16 t/m 31 juli mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LadyL, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Inderdaad rustig hier! Veel bezig geweest vandaag. Maaltijd vooruit gemaakt voor de kraamweek en opgeruimd, afgesproken met een vriendin. Nu weer rustig aan en hoppa meteen voorweeën. Ik negeer ze nu alleen lekker zolang het gaat, want geloof er niet zo in dat de baby al komt. ;)

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Haha, MRD, nee was het maar zo :)
    Hier zo'n beetje de hele dag op bed gelegen, boek gelezen en tv gekeken, bekken pijn :( ook als ik even sta..

Ik heb vanmorgen antwoord gekregen van de verloskundige, die afkorting betekende niet dat ze niet meer ligt ingedaald, maar dat ze niet meer vast lag, maar dat schijnt normaal te zijn :)

Fijne avond en nacht dames, hopelijk morgen baby nieuws!

3. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    @prettygreeneyes volgensmij zijn verzorgingsspulletjes als badcape, luiers en babyshampoo niet nodig voor het ziekenhuis. Dat hebben ze daar ook gewoon.
    Verder weet ik niet of je borst of flesvoeding gaat geven, maar volgensmij mag een baby de eerste weken nog geen tutje bij borstvoeding.
    En verder is het natuurlijk ook handig spulletjes voor jezelf in te pakken als kleding, oplader, tijdschriftje om de tijd mee door te komen etc.

Verder grappig om te lezen hoe iedereen het zat is. Dacht eerst dat ik de enige wat die niet meer te genieten wat, maar blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de laatste lootjes.
    Ik hoop natuurlijk voor iedereen dat ze snel gaat bevallen :D

Pff morgen ben ik al weer uitgerekend. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Word ook enorm gek van iedereen die belt om te vragen of ik al bevallen ben. Alsof ik het zou vergeten te vertellen. Het toppunt was trouwens een vriendin die vroeg of ik wel voor vrijdag kon bevallen, omdat ze dan 3 weken naar Frankrijk zou gaant. Pff :p

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Alles was goed bij de vk niet ingedaald dacht misschien na al die steken van onder
    Strippen doen ze echt pas vanaf 41 weken, moet maandag weer en wil dan gelijk een afspraak maken voor woensdag, al hoop ik dat ik dan al bevallen ben natuurlijk. .
    Daarna chocola en ijs gekocht en een pizza besteld :) ben alleen thuis dus lekker vreten..

Mn schoonmoeder ook het moet nu komen want ik heb vakantie.. wordt een beetje moe van die domme opmerkingen. .

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Verzorgingsspullen zijn inderdaad meestal niet nodig maar het kan zijn dat je zelf luiers moet meenemen hoorde ik. Verder ziet je lijst er goed uit, maar vergeet inderdaad niet dat je ook spullen moet inpakken voor jou en je partner. Er zijn een hoop goede voorbeeldlijstjes te vinden als je even Googlet :)

Hier ook nog geen babynieuws en rustig in mijn buik. Lig even bij te komen van een kwartier fietsen met tegenwind... Banken zijn weer lekker schoon, maar nu vind ik weer dat ik moet stofzuigen vanwege alle kruimels die ertussen uit vielen, haha. Dat moet dan morgen maar hoor!

Ik ben die opmerkingen ook zat, is allemaal goedbedoeld maar na de zoveelste keer komt het echt mijn neus uit. Dus ook maar de blauwe vinkjes uitgezet, haha.

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Oh ja, die berichtjes, super irritant! Van mn moeder kan ik het hebben, maar van de rest gewoon NIET! Ik ga ook niemand anders dan mn ouders vertellen dat het is begonnen!
    De rest hoort het pas als ze er is en we zijn bijgekomen.
    Mijn schoonmoeder is ook echt niet goed :) die loopt de 4daagse en smste me gister : ik heb hier geen wifi, dus sms maar als er nieuws is. Sorry?? :$ Heb dus ook maar terug gestuurd dat haar zoon haar belt als de baby er is.. ;) raar mens..... :)

7. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik word ook gek van de appjes, telefoontjes, sms-jes, e-mails en postduiven die willen weten of ik al aan het bevallen ben. Mocht het zover zijn dan vertel ik dat sowieso niet. Ze merken het vanzelf wel als ik niet antwoord. Mocht ik moeten worden ingeleid, heb ik met vl afgesproken de datum ook tegen niemand te zeggen. Heb sowieso wel het geluid en de trilfunctie van m'n telefoon uitgezet. Soms kijk ik gewoon langere tijd niet, wennen ze er vanzelf aan dat ik niet antwoord 😊.

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wat heb ik dan fijne familie en vrienden, laten ons lekker met rust haha.

Nu aan het koken en daarna ga ik languit op de bank, met koken zak ik al bijna door mijn beentjes pfff ben kapot

9. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik wordt ook gek van dat soort mensen. Mijn moeder is heel relaxt. Het komt wanneer het komt en dat vind ik wel heel fijn. Ze beld ook niet elke dag of er al wat aan de hand is. En met mijn schoonouders hebben we geen contact dus dat is ook ontzettend relaxt. Maar van vrienden en buren wordt ik wel gek!

Hier ook rustig vandaag. Man is even met dochterlief weg en ik lig even heerlijk op de bank. Hopelijk komt hij/zij snel.

10. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Pretty green eyes, volgens mij is bij een vroeggeboorte 50-56 veeeeeeeel te groot. Moet je premature kleren hebben (44? Hebben ze oa bij prenatal)

Maar klinkt alsof je rekent op dat de bevalling echt snel dorzet maar remmen ze er niks aan dan? Heftig want is wel zwaar voor je kindje lijkt me.

Hier vandaag gyn check. Alles in orde. Word zaterdag ingeleid in het ziekenhuis en verder is het heeel rusrig in mn buik. wel beweging maar weinig kramp enzo.

Zie wel tegen inleiden op qua heftigheid. Dus hoop op spontaan voor zaterdag ;)
    Vanochtend voetreflex gehad om bevalling op te wekken en bekken te ontspannen (alles is verkrampt doordat ik al maanden lig en onbtlast en verkeerd belast). Was wel fijn maar nog geen bevalling hahahaha

11. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    @baby spannend! Duim voor je!

12. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Meisjessssssssss het is een zwoele avond...l kunnen jullie aub allemaal gaan bevallen?

Hier gaat t nog goed mijn meisje sliep ff beetje onrustig dus op advies Van cb aan het inbakeren geslagen!! Ik zal jullie laten zien hoe het er uit ziet lijkt heel zielig maar lekker dat ze t vind!!!! Vandaag laten wegen ze weegt nu 3100 gram en is 50 cm dus 2 cm langer en 180 gram aangekomen!!!! Heerlijk!!!!

Kom op morgen nieuwe nieuwtjes ok????

13. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    schoonmama brengt in de week een valies.. dan kan ik mijn spullen inpakken.

het probleem is dat de gyn niet zeker is dat hij te vroeg zal komen maar de kans zit er in.. dus ben liever goed voorbereid..
    liefst draag ik hem tot 37 a 38 weken natuurlijk.

dames veel succes en hopelijk komen jullie babytjes wel heel snel :)

14. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    @PrettyGreenEyes misschien zijn het mijn hormonsters maar ik vind het best wel lastig. Want als jij nu naar het ZKH gaat doen ze tot 34 weken ALLES om je kindje te remmen omdat de kans heel groot is dat hij het anders niet gaat redden. Dus snap ergens je voorbereiding wel. Maar misschien lees ik alles verkeerd en mijn kriebelfactor *ben beetje chaggie* is redelijk hoog dus vat het niet te persoonlijk op. Maar vind het bijzonder dat je bezig bent met het pakken van een tas met oa een badcape terwijl een grotere zorg me op dit moment lijkt dat je kindje nog heel hard zou moeten werken als hij eruit komt.

Dit klinkt dus best wel rot en zo bedoel ik het niet. Maar ik bedoel gewoon....je moet vooral niet op de bank gaan zitten en je zorgen maken...maar ik denk dat je andere dingen aan je hoofd hebt dan een tas pakken voor als ie nu komt...

Oke, fuck nu ik dit type klinkt dit echt heel gemeen en zo bedoel ik het niet. Maar...nja ik hoop dat je hem snapt en het me niet kwalijk neem heb gewoon ook een beetje last van hormonen en hoop dat je kleine mannetje tot 40 weken blijft zitten.

15. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Dat inbakeren vinden ze inderdaad heerlijk, de geborgenheid. Ik gebruikte ipv een bakerdoek, de puckababy. Een bakerslaapzakje. Ging super goed en zal ze als t nodig is, straks ook weer gebruiken.

16. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een mooie foto van Sun, prachtig meisje.
    Ik wil me morgen wel melden hoor :p
    Vandaag wilde de gynaecoloog me al strippen. Wel fijn dat ze erbij zei dat bij 41 weken zwangerschap er b.w.v. 7 vrouwen gestript worden er een resulteerd in weeën.
    En dat het weer veel buikpijn op kan leveren zonder bevalling.
    Nee bedankt na dit weekend.
    Volgende week inleiding bespreken.

17. Gember

Gember Niet meer actief

Vlindermama, hmm dus strippen voor 41 weken heeft nog minder succes dan 1 op 7? Ik wilde het eigenlijk vrijdag laten doen na ovetleg bij controle morgen. Jij en ik zijn even ver.

18. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Mijn gyn zei vandaag (na 2 x niet succesvol strippen, wel veel buikkramp!!!) dat met 41 weken 1 op de 8 vrouwen ervan gaat bevallen. Dus dat de kans relatief klein is. Voor de 41 weken is die kans nog kleiner...

Alleen ik heb het wel laten doen omdat het evt inleiden nog kon voorkomen in mijn geval (niet dus ;))

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Oh, ziet er juist heel schattig en knus uit Seurebeure ;) fijn dat Sun er wat aan heeft!

Ik las ook dat strippen lang niet altijd werkt, maar dat het het enige is wat kàn werken voor ze gaan inleiden.. dus ik zelf zou het wel willen, maar dan echt 2 max 3 dagen voor een inleiding...

20. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Wat is Sun een prachtig kindje!!!

Deel Deze Pagina