16 t/m 31 mei 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pautjepoets, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Zo..drukke dag Goudin!
    Ja ons kindje ligt al helemaal ingedaald. Hoofd strak tegen de baarmoedermond. Tijdens de opname van de week konden we dat op de echo goed zien.
    Cosleeper heb ik geen ervaring mee..wij hebben een gewone wieg op onze kamer staan.
    Babywatcher lijkt me leuk.. je kunt per dag 2x kijken toch?
    Belle en het beest..leuk!!

2. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hoi allemaal,

Had even gemist dat er al weer berichtjes bij waren gekomen hier 😉
    Goudin, zeker drukke dag voor jullie. Wat leuk belle en het beest!
    Vitarose, wat vervelend dat het zo onrustig blijft! Kun je nog wel een beetje genieten of is het nu vooral spanning? Lees ik het goed dat jouw man ook chauffeur is? Dat is grappig want die van mij ook. En jij bent ook leerkracht toch? Toevallig!

Hoe doen jullie dat straks rond de uitgerekende datum met het werk van jullie partner? Mijn man probeert vanaf 37 weken in de buurt te gaan rijden maar als chauffeur is dat natuurlijk een relatief begrip.. bij m'n dochter werd ik uiteindelijk ingeleid en kon hij er bij zijn maar nu vind ik het wel spannend!

Fijn weekend verder!

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hè er wordt hier ook weer wat geschreven. Ik schrijf ondertussen ook mee in het laatste 10 wk topic maar zal proberen hier ook te blijven meeschrijven en lezen.

4. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @jezz84; ja ook onderwijs en mijn man is chauffeur. Ook hij heeft met zijn baas afgesproken dat hij vanaf week 37 in ieder geval niet meer 's nachts weg is en wat meer 'in de buurt rijdt', maarja....je kent het...
    Bij mijn eerste zwangerschap braken mijn vliezen een maand te vroeg op zondagochtend dus toen was hij thuis. Bij de tweede begonnen de weeën om 4 uur 's nachts, een uur voordat hij moest gaan, dus wat dat betreft hebben we geluk gehad. De tweede werd ook binnen 4 uur geboren dus dat had hij anders nooit gehaald. Al zegt de vk dat je het vaak onbewust tegen houdt als je man er nog niet is en ze gaan de vliezen dan nog niet breken.

Ik had me deze keer weer heel erg gefocust op een thuisbevalling, omdat het de vorige keer zo'n fijne ervaring was, maar ik merk nu dat ik het meer los kan laten...we zien het wel..ik heb het gevoel dat deze kleine niet lang meer blijft zitten en dan zal het wel een zkh bevalling worden...en als mijn man ver weg is heb ik al een vriendin gevraagd om mee te gaan en foto's en film te maken.
    Het komt toch zoals het komt en het is niet te plannen...hoe graag ik dat ook zou willen, haha.

5. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het resultaat van de Babywatcher op dag 2 kun je hier zien. Het is nog best lastig om de baby goed op het beeld te kijken, maar volgens mij zie je hier rechts een hoofdje en dan links handjes. Het is super leuk om er elke dag (3x 10 minuten) naar te kijken. Als je een bewegend beeld hebt is het wel wat gemakkelijk dat op zo'n foto.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Wat leuk gaudin dat je elke dag even kan spieken😀

Ben zo benieuwd naar hoe ons kindje eruit gaat zien. Of ze
    Op haar broers lijkt enzo.

7. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wij beginnen ook wel nieuwsgierig te worden...
    Het komt nu ook wel erg dichtbij!!
    Ik heb vannacht eindelijk weer eens een keer wat beter geslapen. Wel twee x eruit om te plassen maar kon daarna weer goed verder slapen.
    Nu zo de ochtendspits in en daarna lkkr rustig dagje thuis.

8. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oepsie, ik ben echt te lang afwezig geweest in dit topic.. 🙈 Heb een hoop berichten gemist, zal proberen weer actiever mee te gaan schrijven..

9. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Doe maar Verliefd, gezellig!
    Ik heb alles klaar thuis. Ook het eerste pakje!
    Ik geniet van mijn verlof..het is ook lekker weer dat scheelt. Als de kinderen uit school komen spelen ze buiten. Ze hebben eind april/begin mei wel twee weken mei-vakantie..dat lijkt me wel pittig omdat ik nu niet meer veel met ze kan ondernemen.

Onze zoon heeft autisme..ik ben gisteravond naar een super inspirerende avond geweest van Colette de Bruin. Zij heeft de methodiek ' Geef me de vijf' bedacht.
    Zo'n positieve en enthousiaste vrouw..geeft weer even nieuwe energie!

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier hebben de jongens ook 2 weken meivakantie. Ik vind het ook pittig hoor. Hopelijk is het lekker weer dan kunnen ze lekker buiten spelen. Ook gaan ze nog een paar nachtjes logeren.

11. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ohoh...toen de ooievaar in mijn vorige zwangerschap in ons land zat werd onze dochter 's nachts geboren. Hoop dat dat nu toch niet het geval is. (1 geluk, manlief is vannacht thuis)

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Haha vita rose. Rustig nachtje gehad?

13. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Jaar, alles nog rustig hier!
    Vanmorgen bij vk geweest, alle controles goed.
    Nu lekker luieren op de bank voordat ik de kids weer van school moet halen.

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Mooi zo vita rose. Lekker hè zo'n momentje voor jezelf:)

15. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Oh heerlijk, ben aan het zoeken voor gedichtje op geboortekaartje, maar moeilijk...

16. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Gelukkig is alles nog rustig vita rose. Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en wonder boven wonder is mijn placenta toch nog iets opgeschoven. Daardoor is het nu niet meer 100% zeker dat het een ks moet worden. Over 1,5 week nog weer terug en dan kijken of hij nog iets is opgeschoven. Als er geen beweging meer in zit dan word het een ks maar als er nog beweging in zit is er nog hoop!
    Ik ga zoo hard duimen dat er nog beweging in zit!!

Heerlijk schoolgaande kids. Elke dag even tijd voor jezelf.. hier alleen op dinsdag en donderdag gaat ze naar de go.. wat ook al heerlijk is! 👍🏻

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ons geboortekaartje is al helemaal klaar trouwens.. 🙈 Had t gedichtje ook al super snel.. alleen nog de vraag welke naam er op komt, jongensnamen of meisjesnamen.

18. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wat fijn Verliefd!! Ik duim mee dat de placenta nog maar mooi stuk omhoogschuift!

19. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Was even afwezig geweest, sorry!!
    Even snel alles bijgelezen, maar gelukkig nog redelijk rustig bij iedereen, op wat harde buiken en voorweeën na! 😊
    Hier gaat ook alles zijn gangetje.. merk dat alles wat zwaarder wordt!
    Gisteren groeiecho gehad en het is weer een flink kindje. Dit was ons zoontje op de echo ook en hij is te vroeg geboren dus dat kwam alleen maar goed uit! Hoofdje lag al mooi beneden, over 2 weken liggingsecho!
    Dadelijk peuteropvang bellen, als het goed is mag ons zoontje eind deze maand beginnen met 2 ochtenden per week. Lijkt me heel vreemd maar ook wel heel erg lekker!
    Ik mag aankomende week nog 2 middagen naar cursus op het werk en dan heb ik helemaal verlof! (Al zit ik nu natuurlijk al veel thuis)
    Heb al veel klaar, maar dan nog wat kleine dingetjes regelen/halen!

20. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Verliefd, ik duim voor je dat de placenta nog een stukje opschuift! Dat zou fijn zijn!
    Vitarose, bij jou alles nog rustig tot nu toe?

Leuk dat er steeds meer mensen weer meeschrijven hier!
    Hier gaat alles goed, volgende week m'n laatste werkweek en dan verlof! Maandag weer controle en heb het idee dat het kindje niet meer dwars ligt dus dat zou heel fijn zijn! Wel ligt het nog steeds hoog dus ben best beetje kortademig af en toe.
    Vannacht ineens mega kramp in m'n kuit, dat was echt pijnlijk! Hebben jullie daar ook last van?

Deel Deze Pagina