16 t/m 31 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ilss, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Zo, wat veel bij te lezen!!! Was ff paar dagen niet in staat omdat ik me zo belabberd voel. Hele dag misselijk en extreem moe. M'n zoontje van 1 is snachts nu al weer ruim 3 weken aan het spoken dus dat breekt op.

Verschrikkelijk Dio dat het mis is gegaan :( Sterkte!

En las nog meer nare berichten en toch veel dames met bloedverlies. Hopelijk gaat het toch goed!

En dan wat onzekerheden ivm werkcontracten, niet tof al die extra stress. Sorry zoveel gelezen dat ik niet meer weet welk bericht bij welke naam hoort Dus kan ff niet uit m'n hoofd persoonlijk linken.

Vannacht had ik een nare droom, dat ik naar de wc ging en onder het bloed zat. Ben nu gelijk helemaal ongerust! Heb weleens vaker voorspellende dromen gehad, maar aan de andere kant zou t ook gewoon m'n angst kunnen zijn natuurlijk.

Dio1985 vindt dit leuk.
  2. Famke00

Famke00 Lid

3 jan 2017
    61
    27
    18
    NULL
    NULL
    Zooo ik ben thuis van m'n eerste echo en alles was goed, het hartje zien kloppen! Heel erg blij! (En misschien ook een hart onder de riem voor andere dames die ook wat bloedverlies hebben gehad ;) )

Ze zagen alleen wel een cyste ergens boven m'n baarmoeder die ze even in de gaten gaan houden maar dat was verder niet zorgwekkend gaf ze aan. Iemand hier ervaring mee?

Blij :)! Nu op naar de volgende op 24 oktober!

laisa, Piewy, Pien15 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    @Famke00 gefeliciteerd met de mooie echo!

Geen ervaring met cyste. Kon dit vanzelf nog wegtrekken?

4. Famke00

Famke00 Lid

3 jan 2017
    61
    27
    18
    NULL
    NULL
    Thanks @Twinkelbell ! Ja ze gaf aan dat het bij veel vrouwen voorkomt in het 1e trimester en dat ze ook net zo plotseling weer kunnen verdwijnen, dus ben benieuwd.
    Ben je nog steeds zo misselijk?

5. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @Famke00 fijn dat alles goed was!
    Cyste op de eierstok? Heb ik ook! Trekt vanzelf weg. Is het eiblaasje waar de gesprongen follikel in zat.

6. Sunshine0180

24 sep 2017
    43
    44
    18
    Vrouw
    Ik heb morgen een intake gesprek met de verloskundigen. Zelfs hiervoor ben ik een beetje zenuwachtig! Erg he :oops:

Piewy vindt dit leuk.
  7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Gefeliciteerd @Famke00 !! Fijn zeg dat alles goed was :). Cyste in de baarmoeder ken ik niet, wel in de eierstok zoals Star2017 aangeeft. Die trekken vaak vanzelf weer weg.

8. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hallo meiden, mag ik hier ook mee schrijven? Ik ben 33 jaar en zwanger van ons 3e kindje. We hebben al twee jongens van 2 en 4. Vandaag 1e echo en hierbij 4 dagen minder ver dan ik volgens de berekening zou 'moeten' zijn. Klopt ook wel want het duurde lang voordat de testen echt goed positief waren. Vandaag wel een mooi kloppend hartje gezien. Zou nu dus 7 weken en 5 dagen zijn dus uitgerekende datum 18 mei 2018. Ben heel benieuwd naar de termijnecho van 30 oktober. Gaan jullie allemaal de NIPT of combinatietest doen? Ik twijfel nog zo.. Groetjes!

Ukkepuk1 en Star2017 vinden dit leuk.
  9. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Welkom!

Tja ik twijfel ook nog een klein beetje. Al neig ik er toch weer naar om hem niet te doen. Met D hem ook niet laten doen. Ik denk niet dat ik down zou laten afbreken en hoop dat ze bij zeer ernstige afwijkingen dit bij de 20 weken echo en de 16 weken pretecho ook wel zien.
    Mn broertje komt uit een slechte test, daarbij werd door de gyn aangeraden de zwangerschap te beëindigen. Hij is ondertussen arts.

10. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Fijn een goede eerste echo! Gefeliciteerd!

Hebben jullie de echo rond 7 weken inwendig of uitwendig gehad? Bij mn vorige 2 zwangerschappen beide inwendig. Maar was 95 kg en nu 79....dus met btj geluk hoop ik dat het morgen gewoon uitwendig goed zichtbaar is....

Wíj doen de nipt en extra testen niet. Hooguit de test over de taaislijmziekte omdat een oom van mn man dit heeft. Verder niet. Bij de andere 2 ook niet gedaan.

Begin lichtelijk zenuwachtig te worden voor de echo morgen. Gelukkig al om 11u en moet eerst van 6.45-9.45u werken dus heb mn afleiding.... mja zit het goed, is het er 1, klopt het hartje..... zucht

laisa vindt dit leuk.
  11. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Wij laten denk ik ook geen testen doen, vorige zwangerschap ook niet gedaan.

@mini ons hier wordt het bij de gyn met 7 wkn standaard inwendig gedaan. De 8wkn echo bij de vk is ook gewoon uitwendig mits dit niet lukt. Ligt eraan of je baarmoeder diep ligt. Vriendin van mij is heel dun en moest zelfs met 12 weken inwendig vanwege baarmoeder die echt diep lag vertelde ze mij.
    Ik heb wel een klein buikje en kon 8wkn vorige x uitwendig! :)

Succes morgen!

12. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Ik ben benieuwd morgen. Inwendig is ook prima hoor maar weer ff wennen zeg maar... we zullen zien....

Star2017 vindt dit leuk.
  13. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ok nou hopelijk verdwijnt het dan ook bij jou :)

Ja echt de hele dag door misselijk. Ik heb nu cola zero in huis gehaald en als ik daar af en toe een slok van neem trekt het iets weg. Water wat ik normaal de hele dag door dronk trek ik juist echt niet bleeeegh

14. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    @Jingle welkom! Fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien :)

@ sunshine succes morgen, en ook al is het maar een gesprek alles is nu toch ook gewoon spannend ;)

@mini ons succes met de echo morgen! Bij m'n vorige zwangerschap konden ze bij 7 wk uitwendig goed kijken naar t hartje, alleen t opmeten voor de termijn kan dan nog iets minder nauwkeurig.

Ik heb m'n 1e echo pas bij 9,5 wk. Het is wel bij de gyn. Weet iemand of de gyn standaard inwendig doet? Aangezien dat nauwkeuriger is zeg maar.

Wij gaan de nipt test wel doen.

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @mini ons succes morgen, hopelijk alles goed! Ik had met 7 weken en 2 dagen een inwendige echo en weeg een luttele 56 kilo... dus volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Op die termijn is het inwendig gewoon veel beter te zien. Een week later is al weer anders...

Over de testen: ik weet het ook nog niet. Ik neig weer naar niet doen, net als vorige keer. Maar ben inmiddels ruim 35 en toen was ik 32. Maar nu heb je de NIPT he en dan is het geen kansberekening meer, maar echte feiten... Vorige keer in elk geval bewust niet voor de combinatietest gegaan, ik houd niet zo van die statische berekeningen... net wat @Piewy ook zegt. Daarnaast hadden we zo lang gewacht op ons wondertje dat ik niet aan afbreken zou willen denken en ik er ook vanuit ging dat als het echt goed mis zou zijn dit dan met de 20 weken echo aan het licht zou komen... wat dan natuurlijk wel heel zuur zou zijn...

16. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Die misselijkheid bah bah bah...ik merk dat ik iets moet blijven eten dan is het even weg.... maar komt altijd terug..moet zelfs af en toe spugen, althans dat denl ik want er komt niks uit....

Ach we zullen zien morgen...zo nog ff douchen en dan mn bed in...

17. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Wij gaan niet die testen doen. Al nooit sprake van geweest!

18. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Welkom!!

Die testen ik heb de vorige keer wel een combitest laten doen en vind het nou niet zo nodig. Zal wel dezelfse uitslag zijn toch? Maar mijn man wil perse die testen dus tja waarom zou ik er om gaan steggelen. Iets waar ik geen zin in heb, dat moet ik nog bewaren voor de naam ;)

19. Simoonn

Simoonn Lid

16 nov 2014
    68
    22
    8
    Wij gaan waarschijnlijk de test wel doen. Wil er wel graag meer informatie over volgende week . Krijgen ook met 20 & 30 weken een extra GUO in het UMCG.

20. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik ben 100 kilo bij 1.72 en bij mij was het uitwendig goed te zien. Veel plezier zodalijk!

Deel Deze Pagina