Lemonpie, leuk dat je jullie meisje mocht zien! Hopelijk heb je meer goede dagen dan slechte dagen... En dat jullie een naam hebben! Leukk! Ik ben benieuwd! . Is iedereen er al over de naam uit?
Ik heb de naam van mijn prinsesje al een aantal maanden 🙊 Is dan best moeilijk om je mond te houden. Het is wel de naam dat is als klein meisje al voor mijn eerste dochter wou hebben hihi
Ja hoor toen we met 15 weken hoorde dat ze een meisje was, waren wij er direct uit! Niet een hele bekende naam ben dus benieuwd naar de reactie's straks. Al vinden wij het een prachtige naam. Overigens zou de jongens naam nog even een discussie punt worden... Het was dan Joas vs Vince geworden. Ik voor Joas me man voor Vince. Maar gelukkig is het een meid en zijn we het eens over de naam😉
De naam... Gelukkig wel! Rond de 20 weken waren we eruit, maar heb even op de namenlijst van 2015 gewacht om te kijken of het niet opeens populair was geworden, niet het geval dus wij zijn helemaal blij
Lasje: wij hadden iets soortgelijks. Wij hadden ook rond de 12 weken al een meisjes naam waar we overuit waren alleen een jongens naam was nog vechten we hadden milo bedacht. Maar ik wou het als milo uitspreken en me vriend als mylo(Engels). toen we hoorde Dat het een meisje was waren we mooii klaar
ja ik had het gelezen en ik weet het ook want ik heb me daar ook goed in verdiept. Mijn vk raad ook aan een hele dure 2e hands met losse spullen of een nieuwe goedkope waar melk door het hele systeem gaat. Maar toch het idee. Nou ben ik misschien en tut hoor. Maar ik heb al sinds het begin last van smetvrees en de nesteldrang maakt het niet beter
Ik heb al een handkolf in huis die heb ik over kunnen nemen met nog wat andere spullen. Jullie ervaringen met de handkolf? Vanmorgen weer CTG gehad in het ziekenhuis. Die kleine voelt zich kiplekker volgens mij. Ook lekker beweeglijk volgens mij. Morgen hebben we weer een echo in het ziekenhuis in Zwolle. Dan kijken ze weer naar de doorstromingsprofielen en het vruchtwater. Dit was bij de groeiecho van vorige week aan de krappe kant. Ik hoop dat het weer wat meer is geworden. Weten jullie of dat kan? In het ziekenhuis hier vlakbij (streekziekenhuis) gaven ze aan dat je daar vanaf 32 weken mag bevallen. Morgen ben ik 32 weken dus ik hoop dat ze mij over gaan dragen. Toch maar even naar vragen. Dan ben ik 5 minuten van huis ipv een uur. Dan heb ik er minder moeite mee mocht ik weer opgenomen worden.
Wish: fijn om te horen dat het zo goed gaat met de kleine . Veel succes morgen! ik hoop voor je dat je overgeplaatst word, dat zou denk veel rust geven ook Ik ben vandaag bij de VK geweest, niet de kleine gezien, maar wel haar hartje gehoord en ze doet het super ze ligt ook al helemaal ingedaald in de goede ligging .
Fijn al die positieve berichtjes!! Hier gaat ook alles zijn gangetje! Moet wel zeggen dat ik het af en toe wat zat ben om zwanger te zijn. Hele zwangerschap heb ik me gewoon mezelf gevoeld... Laatste 2 weken toch wel wat last van mood swings😁 me vriend moet het af en toe even ontzien *oeps* De naam zijn wij gelukkig al een tijdje uit! We hebben hem zelf nog nooit bij iemand gehoord. Als je hem opzoekt bij namenlijstjes is het ook niet een veel voorkomende naam dus ook wij zijn erg benieuwd wat anderen ervan vinden! Wij noemen de kleine express nog baby of kleine man zodat we ons niet verspreken! Met 34 weken hebben we weer een groei echo, ben erg benieuwd hoe hij is gegroeid. Tot nu toe keurig op schema maar ze houden het extra in de gaten ivm de zw.suiker. Hopelijk is hij dan ook gedraait want tot nu toe ligt hij elke echo/onderzoek door vk in stuit.
@Rian: Ik wist de naam al vanaf dat ik hoorde dat ik een jongetje krijg. Het is geen traditie bij ons, maar me beeb krijgt 2 namen o.a. de tweede naam wordt de naam van me overleden opa Oma weet het nog niet, dus ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren! En weet jij het al? @Wish: Fijn dat het op dit moment goed gaat! Ik ben benieuwd morgen wat ze zien/zeggen. Hier gaat het wel weer redelijk. Ik heb morgen weer een echo en me baas wil morgen over mijn contract praten, dus het wordt weer een spannende dag! Verder ben ik druk aan het inpakken, aangezien ik eerst weer voor één maandje bij me ouders ga wonen, aangezien ik pas 1 april in me woning kan, dus ik hoop dat de kleine tot de 42e week blijft zitten
Wat fijn dat de meeste ook al uit de namen zijn.. Is toch een rust voor ons allen denk ik maar zo! Wodjeka hoe groot was hij de laatste keer? En ik hoop heel erg voor je dat hij gedraait is.. Dat zou toch super fijn zijn! Ben heel benieuwd hoe groot hij straks is. Mijn meid was met 30 weken 1394 gr en liep kwa hoofd perfect, maar buikje en benen waren iets onder gemiddeld. Ik moet met 35 weken opnieuw groei echo. Ben heel benieuwd! Kleine gup wta fijn dat de kleine helemaal goed ligt en het zo goed!! Nog genieten van de laatste weekjes! Wish watfijn datde kleine het zo goed doet. Ik ben benieuwd of je overgedragen kan worden.. Is in jouw situatie denk ik ook wel het fijnste! En het scheelt heel veel tijd.
Zien jullie mijn banner? Ik heb deze erop gezet zoals het volgens de instructie moet maar zie hem zelf niet. Misschien heb ik toch iets niet goed gedaan.....
@lasje vorige groeiecho met ongeveer 30 weken was hij geschat op 1500 gram. Hoofdje ietsje boven gemiddeld, buikje precies gemiddeld en beentjes ietsje onder gemiddeld. Allemaal niet noemenswaardig en volgens echoscopiste en gynaecoloog keurig op schema. @wish ik zie alleen een link, geen plaatje.
Ik zie geen banner wish alleen een link😜 Nog even een keer proberen. Wodjeka dat klinkt niet heel extreem en gelukkig maar..volgens mij is het hoofdje altijd wat groter dan de rest van lichaam tenminste ik hoor altijd hoofdje goed of wat groter en benen en buikje minder.
@waterman, ben benieuwd of je de 42 haalt, zal je net zien dat die van jou precies op tijd komt 😉 en heel veel succes morgen! @wodjeka, snap helemaal wat je bedoeld, ben ook een stuk emotioneler nu en sneller bozig, had ik eerst totaal niet! @wish, succes morgen, ga voor je duimen dat je naar het streekziekenhuis mag en dat de flow beter is geworden (ben helaas geen dokter dus weet niet of het kan, maar hopen kan geen kwaad!) lasje en wodjeka, jullie lopen mooi op schema! Ik ben een vrij uhm grote jongen aan het maken, zat al op 1800 gram bij de 30 weken, maar hij loopt wel in eigen groeicurve. VK gaf aan dat het ook een genen kwestie is, m'n vriend is ruim 2 meter (ik ben niet heel groot) en was ook echt groot met zijn geboorte dus het is niets om zorgen over te maken... Naja op dat ene kleine puntje na dat hij eruit moet 🙈
Anna ik ben zo blij dat die ukkepuk op mij lijkt kwa lengte en kwa bouw op papa. Mijn man is 1,97 meter en slank. Ik 1,69 en gezet. Die van jouw gaat hard maar zo te horen wel zijn eigen groei curve en dat is het belangrijkse!
Fijn om te lezen dat het bij jullie alle wel goed gaat 😄 Hier vanavond inloopavond ziekenhuis gehad en waren mooie kamer lijkt wel een hotel hihihi. En bv avond en dat was heel leerzaam. Blij dat ik geweest ben
aah super plankje... Fijn he om even een kijkje te mogen nemen en te weten hoe of wat. slaap lekker zo!
Wij zijn ook uit de naam! Moet wel zeggen dat ik het heel lastig vond. Bij m'n zoontje wisten we het meteen, eigenlijk al voor ik wist dat ik überhaupt zwanger was. Haha. Maar opnieuw een jongensnaam vond ik erg lastig. Meisjesnaam wisten we al wel. Ik ben gister ook bij de vk geweest. Alles goed. Alleen lag meneer nu ook ineens in stuit. Verklaart een hoop, ineens veel last van maagzuur, en veel getrappel daar beneden. Hij ligt lekker met z'n hoofd tegen m'n maag te drukken. Pff slapen jullie ook zo slecht? Door de bekkenpijn word ik gewoon wakker, en ligt dan gerust een uur wakker. Voor ik dan weer in slaap ben.. pff. En nu vond m'n zoontje ook nog dat half 6 wel vroeg genoeg was...
Wat een hoop berichtjes, leuk! Hier ook erg slecht slapen. Ik loop nu een week met griep en vooral door het hoesten kan ik echt niet slapen. Ik kan ook alleen maar op 1 zij liggen vanwege de nier, dat ben je ook snel zat. Maar overdag kan ik wel vaak even wegdutten, dat is dan wel lekker. ( ook al komt net door de medicijnen). Wat leuk dat jullie eruit zijn over de namen. Wij vonden een jongensnaam ook veel lastiger en dat hoor ik erg vaak. Ik zag Joas voorbij komen: die had ik ook als optie De naam die wij voor een jongen heel graag wilden , al voor de zwangerschap, konden we niet meer kiezen. Een vriendin van mij die paar maanden geleden is bevallen heeft haar zoontje zo genoemd. Maar wij krijgen een meisje, dus geen issue meer. Ik heb ook van kinds af aan een naam die ik zo mooi vond. Ik heb altijd gezegd als ik een dochter mag krijgen wil ik haar zo noemen. En nog steeds vind ik de naam geweldig, maar we kiezen nu een andere naam. Aan de ene kant voelt dat niet zo goed, maar pffff lastig. Ik kies natuurlijk niet alleen en de naam die we nu geven voelt heel goed. Hihi, ik wilde m zelfs zo graag dat ik een keer in tranen thuis kwam. In de supermarkt was een kindje met die naam. Mijn lief zat toen nog in de fase dat hij die naam echt niet wilde. Ik was helemaal verdrietig dat ik nooit een dochter zou hebben met die naam, terwijl het DE naam was. Zooooo jaloers voelde ik me, haha. Gekke hormonen. Maar mn lief is bijgedraaid dus zoooooo blij mee! Hoe gaat het met jullie zwangerschaps-gym/yoga/cursus/zwemmen? Ik had trouwens niet een heel gunstige uitslag op de suikertest. Had ik totaal niet verwacht. Ik zit net te hoog, maar hoef voorlopig geen actie te ondernemen. Eigenlijk moet ik naar de dietiste en mn waardes checken, maar omdat ik op de grens zit liet de gyn de 'keus' een beetje bij mij. Ik ben niet mobiel en moet overal heengebracht worden en zag het niet zo zitten nog meer ziekenhuis dingen te mketen doen. Dus nu goed opletten met eten en ik zal mn waardes af en toe checken. (Ik zat op 7,8 dus niks schrikbarends).