16 t/m 31 maart 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elmyra, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Vind ik ook duxi! Over 2 weken mag ik weer. Had met de intake ook mijn vk die de bevalling heeft gedaan dus we hebben een uur gekletst over vanalles . Hier hebben wij 4 vk in de praktijk

2. loveaniol

loveaniol Actief lid

21 jun 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahh ik vind jullie lief haha! Dankjewel dames die aan me denken vandaag xxx

3. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Ik ben ineens gek van rolmops ....

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hoe laat mag je Love? Heel veel succes in elk geval. Ben hier heel hard aan t duimen voor je.

Ik mag (MOET) vandaag naar de tandarts. Ben ik al jaren heel bang voor en ben dus al weer veeeeeeel te lang niet geweest. Voel me dus heel erg gestrest vandaag. Des te meer omdat ik gisteren een ieniemienie beetje bruin bloedverlies had. Kan 100x zeggen dat dat niets betekent, maar zit er toch mee. Dubbelstress dus.

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Succes Loveaniol! Hopelijk goed nieuws!!!

6. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Succes straks loveaniol!

7. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jij ook succes straks! Wanneer heb jij trouwens weer een echo?

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Succes met de echo Love.

En bij de tandarts Suzy.

Hier al sinds zondag af en aan wat kleur bij het vegen. En hoewel ik dat bij alle kindjes heb gehad, baart het me toch zorgen. Gelukkig staat er dinsdag weer een echo en ik hoop echt dat alles dan goed is!

9. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Succes loveaniol!

Vervelend meiden met toch wat bruin bloedverlies. Ook al is het niks, het houdt je dan toch bezig weet ik nog van mijn vorige zwangerschap.

Waarom doen jullie wel of juist niet de combinatietest?
    Hier twijfelen we nog. Dus ben benieuwd naar jullie argumenten.

10. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hier niet jaydee. Ik word er zelf onzeker van die getallen en bij de 20 weken echo zien ze ook de afwijkingen

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dank dames. Ik heb de tandarts weer overleefd. Lag compleet gespannen in de stoel, zonder dat er echt iets was. Fobieën zijn gewoon raar.

Woensdagochtend om 11u heb ik weer een echo. Ben heel benieuwd. Hoop dat de groei tussen de echo's gewoon weer goed is en dan maakt t niet uit dat het niet overeenkomt met de termijn, aldus de gyn de vorige keer.

Combinatietest of direct NIPT gaan we laten doen. Weet nog niet wat t wordt. We denken er nog hard over na. Maar willen het sowieso wel laten doen. Niet dat ik echt argumenten voor of tegen heb...tis meer een gevoel dat maakt dat ik t gewoon wil doen.

12. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier hetzelfde. Wij doen wel de combinatietest. Vorige keer ook gedaan, maar een hele goede reden hebben we niet :). Is ieder voor zich haha

13. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier geen combinatietest. Ik ga er vanuit dat lichamelijke ziekten tijdens de 20 weken echo goed bekeken worden. Dat is echt nodig om vooraf te weten. Als er down zou zijn, is dit echt even wennen en heftig, maar daar zouden we een kindje niet voor weg laten halen. De andere 2, die niet samengaan met het leven, die hopen we er tijdens de 20 weken uit te filteren. Dan zou het voor het kindje beter zijn. Hoe moeilijk ook.
    In die zin is de 20 weken echo voor mij wel echt medisch om te zorgen dat we als het nodig is, ons kindje de beste start kunnen geven.

14. Susan86

Susan86 Actief lid

6 apr 2016
    226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook de combinatietest doen, het wordt vergoed en als het we geen verhoogde kans hebben geeft dat toch een rustiger gevoel ook als is het dan nog niet 100% zeker. Als het kindje niet levensvatbaar blijkt dan wil ik dat liever zo vroeg mogelijk weten ipv pas bij de 20 wekenecho.

15. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Wat vervelend voor de dames die bruin bloed verlies hebben ... Je schrikt er toch van terwijl 't misschien niks hoeft te betekenen. Hopelijk is de volgende echo bij jullie allebei goed.

Combinatietest doen we wel. Reden? Geen idee eigenlijk ... Voor mezelf voelt het fijn om te weten hoe veel kans er is op een syndroom.

16. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Wij doen ook een combinatietest en een nipt. Mocht er iets zijn met t kindje dan is hij/zij gewoon welkom, maar kan ik me voorbereiden. Ik kan slecht tegen onverwachte veranderingen. Word daar erg onrustig van en als ik t maar weet is t goed.

Morgen gaan we de familie inlichten. Heb tompoezen besteld met voor de helft een foto van onze dochter en op de andere helft een foto met vraagteken.

Fijn al die echo's!! Daar word ik ongeduldig van

17. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Wij doen wel de combinatie test. En indien nodig ook de nipt. Helaas komt bij bij mijn vriend in de familie een chromosoom afwijking voor. En wij zien van dichtbij heel erg wat dat doet met zowel de ouders als het kind zelf:(.

Mocht bij ons een van die afwijkingen vast gesteld worden doormiddel van nipt/DNA test. Is de keuze ook al gemaakt. Hoe moeilijk het ook is:(

Wil hier niemand mee voor de kop stoten. Heb ook wel eens te horen gekregen dT we niet wisten waar we het over hadden. Nou erg genoeg wel als mantelzorgers.. En we zien het op verschillende vlakken.

Ook wil ik het graag weten als het kindje geen levensverwachting heeft. Door bijv trisomie 18 of 13

18. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Sumer: Geheel een eigen keuze. Ik vind dat iedereen zo zijn eigen keuze mag maken en daar is helemaal niks op tegen!

19. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @jaydee: wij doen het wel, gewoon om je eventueel goed voor te bereiden.

@fortunae: wat voor kleur? Alleen bruin? Ik heb nu ook 2x licht bruin gehad en idd de schrik zit er goed in. Gelukkig ik ook dinsdagavond weer echo. Voor mij allemaal nieuws dus soms best onzeker

20. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Wij doen geen combinatietest word ik veel te onzeker van en daar heb ik geen zin in! Maar ik snap wel waarom sommige het wel doen.

En dat bruin verlies is zeker erg vervelend. maar ik denk dat het er ook gewoon bijhoort gebeurt van alles nu in je lijf en bruin verlies is vaak onschuldig.
    Ik was van het weekende erg verkouden niezen deed gewoon pijn in mijn buik en toen had ik ook weer wat bruin verlies zou wel adertje zijn ofzo. Elk lichaam is anders ik zou wel beetje gevoelig zijn.

Deel Deze Pagina