar goed dat kan ook komen door het gedoe niet goed meer kunnen liggen.

9. Gember

Gember Niet meer actief

Goedemorgen!

Voor het eerst in een tijdje heeeeerlijk geslapen. Maar 1x eruit geweest en niet de hele tijd hoeven omdraaien. Wakker worden met dit koele weer is een verademing. :D Nog steeds voorweeën, maar minder heftig vanochtend. Gisteravond kon ik er goed mee in slaap vallen. Zo benieuwd wanneer het doorzet in meer, maar probeer me erop in te stellen dat het nog even kan duren. Vandaag zou ik een massage hebben, maar heb die gisteren toch maar afgezegd toen de pijn heftiger was. Je moest namelijk tijdig annuleren. Nu ga ik wel nog lunchen in de stad met een vriendin.

Hardlopertje, jij ook al een zkh-bezoekje dus. Fijn dat alles in orde was. Volgens mij kan je bmm sneller verstrijken en krijg je sneller ontsluiting bij je 2e kindje en gaat dit proces juist meer geleidelijk bij je 1e kindje (zoals nu bij mij), dus waarschijnlijk maakt het in jouw geval niet zoveel uit. Waarom maakten ze een echo om dit te bekijken? Je vk of gyn kan het namelijk prima voelen met toucheren.

Baby86, heb je een heel zwaar gevoel, soort balgevoel bij je kruis? Zo ja, misschien toch even laten kijken of er niet al wat beweging in zit daar onder?

Mriek, fijn dat alles goed was op controle! Ben benieuwd of je gelijk hebt met je voorspelling! :)

10. Gember

Gember Niet meer actief

Kimberly, wat vervelend dat je zo bagger slaapt. Heb je genoeg ondersteuning in bed? Bij mij helpt het om een klein kussentje onder m'n buik te leggen.

11. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Goeiemorgen! Hier ook best goed geslapen, gelukkig. Er ligt inmiddels een zeiltje onder het laken, maar ik vind het kraken wel meevallen. Heb alleen het gevoel dat het laken nu meer aan mijn lijf plakt of zo...

Fijn dat je een goede nacht gehad hebt, Gember! Dat scheelt echt de helft hè? Kimberly, jammer dat je zo'n last hebt. Is een voedingskussen wat voor je? Ik slaap er al maanden mee, tussen mijn knieën/onderbenen en tegen mijn buik aan. Kan het echt iedereen aanraden, haha.

Mriek, fijn dat je controle goed was!

Volgens mij is het niet heel erg als je kindje niet ingedaald is voordat de bevalling begint hoor. Alleen moet je dan inderdaad gaan liggen zodat er geen kans is dat de navelstreng voor het hoofdje uit naar beneden zakt, en je mag niet in bad (wel onder de douche). Ik hoorde van mijn vk dat veel baby's pas indalen vlak voor of zelfs tijdens de bevalling.

Hardlopertje, vervelend dat je naar het zkh moest, maar gelukkig was alles in orde. Ik zou niet weten of je bmm dan al verstreken moet zijn, bij mijn cursus zeiden ze dat dat pas tijdens de ontsluiting zou zijn. Dus zou me er geen zorgen over maken hoor.

Gisteren heb ik heerlijk niks gedaan, vandaag iets actiever. Straks thee met mijn clubje van de pufcursus, ben benieuwd hoeveel er volgende week nog bij zijn! Vanmiddag langs de vk, hopen dat de baby nu wel is ingedaald. Voelde in ieder geval weer een hoop beweging en druk down under, dus wie weet.

12. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Goedemorgen,

Even gauw kijken of er nog babynieuws is:D

Hier een mindere nacht met veel plassen, denk om de twee uur ofzo.
    Blij om straks hopelijk weer iets langer te kunnen slapen als 2 uurtjes achter elkaar. Normaal iemand die van een kanon nog niet wakker zou worden:) hou ook behoorlijk vocht vast in voeten enkels en handen.

Ladyl hier ook dat allemaal meer plakt door plastic. Nog even..

Gember wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Hier ook erg benieuwd wanneer het doorzet. Bij dochter was ik 39,6 dus ga ik nu ook maar beetje vanuit.

Hardlopertje met 39 weken bij dochter ook bmm niet helemaal verstreken en bevallen 6 dagen later.

Liesje hoorde hier ook dat indalen nog kan als bevalling is begonnen.

Hier vanmiddag weer naar verloskundige. Ben benieuwd.
    Daarna nog even paar boodschapjes doen en voor de rest kijken we vandaag wel weer.

13. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Het is indd helemaal niet erg als de baby nog niet is ingedaald, kan indd later of tijdens de bevalling ook nog. Bij mij is het alleen anders omdat L na een dag lang weeen en een uur persen nog steeds niet was ingedaald en het dus uiteindelijk een spoedks is geworden en nu is er dus een kans dat deze baby ook niet zal indalen als het bijv. aan mijn bekken ligt. Vandaar dat ze als ze met 40 weken nog niet is ingedaald wel willen gaan overleggen wat dan te doen.

Vervelend dat je zo slecht slaap Kimberly. Hier gaat het over het algemeen wel, maar vannacht ook echt bagger geslapen. Ik slaap trouwens ook met voedingskussen, heb je dat al geprobeerd?

Fijn dat alles toch goed wat Hardlopertje, maar goed dat je het toch even hebt laten checken!

Ben benieuwd wanneer de volgende gaat bevallen!

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Bij onze dochter ben ik met 38 + 5 bevallen dat zou dus vandaag zijn. Onbewust ben ik er toch wel erg mee bezig. Ik weet dat het helemaal niets zegt, maar net wat ik zegt onbewust had ik het zo gehoopt.

Bij onze dochter is er nooit gekeken naar mijn baarmoedermond vandaar dat ik dat niet weet hoe dat in zijn werk gaat.

Ze toucheren eigenlijk nooit bij ons in het ziekenhuis. Ik heb er wel om gevraagd of ze wou kijken of ik al ontsluiting heb, maar dat deden ze niet ivm infectiegevaar. Soms vind ik het fijn hoor om bij de gyneacoloog te lopen maar met dit soort dingen is een verloskundige toch wat makkelijker volgens mij.

15. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Jammer hardopertje, Ik loop ook in het ziekenhuis en wilde dus ook vragen of ze me maandag bij de afspraak 39.0 weken wilde toucheren, maar ben dus bang dat ze dat ook niet doen..

Hier al paar dagen onwijs last van diarree.. Sinds vandaag beter en gister nog wat darmkrampen met harde buiken, had gehoopt dat t pijnlijke weeën zouden zijn en dat het zou beginnen, maar helaas..

16. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hardlopertje dat lijkt me ook raar ja.

Eindelijk wat koeler in huis alles een beetje opgeruimd.
    Wel veel last van harde buiken, en een beetje een doof gevoel op mn buik.

vanavond bed op klossen zetten en dan kan ze komen :)

17. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Zo danes nog steeds rustig hier, alleen s nachts blijf ik last houden maar dat is in de morgen weer weg.. Het wordt wel steeds spannender vind ik, komt zo dichtbij 😀. Had ik bij de eerste helemaal niet maar nu ben ik ook ongeduldiger. Verder vandaag weer wat in huis gedaan, op mn gemak. Voor de rest doe ik erg rustig aan! Fijne avond dames!

18. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Alles was goed bij de vk gelukkig! Bloeddruk prima, baby ligt nog altijd met het koppie naar beneden én ingedaald, yes!

Hier ook nog geen babynieuws, wel af en toe voorweeen of kramp maar niks heel heftigs. Wel ruzie met mijn man gehad die vond dat ik wel heel makkelijk op hem leunde. Hij zorgt graag voor me zei hij, maar als ie dan de tijd niet heeft om zelf op te laden, kan hij ook niet goed voor mij zorgen. Heeft ie ergens wel een punt, maar het is niet alsof ik alleen maar op mijn luie reet lig en me laat bedienen... Ik maak nog bijna elke dag wel iets schoon, doe boodschappen, draai en vouw wasjes die hij laat liggen. Nee, stofzuigen en de vaatwasser inruimen gaat niet meer, ik heb hulp nodig bij het uit bad klimmen en aan het einde van de dag heb ik vaak harde buiken of ben ik doodop, waardoor hij vaak kookt. Maar als hij dan niet zegt dat ie ergens mee zit of dat ie ergens geen zin in heeft, kan ik dat ook niet ruiken... Nou ja, inmiddels ook weer goedgemaakt maar was er wel even een dag van slag door :(

19. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hoi LadyL fijn dat alles goed was en de baby ingedaald ligt en vast 😉! En wat je beschrijft met je man kan ik inkomen. Die van mij vindt ook dat ik luier ben geworden en hij werkt zes dagen in de week en vaak s avonds ook nog dus kan ik niet van hem verwachten dat hij t huis ook nog doet zegt ie dan. Ik zeg dat verwacht ik ook niet maar spullen achter je kont opruimen of was in de wasmand doen in plaats van naast t bed zijn van die kleine irritaties. Ik heb ook aangegeven dat ik mn best doe en hij zegt dat ie t wel snapt en ik snap hem ook maarja ik kan er op het moment weinig aan doen. Als ik t kon zou ik het doen. Komt allemaal goed, vast ook spanning bij de
    Mannen 😉😉! Maar gelukkig is t weer goed ladyL.

20. Gember

Gember Niet meer actief

LadyL, wat balen van de ruzie met je man... :( Maar gelukkig is het weer goed. Ik snap en herken het heel goed! Mijn man werkt 5 dagen p/wk en doet nu in het weekend meer huishoudelijke dingen dan voorheen. Hij klaagt er dan soms ook over dat z'n hele zaterdag op gaat aan die klusjes. Het merendeel van het huishouden doe ik nog steeds, maar dat komt vooral doordat ik het liever zelf doe dan het uit handen geef. ;) Koken heb ik weinig puf voor, dus vaak eten we vrij simpel, maar wel gezond. Het is allemaal wennen voor allebei denk ik en misschien wel een oefening voor straks met de baby. Fijn dat alles goed was bij je controle! :) Ik heb zo'n waterdichte molton van de Hema en die kraakt niet. Ligt wel wat anders, maar niet vervelend.

Hardlopertje en Mikjez, gek dat ze in het zkh niet toucheren. Lijkt mij de makkelijkste manier om te "voelen" hoe het vordert en ze doen het heel hygiënisch.

Mikjez, vervelend van je darmen... :( Kan wel een voorteken zijn!

Monique7, hoe was jouw controle?

Vandaag geluncht met een vriendin en daarna was ik kapot. Met ov de stad in en daar zijn: trek dat nu echt niet meer! :$ Het voelt als zo'n onprettige omgeving momenteel, alsof alles onveilig is, beetje naar. Verder merk ik dat de vermoeidheid die zich tijdens de "hittegolf" heeft opgebouwd er nu uit komt. Zo moe! De harde buiken zijn vandaag iets minder, wel kramp en de baby voel ik weer volop! Ik hoop stiekem dat de ontsluiting weer wat verder is, maar ga nergens vanuit. Morgen weer reguliere controle.

Deel Deze Pagina