16 t/m 31 maart 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Elmyra, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Hier doen we voor alsnog geen testen... Of ze moeten t bij de vk aanraden maar zie er zelf nog geen reden toe..

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Tis roze en vorige week zelfs rood. Maar bij zoon was het met stolsels en al. Dus het zegt zo weinig. Maar spieken dinsdag is wel fijn.

En degene die de keuze maakt voor een kindje met een afwijking niet. Dat mag zeker ook. Ik vind dat knap, ik zou het niet kunnen. Terwijl het ook moeilijk zou zijn om een kindje met afwijking te krijgen. Het vraagt enorm veel. Hoewel niet vergelijkbaar heeft de oudste een best heftige eczeem. Waar medicatie weinig doet en er steeds verder gaan in behandeling. Dat vind ik soms al een belasting en dan met name voor haar. Maar als ze weer krab nachten heeft kan ik daar ook echt irritaties van hebben. Wat vet oneerlijk is, maar wel zo is. Dus een kindje met down lijkt me echt heel heftig. Maar toch zou ik er wel voor kiezen.

3. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Maar ik vind met down ook nog iets anders als een kindje wat vanaf 2 verlamd in een rolstoel zit en niet kan praten of eten:(

Maar keuze is natuurlijk voor iedereen anders en dat moeten we respecteren van elkaar:)

4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Loveaniol hoe was de echo? Hoop op goed nieuws.

Hier wel combinatietest. Onze argumenten zijn:
    - mijn gezondheid, een zwaar gehandicapt kind zou ikzelf niet aan kunnen;
    - de kids die we hebben, bij een kind dat in een meer of mindere mate gehandicapt is heb je altijd extra zorgen en daar zal dan ook de meeste aandacht naar uitgaan (wat geheel logisch is). Dan moeten onze meiden flink inleveren. Met drie gezonde kids zal het al lastig genoeg zijn de aandacht te verdelen.
    - combinatietest kijkt niet alleen naar Down maar ook naar Edwards en Patau syndroom. Over t algemeen niet met leven verenigbaar en als ze al leven worden ze niet ouder dan 1 jaar. Een jaar is dan al lang. Geloof dat er op heel de wereld 1 uitzondering is (een meisje wat 10 is of is geworden). Dus mochten wij verhoogde kans hebben dan volgt zeker de NIPT. Neemt niet weg dat geen verhoogde kans ook geen garantie geeft een 100% gezond kindje, maar de kenmerken zijn vaak ook op de echo te zien die bij de combinatietest hoort ...
    - mocht er iets zijn dan beeindig ik persoonlijk 'liever' de zwangerschap met 13 weken dan na 20 weken pas. Dat gezegd hebbende hoop ik met heel mijn hart dat we never in de positie zullen verkeren waarin we een zo vreselijk moeilijke beslissing moeten maken.

Wij hebben er voor nu iig goed over nagedacht. Het heeft niks te maken met wel of niet welkom zijn van een kindje. Er komt heel veel meer bij kijken dan alleen dat. Maar dat is mijn bescheiden mening. Als je gewoon goed voor jezelf alles afweegt en uiteindelijk je besluit ook goed voelt dan is dat oké toch! En dan maakt het niet uit waar je voor kiest.

5. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ff een hele andere misschien stomme vraag...

Bij mn zoontje had ik met 9 weken zw al n kinderwagen aangeschaft via mp.. t ding beviel helemaal niet..

Nu zag ik een mooie nieuwe in de aanbieding.. Maar weten jullie of aanbiedingen op kinderwagens tijdelijk zijn of is dat iets wat waarschijnlijk over een paar weken weer is?

6. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Denk tijdelijk, net zoals eigenlijk de meeste aanbiedingen :) je zou jet bedrijf altijd even kunnen bellen tot wanneer de aanbieding geldig is.

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Er zit nu 40% korting op... ipv 500 euro is ie nu 300 euro

8. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Palomi, eind sept zijn bij prenatal de mama mazzeldagen. Veel kortingen op alle baby spul. Ik zou daar op wachteb

9. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    R1985 bedankt voor de tip!!!

Nog geen nieuws van love trouwens?

10. santom88

santom88 Actief lid

18 okt 2014
    182
    1
    16
    Weer terug van vakantie! En een beetje bij gelezen veel mooie echo's gezien. Gefeliciteerd!!!
    Heb de laatste dagen redelijk veel last van maagzuur....
    Wij doen geen combinatie test. Hebben we de vorige zwangerschap ook niet gedaan

11. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Dag meiden! Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal!

Om in te pikken op combinatietest etc, wij gaan wel voor de nipt test. Mijn vriend wil dit vooral graag omdat hij zo iemand is die zo veel mogelijk zekerheid wilt. Voor mij hoeft dit niet echt, combinatietest zou voldoende zijn.

Maar goed de nipt test dus, en als het goed is weten we dan op 14 weken al het geslacht, dat is een leuke bijkomstigheid :)

Overigens heb ik vandaag de resultaten van de eerste bloedafname gekregen, jammer genoeg niet immuun voor toxoplasmose. Oppassen dus :/

12. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Maar de nipt kan je in Nederland toch alleen doen na een slechte combinatie test?

Palomi, waar is die korting? Die klinkt heel goed. Hier twijfel over een dubbele wagen of een andere manier om straks de jongste twee te vervoeren. Met maar 16 maanden er tussen en 4 maal daags een wandeling naar de basisschool is het wel makkelijk als zoon niet hoeft te lopen.

13. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Ik dacht ook altijd dat de NIPT volgende op de combinatietest.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het met de echo van love ging....

14. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Je kan er voor kiezen direct de nipt te doen. Maar dan moet je hem wel zelf betalen. Of een medische oorzaak hebben dan krijg jd deels vergoed.

Als uit combi test negatief nieuws komt. Krijg je nipt volledig vergoed

Zo legde de gynaecoloog het mij uit

15. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Als je de nipt zelf betaald kun je hem volgens mij gewoon zelf laten doen. Kost je volgens mij wel rond de 600€

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja idd bij ons in zkh zeiden ze ook eerst combinatie dan verhoogd risico mag je nipt. Vanaf 1-1-17 mag nipt gelijk

Benieuwd naar love...

17. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Fortunae

Bij baby tienerpark
    Bij mamaloes
    En bij bol.com hebben ze nu die korting overigens niet op alle wagens 40% maar wel lekkere kortingen

18. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Nog niks gehoord van love ....... Hopelijk is alles goed!

19. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Hopelijk is alles goed love!

Bedankt voor jullie meningen. Vind ik toch fijn om te lezen.
    Ik heb precies dezelfde argumenten als Elmyra, dus ik neig ernaar om het te laten doen. Ook omdat je bij alles wat onder de 1:200 zit de NIPT krijgt, Maar.... Wat nou als je nét daarboven zit, 1:205 bijvoorbeeld.. Dan maak je je wellicht steeds zorgen terwijl dat niet nodig is.
    Pff lastig!
    Ik hoop gewoon maar dat alles goed is bij ons allemaal.

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Tja als er kenmerken op de echo te zien zijn (verdikte nekplooi en/of andere markers) en we zitten qua uitslag bijv toch net niet in de verhoogdee categorie zoals jij zegt dan ga ik denk ik toch zelf de NIPT betalen. Wat we doen als de echo er gewoon top uit ziet daar denken we nog even over.

Deel Deze Pagina