16 t/m 31 mei 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moaatje, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Lielief waarom geen geslachtsbepaling bij 16 weken? Dan zit er niet zo lang tussen.
    Daarom hebben wij besloten voor de combinatietest te gaan eigenlijk meer voor de extra echo.
    Wij hebben een pakket met 16 weken geslachtsbepaling dan met 27 weken 3d echo en dan heb je weer een groei/liggingsecho bij de verloskundige met 32 weken zo vullen wij het een beetje op :)
    Baukje wat vervelend dat bloedverlies gelukkig danwel geen krampen. Als je heel ongerust bent gewoon de verloskundige bellen hoor!

Hier inmiddels het op facebook gezet kon het niet langer voor me houden en mensen zien het allang als ik op straat loop dus nu heb ik het van de daken geschreeuwd en wat voelt dat goed! :D

2. jolin

jolin Niet meer actief

Snap je lieflief hier laatste echo met 9.6 gehad. 13.6 moet ik weer naar de verloskundige hoop dat ik dan nog een echo krijg en anders betaal ik m wel gewoon.

Vanochtend bloed geprikt, hb bloedgroep enz.

3. djoon

djoon Niet meer actief

28 zwangere dames

16.
    Moaatje 3e kindje
    Twis88 1e kindje
    7nov12 2e kindje
    Jose1710 5e kindje

17.
    Mytsje79 1e kindje
    Djoon 1e kindje bv

18.
    Zwanger2014 1e kindje

19.
    Lieflief 1e kindje bv/zh (denk ik, ben ik nog niet over uit)
    LoveBeyondWords 2e kindje zh/bv
    Madje 2e kindje
    Nimou 1e kindje

20.
    Vlindertje12 2e kindje zh/fv
    Jolin 1e kindje tb/bv
    Happyone 3e kindje zh/bv

21.
    Kim198 2e kindje
    Lw85
    Ladyshira 2e kindje

22.
    DorienB

23.
    FleurSylvano 2e kindje

24.
    Koali 1e kindje

25.
    Beapy81 4e kindje
    Hippydepippy 1e kindje, tb/bv
    Tijm 1e kindje
    Tetta 2e kindje zh/bv

26.
    Kahlan83 1e kindje
    Hanneke88 2e kindje

27.
    Pebble 1e kindje

28.
    Espoir 1e kindje
    Baukje1985 2e kindje zh/waarschijnlijk fv

29.

30.
    Remoon 1e kindje

31.

Jongens:
    Meisjes:
    Vlindertjes:4

Afspraken lijst:
    28-10 Remoon termijnecho
    30-10 Tetta VK + echo
    31-10 FleurSylvano 2e echo
    07-11 Baukje1985 termijnecho
    27-11 djoon vk
    26-12 djoon 20weken echo

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wat betekenen die afkortingen achter sommigen van jullie? Zoals bv is borstvoeding denk ik? Maar tb?

5. jolin

jolin Niet meer actief

Tb thuis bevalling of zh

6. djoon

djoon Niet meer actief

@lieflief aah begrijp je helemaal ik heb het zelfde daarom doen wij stiekem de 16weken echo nog:) vl is het er nog niet mee eens want hij wil niet geld er voor betalen maar dan heeftie pech hahaha.

Leuk dt je et al op fb heb gezet ik kan dat pas doen met 14 weken want dan vertellen we het alle tantes en grootopa's en oma's

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    ...

8. Mystje79

Mystje79 Lid

4 jun 2013
    99
    0
    0
    Rotterdam e.o.
    Hoi LiefLief,

Spannend he? Nog eventjes duimen en dan mogen we allebei op voor de echo! Verder heb ik een eerste echo gehad met 7w en 5d. Ik doe wel een prenataalonderzoek en daarvoor krijg ik twee echo's, vandaag 1 en een volgende binnen nu en drie weken. Dan krijg ik van de verloskundige weer een echo met 16 weken op 5 december. Ik vond dat wel mooi verdeeld.
    Als ik geen prenataal onderzoek deed, dan had ik met 12 weken een nieuwe echo gehad van de verloskundige.

Groetjes,
    Mystje

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @djoon, heb je de 20-weken echo 2e kerstdag?

10. jolin

jolin Niet meer actief

In ons verloskundigcentrum hebben wij de beschikking over eigen echo-apparatuur, zodat wij met een echo nauwkeurig kunnen vaststellen wat je uitgerekende datum zal worden.
    Tijdens de eerste 12 weken maken wij 2x een echo.
    De eerste echo wordt tijdens de intake gemaakt. Er wordt gekeken met de echo of de zwangerschap intact is.
    De tweede echo zal gemaakt worden tussen de 10e - 12e zwangerschapsweek. Dit is een termijnecho om de exacte bevallingsdatum vast te stellen.

Ook mag je bij ons verloskundigcentrum gebruik maken van de mogelijkheid om bij 36 weken nog een echo te laten maken. Dit om te kijken of je kindje inderdaad in hoofdligging ligt voor de bevalling.

Dit staat op de site van mijn vk dus ga er vanuit dat ik gewoon nog een echo krijg volgende keer, heb er bij hun nog maar 1 gehad :)

11. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    ik heb wel nu ook bij een echo centrum een geslachtsbepaling ingepland met 16 weken. Dan kan ik ook mooi de termijnecho en de 20-weken echo overbruggen ;)

12. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Vanmiddag een prachtig bewegend kindje gezien, met alles erop en eraan. 1 dag cadeau gekregen, uitgerekende datum is nu 18 mei! Zo verschrikkelijk blij! De vk heeft mijn "12-weken angst" weg kunnen nemen. Wat een fantastisch gevoel is dit! WAUW, WAUW, WAUW!!!

13. djoon

djoon Niet meer actief

@fleursylvano, ik wil ook in kraamhotel:) woon jij miss dicht bij mij of hebben ze meer hotels in nederland??:0

@baukje, uhh foutje heb 3 e kerst de 20 weken echo

14. djoon

djoon Niet meer actief

@lieflief, geweldig gefeliciteerd meis!!

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    lieflief; gefeliciteerd met je prachtige echo!

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Ik woon in Apeldoorn is net een nieuw centrum, maar ze hebben inderdaad meerdere hotels in Nederland.
    Lijkt me echt fantastisch niet nog in de auto springen als het toch niet goed gaat maar gewoon binnen 3 minuten bij de gyn. Na de bevalling nog even lekker bij relaxen zoals thuis maar wel extra verzorgd door de kraamzorg enzovoort. Heerlijk :D

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    @ Lielief gefeliciteerd en die ene dag cadeau scheelt natuurlijk :)

18. djoon

djoon Niet meer actief

@fleur, oow neeh das niet bij mij in de buurt;) maarre bij mij staat het kraamhotel 20 min weg van het ziekenhuis dus das niet zo fijn maar de vk zei als je zelf int ziekenhuis bent duurt het soms(meestal) ook heel lang voordat de gyn komt dus zei adviseert juist thuis of kraamhotel. We gaan gen overal kijken:)

19. Mystje79

Mystje79 Lid

4 jun 2013
    99
    0
    0
    Rotterdam e.o.
    Hallo allemaal,

Ik mag melden dat ik vandaag ook een hele mooie termijnecho heb gekregen, met een bewegend klein frummeltje! Wat een fantastisch gevoel inderdaad, en we hebben gelijk diverse mensen officieel ingelicht zoals de oma's en opa!. Ik ben zelfs vier dagen vooruit gezet waardoor mijn uitgerekende datum nu op 13 mei is komen te liggen. Maar ik wil liever niet qua groep wisselen, nu ik jullie een klein beetje ken. Hopelijk mag ik van iedereen lekker hier blijven, ze zeggen toch altijd dat de eerste op zich laat wachten? En dan kom ik toch uit op een datum tussen 16 en 31 mei, Hihihihi Maandag maar op mijn werk vertellen, dat wordt nog leuk want mijn baas heeft het niet op vrouwen en zeker niet zwangere vrouwen, dus dat wordt nog gezellig! Maar mij kan zijn reactie gestolen worden, ik ben dolgelukkig!

20. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn mystje, je bent gewoon al bijna 12 weken! Lieflief ook fijn van jou.echo, super!

Hier gisteren weer een beetje bruinverlies, baal daar echt van. Heb deze weeknook al voor de 2e x deze zs buikgriep gehad en daardoor ook buikpijn. Maakte me er niet druk om maar nu in combi met het bruinverlies weer wel.

Hier ga ik het ook snel vertellen op het werk. Een collega vroeg al of ik zwanger was ipv ziek, hrb maar gezegd dat ml en dl dan ook zwanger zouden zijn aangezien die ook ziek waren. Ik zag dat mijn bazin gisteren naar mijn buik aant kihken was maar dies gelukkig nog plat, kreeg van een andere collga de opmerking of ik afgevallen was. Ook leuk als je 10wk zwanger bent.
    Het vertellen maak ik me niet zo druk om maar vind het zo sneu voor een collega die al een hele tijd bezig is en net met IVF begint. Werk ook maar in een kleim bedrijf met 4 collega's.

Deel Deze Pagina