16 t/m 31 mei 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moaatje, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyone

happyone Niet meer actief

hallo dames

ik las dat sommige ook zo misselijk zijn..nou hier was dat ook.
    ben vorige week naar de apotheek gegaan en daar raden ze me een soort magneet armbandje aan.
    je draagt het om je pols en dan zijn er bepaalde drukpunten die er voor zorgen dat de misselijkheid weg gaat.
    nou ik kocht het wat lacherig..maar het werkt..
    draag het nu 5 dagen..en de misselijkheid is weg!!!! echte tip dus.

ik heb morgen middag een echo..ben dan precies 9 weken..
    ik hoop dat het uitwendig kan want mijn andere 2 kinderen willen dolgraag mee..

mijn kids zijn al 6 en bijna 5 jaar..ze leven zooooo mee.
    ze zijn trots dat ze mee mogen naar de baby dokter hahhaha

moe moe moe...pffff hier hetzelfde..lig geregeld om 20 uur al in bed.
    achja ik geef er maar aan toe..

2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Koali: Fijn!Het was genieten of niet?

Hier: Ik had vanmiddag mijn moeder aan de telefoon en ze gaf aan graag betrokken te willen zijn bij de zwangerschap en bevalling. Haar maar vast gezegd dat ML en ik de bevalling samen willen doen, zonder anderen (met uitzondering van artsen ed). Dit vond ze niet leuk en was wel teleurgesteld. Ik moest het telefoongesprek ook nog afbreken, omdat er even van alles gebeurde op mijn werk. Nu voel ik me bijna schuldig, terwijl ik vind dat wij het recht hebben om dit met z'n tweeën te gaan doen. Ik baal er zo van dat het gesprek zo ging. Nu ben ik ook nog eens helemaal moe/stuk/kapot, waardoor ik niet meer logisch en nuchter kan nadenken. Misschien ga ik vanavond maar even langs mijn ouders om erover te praten. Bah. Eigenlijk heb ik daar niet zoveel zin, ben veel te moe, maar anders gaat het ook maar in mijn hoofd zitten.
    Sorry voor mijn klaagzang! Moet het ff kwijt.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat naar dat je je zo voelt, mijn moeder was ook bij de bevalling van Sylvano bij deze zal ze er niet bij zijn omdat ik vind dat we het met zijn tweeen ook kunnen. Wel wil ik dat ze in de buurt is en dus als ik toch ineens de behoefte voel dat ik haar nodig heb dat ze er ook snel kan zijn. Jammer dat je moeder zo reageert denk dat ze er vooral vanuit was gegaan dat ze erbij kon zijn en dat ze nu moet wennen aan het idee dat ze dit niet zal zijn. Praat er rustig over en leg haar uit waarom jij het zo voelt. En daarnaast het is JOU bevalling.

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koali wat fijn dat alles goed ging

Remoon welkom, eerste kindje?

Lieflief, beetje vreemd dat je moeder zichzelf 'uitnodigd' misschien inderdaad even goed over praten. Mijn moeder was er wel bij. Was eigenlijk niet de bedoeling maar ik werd naar het ziekenhuis gebracht en mijn moeder zou sowieso op de gang gaan wachten samen met sm. Het ging allemaal zo snel en voordat ik het wist lag ik te bevallen en zei mijn moeder: uhmm vind je het eigenlijk wel goed dat ik nog hier ben? Ik vond het eerlijk gezegd wel fijn en mijn vriend had er gelukkig ook geen problemen mee.

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk he!! Hier ook schoonmaakster/kamermeisje 3 dagen in de week. Moet op maandagavond normaal naar school maar ben net even 3 uurtjes in de stad geweest en ben gewoon dood! Ga dus maar niet.. Gelukkig verder geen kwaaltjes dus dat scheelt.

6. DorienB

DorienB Lid

8 okt 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yihaaaaa!!! Wij hebben de eerste echo gehad!
    Wel heel leuk om te zien! En ik ben langer zwanger dan we dachten, het kindje is al 2,4 cm en dat is zo'n 9 weken. Ik ben dus 19 mei uitgerekend. Maarja, dat kan over 2 weken zo maar anders zijn.

Wat wel bijzonder, raar, jammer, prettig, bizar, verdrietig en nog meer mixed emoties is is dat er een 2e vruchtzakje te zien was. Zonder iets er in...
    Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik geen eerste bevalling van 2 kindjes heb, maar toch is daar iets 'doodgegaan' in mijn buik, en dat is wel verdrietig. Mijn man had hetzelfde gevoel.
    Ik ben ook deel van een tweeling waarvan het andere embryo binnen 12 weken niet meer leefde. Blijkbaar heb ik eicellen die tweelingen kunnen veroorzaken :cool:

We wilden eigenlijk direct onze ouders inlichten, maar die schijnen helemaal geen tijd te hebben de komende 2 weken! Grrrrr!!! Eigenlijk wil ik het nu gewoon de hele wereld vertellen (maar dat mag natuurlijk niet...).
    Gelukkig mag ik hier wel gewoon mijn hart luchten!

Groetjes!

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Koali wat fijn dat alles goed was!

Dorien ook top! Snap dat het een verdrietig gevoel geeft maar je kindje heeft nu wel een beschermengeltje die over hem of haar waakt.

Lieflief ik wil ook niemand erbij hebben en bereid me ook maar vast voor op teleurgestelde reacties. Zie het gewoon niet zitten om er meer mensen bij te hebben dan noodzakelijk. Wat al gezegd werd, het is jouw bevalling en jij moet je prettig voelen (voorzover mogelijk hihi).

Hier morgen ook eindelijk de echo! Jeejj kan niet wachten! :D

8. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Dorien: Ik kan me het dubbele gevoel wel een beetje voorstellen! Gelukkig is er nog wel ééntje die het goed doet! Sterkte met het verlies van het andere kleintje.

Hippydepippy: Veel plezier morgen!!!

Hier:
    Net nog even mijn moeder aan de telefoon gehad en ik heb gezegd dat ik ervan baalde hoe het was gegaan. Zij legde uit dat het een beetje kwam dat ik vroeger altijd zei dat als ik zwanger was mijn moeder bij de bevalling zou zijn. Dit heb ik echt gedacht tot een paar jaar geleden. Mijn mening daarin is wel veranderd en ik kijk er nog weer anders tegenaan sinds de miskramen. Hierdoor vind ik het nog veel bijzonderder dat deze zwangerschap goed gaat en wil ik het intiem houden met mijn man.
    Daarnaast wil ML mijn moeder er ABSOLUUT NIET bij hebben, dat zou hem veel te veel stress opleveren. Wij willen dit gewoon samen doen en daarna zijn de (groot)ouders de eerste die erbij mogen.
    Mijn moeder gaf aan dat ik er niet mee moest zitten en dat als ze iets van teleurstelling had, dat het haar probleem was.
    Ik denk dat ze het er met mijn vader over heeft gehad. Ik had hem na het tel. gesprek met mijn moeder gebeld en mijn vader gaf mij groot gelijk dat we er niemand bij wilde hebben en dat als ze het niet leuk vond dat het haar probleem was. Wij moeten dit doen zoals zij willen en niet anders. Ik denk dat hij het ook goed heeft uit kunnen leggen aan mijn moeder en dat ze daardoor er wat anders in is gaan staan. Ik ben blij dat het nu uitgesproken is.

9. DorienB

DorienB Lid

8 okt 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier morgen hippydepippy!

Het idee van een beschermengeltje vind ik helemaal mooi. Er is iig al iemand die over onze mini waakt maar meer beschermengels zijn altijd goed!

Ik denk dat ik ook graag alleen mijn man bij de bevalling wil. Ik snap wel dat een moeder erbij wil zijn en ik denk dat het goed is dat je je eigen keuze daarin maakt
    .

10. happyone

#790 happyone, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2013
    dorien...wat fijn dat de echo zo goed is en tegelijk erg dubbel dat het er 2 waren..
    lijkt me niet niets... maar blijf positief

11. djoon

djoon Niet meer actief

@lieflief, pff wat lastig zeg! Ik vind het eerlijk gezegt best gedurfd van je mama om dat zomaar zelf te vragen dat hoort niet als jij je moeder erbij wil hebben hoor jij dat te vragen aan haar!
    Ik zou toch uitleggen dat je het heel graag met zn 2 e wil doen.
    Zoe je dat je je moeder al heb gesproken. Fijn dat het is opgelost!

@dorien, gefeliciteerd met je mooi echo. Wel heel balen van het andere vruchtzakjr:( dat is idd best verdrietig. Ik was er zelf ook 1 van een tweeling en is ook met 12 weken mis gegeaan. Moet het lege vruchtzakje nog loskomen of kan het gwn blijven zitten?

@nieuwe moeder, gefeliciteerd:) en welkom

@ik heb vndaag intake bij vk spannend me mama gaat mee hoop stiekem dat ik ook nog een echo krijg maar denk het niet.
    Maar ik vind het nog zo lang duren tot de volgende echo:( nog een week wachten! En had vannacht een enge droom dunwil nu zo graag kijken:(
    Vannochtend nog wel overgegeven en dan denk ikmaar steeds ik ben gen nog zwanger dus niet zeuren!

@hippydepippy, succes vandaag!

12. jolin

jolin Niet meer actief

Hier wil ik het ook met zijn 2en doen. Plus verloskundige en kraamzorg natuurlijk.
    Mijn moeder is er bij mijn zus wel bij geweest maar ik heb een moeder die erg het voortouw neemt.

13. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Och ik heb daar nog helemaal niet over nagedacht...
    wel jammer dat sommige er gewoon van uit kunnen gaan.

het is inderdaad mijn eerste kindje.
    ik zal nu naar beneden en wat gaan eten... vreselijk misselijk!

14. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Te laat.. alles ligt alweer in de wc.. bah..

15. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen ook alweer met de wc geknuffeld. Gelukkig pas de 2e keer deze zwangerschap maar bij de eerste begon het ook nu ongeveer pas en hield het niet meer op tot de geboorte...

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    We zijn terug! En alles is goed hoor :D Ons boontje is 8 weken en z'n hartje klopt. Ik ben helemaal in de wolken!

17. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Wat mooi om te lezen weer goede echo's :)
    Wij mogen donderdag weer!

@lieflief, ik snap hoe jij je voelt hier hebben we het ook helaas meegemaakt.. maar je moet het echt doen zoals jullie willen en dit hebben wij ook gedaan!
    Hier wouden er ook een aantal mensen bij de bevalling zijn van onze eerste en dat wouden wij niet! en toen was het op gegeven moment nou dan bel je maar als je naar het ziekenhuis gaat dan weten we dat je bezig bent, en dan kunnen we klaar staan zodra de kleine er is.
    Wij zeiden ja is goed dat doen we wel..
    Maar dit hebben wij niet gedaan! We zijn heerlijk met z'n tweetjes geweest en niemand die het wist.
    Het grappige was wel ik zou eigenlijk om 9.30 controle hebben en om 9.15 is Milan geboren dus we belde zo op van nou de controle was helemaal goed hij was zo zwaar en zoveel cm, en hun hadden niks door tot we zeiden en om 8.45 had ze 10cm ontsluiting!
    Ik ben heel blij dat het zo is gegaan en bij de tweede gaan we dit ook weer proberen, Milan gaat dan naar mijn beste vriendin en die verteld toch niks door.

18. happyone

jaaa weer goed gekeurd... echo was echt mooi..zag al een hoofdje en armpjes en beentjes..ben ook vooruit gezet..ben 1 dag verder als ik zelf dacht hahha
    heb wel de placenta aan de voorkant liggen..dus eerst placenta en dan pas kind..maakt niet uit maar ik voel dan minder snel de baby schoppen..wel toevallig dat had ik bij de andere 2 kinderen ook..

tips tegen misselijkheid..magneet armbandje bij de apotheek..schreef ik al eerder over..echt een aanrader!!

19. blues

blues Actief lid

29 jun 2011
    370
    6
    18
    Mooi filmpje zeg! Fijn die mooie echo's dames.
    Hier gister en vandaag steken rondom schaambeen en af en toe onderrug. Herkent iemand dit?

Deel Deze Pagina