16 t/m 31 mei 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moaatje, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Kim: Leuk dat je hier bent, gezellig!

Hier vanmiddag op mijn werk een enorme nerves breakdown gehad. Ik heb de afgelopen dagen hoegenaamd geen afscheiding gehad en vanmiddag ineens wel meer en toen voelde ik mijn borsten en die voelde ik minder en ik had wat last van mijn rug (maar dat heb ik al dagen). Ik schoot enorm in de paniek en ik kon totaal niet meer relativeren, zo totaal anders dan ik normaal ben. Nu weet een collega het al, omdat ik niet kon liegen, ze vroeg of ik zwanger was. Ik was echt ff overstuur, zo bang dat het mis zou gaan.
    Een uurtje later was ik wel weer rustig, ik had geen bloed verloren en ook geen buikkramp enzo. Ik merk echt al dat mijn emoties alle kanten opschieten, ik moet daar nog wel even mee om leren gaan.
    ML zei ook dat het de vorige keren binnen een week na de positieve testen mis ging en daardoor ben ik ook zo onzeker.
    Misschien een wat ranzige vraag, maar hoe is jullie afscheiding? Ik maak me er druk om als ik ineens afscheiding heb, omdat ik bang ben dat ik ongesteld wordt/ het mis gaat. Daarom benieuwd naar jullie afscheiding, haha.

2. djoon

djoon Niet meer actief

Ik heb ook hele erge rugpijn en mijn afscheiding komt in klontjes eruit:0 ieeeww en is wat gelig!

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ooh wat fijn (sorry, niet voor jou fijn, maar wel voor mij, haha). Ik heb hetzelfde. klonterig en gelig. Geeft weer even een gevoel van opluchting. Wat ben ik toch ook een verschrikkelijke muts, haha.

4. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Wow heftig lief lief we gaan nu gewoon voor een plakbeeb.

Welkomzwanger 2014

5. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Kim198 gezellie dat je er ook weer bij bent

6. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Moaatje ja kan mevoorstellen dat je staat te popelen om te vertellen aan de kids dst je zwanger bent . Leuk hoor zo vroeg.

Kim198 jertje jij ook al zo snel eerste echo spannend.

Hier weet ik nog niet wanneer ik eerste echo krijg. Vandaag pas voor mekaar gekregen dat ik nasr de gynaecoloog mag. Vanwege omdat mijn dochter gluten heeft. Wil daar wel dus even het een en ander weten hoe nu met deze zwangerschap. Moet ik soms ook glutenvrij gaan eten ofzo. Over drue dagen kan ik pas bellen voor een afspraak.

7. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Hi!

Hier heel moe! Net ouders ingelicht; helemaal blij! Ik reageer dus even kort.

@madje; hier inderdaad vroege echo. Heb vorige zwangerschap veel complicaties gehad dus moet in zh bij gyn op controle in eerste instantie. Dat kon op 30-9 en heb maar aangenomen dat ze dan ook een echo maken.

Xx

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik gok er zo op dat ik vandaag ongeveer 4 weken zwanger ben en hoor dan dus ook in dit lijstje thuis :D.
    Nog weinig last van kwaaltjes, maar het is ook nog vroeg. Wel weer opnieuw super spannend, had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar het lijkt eerder meer ;).
    Hier pas midden oktober de echo (termijnecho) en de week daarop de intake bij de gyn. Moet in eerste instantie bij zkh onder controle, maar hoop nog wel door te mogen naar de vk voor het leeuwendeel van de zwangerschap. Door complicaties bij nr. 1 zal ik tegen het eind van de zwangerschap wel sowieso weer naar de gyn moeten en met medische indicatie in zkh bevallen.

9. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Hi

@Emily27: Gezellig dat je erbij bent! Gefeliciteerd. Het is hier nog niet zo druk. Ik hoop dat er nog meer Mei mama's bijkomen.

Ik ben 4 weken en 1 dag zwanger en moet ook bij het zh bij de gyn op 1e controle ivm pré eclampsie (hoge bd en leverwaarden) en spoedkeizersnee

Ben benieuwd of ik naar de reguliere vk mag, maar dat denk ik niet. Bevallen moet ik sowieso in het zh onder begeleiding gyn. In mijn familie komt dit heel vaak voor. Mijn oma heeft 11 kinderen gehad, waarvan er geen één de 40 weken heeft gehaald. Mijn zus heeft bij haar eerste HELLP gehad en ook mijn moeder is veel te vroeg bevallen. Ik ben zelf 1,5 maand te vroeg geboren. Ik verwacht dus dat het het zh blijft.

Spannend... Nu lijkt het nog zo ver weg, maar ik weet van de eerste dat de tijd achteraf gezien voorbij gevlogen lijkt! We gaan er met dit clubje iets gezelligs van maken de komende maanden, toch?

@kwaaltjes: vorige zwangerschap eigenlijk geen, behalve natuurlijk de complicaties vanaf week 28 en énorme bekkenpijn. Nu begint het heel anders. Ik ben licht misselijk (beetje wagenziek zeg maar), met vlagen gedurende de hele dag. Daarnaast heb ik behoorlijke buikpijn (eveneens met vlagen, dit herken ik wel van 1ste zwangerschap), heb ik meer afscheiding en ENORME jeuk en rode bultjes op mijn borsten. Is dit laatste herkenbaar voor iemand van jullie? Maak me er een beetje zorgen om!

Groetjes,

K

10. djoon

djoon Niet meer actief

Heey meiden:)

Idd nog niet heel druk hier maar komt nog wel en anders maken we het gewoon gezellig:)

Hier mijn klachten 1 is wel heel vervelend hele erge rugpijn:( auw auw!
    Verder zere tepels en bol buikje had vandaag jurkje aan maar dacht echt afventoe oehh ik moet me hand er voor houden:0

11. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Kim: Ik heb geen jeuk aan mijn borsten, wel op mijn buik, rond mijn navel. Ook ik heb last van mijn rug en soms wat buikpijn.
    Verder ruik ik al supersterk. Ik kan nog ruiken dat er een teamgenootje 3 dagen geleden in mijn auto heeft gezeten, heel bizar. En ik ruik mijn eigen voeten heel erg, BAH en ik vind ze heel erg stinken.....
    Verder is mijn buik aan het einde van de middag al echt opgezet en lijk ik al wel 4 maand zwanger. 's Morgens is hij weer normaal.

12. djoon

djoon Niet meer actief

Moeten jullie trouwens ook meer boeren?!

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hey meiden,
    Ik kom hier meeschrijven :) zondag (11dp o eerste positieve test gehad en vanavond een 2-3 op de clearblue digital :) morgen bel ik de gyn. voor een eerste echo. Spannend want ik had 3 follikels en mocht eigenlijk niet klussen.

Ik heb eigenlijk geen klachten. Voel me ook niet echt zwanger. Borsten zin ietsje pietsje groter en tepels iets gevoelig maar niet heel erg.

Waar ik me wel een beetje om maak is dat ik regelmatig een hele erge buikkramp heb. Mn buik wordt dan helemaal hard en verkrampt, tot onderin mn baardmoedermond aan toe en ook mn onderrug verkrampt en gaat zeer doen. Duurt dan een halve minuut en dan is het weg. Het is vooral bij bijv. bukken (als ik zit op een stoel en mijn veter ga strikken bijvoorbeeld).

Gelukkig lopen de testen wel op en gaf clearblue 2-3 aan

14. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    @djoon; boeren hoef ik niet maar poepen gaat nu al lastig!
    AWKWARD!!

@lieflief; OMG ik ben niet de enige! Ik lijk wel 3 maanden zwanger. Ik kan het ook niet goed verbergen. Had dat bij 1e zwangerschap helemaal niet!

X

15. vlindertje12

26 aug 2012
    52
    0
    0
    Hey meiden,

Ik mag ook mee komen schrijven :D:D. Maandag positieve test. Beetje onverwacht want we hadden niet gedacht dat het al zo snel zou zijn! 1e keer meteen raak.
    Ik ben nu 4 weken en 2 dagen zwanger. uitgeteld op 20 mei als het goed is :D.
    10 oktober 1e echo... SPANNEND..

Hier merk ik helemaal niks van dat ik zwanger ben. Misschien wat meer moe, maar dat was het dan ook.

16. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    @vlindertje & LW85; welkom & gefeliciteerd!!

17. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Hi dames!

Hoe gaat het met jullie en de kwaaltjes? Is het al helemaal doorgedrongen? Hier vanmorgen geen pijn meer aan m'n borsten. Nu had ik dat ook nog niet heel erg, maar wel gekndat het nu helemaal weg is. Maak me dan direct toch wat zorgen. Vandaag lekker vrij! Genieten met m'n kleine meisje!

X

18. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Vlindertje en LW85: Welkom, gefeliciteerd en wat leuk dat jullie mee komen kletsen.

Ik heb absoluut nog niet het besef dat ik zwanger ben, ondanks de kwaaltjes die wel wat beginnen te komen (of het is toeval). Mijn symptomen op een rij:
    - Zere borsten (au, au, au)
    - vermoeid (maar ik vraag me ook wel af of ik me dat niet inbeeld ofzo en ik heb een hele drukke week gehad, dus daar kan het ook van komen).
    - Belachelijk emotioneel met vlagen.
    - Af en toe een pijnlijke buik en bijna de hele tijd een lichte doffe pijn onderin mijn rug.
    - 's middags en 's avonds een opgezette buik.
    - Af en toe hele rare scheten laten :)
    - Vanmorgen werd ik misselijk wakker (meer weeïg).
    - Normaal eet ik 's morgens met moeite 1 boterham, vanmorgen zonder problemen 2 en ik heb nog steeds trek en ik heb nog steeds dat weeïge gevoel, wel apart.

Daarnaast lijk ik verkouden te worden en voel ik me niet fit, maar ik weet natuurlijk niet of dat door de zwangerschap komt.

Als ik het zo onder elkaar zet, zijn het er behoorlijk wat, haha. Ik dacht dat ik amper symptomen had, haha.

Ik ben ook benieuwd naar de kwaaltjes van de anderen.

19. djoon

djoon Niet meer actief

Gezellig lw85, jij ook hier:)

@kim, oow wt lastig ik moet normaal elke dag en nu eigenlijk ook dus daar gelukkig nog geen last van!
    Hier al gied doorgedrongen vanmorgen een knal test:) jippie

@vlindertje, gefeliciteerd en welkom! Spannend hoor. En laat het nog maar even goed bezinken:)

@lieflief, ik ben vooral heel moe. Net heerlijk geslapen maar me ogen zijn nog steeds moe. Verder rugpijn auw auw en rare buikkrampjes en borsten zijn voller! Voor de rest nog niets!

HELP meiden ik ben beetje bang eergisteren gevreen met vl toen daarna klein beetje bruin verlies. Gosteren overdag niets en s'avonds ineens ook beetje bruin verlies vanmorgen tijdens plassen weer beetje bruin verlies:0
    Ik lees wel dat het redelijk normaal os na gemeenschap maar ik ben bang..

20. vlindertje12

26 aug 2012
    52
    0
    0
    Jullie ook allemaal gefeliciteerd!

@kim, idd lastig en snap dat je je dan wat druk maakt. Hier nog geen last van gehad, maar volgensmij kunnen de kwaaltjes komen en gaan dus probeer er rustig onder te blijven en idd lekker genieten van je meisje. Komt allemaal goed :).

@lieflief, hier doodmoe en had vandaag ineens dat ik alles enorm goed en sterk rook en vond stinken! Verder nergens last van.

@djoon, snap dat je bang bent! Maar idd hoor vaker dat dat zo kan zijn na de sex. Als t helder rood wordt wel ff aan de bel trekken!! Maar denk niet dat t nu veel kwaad kan. Snap wel je ongerustheid hoor. Je ziet natuurlijk liever niks dan iets. Laat even weten hoe t de komende dagen gaat.

Deel Deze Pagina