16 t/m 31 maart <3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door twis88, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1233

Angel1233 Lid

10 aug 2014
    98
    5
    8
    amsterdam
    Lasje ik ben naar bon bini Holland geweest was wel een leuke film en vond het heerlijk er even tussen uit te zijn. Met mijn puzzel gaat het Goed dit is het resultaat na 3 dagen puzzelen haha. Ik ga zometeen ook weer met vriendlief naar de bioscoop. Woensdag heb ik de bevallings voorlichting ben benieuwd wat ik er van kan verwachten.

Met wassen en strijken ben ik nu gelukkig helemaal klaar al komen er steeds meer cadeautjes bij. Ik heb besloten die later te wassen naar der geboorte anders blijf ik aan de gang

We hebben allemaal nog maar een aantal weekejes te gaan spannend. Ben benieuwd welke baby zich als eerste laat horen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,8 KB
      Weergaven:
      2
  2. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Kleine gup haha manlief kan momenteel beter verschonen dan ik maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat hij het doet.:) arm beestje maar vooral arme jullie! Maar wel altijd reuze gezellig. Vanavond is het de laatste nacht dat mijn twee katjes op de slaapkamer mogen slapen. Zal ze missen al zijn de laatste nachten super irritant en willen ze iedere keer als ik wakker ben aandacht...

Lemon dat je bed zo hoog staat is heel normaal. Mijn vensterbank is even hoog hahaha

3. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Angel haha waar jij wel niet zin in heb.. Ik heb daar zo geen geduld voor. Jr bent al lekker op weg. Ah top dat je het naar je zin heb gehad rn vanmiddag weer bof jij even! Veel plezier met vriendjelief! En de bevallingscursus vond ik heel intressant en fijn. Hoop jij ook straks!

4. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    @watermann das schrikken! Hoe is het nu met de weeen? Weer helemaal rustig?

@plankje lekker he zo een grote schoonmaak!

@lasje fijn dat je weer mobiel online bent!

Ik heb van vriendlief 2 grote bossen rode tulpen gehad (vind ik leuke bloemen) zijn er bijna 100 dus 1 vrolijke boel hierzo. Heb hem zelf een kaart gegeven en een sexy valentijns boxer hahaha. Inderdaad commercieel maar toch leuk even iets extra te doen voor elkaar&#128513;

Verder gaat het hier prima. De kleine man zit sinds hij een paar dagen geleden is gedraaid wel erg hoog. Heb dus veel last van maagzuur, kan lastig bukken en zo nu en dan wat kortademig. Verder mag ik nog niet klagen. Van de week maar het bed in orde maken en het zeil erop.
    Hebben jullie dat al gedaan?

5. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ga je naar OLVG west?

Zeil nog niet gedaan, wacht even tot de kraamzorg is geweest, dan ga ik dat soort dingen doen (net zoals de vluchttas enzo... Moet ook nog &#128584; ) en dan heb ik ook verlof, scheelt ook weer :)

@wodjeka, maagzuur, wat arelex! Ik heb het ook een paar keer gehad en vind kauwtabletten wel echt helpen! En wat lief van de tulpen!

@kleinegup, ahhwww arme hond! Opstapje naast het bed maken?

Hier niet helemaal 100% vandaag, hoop niet dat ik alsnog de griep oploop...

6. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Anna4 wanneer komt jou Kraamzorg ? Is dat niet beetje laat ? Dacht dat 30 - 32 wk ( 7 maanden)

Heb vandaag zeiltje erop gelegd wodjeka dat heb ik tussen mijn moltonzeil en hoeslaken gelegd. Denk dat dat wel goed is hihihi

7. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ja dat dacht ik ook, maar hier bellen ze pas in week 32 en het was handiger qua werk om even te wachten tot ik verlof heb. En ze zei aan de telefoon dat het nog op tijd was :)

Trouwens goeie om ertussen te doen! Vroeg me ook al af wat de bedoeling was... Is niet dat er een gebruiksaanwijzing zit bij al die spullen, zou wel handig zijn! Of totaal angstaanjagend hihi

8. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Ik reageer even in het algemeen hoor me hoofd zit zo vol en heb daarnaast ook last van vergeetachtigheid.

Ik hrb vanaf vandaag het bedzeiltje onder mijn hoeslaken gedaan gewoon uit voorzorg. Heb vandaag alle kleertjes gestreken alles ligt nu mooi in de kast en hangt mooi in de kast. Vluchttas is ook helemaal ingepakt het is wachten tot de kleine komt.

Maak mr vandaag wel een beetje zorgen ik heb de baby vandaag nog niet gevoeld.... Heb ook wel last van extreme stress zou dit samen kunnen hangen?

9. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Even je VK bellen! Echt doen hoor!

10. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Inderdaad! Bij twijfel gewoon bellen daar zijn ze voor! Ik zou niet afwachten!

11. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    En lasje, Nog gebeld? Of ging het daarna al weer ok?

12. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ben ik ook weer eens een keertje&#128584;. Ik heb dit topic een beetje laten versloffen merk ik, het is hier zo hektisch geweest de laatste weken (zoontje ziek incl ziekenhuisopname door koortsstuip, ik zo verkouden dat ik ribben gekneusd heb van het hoesten, badkamer verbouwen, etc). Moest 25 paginas teruglezen&#128584;. Het lijkt hier weer rustig, dan wil ik graag weer meekletsen als jullie dat goed vinden?

Ik ga even alleen reageren op de laatste paar dagen..

Sillywendy, wat vervelend dat de kleine in stuit ligt. Dat is hier ook mijn angst, mijn oudste lag ook in stuit. Deze ligt vooralsnog goed, hoop dat het zo blijft, maar kan me goed voorstellen dat je erg baalt en er wellicht ook niet zo veel vertrouwen in hebt? Wil je een versie laten doen, mits het ziekenhus dit aandurft uiteraard? (Hier in het ziekenhuis doen ze het in principe niet na een eerdere sectio, maar als de omstandigheden goed zijn kan er wel gekeken worden naar mogelijkheden).

Lasje, bij minder leven gewoon bellen hoor! Waarschijnlijk word je dan voor een ctg doorgestuurd, maar dan weet je in ieder geval weer dat alles goed zit.

Oh fijn plankje, zo'n moeder! Hier van het weekend met schoonmoeders en een oom en tante van ml die kinderkamer ingericht en het meeste schoongemaakt. Echt zo lief, ik kan nu niet zo veel door mn gekneusde ribben, dus zo fijn die hulp.

Hier nog geen zeiltje en bed nog niet op klossen. Klossen de vorige keer pas na de bevalling gedaan (wetende dat de kans groot was dat het een ks zou worden en ik toch in het ziekenhuis moest blijven). Zeiltje ga ik wel doen vandaag of morgen, net als ziekenhuistas inpakken, gisteren flinke voorweeen gehad, zegt allemaal niets, maar voor mijn eigen gemoedsrust wel fijner.

13. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh watermann, dat is schrikken. Heb je antibiotica gekregen voor de blaasontsteking? Wordt dat dan dus meteen behandeld?

Kinderwens: leuk je weer te lezen :) minderleuk van je zoontje zeg. Hoop dat hij is opgeknapt. Je ribben; auwwww. :)ben ik niet de enige :) Ik heb hetzelfde en het doet zo veel pijn!

Afgelopen dagen gaat t echt niet zo lekker. Pijn wordt steeds erger en ik weet gewoon niet wat ik moet. Of nou ja, ziekenhuis bellen maar dan dus een operatie en ik sta daar gewoon niet achter. Nu ik dus ook zo'n pijn van mn ribben en spieren heb is het niet te doen eigenlijk en kan ik alleen maar de hele dag op mn linkerzij liggen. Verder niks, dat zou toch niet moeten mogen. Ik word er heel depri van.
    Vandaag wil ik het nog weer even aankijken, ik heb gister heel veel geslapen en wie weet :)
    Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik een inleiding bij 38 wk helemaal prima vind!

Ik vind het echt leuk om hier te lezen over de fase waar we steeds in zitten en komen :) wie wanneer een zeiltje legt, vluchttas inpakken, wasjes doen etc.

Ik wil deze week eigenlijk ook die dingen regelen. Heb al wat pyama' s en hemdje klaar gelegd, nu de rest nog ff en dan kan ik het koffertje inpakken. 1 kant voor mama (mij) en 1 kant voor ons meisje <3
    En een berg snacks voor papa haha

14. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens: klossen moet ook voor kraamzorg toch? Dus ook als je in het ziekenhuis bevalt?

15. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Kinderwens welkom terug &#128516; Pffff gelukkig gaat het al wat beter bij jullie.
    Jij fijn he als familie helpt &#128516;

LemonPie je kan altijd ziekenhuis bellen misschien geven ze je een pijnstiller. De operatie beslis je zelf of he wel of niet nu wil.

Jeeeeeeeh vl is weer onderweg naar huis. Gelukkig was het weekend snel voorbij &#128516;

16. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Plankje :) dat is fijn. lekker weer samen.

Lasje: ja balen idd. maar vooral zielig. vandaag ging het weer bijna fout. aan de ene kant wel goed dat ze niet op bed mag/durft maar ik vind het zo fijn en zo zielig. juist als ik alleen ben voel ik me niet zo alleen. en ze heeft het altijd gemogen dus dan moet ik het nu ineens gaan afstraffen. en straks mag ze het van mij toch weer :).

Anna: Ja dat zat ik ook al te denken. Maar me vriend gaat haar voortaan op bed tillen als hij naar ze werk gaat.

Lemonpie: balen van de pijn. ik snap dat je niet geopereerd wilt worden. maar zo je dagen af tellen is toch ook niets :( Misschien een pijnstiller ofzo? Klossen moeten voor de kraamzorg voor het bed verschonen en controles. maar meestal voor alleen controles doen ze niet al te moeilijk. ligt er een beetje aan hoe hoog je bed al is en of je een zeur heb (sorry dat ik het zo zeg hihi)

kinderwens: fijn dat de rust een beetje herkeerd is. Gaat alles nu beter met je zoontje? en kan je nu lekker uitrusten overdag als het even teveel word?

Lasje: zou samen kunnen hangen ja, Ik ga dan even op bed of op de bank liggen en alles stil en dan even me buik klieren. en goed concentreren. ik had het laatst ook een dagje. maar ik voelde haar op een gegeven moment wel heel zachtjes, dus even afgewacht en volgende dag was beter. hoe is het nu?

Hihi anna ik denk idd totaal angstaanjagend:).

Vinden jullie dat zijltje ook zo plakken en kraken. ik moet eerst heel me lichaam losmaken voor ik kan draaien zeg maar. en dan zit me hoeslaken er nog tussen. en ik had een maatje 180x 90 gekregen 2x. maar heb er nu alleen op mijn kant een liggen. of zal ik heel het bed inpakken? ben bang dat vriend gaat piepen door het plak en kraak spul. me bed is trouwens maar 140 dus het grootste deel ligt ingepakt.

17. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ja mijn zoontje is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Nu wel verkouden, maar ja, wie niet, maar wel zijn eigen ondeugende vrolijke zelf:D.

Jeetje lemonpie, dit is toch ook niets zo? Ik snap dat je een operatie niet ziet zitten maar jeetje he. Dit is wel erg heftig zo:(. Hopelijk beval je vroeg, dan gaan de klachten vaak weer weg toch?
    Klossen is inderdaad ook voor kraamzorg. Ik moet in het ziekenhus bevallen maar moet toch klossen hebben.

Kleinegup, ik heb van de vorige keer nog een zeil van hema. Ook niet ideaal maar kraakt een stuk minder. Is voor een 1 persoonsbed dus alleen aan mijn kant.

Fijn plakje, je mannetje weer lekker thuis.

18. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Woooow, wat is er veel gekletst!!! Moest aardig terug lezen, maar ik ben de helft nu al weer vergeten... oeps.

Welkom terug kinderwens! Vervelend van je ribben!! Fijn dat je mannetje weer beter is.

Ja Lasje, gewoon bellen hoor!! Enne stress?? Niks ernstigs?

Fijn plankje dat je mannetje weer bijna thuis is!

Waterman, jee weeën door een blaasontsteking, dat wist ik ook niet dat dat kon! Hoe is het nu?

Ik ben gisteren begonnen met wassen! Oh heerlijk, hihi. Vluchttas staat ook nog niet klaar, eerst de was klaar. En hopelijk daar nog genoeg tijd voor.

Klossen passen bij ons niet, moeten nog even bierkratjes regelen.
    Enne... idd ook als je in het zh bevalt, moeten er Klossen onder het bed. Niet alleen voor de controles, daar doen sommige idd niet heel moeilijk over, maar vooral voor het helpen bij de borstvoeding. Ik vind het echt zo rot als mensen dat niet voor elkaar hebben, m'n rug is al klote, dus dan vraag ik of het alsnog kan.. ivm m'n eigen gesteldheid. En je moet eerst goed voor jezelf zorgen voordat je voor een ander kan zorgen dus.. haha!

Had van t weekend nog een grote blunder... zit een heel leuke baby/kinder zaak Bij ons in de stad. Ik dacht ik ga mooi even snel alleen (nieuwe collectie van Z8, ik ben verslaafd), zet de auto in de parkeergarage, en loop na het winkeltje, leuke dingen uit gezocht voor m'n zoontje, en uiteraard ook voor de baby.. kom ik bij de kassa.... portemonnee vergeten!! Ooooh hoe dom kan je zijn?! Nou vond ik t voor de kleren nog niet zo erg. Maar m'n auto stond in d'r parkeergarage. Oeps. Gelukkig was de eigenaresse van de winkel heel aardig, aangezien ik daar veel kom vertrouwde ze me, en mocht ik het geld overmaken, inclusief 2 euro extra die ik toen contant kreeg voor het parkeren... pffuuuuw. Ik was gered! Haha.
    Ben echt zo vergeetachtig.......

19. Watermann

Watermann Niet meer actief

#1779 Watermann, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2016
    @Lasje: Het gaat nu weer goed, regelmatig wel steken, maar dat kan ook door de indaling komen. Wel zagen ze gisteren op de ctg scan dat er nog wel harde buiken zijn, maar volgens mij hebben meerdere daar last van? 1 maart heb ik weer controle bij de gyn.

Heb je al gebeld? of beweegt de kleine wat meer? Zelf is mijn baby nog steeds heel rustig, maar zo ken ik hem ook niet anders.

@kleinegup: Ik heb al alles ingepakt en a.s. vrijdag alles tijdelijk verhuizen naar een box, tot de bevalling blijf ik bij me ouders wonen en dan daarna weer verhuizen naar een ruimere woning.

@angel233: Wow wat een grote puzzel! Doe je dat alleen of helpt vl af en toe?

@wodjeka: Wat leuk dat jullie elkaar wat gaven met Valentijns dag!

@Lemonpie: Ik heb voor 5 dagen antibiotica gekregen en vrijdag ochtend gaat mijn urine weer op kweek en als alles weer goed gaat, heb ik 1 maart weer controle van de gyn. Ondertussen wel elke week controle van de verloskundige.

Het is hier heerlijk weer! Ik ga zo denk ik even met mijn chihuahua op pad.

20. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Even een snelle update... Maar gister avond de verloskundige gebeld en moest eigenlijk naar zk voor controle maar toen ik klaar was om te gaan begon madam te stuiteren.... Zo happy hoefde niet te gaan meer en als weer zo zijn dan wel echt ff voor controle.:) maar voor nu niet en het probleem waar ik stress om had is ook opgelost.

Deel Deze Pagina