16 t/m 31 mei 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pautjepoets, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Haha dat is lastig. Ik had dat de vorige keer. Toen vonden bekenden het vreemd dat ik geen cocktail nam op een feestje terwijl ik dat normaal lekker vind.

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    auw auw auw mijn borsten voelen als kanonskogels... nja zeer pijnlijke kanonskogels .... als me kerel er naar kijkt doen ze al zeer...

3. Wij zijn nu aan het afwachten op een oproep van het ziekenhuis. Brief is nu in handen van de arts. Zijn zo benieuwd naar de echo. Je kan nu al echt veel beter zien dat de zwangerschap er is. Manlief zij grappend : Misschien ben je wel langer zwanger, dan pas 1 maand, of is het wel een tweeling.

Ik houd het gewoon op mijn derde zwangerschap, dat je het daardoor beter kunt zien.

4. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe leuk (en zwaar) is dat een tweeling 😂😍

5. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oef ik moet er niet aan denken, bij mijn dochter zit een meisje in de klas die is van een drieling en een ander meisje heeft een oudere zus en de jongste twee zijn een tweeling. Heftig lijkt mij dat.

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Chelleke erg herkenbaar. De tijd kruipt idd en heb zoo die bevestiging nodig dat ik nog steeds neiging heb om te testen. Terwijl de kwaaltjes zijn er wrl daar ligt het niet aan.

Lia heb je 2x zwangerschaps vergifitging gehad? Meestal is het alleen bij de eerste heb ik gelezen. Pff ben dr echt weer bang voor

Mrcd geeft toch niks meid, morgrn weer een nieuwe dag!

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Mij lijkt een tweeling wel leuk. Idd heel erg veel werk. Maar dat zou alles tusseb mij en mijn vriend.meteen oplossen haha. Ik zou nl graag 3 kinderen willen hij wil het bij twee houden. maar goed ga dr niet vanuit en we komen dr in de toekomst wel uit samen haha.

8. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben zo bang voor een miskraam, omdat m'n schoonzus zei: t kan alle kanten nog op, meeste zwangerschappen eindigen in een miskraam en weten ze niet eens, en je bent er nu wel heel vroeg bij.. Dus het is spannend

Als ik met 8w een kloppend hartje zie, en vk zegt: ziet er goed uit.. Dan is die kans nog heeeeel erg klein toch??

9. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik zou niet teveel naar anderen luisteren. Het is algemeen bekend dat de eerste 12 weken het meeste risico mee brengen maar denk dat als je met 8 weken een kloppend hartje ziet dat het grootste risico wel geweken is.

Maar probeer niet zo bang te zijn en te genieten van je zwangerschap.

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja joh theedoek. Tis echt niet zo dat het grootste deel een miskraam word hoor. Wat wel.zo is is dat het vaker voorkomt dan mensen denken omdat sommigen hrt ook niet door hebben en "gewoon" wat later ingesteld worden. En daarbuiten zijn er genoeg die het niet melden maar ze zeggen gemiddeld 1 op de 4

11. Popje2015

Popje2015 Actief lid

22 sep 2016
    201
    135
    43
    NULL
    NULL
    Voor de 4 weken komen inderdaad veel miskramen voor ik meen 50%. De meeste vrouwen hebben dit dus nooit door gehad want ze worden gewoon ongesteld. Tussen de 4 en 12 wkn zwangerschap heb je gemiddeld 10% kans op een miskraam. Oftewel 90% gaat goed. Grote kans dat je daar bij zit. Helaas zelf ook ervaring met miskramen waarvan een keer ma bij 8wkn. Dat vond ik heftig! Ben er dus ook wel bang voor. Heb ook geen kwaaltjes wat ik altijd eng vind. Ben wel vreselijk vermoeid maar denk dat dat aan de slapeloze nachten ligt. Mijn dochter zit fijn in een sprongetje gok ik.😊

12. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke jullie stellen me wel gerust
    Hier ook alleen moe
    En vanmorgen kotsmisselijk en hardstikke honger, lekker tegenstrijdig

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Zei je schoonzus dat ook echt zo meteen of feliciteerde ze je ook wel gewoon eerst? Komt.nogal bot over lijkt me om zo in jou blijdschap wat te roepen.

14. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee niet direct, maar toen ik zei dat dat het nog pril was en t dus nog een geheimpje moest blijven, zei ze dat

15. De eerste 12 weken zijn zeer cruciaal, omdat er dan van alles wordt aangelegd zeg maar. En hoe vervelend en hard het ook kan zijn, mocht het mis gaan in deze periode, dan zou het niet levensvatbaar zijn geweest.

Het is daarom ook een vrij ongeschreven wet, dat men niet voor niets wacht na 12 weken. Dat er nog maar 10 % mis gaat na de 4e of 5e week van de zwangerschap, dat wist ik niet.

16. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja precies, vorige x was ik met 7 weken bij de gyn
    En vroeg ik hoe groot de kans nu nog was
    Toen zei hij: normaal gesproken 8%
    Maar t ziet er zo mooi uit, ik kan wel zeggen 1% maar dat mag niet
    Maar 3% kan ik je wel zeggen..
    Was een hele geruststelling

17. Popje2015

Popje2015 Actief lid

22 sep 2016
    201
    135
    43
    NULL
    NULL
    Met trots wil ik nog mijn testje delen😊.
    Zijn jullie ook nog aan het testen?
    Ik wil nu stoppen eigenlijk.

Bijgevoegde bestanden:

18. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    2 testen gedaan op 1 dag.. Verder niet meer! Wat een knaltest 👍

19. Babedreamer

Babedreamer Actief lid

3 mrt 2014
    117
    0
    16
    Zorg
    Twente
    Hey!
    Wat leuk dat sommigen het nieuws al hebben gedeeld! Dan heb je lekker iemand om erover te kletsen!

Nee ik test niet meer, wil mn lijf kunnen vertrouwen, zie wel wat er gebeurd.
    Pff ik voel me toch wel raar nu sinds gister, beetje slap gevoel, avobdeten staat me tegen en nu ook eerst maar een cracker opgehaald, ben bang dat dit het behin van misselijkheid is... Geen zin in!!!
    Mn borsten doen af en toe flink pijn.
    Ik voel me nu wel zwanger ja.. Nu nog een mooi bol buikje krijgen 😉

Volgende week de vk maar eens bellen.

Lijkt me heel zwaar, een miskraam, maarja we kunnen er toch niks aan doen om het te voorkomen, dus ik wil niet in angst leven. Ik doe wat ik kan om gezond te zijn, dat is voor mij belangrijk.

Fijne dag allemaal!!

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Mooie test ❤️ Ik had vorige week donderdag m'n nod en heb t/m vandaag getest om de dag. M'n streepje is nu een echte knaller en nu stop ik ook met testen 😁

Deel Deze Pagina