Kinderwens: stuit kan toch nog veranderen dacht ik? Maar snap wel als je eerder een kindje heb gehad die in stuit lag je het voor een tweede keer wat spannender vind. Hopelijk ligt het de volgende keer goed. Rian: mooi buikje!! Wat naar dat je nu al thuis zit met bekkenklachten maar voor nu de juiste beslissing denk ik. Jij en je kindje zijn het belangrijkste, je kan nog genoeg werken na je zwangerschap! Hier: mag ik even gal spuwen?? Vandaag controle gehad bij de verloskundige. Dit maal die ene die ik nog nooit gezien heb. Wel fijn dat ik weet wie ze is als ik over vele weken moet bevallen en zij heeft dienst dan weet ik wie ze is. Maargoed tot nu toe ben ik in totaal 6,1 kilo aangekomen maar dat was volgens haar veel te veel. Sinds dr laastste controle ben ik 1,5 kilo aangekomem. Wat ik niet snap is dat ik er nooit wat eerder over gehoord heb. Ze vroeg als je suikertest goed is, is dan niet een dietiste wat voor jou? Ik heb overgewicht ik weet het maaar ben voor me zwangerschap 24 kilo afgevallen en let op wat ik eet al weet ik nu ook wel punten waarop het nog gezonder kan in de zwangerschap en ga vanaf nu daar ook meer opletten en weer meer oppakken. Maar is 6,1 zoveel? Vond zo naar ze vroeg niet eens hoe ging het, had alleen daarover en dat het te veel was en dat de kans dan groot is dat mijn baby zo'n 8 pond gaat wegen of meer blabla. En uitleg over de suikeronderzoek. Volgende twee keer mijn bekende 2 verloskundige maar heb toch wel zo gevoel aan over gehouden. Maargoed.... Enige keer dat ik haar nog zie is einde zwangerschap of bevalling. Sorry moest even hart luchten. Al ga ik vanaf morgen extra goed opletten. Hoeveel zijn jullie aangekomen? Hoe liep jullie kindje de groei tijdens de 20 weken echo, liep het voor gemiddeld of achter? Ben ineens even zo onzeker... Morgen bellen voor afspraak suiker onderzoek. 28 dec controle verloskundige
Lasje pffff wat een gek mens. ik ben al 15 kilo aangekomen en kind is nog normaal van grote. Dus jouw 6 kilo is het echt heel netjes en een normaal Gewichtstoename. En niet zo onzeker zijn echt nergens voor nodig 😀 Hoop dat je straks een van de andere vk krijgt
@lasje... Noujaaa zeg wat een gek wijf. Zelfs al zou het veel zijn kunnen ze het altijd nog een beetje normaal brengen. Volgens mij is 12 kg aankomen het gemiddelde dus zal 6kg best meevallen. Vandaag een 3d echo gehad. Het was erg lastig om een mooi plaatje van het gezichtje te krijgen omdat de kleine graag met zijn handjes voor het gezichtje ligt. Was met de 20 weken echo ook al zo... Toen was het lastig te zien of hij schisis had. Daarom mogen we zaterdag nog een keertje kostenloos op herkansing😃 ben benieuwd of hij dan beter meewerkt hihi!
@ Rian, wat vervelend! Hoop dat je je snel wat beter voelt! @ Wodjeka, ahhhh dat gezichtje en de handjes, zo lief! @ kinderwens, hoop niet alleen dat het kindje draait, maar ook dat je je minder zorgen erom kan maken, is natuurlijk niet fijn als je er nu al "last" van hebt.. @ Lasje, sommige mensen zijn nu eenmaal pure betweters... Moeten altijd hun mening laten horen en denken dat ze je daar ook nog mee gelijk hebben..not.. Meid het is ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen en 6,1 is echt niet veel! Ik zit zelf ook rond dat aantal kilo's en ik verwacht er de komende weken nog flink wat bij! Mits ik morgen niet te horen krijg dat ik zwangerschapsdiabetis heb want op dieet nu lijkt me echt geen pretje... @allen, mooie buikfoto's! Heb er gisteren ook een gemaakt, zal eens kijken of uploaden deze week lukt.
Nou lasje dat is echt niet prettig zo. Ik dacht dat 6 kilo best netjes was rond deze termijn... Hopelijk kom je haar niet meer tegen. Oh wat een klein eigenwijsje wodjeka. Hopelijk mooiere beelden tijdens de herkansing. Stuit kan inderdaad nog veranderen lasje, dat weet ik ook en probeer ik me ook voor te houden, maar het vertrouwen hierin is gewoon niet zo groot gezien mn eerdere ervaring. Dank je anna. Succes dames die de komende tijd de suikertest moeten doen.
Leuke 3D. Je ziet het gezichtje wel een beetje mooi hoor. Maar nu hopen dat hij zaterdag zich beter laat zien 😀
Haai meiden! Is alweer even geleden dat ik van me heb laten horen. Het gaat hier redelijk zijn gangetje. Ik zit nog steeds in de ziektewet ivm bekken instabiliteit. Werk nu 2x per week een halve dag ipv 4 volle dagen. Het is echt prioriteiten stellen nu. Merk nu het sint shoppen erg belastend is. Dat geslenter langs al die winkels 😐 Met de kleine man in de buik gaat alles prima. Buik begint flink te groeien en loopt nu ongeveer 2 weken op voor. Krijg rond de 30 en 34 weken een extra groeiecho ook ivm t hoge geboorte gewicht van m'n eerste zoontje. Bij de 20 wk echo was alles overigens gewoon gemiddeld en waren alleen zijn benen wat langer dan gemiddeld. Hier ook regelmatig onrustige nachten door het vele plassen, dorst en soms ook al maagzuur, bah! Ik zal m'n voedingskussen ook weer van zolder halen, misschien scheelt dat wat. Probeer weer eat vaker mee te lezen!
Balen dat je zo veel last heb je bekken beertje hier begint het helaas ook de pijn in rug/bekken. Extra echo's wel fijn dat je de kleine dan weer kan zien hihihi maar opzich maak het niet uit dat je kleintje voorloop op de groei ?
Ik krijg de 14e een suiker test heb super veel dorst en mijn lichaam is heel onrustig ( gek gevoel. Tinteling. Weet niet wat is soms moet doen zit lig pffffff) duimen dat t geen suiker is
Nee je kan er toch weinig aan doen om het te remmen Plankje... maar mocht het echt de spuigaten uitlopen wordt ik waarschijnlijk ingeleid met 38 weken. Eerste zoontje was bevalling zeer gecompliceerd. Dat schrijven ze toe aan zijn hoge gewicht. Ik begin steeds meer te denken dat het juist de inleiding was die de complicaties heeft veroorzaakt maar... Daar kom je nooit meer achter. Spannend een suikertest, hopelijk is alles goed! Krijg je direct een uitslag?
Het idee dat de inleiding niet goed ging is ook niet prettig. Duim dat deze bevalling beter gaat 😀 Suikertest de uitslag gaat via de vk weet niet hoelang dat duurt
@ beertje, dat klinkt niet fijn! Denk je dat er nog verbetering in kan komen of blijft dit zo tot het de kleine er is? @ plankje, hoop ook voor je dat het geen suiker is, duim voor je! Hier... Helaas, mijn bloedwaarden waren ietsiepietsie onder de grens van suiker, maar zodanig hoog dat ze het beschouwen als diabetis. Dus ben geadviseerd koolhydraat arm te gaan eten 😔 en op extra controle. Net een beetje lopen Googlen en wordt er niet heel gelukkig van...maargoed weet waar ik het voor doe. 30 dec extra echo 30 dec afspraak VK
@ Anna4 wat rot zeg! succes met het dieet! @ plankje, hopelijk snel de uitslag en hopelijk is er niks aan de hand! Ik moet volgende week voor de suiker test, hoop zo dat hij goed is!!
Dankjewel Plankje!! Was trouwens benieuwd hoever jullie allemaal zijn met het uitzoeken van een naam? Wij zijn er inmiddels over uit hoe onze kleine man gaat heten!!
Ja hier ging het ook niet helemaal makkelijk. Totdat vriendlief eigenlijk voor de grap een naam riep en we elkaar zo aankeken van; dat klinkt wel lekker! En voelde ook gelijk bij ons allebei goed!
Met zn gevoel bij de naam is het helemaal top 👍🏻 en dan weet je het ook gelijk zeker 😄
Sorry lang geleden dat ik hier wat schreef, ga proberen om het weer wat vaker te doen. Wat een gezeur over het gewicht lasje, ik ben inmiddels al 13 kg aangekomen maar tegen mij zeiden ze niks. Vandaag naar de vk geweest, alles goed moet alleen binnenkort bloed laten prikken omdat ik rhesus c negatief ben.. Ik hoop dat t mee valt. Daarnaast word ik ook geprikt voor suiker en ijzer, ben benieuwd. @wodjeka en plankje: ik hoop dat jullie uitslagen goed zijn. Naam waren we ook zo uit, ons meisje krijgt twee namen maar 1 van de twee is maar een roepnaam. Vind het wel echt spannend, het kan mij niet snel genoeg gaan. Het schiet nu wel op trouwens! Nog maar 12 weekjes werken, klinkt niet zo heel lang meer voor de lijst: 31 december 2015 controle vk