16 t/m 31 maart <3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door twis88, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mij moeten ze nog komen.
    Ik hoorde tussen week 30 en 34 dat ze komen maar dat weet ik niet zeker &#128516; Anders bel je ze ff op om het te vragen

2. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    @ wish, bij mij werd er bij de aanmelding gezegd dat ze in de 7e maand zouden komen. Volgend mij is dat een beetje "standaard".
    En anders wat plankje zegt; geef ze even een belletje!

3. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe meiden!

@wish, lekker rustig aan doen! En dan maar het beste van de ziektewet maken, haha. Lekker genieten van je zwangerschap :).

Kraamzorg idd vaak in de 7e maand. Hier komen ze niet meer langs, maar telefonische intake omdat het de 2e is. Nou en ze hoeven me eigenlijk niks te vertellen.... haha. Weet het zelf allemaal wel.

Ik hoor vaak dat mensen op zien tegen de kraamzorg, maar als ik dan in de gezinnen ben vinden ze het toch erg fijn. Geef vooral goed aan wat je wensen zijn!!

4. Watermann

Watermann Niet meer actief

#1424 Watermann, 9 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2016
    Ik ben morgen 29 weken en ze zouden 2 dagen geleden al bij mij langs gaan, maar het was hier spekglad. Dus de afspraak is verzet naar volgende week. Maar volgens mij is het bij iedere kraamzorg verschillend..

Ja eigenlijk wel! We kunnen aftellen &#128591;&#127995;&#128591;&#127995;
    Bij welke web winkel heb jij de babyfoon met camera gekocht?

5. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Wij hebben de babyfoon bij de babydump gekocht.
    Wij hebben de luvion Supreme Connect. Bij bijvoorbeeld bol.com is hij dezelfde prijs maar bij babydump kregen we er een super leuk nachtlampje bij twv 25 euro.

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik had met 13 weken al de kraamzorg geregeld. ik had maar 1 in de buurt waar ik kon aanmelden icm me verzekering. dus ik hoefde ook niet te kiezen. maar ze komen pas aan het eind van de maand voor de intake.

Verder lijkt het me ook niets zo iemand in je huis. maar als het goed is is me vriend ook thuis die week. dus dan voel ik me niet helemaal zo ongemakkelijk.

Hebben jullie aan nagedacht over de wensen en eisen van kraamzorg en ook de wensen ban je geboorteplan?

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    even een snelle update :p

Ik ben nog steeds 97cm in omvang maar ik ben wel totaal bijna 7,5 kilo aangekomen :O schrok wel even van het gewicht. dat is sinds de laatste paar weken 4 kilo erbij :O:O:O

8. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kraamzorg lijkt mij ook niet echt leuk een vreemde in huis &#128532; Maar wel makkelijk.

Kleinegup. Hou je vocht vast? Nu kunnen de kilo's snel gaan oplopen.

Ga zo ook nog ff meten &#128516;

9. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    31 wk. 118cm (+1cm) en 17,5 kilo aangekomen &#128580;

10. Watermann

Watermann Niet meer actief

Misschien komt het inderdaad door vocht, maar heb je de kerstdagen en oud en nieuw niet wat meer gegeten?
    Mijn omvang is ook 97 cm en tot nu toe 10,5 kilo aangekomen.

11. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Hier net ook gemeten en op 101, merk dat er wat verschil inzit als de beeb anders ligt... En 6-7 kg aangekomen tot nu toe, ben benieuwd waar de teller eindigd over een paar weken &#128517;

Kraamzorg zou in week 32 contact opnemen voor langs te komen, ben benieuwd. Mijn vriend neemt pas als de kraamzorg weg is vrij, anders lopen we elkaar toch maar in de weg (ons appartement is niet groot..) en dan kunnen we echt lekker met z'n drieën zijn :)

@kleinegup, klinkt ook als vocht?

@ wodjeka, de tijd vliegt nu inderdaad! Merk wel dat ik stiekem aan het aftellen ben naar m'n verlof, nog 7 weken...

@ wish, logisch dat jullie geschrokken zijn! Kleine baby is niet zo erg toch? Of denken ze dat de baby eerder komt?

Hier heb ik eindelijk een kamer!!! Muurtje is gezet, stukadoor probeer ik zo snel mogelijk te boeken en dan alleen nog schilderen en de deur erin hangen. En natuurlijk inrichten :) heb gisteren de meubeltjes besteld dus er komt nu wel schot in de zaak, heel heel fijn :)

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Hihi ik denk dat de kerstdagen schuldig zijn :):)
    Maar schrok er wel even van.

Anna: Wat leuk en fijn dat je eindelijk een beetje door kan gaan :) Wij hebben ook een appartement. Maar we hebben ook een hond. en het schijnt dat kraamzorg die niet uitlaten (is hun keuze hoor, maak ik geen probleem van) maar dat is wel de reden dat me vriend ook die week thuis is. Ik had hem ook liever de 2e week thuis.

wish: vervelend hoor! maar kan geen kwaad of?

Plankje: ja klopt maar ik kan er niet zo goed tegen als iemand anders mijn huishouden doet:) heb overal me eigen maniertjes voor :D en dan ook nog een vreemde die aan al je spullen zit. Dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn

Wodjeka: Hier vliegt de tijd ook voorbij! het is gewoon alweer januari.

Waterman: ik heb de mijne bij de kijkshop gekocht. Van Alecto

13. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Anna4. Fijn dat je nu een kamertje heb en straks lekker alles kan inrichten &#128516;

Kleinegup ja indd ik vind dat ook niks hoor hihihi. Iedereen heeft zijn eigen manier hihi

14. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn Anna, dat het kamertje gemaakt is!

Ik heb mijn intake van de kraamzorg in november al gehad! Dat is heel vroeg blijkbaar. Aantal uren bepaald, info en formulieren gekregen en ik kon een voorkeur opgeven voor een niet-rokende verzorgende. Ze bellen nog een keer voor evt veranderingen.

Wish: probeer maar lekker rustig aan te doen. Kan heel lastig zijn soms, i know, maar nog eventjes....

We hebben de pretecho gehad! Elk beeld dat je ziet van je moppie is fijn en maakt je trots. Haha, ik vond zelfs haar volle blaas schattig. Ahhh, alles werkt, hihi
    Maar ze vond het zelf niet geweldig, lag steeds met haar handjes voor haar gezicht. Niet zo heel veel gezien dus. Maar wel dat ze erg op haar papa lijkt! Werd er beetje jaloers van ;) zijn kin, zijn lippen, zijn neus. Zou ze ook op mij lijken?
    Omdat we niet veel zagen mag ik morgen terug voor een snelle blik op haar gezicht. Kijken of ze dan wel wil. Ik neem dan mn moeder mee, of eigenlijk neemt zij mij mee, aangezien ik niet zo mobiel meer ben. Vind het heel leuk om dit met haar te kunnen delen.

Ik heb heel veel kleertjes gekregen van mn schoonzus, haar dochter is nu 4. Ben af en toe lekker aan het uitzoeken, leuk werk! Het is bijna allemaal mijn smaak wel, scheelt weer in de kosten toch!

15. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    LemonPie leuk he volle blaas hihihihi beetje camera vrees hihihi.
    Veel plezier morgen met poging nr 2 &#128516;

16. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    #1436 Plankje, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Hier
    Vandaag bij de gyn geweest voor uitslag dagcurves zwsuiker en groei echo.
    Groei echo was goed hij weegt 1638 (31,1wk) &#128516; Voldoende vruchtwater. Zijn hoofdje licht al naar beneden en zijn lengte en gewicht zit mooi op gemiddelde buikje loopt paar dagen voor maar alles goed helemaal happy met de kleine.

En nu de suiker &#128532; Ik moet misschien insuline gaan spuiten want elke dag zit ik 1of 2 x net te hoog met mijn suiker waarde en dat is ook in de ochtend nuchter en daarom word ik nu naar diabetesverpleegkundigen gestuurd om te bespreken wanneer en hoeveel ik moet spuiten en dan blijf ik ook in het ziekenhuis lopen en niet meer naar de vk. Maar morgen heb ik al afspraak bij vk en die gaat wel door dat is de laatste afspraak bij vk. Pffffff moest wel ff huilen toen ik het hoorde en ik ben niet echt een huiler maar nu met de hormonen kon ik me niet meer inhouden &#128546;

Sorry voor lang verhaal &#128516;

Afspraak 14-01 diabetesverpleegkundigen
    26-01 gyn echo en controle

17. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach dat is een tegenvaller voor je, Plankje. Wat balen.
    Dat van de tranen snap ik heeeeeel goed

Fijn dat je knulletje goed ligt en zo goed op groei is!

Gelukkig dat je vd week al naar de diabetesverplk gaat, beter zo snel mogelijk uitleg en duidelijkheid.

18. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Wow wat is er een hoop geschreven afgelopen dagen... Me hersenen werken momenteel te slecht om op iedereen te reageren&#128513;

Hier nog 4,5 week werken en dan mag ik met verlof, heel erg fijn! Al mag ik niet zeuren want ik werk natuurlijk maar 2/3 uurtjes per dag op therapeutische basis!

Lemonpie: ojee cameravrees? Ze werken toch vaak genoeg niet mee hé! Gelukkig mag je morgen weer spieken... Spannend! Hopen op een mooie blik, veel plezier met je moeder. Bijzonder om dat te delen hé?

Plankje: aa kak zeg dat je misschien toch moet gaan spuiten. Ben benieuwd wat de diabetesverloskudige zal zeggen. Wanneer moet je daar heen? Geniet morgen voor de laatste keer bij de verloskundige..en die tranen lekker laten gaan.&#128521; Maar fijn dat de kleine het wel helemaal goed maakt, dat is toch het allerbelangrijkste!

Hier is de kleine erggggg druk in me buik... Ze ligt volgens mij al redelijk oké.. Want ze trapt veel boven in mijn buik. Van de week zo hard dat ze mobiel bijna uit me handen schopte. Helaas is ze camera schuw of ik te ongeduldig want het bewegen van me buik krijg ik niet op camera..helaas. Ik ga woensdag foto maken van mr buik en opmeten. Ik moet zeggen soms is me buik boller dan een ander momemt, maar ligt denk ik aan de manier hoe ze ligt... Heel apart. Morgen heb ik voorlichtingsavond voor de bevalling, heel benieuwd wat ik daar van ga leren!

19. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    16-31 maart 2016 mama's

13 maart
    Plankje, 31 jaar, ronde 9, 1e kindje, jongen

16 maart
    Angel1233, 19 jaar, ronde 0, 1e kindje, meisje
    Gera10, 22 jaar, ronde 1,1e kindje, jongen

17 maart
    Kinderwens87, 28 jaar, ronde 2, 2e kindje, verrassing
    Kleinegup, 21 Jaar, ronde 1, 1e kindje, meisje

22 maart
    Dpbovenkamp, 33 jaar, ronde 1, 2e kindje,jongen
    Kreeftje81, 34 jaar, ronde 2, 1e kindje, meisje

23 maart
    Sillywendy, ?, 2e ronde 2e kindje, meisje

25 maart
    Wodjeka, 32 jaar, ronde 1, 1e kindje, jongen

26 maart
    Anna4, 27 jaar, ronde 1, 1e kindje, jongen
    1612, 30 jaar, ronde 0, 2e kindje, verrassing

27 maart
    Rian89, 26 jaar, ronde 1, 2e kindje, jongen
    LemonPie, 35 jaar, ronde ?, 1e kindje, meisje
    Aninaja, 21 jaar, ronde 0, 1e kindje,jongen
    Watermann, 22 jaar, ?, ?, jongen

28 maart
    Lasje, 23 jaar, ronde 21, 1e kindje, meisje

30 maart
    Wish2014 ,?,?, 1e kindje, verrassing

Jongen: 8
    Meisje: 6
    Verrassing: 3

Afspraken

14-01-2016
    Plankje diabetesverpleegkundigen

18-01-2016
    Lasje 30 weken echo

20-01-2016
    Anna4 controle vk

26-01-2016
    Plankje gyn echo en controle

Als je iets toegevoegd wil hebben aan de lijst, graag in kleur in je post vermelden

20. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @ Wodjeka, hoe was je echo vandaag?

@ kleinegup, ohhh een hond - ben jaloers! :)

@ Lemonpie - ze gaat sowieso ook op jou lijken! vast de ogen van de mama :) Fijn ook van de kleertjes, scheelt inderdaad, al zijn ze klein die dingen zijn niet goedkoop haha!

@ Plankje, wat onwijs balen! en de tranen... die zou ik ook absoluut hebben gehad... Wel fijn dat het met de kleine goed gaat! en wat fijn dat hij al in de goede richting ligt!

Deel Deze Pagina