16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    We hebben een tijdje terug mensen verwijderd die al een tijd niet hadden meegekletst Isolabella.

Hier voor de verandering beter geslapen, zelfs vl heeft dat gemerkt haha, helaas werkt 1 keer beter slapen niet op de moeheid, zoals ik altijd zeg ik voel me dood.
    Normaal ga ik vandaag terug naar bed, maar er moet er 1 op kamp dus die rotzooi moet richting school.
    misschien vanmiddag dan maar even een tukkie doen om wat bij te komen :)

2. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Zo beeb dat is wel ff spannend heej.
    Ik herken het wel hoor.
    Mijn VK zegt dat het niks te betekenen heeft.
    Gister gedeelte slijmprop verloren, maar ook dit wil niks zeggen.

Namen, wat vervelend dat sommige er niet uit komen.

Bij ons staat hij vast.

Hier heel slecht geslapen.. Zullen wel de voorbereidingen zijn. Haha.

Vandaag komt hm binnen met kleertjes voor uk.
    En dan heb ik wel alles.

Isolabella, genieten nu van het verlof.

Hopelijk snel beter weer.

3. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ps als het echt heftige pijn begint te doen kun je hier iets voor krijgen beeb

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Vlindermama, is zeker spannend ja haha.
    Maar weet dat het nog weken kan duren maar stiekem hoop ik toch dat ze volgende week ofzo komt :p

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Over namen gesproken, krijg net een berichtje dat een kennis van mij vannacht is bevallen van haar zoontje en dat ze precies dezelfde naam hebben gekozen als die wij al maanden hadden staan voor als het een jongetje blijkt te zijn... :( Ben heel blij voor haar hoor, maar ik zit stiekem wel te balen. En ik was juist zo blij opgestaan omdat ik een keertje een been in plaats van een hoofdje bovenin voelde zitten.

6. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Zo zit dit in de lucht. Ik heb ik gisteren precies hetzelfde gehad. Ik had er zelfs een weeën achtig gevoel bij. Gelukkig voel ik me vandaag (tot nu toe) een stuk beter.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohh wat balen! Spreek je hun veel? Zo niet zou ik de naam gewoon laten :)

En wat fijn dat de kleine waarschijnlijk is gedraaid 😃

8. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Beeb, hoe voel je je nu? Hopelijk gaat het beter! Nog niet uit de naam :$ ik zou daar echt de kriebels van krijgen! Hoop voor je dat jullie het snel eens worden! Die namen van je man zijn indd behoorlijk ouderwets, terwijl er ook best veel tijdloze oudere namen bestaan ;)

MRD, mooie kast!

Zuurbranden in de nacht; hier helpen Rennies echt totaal niet! (Gaviscon ook niet en is ook niet echt gezond) Het enige dat helpt is na half 7 niks meer eten of drinken.
    Pepermuntjes maken het alleen maar erger, water ook.. vla of melk helpt hier wel eventjes, maar om 's nacht helemaal naar de koelkast te sjouwen heb ik ook niet altijd zin in :cool:

LadyL, wij hadden maandag ook de partner avond, ik vond het best tijdverspilling.. ze herhaalde (voor de 3e keer) het hele ontsluitingsverhaal, terwijl dat je die info overal wel te horen/lezen krijgt. De oefeningen die we deden had ik thuis ook al gedaan, dus had mijn man allemaal al gezien. Dat zij nu moesten mee doen vond ik een beetje genant.
    Gemasseerd werden we helaas niet :)
    Mijn man had dat boek "aanpakken voor aanstaande vaders" zelf gekocht en gelezen toen we net zwanger waren en hij vond het een fijn boek (beter dan dat macho boek van Klun, die heeft hij ook gelezen :) ).
    Wij hebben volgende week nog 1x de cursus, daarna zijn we klaar en gaan we in Sept. ergens een datum prikken waarop we terug komen met zn allen en de babys.
    Balen van die naam, maar ik zou hem er niet voor veranderen hoor! Tenzij ze echt heel close zijn...
    Zou wel fijn zijn als je baby is gedraaid! Ik duim voor je ;)

Vlindermama, fijn dat jullie gesetteld zijn in jullie nieuwe huis!
    Wij moeten 2,5 week zonder keuken leven, best irritant, wel hebben we nu gelukkig een dubbel pits kookstelletje, zodat we nog iets gezonds kunnen maken (ik heb ook wel een stoom apparaat, maar duurt zo lang). Ik had maaltijden in de vriezer gedaan, maar dat is niet helemaal goed gegaan (had ik ook nog nooit eerder gedaan), maar het schijnt dat het te langzaam is ingevroren, dus alles is gaan kristaliseren, dus de worteltjes hebben een korrelige structuur gekregen enzo, echt vies :D
    Gister zijn we bij de buurvrouw uitgenodigd en hebben we daar lekker gegeten :D
    We overleven het wel :p

Kimberly, ik heb zowaar ook een goede nacht gehad, hopelijk volgen er meer van deze voor de baby komt ;)

Gister het bed op klossen gezet, jeetje, zou hoogtevrees krijgen :D
    Fijne dag dames!

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    We vonden het moeilijk zat om een jongensnaam te bedenken, dus we gaan niet wisselen nu, maar het is toch even balen. Verder zijn we niet heel close of zo, maar we appen wel veel in een gezamenlijke mamagroep. Nou ja, wij krijgen toch gewoon een meisje, punt. :p

Kimberly, fijn dat je goed geslapen hebt! Dat scheelt echt de helft met de dag doorkomen, is mijn ervaring.

4dogs, wat jammer dat het invriezen niet goed is gegaan :( Hoe lang moeten jullie nu nog tot de nieuwe keuken erin zit?

Mijn man vond dat de klossen ook wel konden op het moment dat we thuiskwamen met de baby. Heb hem dus maar even verteld dat ze er met 37 weken onder moeten zitten... Vond ie niet zo leuk, haha. Ik kijk er ook niet naar uit hoor, lijkt me zo hoog!!

10. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    @4dogs; wij hadden toevallig een maand of twee geleden een nieuw bed gekocht en konden kiezen uit hogere of lagere pootjes. Toen maar de hogere gedaan, want dan stond hij meteen op de goede hoogte voor de kraamzorg. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie ook gigantische hoogtevrees kreeg, maar er inmiddels helemaal aan gewend ben en het eerlijk gezegd heerlijk vind! Stapt lekker makkelijk in en uit, met die dikke buik :)

@LadyL: Oh, daar zou ik ook echt van balen, opeens dezelfde naam in de omgeving! Maar goed, van naam wisselen is ook zo zonde. Jullie geven die naam toch voor jezelf en je kindje, lekker de omgeving negeren dan maar :)

Ik heb gister die matrasbeschermer uit het kraampakket op het bed gelegd, met een handdoek eroverheen en de hoopt dat het dan wat minder kraakt..... Dat slaapt dan weer niet zo fijn... misschien toch eens kijken naar een waterdichte molton ipv zo'n zeiltje....

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Jeetje dat is wel even balen LadyL.
    Maar zou nu inderdaad niet meer gaan wisselen van naam.
    Zeker niet als jullie niet close zijn.
    Ga je spijt van krijgen denk ik.

Hardlopertje, je zou het bijna denken dan :p
    Gelukkig gaat het weer beter met je vandaag!

4dogs, ik heb er ook heel erg de kriebels van!
    Ben er echt nerveus door.
    We moeten nu toch onderhand echt iets gaan kiezen.
    Die tijdloze namen vind hij dan weer niet mooi terwijl ik juist weer wel haha.
    Fijn he dat bed omhoog ;)

Het is wel duidelijk waar gisteren de menstruatiepijn en de pijnlijke harden buiken vandaan kwamen!
    Ze is een eind gezakt in 1 dag.
    Gelukkig voelt het vandaag vrij rustig aan allemaal.

Bijgevoegde bestanden:

12. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ons bed is 60 cm. hoog. De kraamzorg adviseerde ons om zelf iets te maken om tot 70 cm. te komen. Als we het bed op klossen zouden zetten zou ik er nooit meer in kunnen klimmen. De matrasbeschermer had ik erop maar is er inmiddels ook weer af. Daar ga ik even een andere oplossing voor zoeken.

Partneravond van de yoga vond ik wel leuk. Wij werden wel gemasseerd. Vl heeft zo z'n best gedaan dat de blauwe plekken op m'n rug stonden :$

13. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Beeb87. Haha ja het is wel duidelijk waar je die pijn voor heb gehad. Hihi wat een verschil.
    Gelukkig voelt het bij jou ook weer vrij rustig.
    Ons bed is ook rond de 65 cm hoog. Bij onze dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen en dat moet ik nu weer dus wij doen ons bed niet op klossen en dat heb ik ook aangegeven bij de kraamzorg de vorige keer was dat geen probleem en nu zeiden ze tja dat is dan jullie keus. Mocht de kraamhulp er toch moeite mee hebben dan leg ik het matras van mijn man wel even op mijn bed. Ook geen probleem. Wij hebben vrij dikke matrassen dus dan gaat helemaal goed komen.

14. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Jeetje Beeb87, dat is inderdaad een hoop verschil! Fijn dat ze goed aan het indalen is, maar jammer dat dat met zo'n hoop pijn en ongemak moet gaan :(

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja weet waar het voor is geweest haha.
    Inderdaad jammer dat het samen gaat met pijn maar het is niet anders.
    Lekker kruikje warm maken en dan komen we er wel doorheen :)

16. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hoi dames, vervelend alle klachten maar de laatste loodjes zullen we maar denken. Vanmorgen de weekboodschappen gedaan en net bladgeblazen, leuk bomen van buren haha. Wilde nog gras maaien maar zit in de relaxstand ivm harde buiken dus genoeg voor vandaag!! Fijne dag allemaal!!

17. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Nu nog 2 weken, op zich red ik het prima met 2 pitjes, een frituurpan, combi-magnetron en stoomapparaat, maar we zullen iets vaker gaan bestellen en buiten de deur eten, want mijn grootste ergernis is nu wel dat we geen vaatwasser hebben :) en het is gewoon een bende beneden, 2 grote eettafels (1 van buiten, hadden we gelukkig net nieuw ;)) vol met keuken spullen (pannen, borden, glazen, enz).

Isolabella, is hij zo echt hoog genoeg dan? Onze kraamzorg zei echt 80cm. Veel vinden 70cm ook al hoog genoeg.
    Uit bed stappen vind ik nu wel prettiger, maar er in niet, is net iets te hoog (en ik ben lang, 1.83 ;))

Beeb, wow! Wat een verschil joh! Is echt flink gezakt! :$

Ik had 2 van die matjes onder mijn matrashoes, op de molton gelegd, maar volgens mij zijn ze al helemaal op gekreukt :) ik schuif nogal veel in mn slaap ;) dus ik wil nog wel een waterdichte molton mat ertussen hebben.

Mriek, ik wilde vandaag ook langs 4 tegel winkels, voor tegels voor in de nieuwe keuken (hebben we nog niet uitgekozen), na 2 winkels heb ik de handdoek in de ring gegooid :cool: ben kapot :)

18. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    4dogs ben er ook wel klaar mee. En wat herkenbaar hoe jij op t moment kookt en leeft. Onze keuken komt pas in september en kook nu op een campinggasstel. Om gek van te worden maar idd ik haal nu vaker iets buiten de deur. T is niet anders! Komt ook wel weer goed 😀😀!

19. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier nog niet ingedaald
    voel hem nog erg hoog zitten hahah
    En een buikfoto van vandaag

20. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    @4dogs: wij zitten nu op 70 cm en dat vond Kraamzorg helemaal prima! 80 had ik nog niet eerder gehoord! Dat is bijna tafel/bureau hoogte 😳

Deel Deze Pagina