16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Hai dames inderdaad zelf goed aangeven wat jullie willen. Mijn ouders krijgen te horen wanneer t begint omdat mijn dochter naar hun toegaat maar verder pas na de bevalling en dan ook wanneer ik er behoefte aan heb. Wel bellen we schoonouders en mijn broer maar er wel duidelijk bij zeggen wat we willen, gelukkig is mijn vriend erg direct dus daar heb ik vertrouwen in dat t goedkomt! Geniet van t weer buiten!!

2. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Zo eindelijk gevonden!! Haha nu 'even' 11 pagina's terug lezen ;)

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Gember: hier doen we het net als bij Ivan. Ik wil als gezin eerst even kennismaken zonder de hele familie er omheen. Dus we bellen als we thuis zijn :)

Indalen: ja kan prima nog tijdens de bevalling.

4. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Goedemorgen dames :D hier heerlijk tot uurtje geleden uitgeslapen! Slapen gaat hier nog prima.

Gister drukke dag gehad: beekse bergen met zl. Was erg leuk en meneer heeft het goed naar z'n zin gehad :) en mama dus ook!

Over bevallen: wij hebben een whatsapp chat met mijn familie en een andere met zijn familie. Gelukkig zijn beide families zo "slim" dat ze niet zomaar onaangekondigd komen. Vorige bevalling zaten ze al wel op de gang, maar heb duidelijk gezegd dat ze nog maar even een uurtje wachten, omdat ik eerst wilde bijkomen. Vonden ze ook totaal niet erg. Omdat zl naar mijn broer werd vernoemd wilde ik hem er ook bij hebben en zijn vriendin was er ook bij en onverwacht ging schoonzus met man ook mee. Werd wel aan mij gevraagd of ik dat goed vond, maar alles ging zo snel dat ik maar ja heb gezegd. Was dus erg druk in 1x. Vond het aan de ene kant wel fijn, aan de andere kant veeeeel te druk. Deze keer alleen beide ouders, thats it. En ook pas komen als de bevalling klaar is en we tot rust zijn gekomen. Schoonouders wonen op uurtje rijden en mijn ouder een half uurtje dus heb manlief instructies gegeven wanneer hij mag laten weten dat ze komen. Mocht het nachtwerk worden denk ik dat ik ze lekker pas de volgende ochtend laat komen. Ik weet nu iig een stuk beter wat ik wil en hoe ik het wil. Bij de eerste was alles zo nieuw dat ik niet wist wat ik kon verwachten en manlief was zooo enthousiast om die kleine te laten zien. Daar word ik dan ook weer blij van.

5. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Zo alles bijgelezen, maar het zijn nogal wat berichten om overal op te reageren ;) sinds het andere topic gesloten was heb ik gezocht naar het nieuwe maar op de een of andere manier kon ik het niet vinden..
    hier slaap ik nog prima, regelmatig last van harde buiken ben zo benieuwd of dit kindje ook te vroeg komt..morgen 35 weken en bij mijn dochter bij dat termijn bevallen..
    in mijn urine hebben ze niks kunnen vinden wat tot vroeggeboorte kan lijden.. dus afwachten maar gewoon..
    baby zit voor me gevoel al wel flink laag..tenminste mijn buik 'hangt' echt laag..
    Hier ook steeds wat meer in de vluchttas zitten, hij word steeds voller ;)
    Vandaag het eerste pakje wat ze gaat dragen binnen gekregen, ben nog al fan van z8 ;)

Bijgevoegde bestanden:

6. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Zo, net terug van een rondje shoppen en helemaal uitgeput, maarrrrr... Ik heb nu mooi wel extra beddengoed, een echt goede voedingsbeha, twee leuke nachthemden (hopen dat ze lang genoeg zijn!) en de welbekende oma-onderbroeken voor in de kraamweek. Nu echt even languit op de bank bijkomen, want het was best een hoop geslenter en het is WARM!!

7. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo dames, wat zijn jullie weer lekker aan de klets :D

Ik heb hier het gevoel dat het van dag tot dag zwaarder gaat worden. Ben nu natuurlijk al 1 week in de zwangerschapsverlof en wil thuis heel veel dingen nog gedaan hebben (soms een beetje te veel) En moet het van mijn man ook nog rustig aan doen want ja hij is veel te bang dat ik weer door mijn rug ga of wanneer ik mij te druk ga maken dat ons kindje te vroeg gaat komen. Dus moet ik alles met mate doen. Dus hier ook maar ff wat series gedownload om te gaan kijken ;) Ook ben ik erg benieuwd naar hoe groot onze kleine al is want ik heb het idee dat ie echt enorm is. Ik moet m drukken onder mijn schaambot maar tegelijkertijd voel ik het kontje en de benen/voetjes bovenin en tegen mijn ribben aan. Maar heb nog niet echt het idee dat ie is ingedaald want fietsen ging gisteren nog wel goed. Alleen bij het lopen heb ik af en toe wel een naar gevoel tussen te benen. Dus met de hond wandelen is nu ook wat ingekort. Maar dan gaan we wel wat vaker op een dag.

De bevalling, wij willen zowieso het eerste uur gewoon ff lekker voor ons zelf na de bevalling. Tijdens de bevalling wil ik niemand anders er bij hebben dan mijn man, de verloskundige en de kraamhulp. Ons hondje word ook ff tijdelijk in de woonkamer opgesloten dan (dat is wanneer de bevalling echt begint) En dan ligt er ook nog eens aan hoe laat ik beval, is het overdag en voel ik mij na de bevalling erg goed dan mag van mij ook directe familie zoals ouders en broers/zussen komen. De rest is allemaal op afspraak. En dat komt ook op het kaartje te staan. Iedereen die spontaan aan komt word ook weer weg gestuurd door mijn man. Wij gaan niet vertellen wanneer de bevalling op gang is gekomen omdat anders mijn ouders al in de auto zitten voordat het kind er ook maar is, en dat willen we niet. Na de bevalling is de eerste die er bij mag komen de hond. De verloskundige wil namelijk liever niet dat de bij de bevalling bij is omdat ze bang is dat ze misschien mij zal willen beschermen wanneer ik pijn heb. Kan ik mij enigszins wel wat bij indenken en daarom moet ze maar ff in de woonkamer blijven die tijd.

Vluchttas moet ik nog steeds mee beginnen, heb echt geen idee wat ik er allemaal in moet stoppen omdat ik graag thuis wil bevallen. Thuis heb ik gezegd beval ik gewoon in mijn badjas en hoef ik geen speciale kleding te hebben om iets af te dekken. Ben ten eerste niet bepaald preuts en ten 2e is er niemand anders bij dan mijn man en die ziet het allemaal iedere dag :p En ik wil voor de weeën tussendoor of in bad kunnen liggen of onder de douche gaan zitten. In het ziekenhuis zou dit een ander geval zijn misschien maar ff kijken of ik ergens nog een oud T-shirt heb liggen ofzo. Had laatst de kast al opgeruimd en het meeste weggegooid dus hoop dat er nog iets tussen zit. Kleertjes enz. van de kleine uk moeten nog gewassen worden, en dat moet ik binnenkort echt een keertje gaan doen. Want als ie idd te vroeg komt dan heb ik nog niets gewassen tot nu toe ;) Laptop en camera staan hier altijd klaar om meegenomen te worden met volle accu's.

Van de week ook een hectische week gehad. De hond bleef maar raar doen en piepen dus mee naar de dierenarts geweest. Eerst dinsdag voor controle en woensdag moest ik foto's laten maken. Nu blijkt het dat ze artrose heeft in haar linker heup :( En moet ze nu levenslang aan de pijnstillers. Maar het werkt al wel, vanmorgen liep ze weer door, wou ze weer spelen en lijkt ze weer fitter. Maar nu blijkt ze ook nog eens schijnzwanger te zijn. Nog niet zo erg dat ze aan het nestelen is maar de arts kon wel een klein beetje vocht uit de tepels drukken. Nu hopen dat het niet erger word anders moeten we nog terug voor een spuitje tegen het schijnzwanger zijn.

Vanavond ff lekker weer zwemmen met de dames van het zwangerschapszwemmen. De vorige keer was ik bekaf... maar ze hadden ook wel een wat zwaarder programma dan normaal, dus waarschijnlijk valt het vanavond mee.

Ook weer ff een buikfoto gemaakt. Het paars/rode vlekje aan de zijkant daar heeft die vervelende rot teek mij gebeten :x Ik vond dat mijn buik altijd al erg laag hing maar iedereen zegt tegen mij dat ie nu wel heel erg laag zit en dat ze denken dat de kleine is ingedaald. Dus wat vinden jullie er van?

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Mooie buik MRD
    En sterkte met je doggie :(
    Onze rottie was ruim 12 die heb ik niet meer aan de pijnstillers gezet, had ook last van beide heupen trouwens. Gewoon op eigenlijk.

Pakketjes waren van de postcode loterij, dus denk niet dat er parfum in zit haha.
    meeste is ook al weg, misschien vnv de rest nog even wegbrengen.

Verder zag ik vandaag HET zwembad in het action krantje staan die we wilde hebben zelfs een maat groter en dat voor minder , dat kon ik niet laten staan ;)
    Met de fiets die kant op , sta ik daar, oeps toch een beetje groot voor de fiets :)
    zwaar ook trouwens, maar goed betaald en vnv met de auto ophalen :D

Vnv vl even lief aankijken voor een massage, heb teveel gedaan en helaas nog niet klaar, nu de fiets pakken en naar het poets kantoor, hopelijk lekker rustig daar zodat ik niet veel hoef te doen :)

9. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Slapen is slopend id en heel naar! Maar goed t blijft voor een goed doel al heb ik af en toe een dag dat ik t niet trek! En naar ben! Volhouden dus!!

Bij onze bevalling is mijn moeder en haar zus, ik ga kijken hoe ik me voel mbt bezoek maar ga lekker meteen bellen!! Mijn fam en vrienden komen ook niet onaangekondigd dus dat zal wel gaan lopen! Maak ik me ook niet druk om!!

Nu nog slapen!!! Grrrrrrr

10. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    onze malamute is nu net bijna 6 jaar oud. En de artrose is in een beginnend stadium gevonden en maar in 1 heup. Dus we hopen dat de medicatie goed aanslaat en daarna gaan we ook met glucose behandelen dat zou het ook moeten vertragen. En waarschijnlijk zijn de vorige eigenaren dan niet zo eerlijk geweest met ons dan we dachten. Want ze kan het ook zo vroeg krijgen door veel te springen en te vroeg aan de fiets te lopen. De laatste eigenaar zei dat hij haar pas vanaf 1,5 jaar aan de fiets had maar 2 maand later hadden wij haar al en bij ons is ze niet eerder dan met 2,5 jaar aan de fiets geweest en dan wou ze niet harder dan 10/15 kmh lopen wat ook wel een ideaal tempo is voor haar want het is iig geen hyperdepieper zoals een husky die vol tempo aan de fiets loopt.

11. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    idd slapen is hier ook drama, ik ga overdag niet slapen omdat ik anders 's avonds niet kan slapen en 's avonds slaap ik ook erg slecht. Vooral het omdraaien wil niet zo goed meer en word daar iedere keer wakker van. Echt een drama is het.

12. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Oei, sterkte met je hond MRD! Hopen dat de medicatie inderdaad aanslaat.

13. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Phew, al die slaapproblemen! Ik hoop dat het bij iedereen weer gauw wat beter gaat! Hier ook niet veel soeps met omdraaien en naar de wc 's nachts, maar al met al gaat het nog vrij aardig, en kom ik zeker aan een uurtje of 6. Overdag pak ik er dan nog 1 a 2 (even m'n buik ontspannen), en dan kom ik al een heel einde voor mijn gevoel :) Met die middagslaapjes erbij ben ik wel opeens tot 23:00/23:30 wakker, maar dat is eigenlijk niet zo'n probleem.

Vandaag had ik weer afspraak bij de VK, en de kleine blijkt al ingedaald te zijn. Dat gecombineerd met veel harde buiken en lichte menstruatiepijn klonk veelbelovend volgens haar, dan zit er in elk geval beweging in.

Verder een heel A4 met belinstructies gekregen! :)

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Morgen ben ik 37 weken. Van mij mag het komen. Alleen heb ik volgende week nog 2 tentamens. Nouja over 3 weken is de herkansingen dan die maar maken hahaha. Alles is klaar ik wou alleen dat ik de puf had om wat meer schoon te maken hier in huis. Maar met een kleine meid van 2 jaar en 3 maanden en mijn lichamelijk gestel gaat dat niet altijd even makkelijk.
    Slapen gaat hier ook slecht. Gelukkig ben ik niet de enige zo te lezen. Volgens mij is iedereen nu wel zo beetje met verlof of niet? Of alleen morgen nog werken? Heerlijk lekker rustig genieten tot de bevalling zich aandient.

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Artrose is vervelend , ik heb met de rottie daarin geluk gehad dat het echt pas op het laatst tot uiting kwam of nou ja de rottie had geluk.
    Helaas is het wel zijn dood geworden, ipv de tumor in zijn buik.
    maar met pijnstillers kan het nog lang gewoon goed gaan hoor :)

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook hond met de nodige probleempjes. Voor artrose en achter HD. HD heeft hij geen last van door de goeie bespiering. Artrose kreeg hij gelatinaat voor, dit sloeg heeeeel snel aan. Uiteindelijk weer afgebouwd en hij doet het nu al bijna een jaar goed zonder pijnstilling en gelatinaat. We laten hem gewoon lekker hond wezen onder het motto : liever 7 jaar worden met een leuk leven dan 12 jaar worden en strak houden.
    Hij is nu 5 jaar

17. Gember

Gember Niet meer actief

Baby86, wat een snoezig pakje! Ik heb ook 2 via MP tweedehands gekocht van Z8.

LadyL, goed bezig met inslaan! :) Nu lekker rust!

Hardlopertje, klinkt pittig met die tentamens...gaat dat nog wel lukken dan? :$

MRD, sterkte met je hond. :(

Ik ben zo benieuwd wanneer de eerste bevalling begint in ons clubje!

Dank voor jullie reacties op mijn vraag over familie en de bevalling. Leuk om te lezen. :) Vanavond heb ik het er nog eens met ml over gehad. Bij een voorspoedige bevalling in het zkh (daar willen we sowieso naar toe) gaan we na 3 uurtjes huiswaarts. Ouders bellen we bij thuiskomst met ons eigen voorstel voor een tijdstip om langs te komen. Bij een ingreep waarbij ik pas na een tijdje uit de uitslaapkamer kom, wil ik dat ml NIET familie gaat bellen. Dus dat heb ik even goed in z'n oren geknoopt, want ik ben nogal een controlfreak. ;) Hij is dan gewoon even alleen met de baby. Beetje huid-op-huidcontact. ;) Als ik dan op de kamer kom, eerst even een tijdje samenzijn met z'n drietjes. Daarna zien we wel wanneer we bellen (hangt er vanaf wat er precies is gebeurd qua ingreep denk ik). Sowieso willen we alleen onze ouders en mijn beste vriendin op bezoek de eerste week (of twee). We hebben geen broers of zussen. Fijn rustig samenzijn. :D

Dit weekend zien we m'n ouders en ga ik subtiel aangeven dat we echt pas bellen als alles geweest is omdat dat voor ons rustiger is. Ik vermoed dat m'n vader dat best moeilijk vindt, want hij maakt zich gauw zorgen om z'n kleine meisje (mij) en is extreem enthousiast over het a.s. kleinkind. ;) Maar we moeten onze grenzen bewaken en dit is hoe wij het willen! Ik kreeg er vandaag echt harde buiken van door me er zorgen om te maken, dus ik denk dat het goed is dat ik nu vooraf een duidelijk beeld van te hebben hoe ik het wil en dat even communiceer. :) Met m'n schoonouders hebben we wat meer afstand, wel goed contact hoor, dus is het wat simpeler. Overigens hoop ik stiekem dat ons meisje een weekje eerder komt (verrassing voor iedereen ipv steeds die vragen "en is ze er al?").

Kimberly, lijkt me inderdaad heel lastig in jouw situatie met schoonfamilie... :( Maar ook dan geldt: doe wat JIJ wil! De situatie met hen is nu eenmaal zo, dus zij en je vriend moeten er maar begrip voor hebben lijkt me.

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Vl begrijpt het wel hoor, denk ook niet dat die mijn grens over gaat, vertrouw daar wel in, maar toch vind ik het erg sneu voor hem

Verder hier 3 dagen goed geslapen !
    pas tegen half 6 voor het eerst wakker om te plassen om daarna tot kwart over 7 weer door te slapen,ZALIG na een gehele zwangerschap 1 2 of 3 keer bed uit moeten nu even niet, maak er gretig gebruik van.
    Merk dat hierdoor de spaghetti benen minder worden, energie ligt weer wat hoger, alleen 1 nadeel daardoor ga je teveel doen.
    gister naar de action gefietst (20min) post lopen ,post sorteren , poetsen en de standaard dingen thuis.
    na het poetsen was ik kapot, gelukkig haalde vl mij op van het werk haha helaas vanavond zelf naar huis, bonusdochter komt weer :)

19. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    @gember opzich denk ik wel dat de tentamens te halen zijn. 1 is redelijk makkelijk de andere is wat pittiger en als de baby zich eerder aandient dan is dat jamer en heb ik nog de herkansing en anders volgend schooljaar weer.

Hier bellen wij ook alleen mijn ouders. Onze dochter is daar en wij willen haar graag eerst even wat tijd bieden met de baby en ons. Daarna komen mijn ouders erbij. Met mijn schoonouders hebben we al jaren geen contact dus dat is simpel. Mijn broer en zwanger en schoonzus komen later kijken.

20. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Joepieeeee echt super goed geslapen 3 keer er uit geweest om te plassen hoop zo dat t doorzet! Wat heeft een mens slaap nodig voel me veeeeeel beter!!!

Deel Deze Pagina