16 t/m 31 maart 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elmyra, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Symptomen: Ik ben een paar dagen echt goed misselijk geweest dat was voor mij wel echt een herkenningspunt. Nu is het wat minder dus dat is wel een dingetje wat me onzekerder maakt.

Nou de uitslag van het prikken is binnen, geen rare dingen alleen dat mn hcg voor de termijn best laag is... Kan 2 dingen betekenen: ik ben minder lang zwanger of het gaat fout. Volgende week mag ik weer komen prikken en dan zien we wel welke kant het opgaat.

2. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Oh jeetje dat is wel eventjes schrikken. Hopelijk heb je de termijn dan gewoon wat verkeerd ingeschat.. Ik duim voor je dat alles wel goed gaat!

3. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Rare vraag misschien maar waarom laat je prikken?omdat je eerder miskraam gehad hebt?

En ik mag met 8 weken voor mijn eerste echo dus zou wel per vk verschillen.

4. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Campus: nee nog nooit een miskraam gehad. Maar ik woon in Frankrijk en hier moet je als je een positieve test hebt eerst bloed prikken voordat je een echo krijgt. En ook bij elke controle wordt je (volgens mij) weer geprikt. Alle controles worden ook in het ziekenhuis uitgevoerd. Je wordt hier wat strenger in de gaten gehouden dan in Nederland.

5. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93

Ohw oké :) bedankt voor de uitleg,ik lees het wel vaker namelijk!

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Esther welkom 😊!

KleineFee hè spannend. Niet wat je wilde horen 😞. Ik hoop heel hard dat het gewoon goed zit. Je kan ook gewoon een langzame hcg opbouw hebben. Of idd iets minder ver ... Ik duim voor je!

Symptomen. Eigenlijk weinig hier, behalve hoofdpijn en enigzins misselijk, maar dat is nu ook minder dan weekend en begin van de week. Uiteraard maakt dat je onzeker. Maar ik zie wel.

Heb wel contact gezocht met de vk (mail) op de website staat toch dat je een intake hebt met 7/8 weken (vorige keren kwam ik via fertiliteit dus had ik al echo's gehad) ... En me toch maar aangemeld voor MvM, omdat ik zelf ook vruchtbaarheidproblemen (al zou je dat niet denken) heb. Dus niet doen, voelt niet goed. Dan maar in het donker, in mijn catsuit 😂, de bussen naar het centrale punt brengen zodat niemand me ziet.

7. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    #187 duxi, 15 jul 2016
    Laatst bewerkt: 15 jul 2016
    Wanneer vertellen jullie het eigenlijk aan je ouders en beste vriendin/vriend o.i.d.? Met mijn gewone iets verre familie en vrienden vertel ik het bij 12 weken, maar ouders/beste vriendin wou ik eigenlijk al wel wat eerder doen... Ik kan het echt niet zo lang volhouden.

8. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    ik heb het al verteld aan mijn moeder (heb een hele hechte band) ook omdat ik erg onzeker was over wat dingetjes. en ik heb het 2 vriendinnen verteld want ik ging met hun naar de sauna dat stond al gepland. maar ik kon dus geen sauna in.
    en als we de eerste echo gehad heb en alles is goed dan willen we het de ouders van mijn vriend vertellen.
    en ik denk dat ik het op mijn werk rond 10 weken vertel.

maar voor iedereen is het anders ik vind het fijn dat ik het al kan delen.

9. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    ohw en ik kan ook echt niet goed liegen dus de mensen die me dierbaar zijn vertel ik het, als het mis gaat kunnen ze je ook weer steunen!

10. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Kijk precies. Ik vind het ook belangrijk dat als het mis gaat ik ook steun heb.
    Mijn beste vriendinnen wil ik het eigenlijk nu direct vertellen, haha. Over 2 weken ga ik op vakantie en na de vakantie wil ik het mijn vader en broer en zusje vertellen. Dan ben ik als het goed is 7 a 8 weken. Of na de eerste echo...

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Twee vriendinnen van me weten het. Verder niemand en we willen het pas vertellen na de combinatietest.

12. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Gaat iedereen een combinatietest doen? Wij waarschijnlijk niet!

13. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Ik weet het niet. Het word niet verzekerd toch? Hoe veel kost dan zo iets ongeveer?
    Ik vind het aan de ene kant wel belangrijk om te weten of er iets 'mis' is of niet, maar ik twijfel wel ... Heb dit nog niet besproken met mijn man omdat het nog zo pril is, maar zal 1 van deze dagen het er eens over hebben.

Stel het kindje scoort 'positief' op deze combitest. Denken jullie er dan over om de zwangerschap af te breken of maakt dit jullie niks uit? Puur uit interesse deze vraag.

14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wij hebben vorige keren combitest gedaan en doen het nu zeker weer. Als we een slechte uitslag krijgen doen we NIPT en als die ook afwijking geeft een VWP. Een afwijking als Down kan veel meer zijn dan alleen verstandelijke handicap (ook ernstige hartafwijkingen en gedragsproblematiek, de mensen met Down die je in t algemeen ziet zijn 'goed', veel zitten ook achter gesloten deuren). Patau en Edwards (de andere symdromen waarop getest word) zijn niet met leven verenigbaar. Wij willen het zeker weten, ik ben 35 en mijn partner 39. Dan heb je toch meer kans. Daarbij heb ik een systeemziekte en ben niet 100% gezond een meervoudig gehandicapt kindje zouden wij/ik niet aankunnen. Gelukkig is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil. Ik zou me wel goed laten voorlichten. Dan kan je een weloverwogen keuze maken. Combinatietest an sich geeft namelijk geen zekerheid, alleen de volgende stappen NIPT en VWP wel.

15. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ik laat het niet afbreken en zo'n test is een kansberekening.

16. Esther311

Esther311 Actief lid

2 mei 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wij doen deze testen niet. Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg met cliënten met zo'n beetje het laagste niveau wat er is. (Ontwikkelingsniveau van 0-6 maanden, epilepsie, vergroeid, sondevoeding enz). Allemaal door zuurstoftekort tijdens geboorte, stofwisselingsziekten of genetische afwijkingen. Geen van die dingen wordt voor de geboorte onderzocht. Persoonlijk vind ik als wij een kindje met Down zouden krijgen dan zou dat mij nog 'meevallen'. Er zijn zoveel grotere problemen die pas na de geboorte ontdekt worden, (ook gedragsproblemen, autisme) dat je daar nooit rekening mee kunt houden.

Het klinkt allemaal misschien wat negatief, zo bedoel ik het niet, ik wil alleen maar zeggen, er wordt naar een paar syndromen gekeken, er is zoveel meer dan dat wat niet voor de geboorte gezien wordt. Je kunt niet overal rekening mee houden.

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Klopt hoor niet alles is uit te sluiten en in dat opzicht is niks zeker. Vind het fijn dat we in een land leven waarin we iig de keuze hebben om al dan niet uit te laten zoeken wat wel uit te zoeken is. En voor de rest moet je je handen dichtknijpen als je kind gezond is en blijft.

18. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Het is inderdaad fijn dat we de keuze hebben om het wel of niet te doen. En ieder zo zo'n keuze.

Hoe zit het trouwens met de testen. Tot hoe lang hebben jullie doorgetest? Morgen is mijn NOD. Testen jullie nog voor de zekerheid met CB of hoe en wat?

Ik heb trouwens een leuke site ontdekt met kraskaartjes om de zwangerschap te vertellen. Kraskaarten | MamaKaart.nl

19. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hihi ik had deze test vanmorgen

Bijgevoegde bestanden:

20. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Wat fijn! Klopt het ook met je berekeningen ongeveer?

Deel Deze Pagina