16 t/m 31 mei 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pautjepoets, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Jezz die kramp schiet bij mij in mijn kuit als ik mijn been wil strekken, soms zelfs kramp in achterkant bovenbeen.. Dus altijd met opgetrokken benen slapen dan gaat t goed. Maar kmweet natuurlijk niet of t bij mij weg komt van de hernia waar ik zo'n last van heb.

Hier ook een kindje dat nogal hoog ligt en dus veel kortademig. Gaat mijn man ook nog zeuren dat ik niet zo moet zuchten,, uuhm, soms moet ik even een extra hap adem nemen schat.. 😅

Vanmorgen bij de voorlichtingsverpleegkundige geweest voor de evt ks.. T klinkt allemaal mooi, maar ik wil toch echt heel graag een natuurlijke bevalling..

2. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hier idd ook af en toe last van kramp in de nacht! Vooral als ik me uitrek! Slaap 's nachts ook ontzettend slecht...

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Kuitkramp had ik de vorige keer veel meer. Nu valt het mee. Voel het ook aankomen meestal dus weet hoe ik het moet voorkomen.
    Mijn nachten zijn trouwens ondanks dat ik geen kuitkramp heb nog beroerd. Slaap super slecht, moet er tig keer uit en alles doet zeer😢

4. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ben dus niet de enige die slecht slaapt... afgezien van de kramp en vaak plassen lig ik ook gewoon veel te woelen. Nouja hoort er allemaal bij hè?
    Morgen weer controle en ze gaan kijken of de baby inmiddels recht ligt. Anders mag ik door naar het zh voor overleg. De baby lag steeds overdwars maar sinds vanmorgen denk ik dat het anders ligt, heb ook wat meer lucht en het geduw onder m'n ribben is veel minder. Hoop het zo!
    Wat een heerlijk weer hè vandaag? Jullie ook allemaal lekker in het zonnetje? Geniet ervan!

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Jezz hopelijk ligt de baby nu netjes met t hoofdje naar beneden..
    hier een heerlijk dagje gehad. En vanmiddag vertelde mijn zusje dat ze zwanger is van hun 1e kindje! Super leuk word ik ook nog eens tante! 😍

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Verliefd: wat leuk! Mijn zusje heeft ook 2 kindjes en dat is echt wel heel
    Bijzonder hoor. (Heb ook neefjes en nichtje van mijn mans kant maar eigen zusje voelt toch anders)

Jezz; hoop met je mee!

Wat was het heerlijk inderdaad vandaag:)

7. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Gefeliciteerd verliefd! Super leuk nieuws!

8. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ah Verliefd wat leuk! Gefeliciteerd! Lijkt me zo leuk...ik heb helaas geen broers en zussen.
    Wij hebben ook genoten van het mooie weer. Kinderen hebben heerlijk buiten gespeeld. Ik heb bij het tuincentrum nog wat planten voor binnen en buiten gekocht.

9. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Oohh dat slechte slapen vind ik ook vreselijk. Vier keer plassen, 30 x omdraaien...alles horen...onrustige benen...en dan je zoon om 5u die vindt dat het al licht is buiten. Pffff
    Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook zo'n last van kuitkramp. Ik las laatst dat magnesium daar tegen zou helpen. Maar dat weet ik dus niet want heb er vorige en deze zwangerschap geen last van.
    Ik kijk familie Kruis af in bed en dan hoop ik een betere nacht te maken. Jullie ook een fijne nacht gewenst!!

10. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Verliefd!
    Mijn broertje is 5 jaar jonger en net weer een nieuwe relatie dus daar verwacht ik voorlopig nog niets... partner heeft wel een nichtje (petekindje) maar denk idd dat dat toch anders voelt!
    Hier een "zwaar" weekend achter de rug! Zaterdag verrast met een babyshower/high tea. Daarna zaten de mannen nog tot na middernacht bij ons. Gisteren met beide ouders en broer/zus ge-bbqt dus ook de hele dag in de weer geweest! Voel dat toch wel...
    Nog drie dagen en dan heb ik verlof, heerlijk!! 😊
    Fijne maandag allemaal!!

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Fijne dag!

Ik moet nog 2 dagen werken en dan ook verlof!:)

12. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Fijne dag allemaal! Ik nog 3 dagen en dan ook verlof! Heerlijk!

13. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier over 3 daagjes ook officieel verlof, maar zit al vanaf half november thuis.. 🙈

K ben ook wel tante van de kindjes van mijn man zijn broers, maar van je eigen zusje is wel heel speciaal inderdaad! 😍

14. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zusje, Verliefd91! Wat een leuk vooruitzicht dat jullie kindjes straks ongeveer van dezelfde leeftijd zijn.

Hier was het een redelijk rustig weekend. We hebben zaterdag nog wel wat gekocht. Onder andere 2 waterdichte moltons van Hema voor over het bed, want dat leek ons beter dan het plastic zeiltje van het kraampakket. Zondag hebben we vrijwel niks gedaan, maar zijn we wel weer eens wat uitgerust. Ook niet onbelangrijk.

15. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @goudin: zweet dat niet die moltons??
    Ik zweet al snel 's nachts en ben bang dat dat door die waterdichte moltons nog erger wordt.

A.s. woe worden hier de bedklossen, po, en douchekruk bezorgd.

16. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wij hebben ook een waterdichte molton. Niet heel fijn maar veel beter dan dat zeil! Wacht trouwens wel echt nog even voordat die op bed gaat.
    Jaaaa de baby is gedraaid en ligt eindelijk recht! Mag dus in principe gewoon thuis bevallen. Wel heel blij mee!

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Jezz: wat fijn! Ik ben benieuwd of ons kindje nu gedraaid is. Vorige week lag ze in stuit. Moet morgen weer naar de verloskundige.

Ik heb ook waterdichte moltons inderdaad. Al gekocht met zindelijk worden van de oudste. Ik doe ze met 37 wk wel op mijn matras en 1 op het bed waar ik wil bevallen.

18. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Pff. .Hier echt erg moe. Vannacht wel 6x eruit geweest en lang wakker gelegen. Zo meteen de kids ophalen uit school, wordt een lange middag ben ik bang.

Zijn die waterdichte molton voor een 1-persoons matras?
    Ons matras is 160 x 200.
    Dat zeiltje uit het kraampakket vind ik ook niks...vies zweetding!

19. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog geen ervaring met de waterdichte moltons, behalve dan dat ik er 2 heb gekocht. Ons bed is ook 160x200 cm, dus die hebben wij gekocht. Bij de Hema betaal je hier 35 euro per stuk voor, maar de tweede is nu de helft van de prijs. Scheelt toch een klein beetje, maar het is een dure aanschaf. Als het ´bevalt´ dan denk ik dat ze ook ga gebruiken bij lekkende borsten en eventueel ook later tijdens de menstruatie dagen..

Ik ben ook heel veel wakker ´s nachts en het wordt steeds moeilijker om in slaap te komen. Het kindje is ´s nachts ook altijd wakker, dat is dan wel weer gezellig.

20. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wij hebben 'm volgend mij bij ikea gekocht? Prijs was ongeveer gelijk aan wat Goudin noemde. Ook 160x200.
    Slapen is hier ook echt wel minder maar ik probeer me er maar gewoon bij neer te leggen dat het voorlopig zo zal blijven. Baby is inderdaad ook lekker aan het rondtrappelen dan dus daar geniet ik dan maar van.

Deel Deze Pagina