ik heb mezelf er ook opgezet leuk de groep groeit hopelijk blijven de kids zitten allemaal ik heb de vorige keer ook meegedaan voor mvm en ga dit nu weer doen vindt het zo waardevol om te doen voor iedereen met een kinderwens en het is voor mij echt een kleine moeite. mijn beste vriendin weet het al we delen alles samen met de ouders wachten we tot de echo van 8 weken en de rest pas na de 12 weken echo aangezien het bij ons de afgelopen keer erg vervelend is gelopen. voel me sinds vandaag niet fit hoofdpijn en licht misselijk maar dat kan ook van de nachtdienst komen. iedereen succes hopelijk genieten
Hihi nadja die reden worrd hier in de omgeving sowieso al niet geloofd haha. Ik heb nooit een boek oid gehad. Als je je aanmeld bij ouders van nu geloof ik krijg je elke week een update via de mail. Dat vond ik toen erg leuk om te lezen. Nu natuurlijk ook wel, al is het minder nieuw zeg maar. Eerlijk gezegd ben ik vooral heel bang hoe het dit x met mijn benen zal gaan. Heb erg last gehad vorige x. Het gevoel alsof er een ruw touw in zit dat snijdt. Ssoms bijna niet kunnen werken ( kapster ) en toch doorgaan. Achteraf snap ik dat ook niet en zal ik dit x eerder aan de bel trekken. Het had met bekken instabiliteit te maken die zeg maar de bezenuwing in de benen afknelde. Ook ben ik wel een beetje angstig voor HELLP syndroom. Maar als het goed is komt dat meestal alleen bij de eerste voor dus dat hou ik mezelf ook maar voor. Zal nog even foto maken van het shirtje
Was al op zoek naar een ''maandtopic'', maar kon hem nergens vinden. Ik kom me hier ook melden. 20 mei zou onze dag moeten worden.
Mensen die we niet persoonlijk vertellen ga ik een kaart sturen. Soort uitnodiging van kinderfeestje met kom je ook? Erop. En dan foto van mijn dochter met shirt aan en dan datum rond 20 mei, tijd in overleg, je word niet thuisgebracht zoiets hahaa
En dan nu de uitgebreide reactie... Ik ben gesloopt. Onze zoon is erg druk. Daarnaast stress m.b.t. werk (heel lang verhaal), maar komt erop neer dat ik ander werk zoek. Niet echt handig nu, I know, maar is even niet anders. Heb maandag mijn eerste sollicitatiegesprek. Hoop zo dat het iets is en dat ze mij willen! @vlinder28 wat naar van jullie eerste kindje. Snap heel goed dat je in spanning zit hoor. @madameV Vertellen gaan we waarschijnlijk doen door onze zoon een speciaal T-shirt aan te laten doen. Die voorpret vind ik ook zo leuk. Voor op social media wil ik een krijtbord kopen en daar een to-do list op maken met vinkjes en afsluiten met "grote broer worden" en dan een foto maken met mijn zoontje erbij. Maargoed, dat zijn nu de ideeën, wellicht veranderd het nog. Super leuk shirt heb je zeg. Cool! @shart86 Een bekende naam, gezellig! Gefeliciteerd! Ik doe ook mee met MvM. Vorige zwangerschap ook gedaan. Ik ken een hoop mensen die het nodig hebben (gehad) en dit is het minste wat ik kan doen. Al was het soms niet leuk de eerste zwangerschap i.v.m. de misselijkheid, maar daar moet ik me dan maar even overheen zetten. Is toen ook gelukt. @lilo88 Ik slaap ook al minder goed. Mijn ervaring is dat dit binnenkort wel weer beter zal gaan. Oh en rommelende darmen: check! Diarree is hier weer volop aanwezig, ook herkenbaar van de vorige zwangerschap. Hopelijk is dat snel over. @nadje78 Succes op het feestje! Komt vast goed. Hier ook enorm misselijk geweest vorige zwangerschap en nu begint het ook al een beetje. Kan me heugen dat het toen ook tussen de 5-6 weken begon. Ik ga even lekker Netflixen en vroeg naar bed denk ik.
Hallo meiden! Mag ik gezellig mee kletsen? Ik ben ruim 5 weken overtijd maar pas vorige week positief getest. Ik weet dus niet goed Wanneer ik ben uitgerekend,maar vermoed halverwege mei. 7 okt heb ik een echo en dan zal het wel duidelijk worden. Ik heb een zoon van bijna 3,5 en een dochter van net 1 jaar. Ik geef nog steeds borstvoeding dus daardoor zou mijn cyclus best in de war kunnen zijn. Ik heb mij dit keer ook aangemeld voor Mvm. Ik heb vriendinnen die in de medische molen zitten vanwege hun kinderwens en besef heel goed dat hetniet voor iedereen vanzelfsprekend is om zwanger te worden. Liefs
Bij de eerste zwangerschap vroeg ik aan mijn moeder : Mam, mag ik de commode hebben? Ja hoor, waarom dan? Ja, om de luiers te verschonen. bij de tweede zei ik : Oh ja, bijna vergeten te vertellen, moet weer naar ziekenhuis. Oh ja? waarom dan? Ja , voor een echo.
Vroeg naar bed is niet echt gelukt. 😮 Dat heb je met een spannende serie. Nu snel proberen te slapen. Morgen een drukke dag. Verjaardag van dochtertje van een vriendin, ze wordt 1. En daarna zelf nog visite. 😉
Hihi mrcd. Hier gelukkig wel. Mijn dochter is ook meestal gewoon half 7 weer wakker. Op de dagen dat ik vrij ben doe ik vaak ook gewoon een middagdutje haha
zo ik ben wel al 5 x wakker geweest vannacht. ik had zelfs hier nog een berichtje getypt maar er ging iets mis haha. @lia spannend dan waar je ongeveer zit in de vermoedelijke bevallingsdatum. Gisteren het feestje goed doorgekomen weer iedereen was zo gefocust op de bbq dat mijn colaatje er sneaky langs kon gaan. en daarna nog een stukje tart ja en daar moet dan een kopje koffie bij. en toen kon ik naar huis haha. Andere vraag voor de mama's met een 2e. Mijne is dus 8. Ze was gisteren aan het vertellen dat ze aan Sinterklaas een broertje of zusje ging vragen(ja ze zit op het randje, gelooft er nog net in, helft van de klas niet meer). super lief. Ik vraag me dus af wanneer jullie het vertellen aan de kindjes? na de 8 weken echo? of wachten jullie nog langer? Misschien dat ik er zo mee bezig ben nu omdat ik 38 ben. moet ik w8en totdat nekplooimeting is geweest? ik wil het haar zo graag vertellen.
Poeh nadja. Goeie vraag. Wij hebben het er eigenlijk gewoon over. Alleen niet met zoveel woordeb en het woord baby oid. Maar goed mijn dochter is dan ook 2. Ik debk rond de 10 a 11 weken als we het iedereen vertellen dat we het haar ook duidelijk vertellen Fijn dat je je feestje hebt overleefd haha
Even een andere vraag. Het weg laten halen is dus een optie bij jou? Bij ons is (vanwege geloof) abortus geen optie.
Hoe we het overigens aan de kleine gaan vertellen, weten we nog niet. Ze is nog pas 3. Maar daar moeten we nog iets leuke voor verzinnen.
Mag ik ook met jullie meekletsen? Vrijdagochtend, zaterdagochtend en zaterdagmiddag heb ik positief getest. 1 mei ben ik gestopt met de pil, waarna ik redelijk onregelmatige cyclussen had. Afgelopen cyclus ovulatietesten gebruikt en het is raak. We hebben al een zoon, hij wordt in november 2. Een heerlijk ventje waar we ontzettend trots op zijn. M'n vorige zwangerschap verliep eigenlijk heel erg goed. Wel tot ongeveer week 16 erg misselijk geweest, maar verder geen grote/ernstige klachten. Ik hoop dat die me deze keer ook bespaard blijven. Van m'n zoon ben ik bevallen met een keizersnede. Na 15 uur goede weeën had ik net aan 5 cm ontsluiting, waarop er werd besloten om naar de OK te gaan. Dat ging gelukkig erg relaxt. Het herstel vond ik wel erg pittig, ik ben te snel dingen weer gaan doen, waardoor ik later de klap kreeg.
Welkom nieuwe dames! @Envy: Hier ook een keizersnede vorige keer. Ik vond het herstel redelijk meevallen, maar de huid rond het litteken is nu (na een jaar) nog steeds vrij gevoelloos... @Kwiebeltje: Mooie testen hoor. Lopen goed op @Vertellen: Onze kleine wordt as. zaterdag pas 1 jaar, dus het echt vertellen zit er niet in. Ik zou geloof ik als mijn kleine het wel begreep het na de eerste echo zeggen. Dan gaat het ook voor hen een beetje leven, dat lijkt me wel leuk. Maar langer wachten kan natuurlijk ook. Misschien kan je het vertellen via een boekje of zo, geloof wel dat je daar hele leuke voor hebt. @Slapen: Ik slaap ook al niet al te best. En ben overdag dan ook echt heel erg moe. Pff ben echt niks waard haha. Ben ook steeds met vlagen misselijk. Dat had ik vorige zwangerschap helemaal niet. Hoop zo dat het niet heel erg gaat worden. Vind het ook wel wennen nu er al een kleine rond loopt dat je niet altijd aan de moeheid kunt toegeven. Vorige keer deed ik dat wanneer ik vrij was wel hoor
Ik ben gelukkig nog niet misselijk geweest. Heb wel een erg vette huid en last van roos lijkt het. Maar beide al langer dan ik zwanger ben, denk dat het te maken heeft met het stoppen met de pil. Ik weet trouwens niet zo goed wat ik in moet vullen in de bereken calculator van de uitgerekende datum. Heb maar het gemiddelde genomen, dan zou ik 23 mei uitgerekend zijn. Zelf ben ik 20 mei jarig. Van m'n zoon ben ik 5 dagen eerder bevallen dan de uitgerekende datum. Bevallen op m'n eigen verjaardag heeft niet m'n voorkeur. Ben benieuwd wat straks de echte uitgerekende datum is na de eerste echo.
@MadameV thnks. voorlopig niets meer op de planning staan gelukkig nog 2 weken tot aan de eerste echo. @envy herkenbaar. ook hier keizersnede door n niet vorderende ontsluiting. en ik stond na een week stiekem toch te stofzuigen...terwijl je beter weet... @dinh ik heb niets over weghalen gezegd, wat een naar onderwerp. Het was meer bedoeld om gewoon een beetje je zekerheden te hebben dat alles goed is of dat je weet wat je te wachten staat. Die van mij is 8 en begrijpt dus heel veel meer. dat maakt het complexer voor mijn gevoel.Maar ik ga het onderwerp nu ook weer meteen naast me neerleggen en ik ga er van uit dat alles gewoon goed is. @Pautje Poets, ik merk al 2 dagen dat mn misselijkheid in de ochtend er niet meer is... echter daardoor wel duidelijker aanwezig in de namiddag... ik ben vanmorgen wel gaan sporten (half uurtje joggen) en ik stopte omdat ik dus ook misselijk werd hahaha. Ik dacht als ik nu moet overgeven langs de weg denken de mensen vast dat ik of een enorme kater heb of dat ik zo'n intensieve run heb gedaan dat ik daardoor moest overgeven hahah. Maar gelukkig dus net gebeurd en maar rustig naar huis gelopen.
Dat stofzuigen deed ik niet na een week, maar wel na een week of twee, haha. En ik las pas weken later dat veel traplopen ook niet al te best is na een keizersnede. Toen ik weer moest werken was ik eigenlijk nog helemaal niet hersteld, het litteken prutte ook steeds. Dat ik al een kindje heb rondlopen, zal het extra pittig maken denk ik. Zowel de zwangerschap als de kraamtijd.