oh jeetje ik ben een tijdje vergeten te volgen denk ik... haha! Ik slaap de laatste paar nachten weer zo vast... schrik elke ochtend wakker. tussen de middag lig ik ook even plat.. heb m'n rust echt nodig merk ik. Jaa een naam hebben wij ook al een tijdje!! moet zeggen dat wij er niet echt moeite mee hadden... heb alleen moeite om me niet te verpraten whaha! Gisteren ben ik ontvoerd door mn moeder... om 14.00 uur werd ik mee genomen... en gedumpt bij mijn kapster... een haar masker, haar geverfd, haar geknipt... make up op.. nagels gedaan... hand massage.. heb echt genoten... tot dat ik thuis werd afgeleverd en me werd verteld dat ik over ander half uur weer werd op gehaald... dus even eten en dan even rusten en dan kwam me moeder me weer ophalen.. mijn vriend hield zijn lippen stijf opelkaar... haha! heb geprobeerd om hem uit te horen.. maar hij zij niks... Toen ik werd opgehaald reden we naar een locatie... het was daar hartstikke donker.. naja dus ik dacht dat we ergens anders heen gingen... moest uit de auto stappen en het gebouw binnen lopen.. Ik opzoek naar een lamp... ( daarvan hadden ze de lampen er uit gedraaid haha ) dus geen licht... moest verder lopen.. en toen ging er een andere lamp aan... het hele gebouw zat vol met mensen... schrok zo erg.. emoties.. hihi tranen van geluk.. al die mensen zijn er voor mij... jeetje mina.. tegen de 30 man... Ik heb vaak periodes dat ik het wel eens mis om een goeie vriendin te hebben waar je alles bij kwijt kan.. tja die heb ik gewoon niet.. maar sinds gisteren wel gemerkt dat al die mensen wel van me houden en dus voor me klaar staan... een babyshower... helemaal voor mij.. haha! ben enorm verwend... toen ik gisteren in bed lag kwamen alle tranen weer over mij heen... ik voel me een gelukkig mens...
Wat leuk gera10 zo'n verwendagje en ook nog een babyshower. Heb je nog leuke dingen gekregen? Ik zou ook een babyshower krijgen maar dat is voor mijn vriendinnen nu wel lastig plannen zo met die ziekenhuis bezoeken. Misschien doen ze de babyshower wel als de baby geboren is. Vanmiddag weer controle echo in Zwolle ik ben benieuwd!
hihi ja ben enorm verwend... hihi! heb zo veel gekregen!! onder andere klompjes, een blauwe overal en een rode zakdoek... echt voor een boerenventje hihihi en dat mag hier op het platteland zo veel dingen... ben zo verwend hihi
Gera wat een topdag moet jij gehad hebben, wat fijn dat je even realiseerd dat je zonder beste vriendin nog genoeg mensen om je heen hebt die van je houden!! Heerlijk om te horen dat je zo genoten hebt.... Bij mij zal dit niet gebeuren want dit begrip kennen ze hier helaas niet of naja willen ze niet kennen😜
Lemonpie ik ben gestopt met zwangerschap zwemmen, wil vanaf mr verlof gewoon zelf 2x pw even zwemmen.. Niets voor mij dat gekke gedoe haha!
Super leuk gera! Heel lief van iedereen! Wish veel succes bij de controle! Lasje ik moet ook niet denken aan dat gekke gedoe hoor! Dan beter zelf lekker zwemmen. Doen jullie trouwens nog iets van een zwangerschaps cursus? Ik voel me er misschien wat te nuchter voor en moet er niet aan denken om ergens in een klasje te gaan zitten puffen... Dat word helemaal niks! Hihi Kleine man is echt baldadig vandaag! Halve dag al pijn in me kruis, hij drukt lekker op een zenuw ofzo. Stiekem hoop ik dat het komt omdat hij nu misschien wel is gedraaid in de juiste houding!
Ik heb een cursus zwangerschapsyoga gedaan (niet zweverig) en moet zeggen dat ik het wel fijn vond. Is ook even focussen op je kleintje en wat er gaat komen, was voor mij wel welkom naast druk met werk enzo! @wodjeka, au! @ wish, hoe was het in het zh? @lemonpie, balen van de suiker!! @gera, leuk zeg!
Wodjeka daarom ga ik op mijn eigen gevoel en tijd lekker zwemmen. ze hebben hier ook warm water bad 's ochtends het lijkt me heerlijk! Zwangerschapscursus... Neeee veel te nuchter voor.. Yoga vind ik niets, pufcursus ook niet, zwangerschapsgym ook niet.. Blijft weinig over.😜 Anna gelukkig heb jij wel wat aan yoga gehad.. Heb ne voot je zw ook wel eens aan yoga gedaan? Doe je nog steeds eraan nu of nu gestopt?
Nou dat was weer een enerverende middag. Bleek een afspraak te hebben met een arts assistent die geen flowmetingen kan doen. Gelukkig was er iemand beschikbaar die dat wel even kon doen. Voorafgaand de ctg was weer goed. De flowmetingen waren goed en het vruchtwater was gelukkig gelijk gebleven. Wel was mijn bloeddruk aan de hoge kant. Dat gaan ze in de gaten houden. Ze waren even bang voor zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig had ik dat niet.
Wish wat balen dat je bloeddruk wat hoger is maar gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging!! Wat is een flowmeting? Gelukkig was er iemand beschikbaar anders had je voor niets gegaan of had je lange tijd kunnen wachten. Doe rustig aan!! Ga maar weer proberen verder te slapen.. Erg last van voorweeën..😒
Wish: weet je al iets meer over de overplaatsing? Gera: Ach iedereen vergeet wel eens wat haha! jij bent wel lekker verwent zeg. zal wel eventjes heerlijk zijn geweest Lasje: voorweeen?! doe jij ook rustig aan! die kleine moet nog eventjes blijven zitten! Anna: Lijkt me ook wel fijn die yoga, maar meer inderdaad om even de drukte te ontsnappen en een momentje te hebben dan dat die yoga me wat zou uitmaken zeg maar hihi fijn dat jij het wel positief ervaren heb. Wodjeka: wat vervelend dat die kleine boef verkeerd om ligt! nu al tegenstrijdig dat word nog wat Ik zit ook niet graag in een puf curses ofzo, daarbij denk ik eerlijk gezegd dat je tijdens je bevalling toch alles vergeet ergens heb ik wel spijt want misschien had ik wel leuke mensen leren kennen die ook tegelijk met mij lopen in de omgeving. Maar dat is achteraf geklets natuurlijk. Zwemmen lijkt me ook wel heerlijk. ik heb zo onwijs veel pijn in me bekken de laatste tijd. Sinds ze ingedaald ligt zeg maar. Maar ik zie me al staan in me eentje. Ow ik had uitgerekend van de 37 ste week tot aan de 42ste week mag je natuurlijk bevallen. Dat zou dan zijn van 25 februari tot 31 maart voor mij ben benieuwd 29 februari lijkt me wel een leuke dag hihi. arm kind
Flowmetingen meten de doorstroming van de bloedvaten van het hoofdje en de navelstreng naar de placenta. We hebben volgende week nog een afspraak staan voor een groeiecho. Dan ben ik 33 weken zwanger. Het vervolg zal dan besproken worden met mijn case manager. De groei van de kleine in de afgelopen 2 weken zal hierin ook wel meespelen. Van de verpleegkundigen hier in het streekziekenhuis begreep ik dat ze je vanaf 32 weken wel kunnen opvangen met je baby mocht het geboren worden maar beademen kunnen ze niet. Ik kan me voorstellen dat die kleine van ons dat misschien wel nodig zou kunnen hebben vanwege de groei achterstand. Maar dat is een aanname van mij. Dit gaan we volgende week bespreken met de arts. Kan me voor nu alleen maar rustig houden en hopen dat die kleine goed groeit in mijn buik.
Had daarvoor ook wel eens aan yoga gedaan, maar niet fanatiek ofzo en trouwens het is niet met elkaar te vergelijken, je doet een stuk minder haha Laatste les is geweest, ademhalingsoefeningen ga ik wel proberen, als het maar een beetje helpt is het al mooi meegenomen! @Lasje, nog een beetje kunnen slapen? @wish, fijn dat de meting ok was!
Kleinegup: ik doe rustig aan hoor zit vanaf week 24 al in de ziektewet en werk maar 2 uurtjes per dag. Die voorweeën zijn naar, horen erbij en totaal ongevaarlijk. Als ik er maar niet te veel krijg achter elkaar.😉 Haha grappig dat je 29 februari hebt ingesteld.. Hou er wel rekening mee dat je kleintje dan maar officiël 1x in de 4 jaar jarig is. al blijft het een bijzondere datum. Zwemmen is heel goed voor je lichaam denk dat het jou ook goed zal doen. Ik snap je dubbel gevoel mbt cursussen dat is natuurlijk wel een voordeel aan zo cursus het ontmoeten van andere dames. Kan je niet zwangerschaps zwemmen in de buurt doen... Dat kan tot dat jij niet meer kan. Wish hoe erg loopt de kleine achter? Nu je het geschreven heb wist ik dat wel van de flowmeting.. Sorry maar me hersenen laten me nu echt in de steek. Ben benieuwd wat er volgende week uit gaat komen houd ons op de hoogte! Ik heb trouwens beter geslapen dan ik had verwacht na 2 uur tot vanochtend 9 uur doorgeslapen✌️😅 Hoop dit vaker te gaan hebben!
goedemorgen mama's vinden jullie de tijd ook best wel snel gaan ? ik dacht eigenlijk dat de dagen echt heel langzaam voorbij zouden gaan nu ik met verlof ben maar ik heb eigenlijk elke dag wel wat te doen. gisteren heb ik mijn buik gegipst samen met mijn moeder en een vriendin het was echt heel leuk om te doen en het resultaat is best wel leuk geworden. krijgen jullie allemaal groei echo's ? ik krijg helemaal geen echo's meer ik moet dinsdag weer bij de verloskundige zijn en het enige wat ze bij mij doen is hartje luisteren en buik opmeten en dan mag ik eigenlijk alweer naar huis. We gaan deze keer wel de bevalling bespreken het komt echt allemaal zo dichtbij nu.
Angel ik vind het ook snel gaan maar dat zijn de eerste weken wel ze zeggen 2weken voor datum dat het dan langzaam gaat maar we zullen zien ( hoop het niet ) hihihi Leuk gipsbuik gaan wij volgende week doen 😄
Nou ik vind de weken voorbij kruipen.... Mag van mij wel opschieten. En de groeiecho's is vaak vanwege medische redenen. Anders klopt het dat je ze niet krijgt!