16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Succes vandaag dames!

2. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    MRD, fijn dat het filmpje goed was!

Gember en Nicky, hoe gaat t nu?

Ik vind de baby ook weinig bewegen en heb kramp/zeurende pijn in mijn onderbuik. Gelukkig mag ik over een halfuurtje al naar de vk, hoop dat ze een echo wil maken...

3. Gember

Gember Niet meer actief

Vk heeft vannacht een bevalling gedaan en is nu niet voor spoed bereikbaar. Alleen via doktersdienst kan ze worden opgepiept, maar ja. Heb dus de praktijk gebeld en afspraak in ieder geval van morgenochtend naar vanmiddag verzet. Hoop alleen straks misschien de vk nog even te spreken. Ben er echt beroerd van... :( Voorweeën, misselijk en drukkende pijn naar onderen. Voel me echt een beetje radeloos en heel moe.

Nicky, hoe is het bij de gyn?

LadyL, als je twijfelt over de hoeveelheid beweging echt melden hoor! Mijn vk zei liever zo'n ctg en/of echo te veel dan te weinig, zeker in deze laatste weken.

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    He nog steeds geen babys? Jammer

Hier ook nog niks, wel weer aardig geslapen, en gedroomd dat ik de prop was verloren dus de bevalling snel zou beginnen...
    maar goed helaas maar een droom.

Hier wel steeds meer last van mijn bekken, draaien is krak krak, de spieren daar zijn ook pijnlijk, lijkt allemaal wel erg losjes te zitten.

nu hier maar even wat doen in huis, vanmiddag komt moeders deze kant op met vijverplantjes.

Succes vandaag voor de dames die op controle moeten

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ze hebben er nog geen zin in. .

Redelijk geslapen vannacht.
    Mn soepelheid heeft het begeven striae begint jeukt. .
    kom op meisje we zijn er klaar voor:)

6. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Hier ook nog niks, behalve het bekende gerommel waar bijna iedereen zo'n beetje nu wel last van heeft. Gister bij vk geweest. Strippen doen ze pas na 40 wk.

Slapen ook erg slecht hier. Slaap laat in en veel plassen. Dacht gister ook even dat was begonnen, maar helaas.

Ladyl hier werd gister ook nog benadrukt te bellen als minder beweegt.

Gember wat naar, hoop dat ze wat voor je kunnen en willen doen.

Nicky1989 succes vandaag.

7. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Net bij de vk geweest, hartje was goed maar ik mag toch meteen even langs het zkh voor een ctg omdat ik me zorgen maak. Dus manlief gaat meteen regelen dat ie zijn werkagenda leegmaakt en dan kan ie mee <3

8. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Heey ladies

@Gember hoop dat je VK zo terug belt en tijd kan maken!!

Hier vanochtend de gyneacoloog gehad, hele aardige man maar wel wat terughoudend om in te leiden voor de 41 weken. Aangegeven hoe ik met mn bekkenpijn zit en dat ik het echt niet meer trek. Toen besloten om de natuur nog 1,5 week de tijd te geven en anders in te leiden. Oftewel volgende week zaterdag (25-7) staat inleiding gepland. Maar we hopen natuurlijk stiekem dat meneer eerder komt.

Had vanochtend 2 cm ontsluiting, ipv 1 cm! Dus er gebeurd wel degelijk iets. Toch gek want die 'voorweeen' zitten echt hoog / in mn rug terwijl onderkant buik zacht(er) blijft....maar blijkbaar gebeurd er wel wat :)

Vanochtend ook slijmprop verloren ter grootte van 2 pandorabedels (hahaha sorry weet geen andere omschrijving). Dus dat leek me wel de slijmprop. Ook wat bloedslijmverlies nu al hele ochtend.

Net gebeld met VK of ze me nog een keertje kunnen strippen deze week, of dat zin heeft. Ze belde net terug dat ze me morgen graag willen strippen. Dus paar afspraken erbij ;)

16-7 2e keer strippen
    17-7 Wee opwekkende accupunctuur
    21-7 controle gyneacoloog
    25-7 inleiden als baby er nog niet is

Mn vriend ligt nu nog even te slapen, is weer even naar bed gegaan heeft geen oog dicht gedaan dankzij mijn gedraai vannacht ;)

9. Gember

Gember Niet meer actief

Nicky, klinkt als een goed plan. Ben je wel tevreden zo? Lijkt me fijn om nu eindelijk een plan van aanpak te hebben.

LadyL, goed dat je de ctg gaat doen, al is het maar ter geruststelling! De baby moer nu goed in de gaten worden gehouden. Succes straks!

De dienstdoende vk is nog steeds alleen via oppiepen bereikbaar... :( Wil liefst vanochtend nog overleggen. De dag lijkt zo lang met afspraak eind van de middag. Heb me nog niet zo kapot gevoeld als nu zeg, bah. Wil geen zeur zijn, maar wil ook niet de laatste week/weken zo hoeven afzien.

10. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    @Gember snap ik. Is er een andere manier om haar te bereiken, bijv. mailtje sturen?

Ja het plan van aanpak is wel fijn. Hoewel anderhalve week ergens ook even wat langer was dan ik hoopte (ik hoopte op maandag ofzo...) snap ik het ook wel en probeer ook te zien dat ik al wel 2 cm ontsluiting heb. Voor een eerste kindje ;) zou het best wel eens door kunnen zetten....wat ik oprecht hoop

Vanavond komt mijn moeder mijn huis schoonmaken (ik kan dat zelf niet meer door bekken) en mn vader komt dan ook even mee om klusjes te doen, maar die heb ik helemaal niet (ik heb zon veel te lieve betrokken moeder die zegt, KOM JIJ MOET OOK MEE en mn vader doet dat dan ;))
    DUs wil als ik me vanavond redelijk voel vragen of hij misschien even mee wil naar de wei (waar mn paard staat) want die heb ik al twee weken niet meer gezien (hij word bereden en verzorgd door anderen) doordat autorijden niet meer zo lukt met mn bekken.

Dat zou wel leuk vooruitzicht zijn, even naar mn paardje. Verder onderin mijn rug een beetje menstruatiepijn en die gekke pijn bij mn ribben weer.
    Vanochtend bloeddruk en ik meende dat ze zeiden 122/90 prima dus....terwijl mijn bloeddruk in mn hele zwangerschap 98/50 was....dus volgens mij is dat wel hoog. Maar morgen weer controle dus dan dubbel checken ze het wel ;)

11. Gember

Gember Niet meer actief

Nicky, nee mail doen ze niet echt aan geloof ik. Probeer het straks wel weer. Ondertussen is ml vanuit huis aan het werk, dus laat me verzorgen. Ik hoop dat de vk ook met een soort plan komt omdat ik dit echt niet nog heel lang trek. Dan ben ik met de bevalling niks waard. Niet dat ik ingeleid wil worden voor de 41/42 weken (kan uberhaupt niet), maar misschien kan strippen wat eerder dan normaal. En hopelijk heb ik nu weer meer ontsluiting sinds vorige week donderdag.

Die inleidingsdatum van jou voelt inderdaad nog ver weg, kan ik me voorstellen. Maar bedenk ook dat het wel goed is om het zo lang mogelijk de kans te geven dat het vanzelf op gang komt met strippen/acupunctuur. Ik hoop echt voor je dat je tussen nu en begin volgende week vanzelf bevalt! Even naar je paard gaan kan ook helpen he! Alles wat ontspant is bevorderlijk!

12. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Ja daarom wil ik idd ook even gaan, even wat positiefs.
    Wil zo even bij kennissen lunchen. Zodat ik er 'even uit kom' want merk dat hoe meer ik doe, hoe meer mn lijf doet en gemiddeld doe ik natuurlijk niks behalve liggen ;)

Dus probeer wel binnen mn fysieke grenzen te blijven (krukken, rolstoel gebruiken) maar wel wat te doen.
    Ga zo even een wasje draaien en daarna ff lunchen daar. Vanmiddag nog paar uur op bed en dan vanavond hopen dat ik naar mn paardje kan. Hij is bang voor mijn krukken ;) dus rent heel hard weg als ie me ziet. Maar komt daarna vaak wel hinnikend terug, zo vertederend...

13. Gember

Gember Niet meer actief

Net de vk mobiel gesproken. Gelukkig heel behulpzaam. Ze kunnen me morgen al strippen als ik wil. Vanmiddag eerst kijken hoe het ervoor staat qua ontsluiting, maar ik geloof dat het nu al zou kunnen met de 1 cm die ik heb. Verder kunnen ze evt. een slaapmiddel geven voor vannacht, maar daar ben ik een beetje huiverig over. De vk had het zelfs al over vliezen breken, maar dat vind ik wel erg ver gaan meteen... Strippen voelt minder invasief, maar zelfs dan vind ik het een moeilijk idee voor de 40 weken. Eind van de middag ga ik naar de controle en het met die vk bespreken. Ik vind het echt een moeilijke afweging: geef ik het nog een week de tijd om vanzelf op gang te komen met die nare en vermoeiende voorweeën de hele tijd OF kies ik ervoor om mezelf te sparen en nu alvast de natuur een handje te helpen met strippen? Enerzijds voel ik me egoïstisch om al met 39 weken te strippen, anderzijds weet ik niet hoe ik eraan toe ben als ik nog een week zo doorsukkel.

14. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Wat fijn LadyL dat je man ook mee gaat :D Mijn man zou afhankelijk van hoe laat ik naar de echoscopie kan wel of niet mee. Gelukkig mag ik om half 4 er zijn en mijn man is om 3 uur thuis :D dus die van mij gaat ook weer mee.

Vond het gisteravond wel ff eng bij de ctg. Zag ook wel best wat activiteit rondom samentrekkingen van mijn baarmoeder, maar voelde zelf helemaal niets. En natuurlijk bewoog de kleine de hele dag nauwelijks en lig je in het ziekenhuis gaat ie ineens weer in beweging komen. Naja vanmiddag gaan ze kijken hoeveel ruimte ie nog heeft en hoeveel vruchtwater ik nog heb. En ze zullen denk ik ook nog wel ff gaan kijken of de kleine nog wat maag en darm inhoud heeft.

15. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Nou, we hebben een ontzettend eigenwijze baby ;) Hartfilmpje is prima en elke keer als ze net willen afkoppelen, gaat de kleine enorm bewegen en moeten ze weer langer wachten :p Dus we zitten hier al even. Zit ie net even rond de 140, komt er weer een kont voorbij schuiven, hup naar de 175...

16. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve woorden toen ik me even minder voelde!

Hier sinds gisteravond ontzettend heftige voorweeën.. Vooral als ik tegen m'n vriend aanlig op de bank of in bed (oxytocinebom?) dus misschien een tip voor de rommelende dames!
    Geen regelmaat in te vinden en desondanks goed geslapen.. Ik ga zo alles bijlezen, heb dan de laptop weer op schoot!

17. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Oooh wat spannend dames de babies zullen wel snel komen

@gember ik herken je twijfel wel erg. Toch was mijn gyneacoloog wel redelijk stellig in "elke dag in je lijf is beter als erbuiten voor de 40 weken". Maar strippen is geen hele ingrijpende verandering. Als je lijf klaar is gebeurd er iets maar anders niets.
    Vliezen doorprikken zou ik wat huiveriger mee zijn, misschien kun je eerst strippen en dan afspreken om begin volgende week wéér te strippen (2x werkt beter zei mijn VK, mits de eerste keer wel effect heeft gehad) en dan evt daarna de vliezen breken?

Ik vind het ook lastig, voelt egoistisch om mijn kindje met 39 weken 'eruit te halen' terwijl hij er nog prima zit. MAar mijn bekken is echt op. Ik slaap niet meer door de pijn (Fijne opmerking van de gyn....maar voor iemand met zoveel pijn en zo weinig slaap zie je er wel goed uit.....bedankt voor het compliment maar ik doe me beter voor dan ik me voel meneer de gyneacoloog)

Het rommelt hier rustig door. Af en toe een samentrekking

Ik heb alleen wel veel verlies van slijmerig bloed. Ben gister natuurlijk gestript en vanmorgen wel even gevoeld naar ontsluiting maar volgens VK maandag kon slijmerig bloedverlies (oud bloed en stolsels) ook teken zijn dat de ontsluiting echt op gang komt. Dus ik duim en duim en duim

18. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoooo spannend nicky!! Ik duim dat het doorzet!

19. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal zeg! Nicky ik hoop voor je dat het door gaat zetten! Ik vind het moeilijk om op iedereen te reageren, op mn telefoon is t allemaal zo lastig haha. Hier wat slijm verloren (alweer) maar dat zegt natuurlijk nog niks. Ik heb een foto van vorige week en vandaag naast elkaar gezet en je ziet duidelijk dat mn buik flink laag zit nu. Ik zit zo op de bevalling te wachten dat t gewoon frustrerend is.. Zeker als ik me bedenk dat t ook nog wel 3 weken zou kunnen duren..

20. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Herkenbaar. Hier helpt het om nog wel wat dingen te plannen. Bijv. kopje thee met een vriendin, een lunchafspraak, een filmpje
    Dingen die je makkelijk kan afzeggen maar waardoor je nog beetje 'wat te doen' hebt.

Deel Deze Pagina