16 t/m 31 mei 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door pautjepoets, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ja..jammer is dat dan hè...maar ik denk dan ook doe het wel alleen.
    Hier toch met vlagen weer die voorweeën, echt niet fijn want ik vraag me steeds af of het nou begonnen is of niet. Wil mijn man niet voor niets naar huis laten rijden, maar te laat is ook niet wat.
    Ik probeer op mijn gevoel te vertrouwen dat ik het merk als het echt zo ver is.
    We gaan het beleven haha

2. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wat een stilte hier...
    Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het goed. Alles in huis en voor de baby alles klaar dus rust in mijn hoofd.
    Kinderen hebben er al 1 week vakantie opzitten. Zoonlief is 4 dgn met de vrachtwagen meegeweest dus dat was wel even lekker rustig!
    En aankomende week wordt het mooi weer dus lekker veel buiten spelen hoop ik!

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ja is rustig hier hè vita rose.
    Wij gaan vandaag de laatste babyklusjes doen. Kids zijn uit logeren dus lekker rustig aan. (Al mis ik ze wel hoor!)

Vanmiddag vk en liggingsecho.

4. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Vk op zaterdag? Wat een luxe..
    Hier alleen doordeweeks en overdag. Manlief kan in principe nooit mee. Voor de 20 wkn echo heeft hij wel vrij gevraagd, maar verder ga ik meestal alleen of met de kids.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ja luxe hè? ik ga eigenlijk altijd op woensdag is ons eigen dorp maar daar maken ze geen echo's. Een andere locatie van de praktijk is ook 's avonds en op zaterdag open. Super handig! Nou is mijn man deze zwangerschap ook nog maar een paar keer meegeweest. Alleen met de belangrijke echo's. Bij de eerste 2 ging hij elke afspraak mee. Maar derde hè? ;):p

6. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Haha..ja bij een derde is het inderdaad wel anders.
    Ik heb maandag weer de gewone controle, maar wil eigenlijk dit weekend wel bevallen haha.
    Andere twee begonnen allebei op zondag dus hoop deze weer. Dan is mijn man in ieder geval thuis.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Mijn bevallingen begonnen ook steeds op zondag. Beide jongens zondag op maandag nacht geboren!
    Hoop het voor je!

8. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik ben er nog hoor! Leuk om weer even wat van jullie te horen ☺
    Juffie dat is inderdaad luxe een vk op zaterdag! Ik ga ook altijd alleen omdat m'n man met de vrachtwagen weg is. Met de 20 weken echo had hij inderdaad ook vrij gevraagd. Waarom krijg je nog een echo? Is dat standaard bij jullie of zijn er twijfels?
    Vitarose, het begint voor jou al echt op te schieten zeg! Ik hoop ook dat het in het weekend komt zodat manlief erbij is, spannend hè? Bij m'n dochter werd ik ingeleid dus liep alles anders dan gepland dus ik vind het sowieso wel spannend allemaal. Zij was er ook al met 37 weken.

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hi meiden ik ben er ook nog.
    Grappig allemaal op zondag begonnen. Bij mij begon t op een woensdag maar wel na de 2e keer strippen.. ben nu ook zo benieuwd wanneer t kleintje besluit te komen.. k heb ergens mijn hoop op 5 juni gezet.. 6 juni wil ik absoluut niet, en de uitgerekende datum zou ook bijzonder slecht uitkomen.. Alsof ik dat kan plannen maar vooruit..

10. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi! Ook ik ben er nog. Maar ik was wel even dit forum vergeten..

Nog even! Vanavond gaan wij naar de laatste Samen bevallen cursus dag. Uitleg over voeding en dan een generale repetitie voor het bevallen. Ik ben benieuwd hoe we het doen.
    Sinds afgelopen donderdag heb ik verlof. Dat is wel heel fijn. Vandaag was de eerste dag met zijn tweeën, omdat mijn man weer aan het werk is (maar vanaf mei op maandag vrij is).

De afgelopen 4 dagen ben ik begonnen aan de enorme hoeveelheid baby wasgoed. Omdat het ons eerste kindje wordt hadden wij nog niks en ik durf ook niks samen te wassen. Dus ik doe heel veel 20 minuten wasjes op 30 graden. Het einde begint in zicht te komen.
    Over wassen heb ik wel een vraag. Ik heb hydrofiel luiers bij Hema in bulk gekocht, maar die komen enorm gekreukt uit de witte was. Bovendien steken er allemaal draadjes uit die ik er maar heb afgeknipt. De paar tweedehands hydrofiel luiers die ik kreeg zien er veel beter uit. Moet ik die van Hema 'gewoon' veel vaker wassen?

11. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Geen idee ik heb een paar nieuwe gekocht en de rest 2e hands gekregen.. gekreukt uit de was komen doen ze hier zoizo wel, maar ik strijk toch alles.. maar losse draadjes, dat lijkt me niet de bedoeling toch?!

Wow hier morgen alweer 37 weken, toch weer een mijlpaal, maar ik ben nog helemaal niet klaar voor deze kleine. Laat nig maar mooi even binnen bij mama blijven zitten..

12. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    't begint langzamerhand spannend te worden hè? Over de 37 weken! Het voelt heel gek want mijn dochter was er nu gewoon al, toen werd ik ingeleid ivm zwangerschapsvergifting.
    Nu was alles prima bij de vk dus we gaan nog even door..
    Kan helemaal niet slapen dus dan hier maar even rondhangen. Slapen jullie nog wel goed?
    @Goudin, hier ook wel eens gehad inderdaad maar meestal is het met een paar keer wassen wel weg. Gekreukt zijn die doeken altijd wel een beetje helaas!

13. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal de hydrofiele doeken ('luiers', washandjes en monddoekjes) dan nog eens door de was gooien en daarna strijken. Eens kijken wat dat oplevert.

Slapen lukt me wel aardig. Inmiddels ga ik op de automatische piloot naar beneden om naar het toilet te gaan en val ik daarna vrij snel weer in slaap. Dat 's nachts wakker worden vind ik ook wel gezellig, omdat ik onze baby dan altijd heel goed voel (en zie). Maar van mij mag het uiteraard ook nog wel even duren; het is leuk om zwangerschapsverlof te hebben tot nu toe.

14. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wiehoee hier nu ook de grens van 37 weken bereikt! :oops:
    Hoop stiekem wel dat deze nog even lekker blijft zitten want ben nog helemaal niet klaar met zwanger zijn.. :eek: ik kan er nog zo intens van genieten.. hierna nooit meer..

15. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Verliefd, dat gevoel heb ik ook wel een beetje hoor! Aan de ene kant mag het van mij wel komen, ben nieuwsgierig naar de baby en begin het zwanger zijn wel een beetje zat te worden. Aan de andere kant geniet ik iedere dag van het getrappel en geschuif in m'n buik en ga ik dat enorm missen, zeker omdat het misschien wel de laatste keer is geweest.
    We zitten inderdaad dicht bij elkaar zeg qua uitgerekende datum! Mijn banner loopt een dagje voor, ik ben nu 37+2.
    Gaan jullie trouwens voor een ziekenhuis of thuisbevalling of weten jullie het nog niet? Ben wel nieuwsgierig! Vorige keer moest ik dus verplicht naar het ziekenhuis, deze keer wil ik graag thuis bevallen als het kan. Loopt het anders dan is het ziekenhuis ook oké hoor maar stiekem hoop ik dat het thuis kan gebeuren.

16. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @Jezz84 ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat ik bij de 1e nogal veel bloed heb verloren.. thuis wilde ik zoizo niet bevallen dus anders zou het t geboortehotel worden aan t ziekenhuis vast. Daar ben ik van de 1e bevallen en ooo wat was ik blij daar te zijn. Anders had ik mooi met pers weeen naar t ziekenhuis gemoeten met de ambu. Dus thuis was zoizo geen optie voor mij.
    Bij de 1e was dat al geen eens een optie voor mijn man. Hij wilde echt persee niet thuis..

17. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Graag zou ik thuis willen bevallen. Ook al wonen wij heel erg dichtbij het ziekenhuis, het lijkt me heel pijnlijk om tijdens weeën naar het ziekenhuis te moeten. Bovendien is mijn vorige ervaring in het ziekenhuis met een miskraam, dus die afdeling wil ik eigenlijk liever niet meer zien. Dat is ook wel een deel van de reden waarom we ervoor hebben gekozen om de cursus 'Samen bevallen' te volgen. Ik verwacht geen hulp van buitenaf en weet (wist) niet wat er zou gaan gebeuren. Nu heb ik het gevoel dat ik beter ben voorbereid en ook dat mijn man weet hoe hij me bij kan staan. Mocht het medisch gezien moeten, dan ga ik natuurlijk wel naar het ziekenhuis. Maar ik hoop erop dat het thuis kan gebeuren.

18. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Hi dames, ook ik 'leef' nog. Beetje drukke week gehad. Hier morgen alweer 39 weken...nooit gedacht dat te gaan halen!!
    Ook ik ben benieuwd naar de kleine, wil graag knuffelen...maar geniet ook nog van echt de laatste dagen van mijn leven zwanger zijn. Voor mij is dit zeker weten de laatste...

Ik hoop ook weer thuis te mogen bevallen. Heb bij de 2e zo'n fijne ervaring gehad.
    Soms denk ik: laat maar komen die bevalling maar op andere momenten ben ik opeens bang dat ik het niet meer kan en in paniek ga raken...of bang dat er eat mis gaat...herkennen jullie dat?

19. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    @Vita Rose : Ook weer welkom terug hier! Gefeliciteerd me je 39 weken. Ik herken het wel, dat je bang bent dat er iets mis gaat. Een collega van mij zei een tijdje geleden heel nuchter: nou, er is er nog nooit een blijven zitten dus het zal wel goed komen. Dat probeer ik maar te denken als ik weer een droom heb over wat er mis kan gaan.

20. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Hier rommelt het...en voor het eerst nu met slijmverlies...ik weet dat het nog even kan duren als je (deel) vd slijmprop verliest..maar van mij mag het nu wel doorzetten...
    Ik houd jullie op de hoogte!!

Deel Deze Pagina