Heey meiden! Ik heb een tijdje alleen meegelezen en niet gereageerd! Wat een heftige berichten zijn er tussentijds langs gekomen! Plankje: Mooie buik, maar wat vervelend dat je moet prikken! Inderdaad voor de kleine doen we alles. Lemonpie: Wat heftig! ik hoop voor je dat je niet geopereerd hoeft te worden, en dat je je gauw weer wat beter mag voelen! Gelukkig kunnen we tegenwoordig alles vanuit ons bed uitzoeken online Wish: Voor jouw ook meis, ik hoop dat het snel wat beter mag gaan allemaal! 1612: Hier ook alleen nog 2 lakentjes voor op bed. fijn gevoel he dat alles er is Ik merk wel dat ik steeds minder zin/ kracht en energie heb. waar ik voorheen me huisje in een dag schoon had ben ik nou toch wel 3 dagen bezig. Het rotweer buiten maakt me ook niet echt vrolijker. Kleertjes heb ik genoeg! ik had zelf van maatje 50, maatje 50/56 en maatje 56, allemaal 2 setjes of pakjes gekocht en was zelfs al aan 62 begonnen hihi. daarna mocht ik nog uitzoeken bij een kennis en heb ik vanaf maatje 44 tot maatje 68 gekregen en ook nog als kadootje onwijs veel kleertjes uit amerika gekregen van maatje 0 maanden tot 12 maanden Maar ik vind het fijn om te weten dat stel ze zou te vroeg geboren worden dat ze in ieder geval een zo een passend mogelijk pakje aan kan. en wat me opviel is dat maten onwijs erg verschillen. zo heb ik bijvoorbeeld een romper van 50, en van 56 en die 50 is bijna groter dan 56 van een ander merk zeg maar. Ik vraag wel aan iedereen of ze GEEN kleertjes willen geven. ik ben daar namelijk echt een trut in. als ik het niet mooi vind dan gooi/geef ik het weg en dat is zonde. daarbij heb ik genoeg kleine maatjes en weet niet hoe groot ze in welk seizoen is. Kraamzorg is hier ook langs geweest. en klossen, douchekruk en ondersteek zijn besteld. half februari worden de laatste dingen opgehangen in het kamertjes zoals de commode plank. dan kan ik daarna nog even overal een doekje overheen halen. Wel heb ik dat nu al gedaan en alles gewassen/gestreken en in vuilniszakken opgeborgen. zodat dat schoon blijft! Ik zit nog te twijfelen of ik nog een muurschildering ga maken of niet. dan moet ik denk wel snel zijn maar ik ben nog een beetje inspiratie en energie loos hihi. Me buikje in nu 113 cm ongeveer, zie foto En me geboorte kaartje licht ook klaar. zo heel verhaal geworden! sorry
Hallo allemaal, Lig nog steeds in het ziekenhuis. Zaterdagmiddag echt heel veel bloed verloren. Ze waren bang dat de placenta losgelaten had. Direct echo van de baby en extra hartfilmpjes. Het bloedverlies irriteerde mijn baarmoeder waardoor ik harde buiken kreeg. En daar reageerde de kleine weer op. Zaterdag hebben ze mij uit voorzorg aan de weeenremmers gedaan en nog een kuur longrijpingsprikjes gegeven. Dit kan tot 32 weken en werkt 2 weken. Vandaag ben ik 31 weken. Ze hebben hier nu alles gedaan voor de baby wat mogelijk is. Als het nu zou komen dan laten ze het wel geboren worden. Vanmorgen weer de groei echo gehad. De kleine groeit nog steeds, wel in zijn eigen curve, maar dat is positief. De flowmetingen zien er ook goed uit. Dat wil zeggen dat de kleine nog genoeg voeding krijgt van de placenta. Zolang dit zo blijft laten ze de kleine zitten. De arts is net weer geweest voor zijn visite rondje. Ik mag vandaag weer 3x een half uurtje in beweging en als dat goed gaat morgen vrij bewegen en dan toch weer richting huis. Het bloedverlies hoort waarschijnlijk bij mijn placenta afwijking en dus bij deze zwangerschap. Dat kan ook best aanblijven. Het is nu wel weer afgenomen gelukkig. Blijft eng. Wat een K.U.T. Zwangerschap zo zeg. Alles wat tegen kan zitten zit tegen en alles wat mis kan gaan gaat mis. Bah!
Jeetje wish! Klote zeg zo. gelukkig doet de kleine het nog goed! Sterke en hopen dat je weer gauw naar huis mag. al zal de onzekerheid je ook niet veel rust geven denk. Misschien is dat ook wel een beetje fijn dat je in een veilige (stel er zou wat gebeuren) omgeving ben nog?!
Oh wish, ik vind dit zo naar voor je! Meis ik kan me zo goed indenken hoe rot het moet voelen. Je wilt gewoon genieten of op zn minst normaal rustig thuis zijn. Ik hoop en duim echt dat uk zo lang mogelijk veilig binnen blijft en groot en sterk wordt. Voor jou stuur ik een hele dikke knuffel.
Kleinegup ja ik dacht ook aan baby winkel bon ipv kleertjes maar eigenlijk vind ik het rot om te vragen 😁 Fijn dat alles bijna klaar is. En mooie buikfoto. Wish2014. Balen meid dat je nog in t ziekenhuis ligt. Gelukkig wel spul gekregen voor de longen en weeën. Rustig aan meid en hoop dat je snel weer naar huis mag
Ik ben een stiller lezer. Maar @wish2014: Wat vreselijk dat je dit moet mee maken, maar wel fijn dat de baby het goed doet. Bij mijn baby is er iets met zijn hart, dacht dat het mee viel, maar ik moet 1x per week controle ziekenhuis en 1x per week controle VK, dus ik snap ook je onzekere periode. Veel sterkte! Gaan jullie ook trakteren op de laatste werkdag voor de 1e dag verlof?
Watermann jeetje meid das ook erg. Word er verder iets aan gedaan nu of na geboorte ? Ik ga niet trakteren dat doe ik als de kleine is geboren mag nu zelf ook niks met zwsuiker en werk laatste dag alleen met wetgever. Wat ga jij doen ?
Wish: jeetje wat schrikken, gelukkig word je wel goed opgevangen. Positief nieuws vind ik dat de kleine wel in zijn groei curve blijft groeien. Hoe is vandaag gegaan met half uurtjes bewegen? Sterkte.. Hopelijk kan je nog een beetje genieten. Kleinegup: ik heb ook liever een bon dan kleertjes.. Maar ik durf dat niet te vragen. Ik hoop dat al mijn vrienden wel snappen dat mijn cadeaubonnen destijds een goed idee was ipv kleertjes😜 ps mooie buik! Waterman: ik ga niet trakteren de laatste dag voor mijn verlof. Als de kleine er is mogen ze allemaal lekker langs komen als ze willen. 1612 gelukkig heb je alles in huis! Ik hoef ook alleen nog de puntjes op de i t zetten maar ineens neemt een soort spanning/paniek/nesteldrang het over... Arme man van mij! Overigens begonnen met wassen en strijken! Lemonpie: het is niet anders en als parac kwaad kon had je het echt niet mogen slikken! Fijn dat je het meeste in huis heb en dat je verder vanuit bed of stoel kan shoppen. Ik heb echt al veel te veel kleertjes.. Dat gaat ze nooit allemaal aan doen.. maar o mij wat zijn die kleertjes leuk en schattig! Overigens komt er ergens deze week nog meer kleertjes van een kennis mijn kant op... Ik zoek uit en geef weg of bewaar het wel op zolder. Sterkte meid vind echt sneu hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Jeetje waterman: voor jouw ook all zo een verschrikkelijke tijd. weten ze wat het is? of moeten ze dat nog helemaal uit gaan zoeken na de geboorte? Plankje en lasje: Dankjewel Enne voor de kleertjes tip. als mensen het vragen kan je het toch gewoon aangeven dat je alles leuk vind behalve kleertjes. of gewoon heeel vaaak vertellen hoe verschikkelijk veel kleertjes je al niet heb en dat ze nu al niet alles aan kan laat staan dat je bang bent dat je nog meer krijgt slimme mensen snappen het wel. of geen het door aan iemand waartegen je het wel durft te zeggen en zorg dat die het doorvertellen En dan heb je altijd nog die eigen wijze flapdrollen die het wel snappen maar toch gewoon kleertjes geven. nouja dat verdwijnt dan onder in een kast of naar een goed doel
@plankje: Ik kwam er pas vorige week maandag achter. Ze houden het elke week in de gaten. Zijn hartslag is zeer onregelmatig.. 1 hartslag goed en dan slaat ie weer 1 over en zo gaat het door... Wat voor werk doe je dan? En hoe gaat het nu met je zw suiker? Ik heb vandaag getrakteerd. Ik heb mijn baas bonbons gegeven en mijn collega's celebrations chocolaatjes met een kaartje en ik ga woensdag naar mijn andere werk en daar geef ik hetzelfde aan mijn collega's/baas. Ik neem vervroegd zw verlof. @Kleinegup: Ze denken een onrijp hartje, maar omdat ie een extreme onregelmatige hartslag heeft blijf ik elke week onder controle.
Watermann ik ben kapster in een kleine salon (4 pers) mijn suiker gaat nu goed met 2x insuline 👍🏻😄 Mmmmm lekker chocola hihih
@lemonpie, wat onwijs klote, hoop dat je het kan volhouden! snap dat je je er rot over voelt! Hoe voel je je nu? @wish, hoe ging het met de half uurtjes vandaag? het zit jou ook echt niet mee meis! Hoop zo voor je dat je de laatste weken rustig zwanger kan zijn. Wel fijn dat de kleine de eigen groeicurve volgt. @watermann wat naar! Is het goed te verhelpen na de geboorte of zit je nog in onzekerheid? Trakteren ga ik niet doen, pas als ik terug ben wel leuk dat je dat hebt gedaan! En fijn dat je met vervroegd verlof kan @plankje, hoe gaat het met je suiker? Nog moeten spuiten? @kleinegup, mooie foto! Moet dat ook maar weer eens gaan doen Kleertjes, tja... Ik heb wel veel gekocht 🙈 elke keer als ik in de Hema ben ofzo neem ik wel wat mee (de Hema is ook best wel heel dichtbij, heb per ongeluk ook al wel dezelfde dingen gekocht, whoops..) De rest uhhhmmm meubeltjes komen pas over 3-4 weken dus wacht ook nog een klein beetje, eigenlijk vooral omdat ik alles in een kast heb gepropt en er niets meer bijkan!
Anna4 ja ik moet met avondeten en voor het slapen insuline spuiten. Hihihi al dubbel geshopt ach dan heb je reserve hihihihi. Oh dat duurt nog ff de meubels.
Jeetje wat komen er vervelende berichten voorbij! . Sterkte meiden! Ik zou gister naar de Vrienden van Amstel gaan toch.... Zitten we in de auto bij Utrecht... pakken we de kaarten erbij.... zegt m'n vriendin ineens; waarom staat er maandag 25 januari? Dus wij, ja haha leuk! .. maar niet dus. Het stond er echt. Hadden we gewoon kaarten voor afgelopen maandag. Oooooohwww zo erg! Wat een ontzettende domper. Gebeld met ahoy en ticketservice.. maar helaas. Konden niks voor ons doen. Toen zijn we maar een hapje wezen eten in Utrecht, en hebben we er maar het beste van gemaakt. Ik ben blij dat we er in Utrecht achter kwamen.. en niet dat we bij Ahoy werden geweigerd. Dan was het nog erger geweest.... Kon wel janken!!!
Hallo allemaal. Ik merk dat het fijn is om ook even te lezen over jullie zwangerschappen en hoe de kindjes het doen. En het is ook fijn om op dit forum mijn verhaal even kwijt te kunnen. Het mobiliseren in het ziekenhuis is goed gegaan. Eerst was er geen sprake van dat ik naar huis mocht omdat ze aan de hand van de groeiecho nu toch wel denken dat de placenta minder functioneert. Ze willen de baby dan dagelijks in de gaten houden dmv een hartfilmpje. Omdat wij te ver van het ziekenhuis wonen kan dat niet met thuismonitoring. 5 minuten bij ons vandaan is wel een streekziekenhuis met een verlos en kraamafdeling, ze hebben geregeld dat ik hier iedere dag heen ga voor een hartfilmpje. Iedere week wel weer voor controle naar het andere ziekenhuis voor echo. Ik ben dus gistermiddag wel weer thuis gekomen. Heel erg dubbel allemaal. Thuis is fijn maar ook spannend. Vooral het bloedverlies houdt mij erg bezig. Ik ben echt het vertrouwen in mijn lijf kwijt. Het bloedverlies lijkt bij mijn zwangerschap en placenta afwijking te horen. Ik zal het een plekje moeten geven om me hier te kunnen ontspannen. Maar wat vind ik dat zwaar!
Wish, fijn dat je weer thuis mag zijn? Is toch wat meer ontspannen en meer afleiding. Vertrouwd, je eigen spulletjes, wc, eten etc. Althans, zo denk ik. Meis ik hoop zo dat het bloedverlies ophoud en jullie uk het heerlijk heeft bij je, voor nog minstens 7 weken Anna, haha dubbel geshopt bij de H. Is ook zo leuk! Ik heb daar ook nu al best veel vandaan. Denk dat dit mijn eerste keus baby-benodigdheden winkel gaat worden. Ik verheug me er erg op om straks na de bevalling lekker met de kleine in de kinderwagen dat soort winkels langs te gaan. Lijkt me zo gezellig Rian: wat lullig! Zo jammer! Gek he, ben je er zo mee bezig en dan nog kun je je vergissen. Gelukkig hebben jullie wel lekker gegeten.
Waterman in jouw situatie lijkt me vervroegd verlof ook niet meer dan gewoon. Spannende momenten met je kleintje, hopelijk valt het allemaal mee! De hema is heel leuk om te shoppen maar met kopen van kleertjes is het nu echt klaar. Kon je de spullen wat je dubbel heb niet terug brengen anna? rian dit meen je niet.... Wat balen!! Oh wat kan je dan balen.. Gelukkig kom je er op tijd achter. En in Utrecht is genoeg te doen, als je ooit tips wil van een Utrechter vraag het gerust. Was het wel gezellig? Heb je lekker kunnen eten? Lieve wish, wat fijn dat je thuis bent.. Al neemt dat je zorgen niet weg. Vervelend dat het nu zo loopt bij jou. Moet het zo goed blijven gaan? Of is er ook een kans dat ze de baby gaan halen? Voor nu hoop ik dat je wat rust krijgt en je thuis nog beetje kan genieten. Sterkte en knuffel!! Lemonpie oo ik herken me zo in jou.. Er lijkt me niets heerlijker dan samen met de kleine wandelen en winkels bezoeken! Wat zal ik trots zijn hihi😇
Terugbrengen.. Tja, kwam er pas achter toen ik een lijstje ging maken met welke maatjes ik al had gekocht ik hou het maar op zwangerschapsdementie! Meubeltjes komen idd wat laat, stond 10-15 werkdagen voor maar de fabrikant had niets meer op voorraad dus vandaar een latere levertijd. We hebben wel een wiegje, dus voel me er gelukkig niet al te gestressed onder. Voor nu dan haha @Rian, meis wat balen!!! Heel jammer dat ze niets meer konden doen 😔, Nog wel leuk gehad in Utrecht? @Wish, tjee wat blijft het spannend voor jou.. Wel fijn dat er een tussenoplossing is, hopelijk gaat dat voor de komende weken... Een plekje geven lijkt me ook erg lastig nu, krijg je genoeg support daarbij?
Ja het was echt een vreselijke domper.. Maar we hebben lekker gegeten in Utrecht? Tapas bij El Mundo geloof ik? Okeeee, er komt melk uit m'n bosten.... Haha.
Wish, het lijkt mij ook heel moeilijk om in jou situatie te ontspannen.. wel fijn als die controles.. Hoe is het nu met je?