Oohh goed nieuws verliefd! Ons zoontje gaat donderdag "oefenen" op de peuteropvang en start dan na de vakantie! Hoop ook echt dat ons kleintje tot na die tijd blijft zitten! Maar alles staat paraat. Tas ga ik aankomende week klaar zetten en mijn moeder, die ik bel voor evt opvang van ons zoontje, drink vanaf nu ook geen alcohol meer en houdt haar telefoon bij zich. Door de eerdere ervaring zijn we nu toch echt alerter...
Nou Mojo dat kan ik me voorstellen. Zie in je onderschrift dat je eerste kindje echt te vroeg is geboren. Spontaan? Of was er een medische oorzaak? Mijn dochter is met 37 weken geboren, kreeg ineens zwangerschapsvergifting dus werd opgenomen en meteen ingeleid. Ergens in m'n achterhoofd houd ik er toch rekening mee dat deze ook eerder kan komen, terwijl daar nu totaal geen aanwijzingen voor zijn.
De bevalling is toen spontaan begonnen met weeën. Toen de vk kwam had ik al 6 cm ontsluiting dus direct door naar het zkh. Gelukkig was mijn zoontje een flinke en woog hij met de geboorte 2945 gram! Dit kindje is ook weer flink.. 😊
Zo, dat was wel even schrikken zeker! En wat een goed gewicht! Mijn dochter was met 37 weken bijna even zwaar, 2940gram. Wel grappig want ze werd eerder best groot en zwaar geschat en ze hadden het over ruim 8,5 pond bij 40 weken maar uiteindelijk dus net geen 6 pond en maar 48 cm. Beetje misgeschat dus 😉
Haha, fijn hoor.. Hier weer een wakker-lig-moment... Mijn borsten lekken s nachts al aardig, maar ik heb nog geen zin om nu al met een bh aan te gaan slapen..hoe doen jullie dat? Of hebben jullie er geen last van? Gisteren bij Prenatal nog een leuk mintgroen pakje gekocht van noppies in maat 50. Heb nu 3 pakjes maat 50 en de rest 50/56. Zou dat genoeg zijn?? Ik weet het niet meer van de vorige keren...stom hè?!
Wij hebben 4 pakjes in maat 50 en de rest 56 of groter. Bijhalen kan altijd denk ik dan. Tegenwoordig met online bestellen, heb je het de volgende dag al! 😀 Oh, hier nog geen last van lekkende borsten trouwens. Dus ik kan je niet echt helpen
Hier weet ik eigenlijk niet wat ik precies heb in aantallen, had bij de 1e toch meteen ml op pad gestuurd voor typische meisjes kleren, dus zal nu als we t weten wel weer zo gaan. Hier gelukkig geen lekkende borsten nog.. had ik bij de 1e ook pas toen ik al bv gaf.. vannacht ook 1,5 uur wakker liggen draaien, echt super last van mijn bekken, val ik in slaap nadat de wekker was gegaan, oeps. Gelukkig was L nog op tijd bij de go. Hier vanmorgen de weekboodschappen gedaan, vriezer ontdooit, logeerbed opgemaakt voor als mijn moeder s nachts hier moet komen, wasje opgehangen en aardappelpuree gemaakt. En nu is al mijn kracht op terwijl ik boven ook nog schoon wil maken.. dus maar even op Zp uitstelgedrag vertonen.. 😂
Wat een energie nog Verliefd! Hier is ons zoontje vanmorgen 2 en een half uur gaan oefenen op de peuteropvang. Even flink huilen bij het weggaan maar toen ik drie kwartier later belde was hij alweer fijn aan het spelen. Bij het ophalen heerlijk buiten aan het spelen! Nu 2 weken vakantie en dan voor het echt, spannend! Hem net in bed gelegd dus ik plof ook even met de benen omhoog op de bank! Sinds gisteren ontzettend last weer van mijn onderrug waardoor lopen en bewegen ontzettend pijnlijk is... 😒 Dan maar een rustige middag inplannen! 😊
Hehe, we kunnen weer online. ...ben benieuwd hoe het met iedereen is.. Ik heb gisteren de liggingsecho gehad. Kleine ligt ingedaald dus als de vliezen breken hoef ik niet meer te gaan liggen. Verder mag ik nu thuis bevallen als het begint! Wat een mijlpaal...had niet gedacht dat te gaan halen.
Hier alles z'n gangetje. K krijg wel echt steeds meer laatste loodjes klachten maar boven al kan ik gelukkig ook nog goed genieten van t gewiebel in mijn buik! Vanmorgen fotograaf gehad die een paar mooie foto's van mijn buik heeft gemaakt..
Hier gaat ook alles goed. Merk wel dat de laatste loodjes zijn aangebroken en met 2 kinderen die 2 weken vakantie hebben vind ik dat best pittig. Het liefst hang ik de hele dag op de bank en ga lekker slapen tussen de middag. Aantal pakjes maat 50/56: ik heb echt enorm veel. Mijn zusje heeft ook 2 meiden en heb van haar dus heel veel gekregen. Kast ligt echt vol en heb wel 50 rompers in deze maat
Zo, even wennen hoor aan de nieuwe site! Hier gaat ook alles nog goed, wat moe en af en toe wat krampjes maar volgens mij zijn het m'n darmen. Verder nog helemaal geen voorweeen oid, jullie wel? Dochter hangt sinds een paar dagen wel de hele dag om me heen en het liefst op schoot dus volgens mij voelt ze wel aan dat er wat gaat gebeuren. Ervaren jullie dat ook?
Inderdaad wennen..ik kon eerder via de mailmelding lezen en direct antwoorden, maar nu ben ik steeds uitgelogd en lukt het niet met mijn telefoon. Wel jammer want merk dat ik nu minder lees en antwoord. Ook mijn darmen zijn uit het ritme. Paar dagen niks om vervolgens weer krampen, zweetaanval en diarree te krijgen waardoor ik weer bang ben dat de bevalling begint, haha. Die laatste loodjes zijn echt w el pittig vind ik. En net als jij juffie vind ik het nu ook zwaar met de twee kids thuis... En ik vind het jammer dat zowel mijn ouders als schoonouders niet aanbieden om een x een dag wat leuks met ze te gaan doen ofzo. Maar ik ben nu ook te eigenwijs om het te vragen...Graag of helemaal niet denk ik dan. Voordeel van laatste weken vind ik de nesteldrang, echt heerlijk Hoe netjes schoon en opgeruimd mijn huisje nu is. Boodschappen ruim op voorraad. Dat geeft me dan wel rust.
Mooie buik vitarose! En al 37 weken, spannend! Ik ben nu 36 weken, net weer controle gehad en de kleine ligt nog steeds goed alleen niet ingedaald. Bloeddruk was prima gelukkig. Wel gek, m'n dochter was er al met 37 weken dus dat zou over een week al zijn!
@Jezz84 fijn dat de kleine nog steeds goed ligt en dat alles verder goed is! @Vita Rose wat een mooie buik! En al 37 weken hele mijlpaal alweer! Inderdaad jammer dat het niet word aangeboden. Hier ook de hele zwangerschap geen hulp of niks gehad terwijl ik krom loop van de hernia pijn. Maar net als jij ben ik ook te eigenwijs om hulp te vragen. K red me wel weer! Hier niks geen voorweeen ofzo. Af en toe een keer een harde buik maar verder niks.. voel me opzich ook nog steeds prima. En kan nog heerlijk genieten gelukkig.
Ja jezz, wat gaat het snel hé zo aan het eind... Aan de ene kant ben ik heel benieuwd naar dat kleine wezentje in mijn buik en aan de andere kant mag het ook nog wel even bljven zitten...het komt nu zo dichtbij..