16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Welkom isolabella :)
    Hier komen vrijdag de klossen binnen.

Beeb wat een verschil.
    Kimberley nog hoog bij mij ook. .
    Maandag de ligingsecho gehad 2750gram en haartjes♡

Ik heb ook flink last van buikpijn vooral snachts.

2. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Minder leuk: jammer genoeg ligt ons kindje nog altijd in stuit... Maandagochtend dus naar het ziekenhuis voor een draaipoging en vanavond weer aan de moxa.

Wel leuk: de foto's van onze shoot zijn binnen :D

Bijgevoegde bestanden:

3. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hahaha Beeb, ik hoop ook al de hele tijd dat hij eerder gaat komen, weekje of 37, ik zeg top!!!!!

Wat balen LadyL, maar ik zou ook echt je naam zo houden. Of het moeten echt hele hele goede vrienden zijn..
    Maar dan nog.
    Het is toch ook jullie naam.
    Het is gewoon heel toevallig.

4dogs82, wij nog 3 weken en 1 dag zonder keuken.
    Wij gaan veel bij mijn ouders en Vl mama eten.
    Ook wel ss makkelijk.
    Verder idd dat geen vaatwasser hebben is wel lastig.
    En geen water...

4. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    P.s. Wat doen jullie zoal op een dag nu we heerlijk vrij zijn??
    Ik moet wel een beetje wennen aan het ritme hoor en het niks hoeven.
    En merk dat mijn hormonen af en toe gek doen.....
    Hahahaha

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Nou ik moet nog tot en met vrijdag, helaas... Vandaag de hele btw-zooi uitgezocht voor het tweede kwartaal, kan dat allemaal fijn naar mijn boekhouder. Morgenochtend vroeg een afspraak met een klant en vrijdag voorlopig leeg, dus wie weet kan ik er een dagje bij smokkelen :)

Wat voor mij wel helpt is lijstjes, omdat ik alles vergeet. Dus maak een lijstje van kleine en grote klusjes die je nog wil doen: kleertjes wassen, foto's van die ene vakantie uitzoeken, adressenlijst voor geboortekaartjes maken, enveloppen schrijven, ramen lappen...

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Leuke foto's LadyL!
    Ook die in het buikentopic.
    Jammer dat de kleine nog in stuit ligt.
    Hopelijk gaat de moxa werken.

Vlindermama, week 37 is een prachtige week :D
    Ik zeg kom maar op haha.

Wat ik zoal doe op een dag....
    Uh...gewoon opstaan wanneer het mij uit komt.
    Ben er meestal wel voor 9.00 uit.
    Ben niet zo'n uitslaper haha.
    Ik wandel 2 keer met de hond.
    Doe elke dag beetje huishouden.
    Ga elke dag boodschappen doen.
    Ben beetje in de moestuin bezig.
    Filmpje kijken.
    Boekje lezen.
    Puzzelen.
    Als ik heel veel zin heb even het centrum in.

Verder werkt iedereen die ik ken dus veel leuke dingen met anderen doen zit er niet in.

7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mriek, zo zeg, nog tot september :$

Kimberly, mooie buik! Bij mij zit ze ook nog hoog.

LadyL, balen dat je baby nog niet gedraaid is, hoop dat de moxa gaat helpen!
    Super mooie foto's!!

Vlindermama, fijn dat je bij familie kan eten, die van mij wonen te ver weg om even heen te gaan (mijn ouders 1uur rijden en mijn man zijn moeder 3 kwartier, maar die kookt ook niet lekker, dus daar wil ik nooit eten :p :D )

Ik doe de hele dag vrij weinig :) beetje relaxen, boeken lezen, boodschappen, ik vermaak me prima, daar niet van :)

Zo, wij zijn net lekker uit eten geweest, en daarna nog een ijsje op de boulevard gegeten in het zonnetje, heerlijk :D

Nog even een fotootje van vandaag, ze is nog niet gezakt hier ;)

8. Gember

Gember Niet meer actief

Goedenavond!

LadyL, wat balen dat de baby toch nog niet is gedraaid. Hopelijk werken de moxasticks voor maandag, zou mooi zijn. Leuke foto's! Ik heb de grote selectie ook ontvangen en m'n keuzen doorgegeven, dus hopelijk krijg ik binnenkort ook de definitieve foto's. Ben er erg blij mee in ieder geval! :) Jammer van jullie jongensnaam, maar ik zou het niet veranderen als ik het zo hoor. En wie weet krijgen jullie een meisje=probleem opgelost. :p

4dogs, mooie buik! Weet je zeker dat ze nog niet is gezakt? Je buik hangt namelijk wel lager heb ik het idee. Irritant om wekenlang geen keuken te hebben, maar straks wel heerlijk zo'n mooie nieuwe keuken! :) Lekker vaak uit eten gaan hihi. :p

Vlindermama, jullie ook al geen keuken! Sterkte ermee! Vervelend van het slechte slapen...herkenbaar. :( Mijn verlof is nog maar net begonnen, dus me echt vervelen doe ik (nog) niet. Ik sta op wanneer ik daar zin in heb (voor 9:00 wel hoor), rustig ontbijten etc., boodschappen doen, huishoudelijke dingen doen, afspreken met een vriendin, bellen met m'n moeder, serie/film kijken, boek/krant lezen, yogales volgen, dutje doen, hier kletsen. ;) Ook heb ik wat andere klusjes, zoals enveloppen schrijven, keukenkastjes en koelkast poetsen, foto's uitzoeken om af te drukken. Voorlopig ben ik wel zoet!

Mriek, geen keuken tot september, jeetje!!! :$ Lijkt mij niet te doen...

Kimberly, mooie buik!

Beeb, wow wat een verschil in 1 dag! :$ Dat is wel duidelijk waar de pijn door kwam dan.

De afgelopen dagen vaak menstruatieachtige kramp. Toch maar urine laten checken bij de huisarts: geen bacterie, maar wel ontstekingscellen, dus het gaat op kweek. In de tussentijd veel water drinken en na de kweek kijken wel/geen kuur. Zo vervelend als ik weer blaasontsteking heb...dat is dan al de 2e keer deze zwangerschap. :(

Klossen hebben we binnen en zetten ml en een vriend zaterdag onder het bed. Dan komen we net onder de 70 cm uit en dat vond onze kraamzorg prima. Bij de klossen werden ook een ondersteek, douchekruk en ruggensteun gratis erbij geleverd. Die laatste twee heb ik maar in de berging gezet, want vond het zo viezig... Voelt ziekenhuisachtig en ook niet echt fris om met je blote kont op zo'n kruk te zitten onder de douche, terwijl die door weet ik veel wie allemaal is gebruikt...jakkie. :p

Slapen gaat hier ook op en af. Soms een goede nacht, maar over het algemeen moet ik er 3x uit om te plassen. De laatste keer is meestal rond 5:00 en dan lig ik daarna wakker. Voordeel is wel dat ik eindelijk wat verder kom in m'n boeken op m'n e-reader (want dan hoef ik geen lamp aan te doen, alleen licht van de reader). :D Vannacht slecht geslapen in ieder geval. :( Dutje tussen de middag helpt meestal wel en doe ik eigenlijk altijd.

9. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    LadyL wat een prachtige foto's!
    Wel balen dat ze nog in stuit ligt, moet je dan een keizersnede? Of doen ze een stuitbevalling? Hoor ik ook wel eens.

Hier ligt die al tijden goed, gelukkig nog niet ingedaald lijkt me vervelend fietsen :p

Hier vrijdag laatste dag, daarna tja geen idee beetje niksen, kleertjes wassen en wat in huis aan de gang, week later kinderen vakantie dus drukte in de tent :)

10. Gember

Gember Niet meer actief

Blegh, hele tijd harde buiken en moet nu ook steeds kleine beetjes plassen. En dan die zeurderige kramp. Bah. :(

11. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Vervelend inderdaad die harde buiken, Gember! Hoop voor je dat het snel bijtrekt. Zal ook duimen voor je dat je geen blaasontsteking hebt! Wij hebben trouwens de douchekruk maar laten zitten, wel de ruggensteun inderdaad.

Kimberly, als de baby niet op tijd draait of de draaipoging mislukt, is er wel een grote kans dat het een kz wordt ja. Dan word ik sowieso overgedragen aan de gynaecoloog daar :(

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mijn dag met zoontje is altijd beetje verschillend omdat mijn man in 3 ploegen werkt. Meestal doen we dingen als boodschapjes, wandelen met de hond, afspreken met de vriendinnen + kindjes, naar de kinder/speel boerderij, knutselen, poetsen etc etc...

Vandaag controle, kleine is niet ingedaald.. Ligt gelukkig wel mooi omlaag met zijn koppie :D Mijn man was mee, die kon ook mooi zijn hoofdje voelen zitten.
    Aankomende maandag de echo, ben erg benieuwd!

13. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Mooie foto's weer. Vandaag te veel gedaan dus nu wel echt last. Maar meestal ben ik vroeg wakker want mijn dochtee houdt niet van uitslapen en dan beetje huishouden boodschappen en tussendoor op de bank 😀. Vandaag veel buiten om het huis gedaan, wil morgen nog even de ramen zemen en verder niet zoveel. Was vandaag gelukkig weer mooi weer dus de mama's die al verlof hebben heerlijk 😀😀!

14. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Zoo hoop bij te lezen... Mooie buiken ook zeg!! Hier met de dag zwaarder slaap al 2 weken miss 2 uur per nacht echt huilen moet ik er van ben zo moe en t lukt gewoon niet die wiebel benen pffff doe nog steeds een moord voor een paar uur non-stop slapen!!

Matje ligt in bed vluchttas bijna zo ver en beebje aan t in spreken of ze met 37 weken wil komen :) laatste loodjes poeh!!!!

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ohja bed moet ik ook nog beschermen haha.
    vluchttas zitten alleen de shirts nog maar in :)

Gister iemand moeten inwerken, of nou ja blijkbaar had ze er vorig jaar al gewerkt en wist ze precies wat ze moest doen.
    Grappige is, vorig jaar was het net zo'n zooitje als nu, dat was namelijk het eerste wat ze vroeg :D

Vandaag wilde ik even flink aan de gang in huis, maar bedenk me opeens dat einde van de dag ruim 30 kilo post binnenkomt, dus de douche en wc poetsen moet maar even wachten :D

16. Gember

Gember Niet meer actief

Seurebeure, irritant van het slapen, best wel slopend lijkt me... :(

Mam1991, jammer dat de baby nog niet is ingedaald, maar dat duurt vaak langer bij de tweede toch?

Kimberly, succes vanmiddag met werken en rustig aan!!

Hier voortdurend menstruatiekrampen, zo'n zeurderig gevoel, maar wil wel dingen doen. Voel de baby regelmatig bewegen, gisteren veel harde buiken. Even rustig aan vandaag.

Hebben jullie nagedacht over en met jullie partners besproken hoe en wat met communicatie met familie tijdens/na de bevalling? Ik ben heel close met m'n ouders, met name m'n moeder, maar wil eigenlijk pas als alles voorbij is met ze bellen. Ik zei dit tegen m'n moeder en enerzijds begreep ze het, anderzijds is ze ook bezorgd om te weten hoe het gaat. Dus bij een voorspoedige bevalling: na de eerste uurtjes naar huis en daar bellen. Bij een ingreep oid: bellen als we een paar uurtjes met z'n drietjes hebben kunnen bijkomen in het zkh. M'n vader zie ik er voor aan om gelijk in de auto te willen springen als we bellen namelijk...en dan ben ik daar liever al klaar voor. Ook ben ik heel nerveus voor als ik iets moet ondergaan en daarna naar een uitslaapkamer moet. Een van m'n grootste angsten is om dan uit de uitslaapkamer te komen en dat m'n ouders ons kind eerder echt hebben gezien dan ikzelf. Dat zou ik echt vreselijk vinden. M'n man heeft zoiets van 'maar als je iets heftigs hebt, dan moeten zij toch gebeld worden?' Terwijl ik denk 'ik ben toch in goede handen in een zkh, dus ze kunnen toch wel wachten en waarom ze zorgen laten maken?' Hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het best lastig. Heb de neiging om iedereen tevreden willen houden, dus ook nu weer...terwijl ik diep van binnen vooral rust, rust, rust wil. Eerste uren met z'n drietjes en dan onze ouders op bezoek in de loop van de eerste dag thuis.

17. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Gember, je moet vooral doen wat JIJ wil ;) niet wat anderen willen (of je man, want JIJ bent degene die moet bevallen).
    Ik zelf wil ook gewoon rust. Mijn eigen ouders (goede band mee), zijn waarschijnlijk in Frankrijk als ik ga bevallen, maar die willen wel "direct" terug komen, dus ik heb hun gezegd dat ik ze bel, zodra de verloskundige zegt dat we naar het ziekenhuis moeten (dus dat het echt begonnen is). Ze mogen wel pas langskomen als we ze dat vertellen, in geval van een voorspoedige bevalling zal dat de volgende dag zijn. Maar in geval van een nare bevalling met ingrepen, zal het misschien pas na 2 of 3 dagen zijn. Ik heb ze ook gezegd dat we ze niet op de hoogte gaan houden wat betreft de voortgang van de bevalling, pas als het allemaal achter de rug is bellen we.
    De rest van de familie, schoonmoeder, broers en zussen ed. zijn denk ik vanaf dag 5 ongeveer welkom. Sowieso hoeft niemand zomaar of zonder toestemming van ons beide, aan de deur te komen, want dan doen we gewoon niet open :)
    Ik ben normaal ook zo dat ik iedereen te vriend en tevreden wil houden, maar ik vind dit zo'n ontzettend prive moment tussen mij, mijn man en onze baby, dat de rest zich maar moet aanpassen ;)

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Heb er dit keer 3 dagen voor, allemaal doosjes met parfum ofzo ;) dus kan rustig aan doen :)

Gember, hier eigenlijk nog geen afspraken gemaakt.
    Maar denk dat als het gewoon goed gaat we pas erna bellen, bedoel een bevalling kan gerust 15 uur duren,dus tja...
    kijk als het nou ergens mis gaat ( waar we niet vanuit gaan) moet hij mijn ouders bellen.

Na de bevalling mogen ze van mij langs komen.
    De andere zijn smiddags geboren , dus tijd zat dan, als het savonds komt weet ik nog niet helemaal wat we gaan doen.
    Ik mag kiezen in het ziekenhuis blijven slapen of na de 2 uur ofzo naar huis.
    had al tegen vl gezegd, als die savonds komt dan blijf ik hier wel slapen, dan heeft vl nog 1 nacht rust thuis ;) en ik misschien deels in het ziekenhuis haha, dat is wel lekker denk ik na de bevalling.
    En hebben we dat gedoe met de kraamzorg savonds ook niet.

Enige eis, schoonfamilie is niet welkom :(
    Ook al sta ik in mijn volste recht om dit te eisen, ik voel me er erg naar om,maar als ze mij niet accepteren hoef je de uk ook niet te zien.

Heb vanaf de kerst geen contact meer met schoonzus, en tussendoor 1 keer gesproken met schoonouders, wat daarna dus weer mis ging, neehoor echt niet welkom.
    Maar hoe dichter het bij komt hoe vervelender het voelt naar vl toe :(

19. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Gember zoals 4dogs zegt doe waar jij je goed bij voelt! Hier ga ik pas bellen na bevalling. M'n zus is enigste die van te voren gaat weten aangezien zij op onze dochter gaat passen tijdens bevalling.

Tas voor ziekenhuis ben ik ook zo langzamerhand mee begonnen. Tas dochter staat al klaar. Kleertjes baby liggen klaar.

Seurebeure slopend ja als je zo weinig slaapt.

Mam1991 indalen bij tweede kan toch zelfs nog tijdens bevalling?

Ladyl hier ook geen douchekruk.. Wist niet eens dat je die kon meehuren:) rugsteun wel. Denk dat vanaf dit weekend bed maar op klossen gaat.

Gisteren nog even op kraamvisite geweest bij vrienden die gister papa en mama zijn geworden.. Maakt het toch weer stuk echter en ook weer bijzonder dat er zo'n wondertje in je groeit..

20. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Wat irritant dat je zo slecht slaapt, Seurebeure! Kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit hoor. Hier gaat het slapen eigenlijk wel weer wat beter, maar nog altijd last van tintelende armen en vingers :(

Kimberly, waarom zitten er zoveel doosjes parfum in de post dan? Een of andere marketingstunt? Dat krijg ik nou nooit in de bus, haha. En vervelend dat er nog steeds zoveel gedoe is met je schoonouders, maar laat je niet dwingen tot iets dat je niet wil hoor!

Wij hebben het een paar maanden terug over visite e.d. gehad, tijdens onze babymoon. Sowieso willen we pas bellen als de bevalling achter de rug is, want mijn ouders hebben het bij mijn zus dus gepresteerd om meteen in de auto te springen zodra haar vriend zei dat het begonnen was. Dus terwijl mijn zus gehecht werd (sterrenkijker) zaten mijn ouders en zusje al te wachten, mijn moeder heeft blijkbaar meteen daarna heel hard zitten bellen met al haar vrienden om het nieuws te vertellen(!!) terwijl de vriend van mijn zus er vlak naast zat met een pasgeboren baby... Dat willen wij dus absoluut niet! Sowieso wil ik graag rust, rust, rust na de geboorte. Het liefst pas na de eerste nacht kraamvisite en niemand die zomaar ineens voor de deur staat. Mijn man zei al dat we alleen zijn nummer op het kaartje moeten zetten, dat hij de regie houdt, haha. We willen gewoon eerst de tijd om te wennen en met zijn drietjes te zijn.

Deel Deze Pagina