Minimels, aah haha ja zou wat zijn je zoon met vijf zussen! Ach ja, heeft ook wel weer zijn charmes 😄 Borstvoeding, heb tegen de verloskundige gezegd dat ze het na de bevalling best mogen aanleggen en dat we dan kijken hoe het gaat. Als het weer zo een pijnlijke bedoeling is als bij mijn dochter, dan gaan we niet weer alle trucjes uit de kast trekken om te laten slagen. Dan is het gewoon fles. Bij dochterlief heb ik me er erg rot door gevoeld. Kind kreeg meer bloed binnen dan melk. Zelfs met hulp. Dat wil ik dus niet meer. Kilo's, hier ook al 3 kilo. Komt ook omdat ik mijn eetpatroon iets aangepast heb denk ik. Normaal eet ik vrijwel geen brood en aardappelen ivm gevoelige darmen. Nu eet ik dat wel met mate omdat ik bang ben anders bepaalde voedingsstoffen te missen voor de baby. Helaas zet dat bij mij ook gelijk altijd wat aan. Ach zo lang ik de 20kg van de vorige keer niet haal vind ik het prima 😅
Over borstvoeding: bij mijn eerste 12 jaar geleden heb ik veel moeite moeten doen om het goed op gang te krijgen. Ze kon niet zelf bij me drinken omdat mijn tepels te plat waren. Ik heb toen 10 dagen lang gekolfd, elke 2 uur 30 tot 45 minuten lang, per borst, want een dubbele kolf had ik niet. Na 10 dagen liep het goed, en ontdekte ik dankzij de kraamhulp tepelhoedjes. Ik heb haar tot precies 3 maanden met de tepelhoedjes gevoed. Van het ene op het andere moment was ik letterlijk leeg. De tweede keer lag me nog vers in het geheugen. Is 1,5 jaar geleden. Ik was vastbesloten om borstvoeding te geven. Mijn zoon zou gehandicapt (met een klompvoetje) worden geboren, en had het in mijn ogen heel hard nodig. Ik wist dat mijn tepels plat waren, dus ik begon dit keer direct met de dubbele professionele ziekenhuis kolf, dat ging veel beter dan de eerste keer. Mijn zoon dronk en dronk en....viel af. Hij was uiteindelijk zelfs te moe om melk uit een spuitje op te sabbelen, en ze wilden hem aan de sondevoeding en aan de fles. Al gauw legde ik me erbij neer dat hij uit de fles moest gaan drinken. Hij was uitgeput en kon het borstvoeden simpelweg niet aan. Al gauw wisten we wat de oorzaak was Godzijdank. Zijn schildklier waardes gingen door het dak zo hoog, en hij kreeg letterlijk per direct een stoot medicatie om het omlaag te brengen. Hij knapte op en de sondevoeding is gelukkig nooit nodig geweest. Maar hij kon nog steeds niet aan de borst drinken. Daar was hij te zwak voor. En ik was nog steeds vastbesloten om hem het allerbeste te geven. Ik heb 5 maanden lang fulltime gekolfd, en hij dronk borstvoeding uit de fles. Wel 850cc per dag!! Hij dronk als een flessenkind, met ongeveer 180cc per fles. Later leerde ik dat bv kinderen veel kleine hoeveelheden drinken en vaker. Ik had, het feit dat ik fulltime kon kolven volledig aan de steun van mijn man te danken. Want ik deed letterlijk niks anders dan kolven, voeden, luiers verschonen, flesjes verzorgen en slapen. En daar raakte ik al bijna overspannen van. Terwijl mijn man het hele huishouden draaiende hield, met 4 andere kinderen, naast zijn baan van 40 uur. Zonder hem had ik het nooit voor elkaar gekregen.. En dit keer? Zou het jullie heel erg verbazen als ik het dit keer voor gezien houdt? Wat lijkt het me heerlijk simpel, om als baby honger heeft, gewoon een simpele fles te kunnen maken. Ik houd zeeën van tijd over. Voor mijn zoon, die dan 2 is, en ongetwijfeld een boel aandacht nodig heeft
Gewoon er vol voor gaan.. Ik zag geen andere optie omdat ik gewoon echt geen fles wou geven.. En met het koemelk en soja vrije dieet is goed te leven hoor.. Daarna bleek zoon een flesweigeraar welke fles of speen ik ook haalde dus kreeg hij wat fruit of gekolfd melk met een spuitje.. Maar kijk er zo naar uit om de volgende zelf aan te leggen en weer bv te mogen geven.. Ben inmiddels ook beerder van een bv groep op fb
Ooh een ben idd op Den duur gaan afbouwen.. Hoe ouder hij werd Hoe meer hij mee at met de pot en dat de hoofdvoeding werd en dan de borst als "toetje" Uiteindelijk alleen nog voor de nacht
Mooie echo! Ik zelf ben al 5 kilo aangekomen, komt denk ik ook door het constand iets moeten eten omdat dat iets helpt tegen de misselijkheid. Ik heb morgen om 15.00 een echo voor de Fun. Cadeautje van vriendje lief 💕 Ik heb volgende week donderdag de termijn echo, ben dan 11.6 als het goed is 😀 Als het lukt wil ik ook bv geven. Nu nog hopen dat het gewoon lukt 😀
Wat een verhalen over bv allemaal. Heel veel respect voor de dames die wel hebben volgehouden ondanks de pijn etc. Ik vind dat iedereen lekker moet doen waar die zich zelf goed bij voelt.
Jeetje ik dacht ik stel even een vraag over borstvoeding haha. Ja ik blijf het een lastige beslissing vinden. Denk dat voor beide opties genoeg te zeggen is. Gelukkig hebben we nog aantal maanden om erover na te denken. Ik denk dat ik me er maar eens goed in moet gaan verdiepen. Heb me net voor zwangerschapsyoga opgegeven start rond week 20 daarmee. Ben benieuwd.
Meten jullie ook jullie buik op? Ik vind het wel grappig hoeveel centimeters ik er al bij heb maar van darmen buik nu naar een zwangerschaps buik voelt al hard aan onderkant van me buik! Van de week hele zak kleding gekocht via marktplaats. Ik pas me eigen broeken niet meer en me buik komt wel heel mooi uit in zo'n broek zo trots gevoel 😍 ik zit wel op een roze wolk denk ik. Nog 1 week wachten op de pretecho en ik denk nog steeds een jongen. IIs trouwens die pret echo echt betrouwbaar?
Ze geven nooit 100% maar bij mij was ze beide keren wel heel zeker. Werd met de 20 weken echo nogmaals bevestigd.
Wat voor maat moet je eigenlijk nemen van zo'n zwangerschapsbroek. Zie er namelijk genoeg online, maar moet je gewoon je eigen maat nemen of nu ook groter oid?
Ik moest een grotere maat hebben de eerste keer, maar toen kwam ik 35kg aan, dat kon niet anders. De tweede keer heb ik helemaal geen zwangerschapsbroeken gekocht, ik had een paar heerlijke stretchbroeken die ik sowieso al vaak droeg, en die kon ik de hele zwangerschap aan. Ik heb toen wel een paar tunieken gekocht, en extra groot ondergoed bij de hema. En nu had ik alles nog, ik heb wel een lange flodderjurk gekocht.
Help wij zijn opzoek naar inspiratie! We zijn er erg vroeg bij misschien, maar we vinden het fijn om al vroegtijdig over de namen na te denken. Voor een meisje zijn we er helemaal uit, maar we zoeken nog een 2e naam voor een jongen. Als eerste naam willen we Finn. Hebben jullie wel inspiratie voor een leuke 2e naam achter Finn? Niet te traditioneel, juist iets om de naam wat aparter te maken.
Wij hebben de namen al. Nu hopen dat een ander stel wat over 3 weken gaat bevallen niet met onze meisjes naam van door gaat haha Finn vinden wij ook leuk. Maar bij ons in het dorp alleen al lopen er 20 rond met die naam Wij gaan voor een iets wat Italiaanse naam voor jonge. En meisje netjes Nederlandse naam. Niet bekakt. Maar wel netjes haha
Namen hebben wij al. Ik ben gek op kort. Finn ook een leuke korte naam. Mijn jongste zoon heet Zayn. Dit keer gaan we voor jongen of meisje weer voor een naam welke je niet af kunt korten en hij moet stoer zijn. Kinderen in mijn vriends familie hebben allemaAl van die rare lange namen; jerillio en noem maar op, ik weet niet eens of ik het goed schrijf. Veel te ingewikkeld haha
Finn is een leuke naam. Ik zou zo niet weten wat erachter kan. Ik heb zelf nog geen jongens naam omdat ik dat echt heel lastig vind. Meisjes naam hebben wij al wel!
Meiden!! Ik ben zo over the moon happy!! Echo was schitterend! Baby doet het heel goed, alles ziet er goed uit, meet hoofd-stuit al 6,4cm, en loopt paar dagen voor op de groei! Hartje goed, hersenen, schedel, ruggegraat etc alles wat hij kon zien zag er normaal uit. Hartslag ook gehoord, 164bpm. Papa is 2m groot dus ik hoop dat de baby niet extreem groot zal zijn Het leukste was dat de baby geen seconde stil lag! Springen, bouncen, schoppen, omdraaien, echt de hele tijd! Zo schitterend om te zien, en ik zweer dat ik het zelf voelde een keer! De dokter zei dat hij echt wel enorm actief was En hij heeft een gokje gedaan op basis van de nub... Als de dokter juist is krijgen we een jongetje! <3 De dokter was trouwens zo aan het ranten over de nekplooimeting en wat voor achterhaald onderzoek het eigelijk is, omdat babies echt perfect moeten liggen om het echt perfect te kunnen meten en dat is in theorie maar 1 baby op 10; dus vaak meten ze wel de nekplooi maar is het niet correct. Hij was super blij met de nipt test en gelooft echt dat die test binnekort de nekplooimeting volledig gaat teniet doen. Soit, we hebben maar één min of meer duidelijke foto gekregen omdat de beeb zooooo druk was Je ziet het hier op de foto die ik heb gebruikt om het officiëel te maken! Ik kan eerlijk zeggen dat het nù pas écht begint te voelen voor mij, en dat ik eindelijk echt op die roze wolk begin te zitten. Als de nipt goed is valt er nog een last weg!
Aaah mooi Khaleesi! Leuke aankondiging ook! Namen ... Finn is idd een heel leuke naam. Hugo vind ik ook een toffe jongensnaam, alleen heet het zoontje van mijn vriends beste vriend ook zo, die valt voor ons dus af. Jongensnamen gaat echt een klus worden hier. We zitten niet echt op 1 lijn. Meidennamen bron is wel een beetje opgedroogd na twee meiden. Ik heb wel een heel leuke meidennaam in mijn hoofd nu. Maar ik moet vl nog enthousiasmeren dan. Als deze beeb een jongen is kan ik hem wel noemen anders houd ik hem voor mezelf. Je hoort 'm namelijk ook niet veel en hij past mooi bij de namen van de meiden en de achternaam. Onze meiden heten I.sa F.iene en L.oïs A.nne, gewoon eerste naam roepnaam hoor. Al gebruik ik ze beide wel als ik de dames streng toe wil spreken 😅.