Dat is een eigen bijdrage wat jij bedoeld Nou wat ik tot nu toe gedaan heb om mij te vermaken: - online shoppen - uitslapen/ veel rusten - ereader met heel veel boeken, lezen lezen lezen - krant lezen - ouders van nu, kek mama, viva etc.. lezen - alle drie de boeken van Beatrijs Smulders gelezen ( veilig zwanger, veilig bevallen en iets met na de bevalling ben ik nu aan het lezen) - krant lezen en nieuws kijken - onze born Every minute op tlc en 16 pregnant kijken - kleedje breien voor de wieg van de baby - Nintendo DS - veel bezoek van vrienden, collega's, familie en buren - het boek van Daphne Deckers heb ik gelezen is ook een aanrader - Via via de hele serie Greys Anatomy gekregen en tm seizoen 11 gekeken - nu een abonnement op Netflix en ik verveel me nog steeds niet. Bij mij moest er een knopje om al in het ziekenhuis en geniet hier ook maar van. Ik ben soms blij dat ik even niets doe haha....
Wauw! Wat is er veel gekletst! Hihi. Gezellig! Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, en qua pijnbestrijding.. liever niet. Maar als het niet anders kan dan wel. Bij Dex heb ik ook een ruggenprik gehad. Ik bleef steken op 3 cm, terwijl de weeën wel heftig waren.. dus dit werd me echt aangeraden. En heb er geen seconde spijt van gehad. Wat een verademing was dat! Kolven voor die tijd doe ik ook niet... Gewoon als die er is lekker aan de borst.. en soms moet je dan wel kolven om het op gang te brengen, nou prima! Ik moet ook nog 2 weekjes werken!! In totaal 4 dagen van 3 uur. Dus dat is goed te doen. Vandaag de hele zolder opgeruimd.. sinds de verhuizing vorig jaar een grote bende. En nu natuurlijk nesteldrang... haha. Ik hoef me ook niet te vervelen. Met een mannetje van 1,5, Netflix.. en nog een hoop foto's die ik moet inplakken (aiaiaiii). Ik had vd week een collage gemaakt van het kamertje ;
Plankje haha... ach dan zijn we straks allemaal melk koeien! Kleine gup: het is onwijs duur zo kolfset ik koop of huur hem ook pas later als de borstvoeding goed loop en ik zeker weet dat het waard is. Die prijzen zijn ongelooflijk duur. Heb wel over huren gehoord maar moet me daarin verdiepen.. Weet niet of ik het heel hygienisch vind namelijk.
Rian wat super leuk die beren hoofden met die lijst erom heen! Jeetje wat orgineel!!! Hele toffe kamer! Ik ben op zoek naar een hemeltje of klamboe zoals jij bij bedje hebt... Zit te twijfelen tussen een grijze en witte..
Thnx, Ja ik ben ook helemaal blij er mee!! . Hemeltje zou ik gaan voor wit! Wat frisser, ruimtelijker..
Wbt kolven; ik zou van te voren ook geen kolfset gaan kopen. Ik zou hem inderdaad eerst huren, eerst maar eens kijken of het allemaal werkt enz met de borstvoeding. In de kraamweek gebeurd het vaak dat je moet kolven voor extra stimulatie, dan raden wij ook aan om een kolf te huren. Dit zijn hele goede, een dubbele van medela, symphony. heel krachtig. En die koop je ook niet zo maar, die zijn te duur. In het ziekenhuis gebruiken ze deze ook. Als je een kolf huurt (iets van 2 euro per dag) moet je de opzetstukken wel kopen, voor de hygiëne. Is dan iets van 30 euro, en dat blijft dan van jouw.
@ Lasje, wat fijn dat je moeder zo dichtbij woont! Ik moet echt er nog wel even heel goed over nadenken hoelang ik bv wil geven ivm kolven op werk, denk dat als het makkelijk gaat dat ik het dan wel doe... Moet het een paar weken van te voren laten weten want dan wordt er een kamer ingericht. @wish, oh wat heerlijk! En top lijst, dank! @Angel, haha je kleine is nu al helemaal verwend, wordt wat als je bent bevallen 😉 @Kleinegup, nee hoor zelfde maatjes 🙈, maar ach gelukkig vrij neutraal. En hoef ik minder te wassen 😉 @Rian, heel erg gaaf! Ook fijn dat alles al staat, ben ik weleen beetje jaloers op.. Ik ga (hopelijk) naar een bevalcentrum, woon in Amsterdam dus heb de keuze uit twee, schijnt "huiselijker" te zijn dan het ziekenhuis zelf. Volgende week een voorlichting, geen idee wat er wordt aangeboden qua pijnbestrijding, dus ben benieuwd. Sta er in principe niet negatief tegenover, geen idee namelijk of ik dat goed trek! kolfset, zijn idd echt duur! In mijn verzekering (aanvullend) krijg je daar wel een vergoeding voor. Is zeker waard om even te kijken waar je recht op hebt! Denk dat ik een handkolf neem eerst en mocht het goed op gang komen de set. Geboortekaartjes hebben we via een dame die ze zelf ontwerpt, sprak ons allebei aan, dus zijn we daarvoor gegaan. Heel kleurrijk!
Vl en ik gaan dinsdag avond in het ziekenhuis op de beval kamers kijken. Ben benieuwd want moeten hele mooie kamers zijn met alles wat je maar kan bedenken en er is ook gelijk een bv avond voor tips en hoe je het moet doen. Het komt wel heel dichtbij nou hihihi 😁 Hebben jullie dat ook zn dag/avond in t ziekenhuis om te kijken????
Plankje: wij hebben al een rondleiding gehad bij ons in het antonius anatal.. Dit vond ik super fijn zo heb ik een beeld weet ik wat de 'regels' zijn(vooral veel in je eigen hand) en welke mogelijkheden er zijn. Met 36 weken word ik standaard even 1x daarheen gestuurd voor plek garantie.. Anders zou ikk namelijk naar ziekenhuis in tiel moeten.. Ook niet erg maar nieuwegein is bekender en voel ik me fijner. Bij de rondleiding kreeg ik veel informatie.. Ook dat wat nog nieuw voor me was. Stel je vragen gerust hoor! Wat voor cursus heb je? Ik heb 3 weken terug een bevallingscursus gehad met alles erop en eraan... Erg intressant maar als je niet nuchter genoeg bent kan zo'n cursus je ook bang maken dus blijf heel relaxt na toe kijken!
Oew rian: Wat een lief kamertje Als je mag kiezen uit pijnstilling lijkt me laggas ook wel super Borstkolf: Meestal word er toch alleen een elektrische vergoed voor bijvoorbeeld 75 euro? Ik had er laatst een gevonden die was elektrisch en hand kolf. dat leek me ook wel wat. was ook niet heel duur. Ik vind het ook een beetje een smerig idee van een kolf huren, dat zelfde idee heb ik met het douche krukje (die gaat ook eerst even in een chloor badje voor dat ik daarop ga zitten :O).
Lachgas... hoor je nog niet veel. Die optie heb ik niet helaas! En dat terwijl je het in het buitenland heel veel ziet.
Ha dames, Ik had gister een heel verhaal getypet, en foetsie was t. Hmm, vandaag weer opnieuw een reaktie Lachgas, ja daar verbaas ik mij dus over dat het zo weinig aangeboden lijkt te worden. Hier in het zkh is het ook geen optie. Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm mijn nier probleem. Vind ik geen bezwaar. Ik ben met mijn lief een poos geleden al op een voorlichtings avond geweest over bevallen in het zkh. Ook hebben we toen een verloskamer kunnen zien. Maar inmiddels heb ik al in 3 van de 4 zelf gelegen haha (niet grappig eigenlijk). Ook zijn we naar een voorlichting over borstvoeding geweest en dat vond ik ook nuttig. De mevrouw van het kraambureau die hier de intake thuis deed raadde mij aan geen borstkolf aan te schaffen. Eerst aankijken, lenen/huren en dan kijken of dat wat is voor je. Vandaag op controle geweest bij de gyn. Dat was even nieuw want eerder was ik gewoon bij de verloskundige. Nu dus medisch. Ik moet medicijnen en pijnstillers continue blijven gebruiken tot het eind. De gyn was er eigenlijk heel 'relax' mee dus dat stelt mij wel gerust. Ik slik natuurlijk liever niks, vooral dat medicijn is niet veel over bekend tijdens zwangerschap. Met de nierstuwing gaat het wisselend. Ene dag best goed te doen, andere dag flink pijn. Veel rust, ben ook heel moe en suffig en veel op mn zij liggen. Ik kan ook maar in 1 houding liggen (zij) en dat is wel pittig soms snachts. Ben zowat beurs aan die kant Bij de laatste controle echo van de nier was de stuwing nog flink. Maar ben gelukkig nog wel thuis, veel fijner dan in net ziekenhuisbed. We hebben vanochtend bij de gyn ook ons meisje nog even gezien Ze was weer steeds aan het gapen. Voel me helemaal verliefd. De groei en hartslag is allemaal goed. Ze trapt nu zo hard dat ik een beurse plek in mn buik heb dus ze is goed sterk. Fijn dat ze het zo goed doet. Afgelopen weekend zijn we eindelijk uit de naam gekomen. Jeeeh, ons meisje heeft een naam! Ben heel blij. Ik heb de laatste proefdruk besteld van het geboortekaartje en die gaat het dan ook worden. Ik heb m online gevonden en ben erg tevreden over deze site. (Hippe geboortekaartjes) Ik moet het eten uit de oven halen, de timer loopt af hihi. Ben benieuwd, lekker recept van jamie oliver.
Ah wat fijn boommm dat jullie meisje heb mogen zien en dat de intake bij de gyn goed aanvoelden! Gelukkig ben je nog steeds thuis en blijf je dat hopelijk ook totdat het zo ver is! Op Hippe geboortekaartjes hebben wij ook een heel leuk kaartje uitgekozen... Vind ze daar echt super leuk en voelde goed. oehh wat heb je gekookt? Ben erg benieuwd... Pff man heeft de hele week nachtdienst... Nu moet ik de hele week me bed weer delen😭 Sinds ik slecht slaap, slaap ik liever alleen...mocht ik echt niet lekker liggen verhuis ik naar het logeerbed!
Lasje kan me voorstellen van het alleen slapen. In je eentje slaap je gewoon toch het rustigs. Het eten was super lekker! Aardappeltjes met paprika, allerlei kruiden en specdrijen, kip, en veel citroen. Echt bijzonder, alleen wat weinig haha. We hadden nog wel meer opgekund. Als ik net nog een keer maak doe ik het recept keer 2 ofzo. Ben blij dat ik een aantal dagen zelf kan koken. Dan begin in s middags met voorbereiden, snijden, schiilen, zittend aan tafel. En tijdens t koken zelf heb ik een stoel erbij in de keuken. Of mn lief doet het sta-kookwerk. Zo kan ik toch sommige taken nog zelf doen. En lekker gezond eten is zo fijn
Zoals ik al zei... ; Een kolf huren is geen enkel probleem, doordat je de opzetstukken (die je op je borst zet), flesjes enz allemaal moet kopen. Mijn advies is eerst huren, en daarna als de borstvoeding goed loopt kan je er het beste een aanschaffen.