16 t/m 31 maart <3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door twis88, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Angel precies je weet nooit wat voor vetjes ze krijgen! Lekker toch het is toch iets leuks doen en niet te belastend. Heel veel plezier nogmaals&#128516;

2. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ok poging vier! Nu vanaf een laptop want kennelijk is de ipad te lastig ofzo voor zp... wat me op het volgende brengt, we hadden het in het begin erover misschien een (besloten) facebook pagina te doen, ik weet alleen niet meer wie daar niet zo voor was... en of diegene dan nu nog meepraat, mocht iedereen het leuk vinden dan ga ik deze opzetten (had ik al beloofd..) handig voor foto-tjes enzo :)

Goed, nu herinneren wat ik al een paar keer probeer neer te zetten!

Lemonpie, hoe gaat het met jou? fijn dat de kleine is ingedaald!

Lasje, tas is nog niet helemaal gelukt, als je jouw lijstje wilt delen graag! ben echt zo'n muts met inpakken, als het aan mij lag neem ik twee koffers mee en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling haha
    Lage buik klinkt alsof ze is ingedaald, spannend! hoop het voor je! en veel plezier bij de echo!

Plankje, ja voor jou komt het heel dichtbij! spannend! Kan voor jou echt elk moment komen (trouwens voor iedereen, iemand van m'n yoga was vier weken te vroeg...)

Wish, oh jeetje! ze zijn er wel vroeg bij toch? Wat onwijs klote :( moet je nu in het streekziekenhuis blijven of naar Zwolle?

Waterman, zou je er niet te druk om maken! in 10% van de gevallen is het breken van het water een "plons" de rest gaat geleidelijk...en je weet toch niet wanneer het gebeurd - straks blijft hij tot 41 weken zitten... zou gewoon lekker doen waar je zin in hebt (en wat je natuurlijk nog kan!)

Rian, wat fijn dat hij goed ligt! zal een hele opluchting zijn :)

Kinderwens, fijn dat je extra ondersteuning krijgt bij de borstvoeding - ben ook zo benieuwd hoe dat is/gaat

Veel plezier kleinegup en Angel bij de 9 maandenbeurs! En Angel jij bij de bios!

Hier is vandaag de kraamzorg langsgeweest, weer een heel boekwerk gekregen om te lezen - ga ik morgen maar eens doen :) plus de laatste dingen bestellen voor de kleine en dan stop ik echt (denk ik nu dan..haha)

3. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hihihi lasje ik blijf nog wel ff kletsen hoor hihihi maar alvast bedankt &#128516;

Anna4 ja leuk &#128516; Als je het heb gedaan kan je misschien een link hier zetten das makkelijker zoeken hihihi.
    Op fb heb ik gezocht en heb al 2 gevonden maar als het alleen met deze groep op fb word lijkt me leuk &#128516;&#128516;&#128516;&#128516;&#128516;&#128516;&#128516; hechte groep

4. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Anna leuk idee van die fb groep, ik ben voor! daarnaast is het voor iedereen een persoonlijke keus toch? Je kan je er bij aanmelden maar je kan ook de keuze maken om niet te doen. Wel handig voor jou als je het van te voren weet natuurlijk.

Ze ligt nog niet ingedaald hoor.. Ze ligt goed maar ingedaald nog niet. En toch soms volgens mij wel.. Verloskundige zei dat ze nu nog kan indalen en omhoog kan en straks dat niet meer kan. We wachten af&#128541;

Online shoppen of echt winkel shoppen? Moet je nog veel hebben? Ik heb 'alles' in huis althans het belangrijkste.&#128521;
    Haha 2 koffers? Dan heb je in ieder geval genoeg, ik ben namelijk zo'n doos die altijd wel wat vergeet. Nou daar komt de lijst hoor:

Voor mezelf:
    - 4 onderbroeken
    - 2 voedings beha's(geen idee of die gelijk aan gaan hoor maar voor de zekerheid)
    - 3 paar sokken
    - 1 paar sloffen
    - 1 paar dikke sloffen
    - 2 big shirts/pyjama's
    - 2 joggingsbroeken
    - 2 hempjes
    - 1 vestje

Toilet tas met:
    - shampoo
    - conditioner
    - badschuim
    - tandenborstel
    - tandpasta
    - kam/borstel( nog niet maar ga ik zo gelijk erin doen)
    - deodorant
    - blistex(soort labello)
    - handcreme

Extra spul:
    - foto camera inc oplader en extra geheugen kaartje
    - ziekenhuis pas, gratis parkeer pas, verzekeringspas en legitimatie.
    - trouwboekje(makkelijk voor aangeven als manlief dat kan doen, moet gemeente huis wel open zijn&#128540;)
    - aquarius
    - iets om te snacken(moet ik nog halen)
    - oplader telefoon

Voor de kleine meid:
    - 1x setje 50
    - 1x setje 56
    - 1x jas 56
    - 3 paar sokjes
    - 1 lange mouw romper 50
    - 1 lange mouw romper 56
    - 1 korte mouw romper 50/56
    - 1 mutsje
    - speentje(maar ga bv geven dus mag niet geven dacht ik)
    - wikkeldeken
    - reisdeken
    - maxi cosi

Nou dat was hem ff haha vergeet ik wat?

5. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Wow als ik de lijst zie denk ik 'ik ga op vakantie en neem mee.....'

6. Wish2014

Wish2014 Lid

12 feb 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf in het ziekenhuis ja tot ik wordt ingeleid bij 37 weken. Over 2 weken zal dat zijn. Ik ben nog in Zwolle. We hebben morgen hier een groei echo en dan donderdag een gesprek met de arts over waar we gaan bevallen. Hij heeft al wel aangegeven dat alle opties open staan. Maar ik weet niet of ik wel naar het streekziekenhuis wil nog. We weten nu dat het nog maar 2 weekjes is en hier is wel alles van mij bekend en kunnen ze het meeste voor de kleine betekenen mocht er iets niet goed zijn. Ik krijg op dit moment geen medicatie nog. Mocht de bloeddruk verder stijgen dan wel.

Donderdag kunnen we alle opties bespreken en onze vragen stellen en dan beslissen wat we doen. Het is een zwangerschap met veel complicaties (bloedingen, placenta afwijking, baby met groei achterstand en nu zwangerschapsvergiftiging) waardoor je ook wel onzeker wordt nu over de bevalling en vragen hebt over mogelijke complicaties die op kunnen treden en waar ze dit het beste op kunnen vangen.

Ik probeer voor mezelf te bedenken waarom we beter naar het streekziekenhuis kunnen en ik kom niet verder dan dat het praktisch gezien handiger is. Het is dichtbij huis en de familie.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste baby van deze groep zich aandient :). Spannend hoor. Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en medeleven. Ik lees nog steeds iedere dag met jullie mee.

7. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Wish.. Lastige keuze zeg, ja wat is dan beter? Gelukkig heb je de kans om het even te laten bezinken. schrijf je vragen op en vooral veel erover praten met manlief! Welke keuze jullie ook maken doe vooral wat het beste voelt. Ik hoop dat je straks als de kleine er eenmaal is, het allemaal zonder zorgen voor jou zou zijn. Loopt de kleine erg achter? Ik duim in ieder geval dat je bevalling vlekkeloos mag verlopen! Want je bent nog niet tot een keisersnede verplicht toch? In ieder geval heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!&#128536; Bijna maar dan ook bijna heb je de kleine eindelijk in je armen

8. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Ps plankje gelukkig maar wij weten in ieder geval dat als het heeeel stil is er bij jou als het goed is, iets moois gebeurd&#128521;

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Wish: jeetje wat lastig!. Ik zou denk ik in jouw geval in zwolle blijven.

Anna: Ja leuk! Succes met boekjes lezen haha! :p

Lasje: dat is inderdaad wel een vakantie koffer vol :D:D
    Ik ga ook maar een nood koffer in orde maken! ben alleen bang dat de snacks het niet lang volhouden:):D

Kinderwens: Spannend. ben benieuwd wat ze zeggen!

Wauw jullie weten veel over hoe groot de ukkies geschat worden. Ik krijg een verassing hahaha :p

10. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Kleine gup dat die van jou een verrassing is, is alleen een grote geruststelling! Die extra groeiecho's zijn eigenlijk alleen vanwege medische oorzaak.. bij mij omdat ik overgewicht hebt. Tot nu toe een 'perfecte' zwangerschap en 'perfect' kind&#128521; Des te leuker is jouw verrassing

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Vanochtend de afspraken gehad. Inderdaad mag ik normaal proberen te bevallen, dus ik ben blij:D. De gyn moest er om lachen, volgens mij maken ze dat niet zo vaak mee, dat iemand echt zo blij is met een natuurlijke bevalling.. Voor de duidelijkheid, de ks is me de vorige keer meegrvallen hoor, mochten dames een ks krijgen, maar ik wilde toen al graag natuurlijk bevallen (ondanks stuitligging ook geprobeerd), dus blij dat ik de kans weer krijg.

Ook een fijn gesprek met de lactatiekundige. Ze had al vrij snel door dat ik echt graag wil dat het lukt dit keer, dus ik heb een all in pakket genomen, waarbij ze de dag van de bevalling al op de stoep staat, en dan zo vask langskomt als nodig. Daarbij ook contact mogelijk via de app enzo, dus dat geeft vertrouwen. We gaan er weer voor.

Wat betreft fb, leuk. Heb van mn zoontje nog een groepje meiden waar ik nog steeds veel contact mee heb, dus ik ben voor.

Jeetje wish, het zijn ook wel een hoop zorgen bij elkaar. Kan me voorstellen dat je in zwolle wil blijven. Hopelijk kun je na de bevalling snel gaan genieten.

Lasje erg he.. Ik ben dit keer wat kritischer, en mis ik wat dan komt het ook wel goed.

12. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Kinderwens wat fijn dat je mag proberen om op de natuurlijke manier te bevallen. Haha ik snap je reactie ergens wel en de gyn natuurlijk ook . is er wel afgesproken dat er bijvoorbeeld meer kans is op snelle ingrijpen of dat hoeft niet eens? Hoever ben je nu? Spannend hoor en wat fijn dat je ook de lactatie deskjn heb gesproken, word het vergoed of moet je het zelf dokken?

13. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben ook voor een fb pagina! Zo kan ik alles misschien wat beter bijhouden doordat je kan blijven reageren op elkaars berichten. Ik vergeet nu zo'n hoop!! Haha.

Heb van m'n zoontje ook nog een groepje overgehouden. Erg leuk!

14. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Hoe is het hier met iedereen? Hoe gaat het slapen etc?

Hier heb ik de laaste twee dagen steeds vaker krampen in mijn onderbuik, die ik zo nu en dan ook echt weg moet puffen. Ik dacht dat ik al langer last had van voorweeën maar dit is af en toe 20x zo erg. Zijn dit de echte voorweeën of zijn dit indalingsweeën? In ieder geval niet prettig&#128521; Manlief schrikt zich telkens lam want hij denkt dat de weeën zijn begonnen. Nou ik slaap nu dus weer super kak. Gister nog op kraambezoek geweest en dam begint het wel echt te kriebelen.

15. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ben net terug van mijn afspraak bij de gyn en ze begon gelijk met we gaan je inleiden met 38 wk dat is maandag de 29e. Pfffff dat was ff schrikken nu gaat het echt snel. Maar ze zei dat het wel dagen kan duren omdat het de 1e is en ze de je dat mijn bmm nog niet rijp is.

Dus 29-02 bevalling inleiden spannend hihihihi

16. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik vind het wel een leuk idee om via Facebook pagina om met elkaar te kletsen! Alleen ik heb geen Facebook, ook nooit gehad.

Met mij gaat het op dit moment wel goed. Net nog even naar de cesar fysio geweest. Ik heb laatste tijd vaak last van me bekkens. Vannacht iets minder geslapen, maar hopelijk haal ik dat vannacht weer in :p

@lasje mijn kleine ligt al vroegtijdig in gedaald met 27e week en sinds een maandje ligt ie vast, maar zoals jij het beschrijft zijn het geen indalings weeën. Indaling weeën voelde bij mij als "kleine steken" in de vagina en ik heb er niet vaak last van gehad. Wel herken ik echte weeën, door blaasontsteking had ik dat om de minuut en ik was ook opgenomen. En hoe gaat het nu met je? En om de hoeveel minuten heb je erge krampen? Ook kunt je altijd je verloskundige bellen.

17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Kinderwens: Wat super goed nieuws! En slim wat betreft de lactatiedeskundige! Hopen dat het goed gaat komen zo :)

Lasje: Ja inderdaad. en als ze zeggen dat je kindje te groot of te klein is kan je je daar ook zorgen over gaan maken. Dat lijkt me ook een nadeel.

Ik ben gister op de 9 maandenbeurs geweest! Wat een drama. Eens en NOOIT meer. het was leuk om een keer te doen! Maar wat een drukte, nergens kunnen zitten, niet echt iets interessants qua spullen. ik dacht leuke aanbiedingen enzo. Maar allemaal standaard assortiment en nog onwijs prijzig allemaal. Dan ook nog erheen en weer weg. Ik dacht gister avond dat me bekken het opgaven:$:)

Dus van mij geen aanrader ;)

18. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Lasje: Ow weeen. ik zou ook niet weten hoe ze voelen enzo. Maar ik heb totaal geen last gehad van indalingsweeen of in ieder geval niet bewust :O ik zou inderdaad even je verloskundige bellen als je twijfelt.

Plankje: ow wat super spannend :) enzo snel al:$:)
    Lijkt me ook wel heerlijk om te weten dat je volgende week je kleintje in je armen heb. en fijn dat het misschien toch nog even gaat duren. dat weet je wanneer het eraan komt maar niet precies ofzo.

Waterman: Facebook aanmaken :) al is het alleen voor de groep :p wel fijn dat het redelijk goed gaat met je op je bekken na.

19. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ok ik heb een groep aangemaakt op Facebook (besloten) heet ZP 16-31, moest m'n vriend er even inzetten om aan te maken, dus die gaat er heel snel weer uit haha. Let me know of het niet lukt met aanmelden!

Moet dus te vinden zijn via de zoekfunctie :)

20. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Anna4 ik kan m niet vinden &#128532; Kan je een link sturen.

Deel Deze Pagina