16 t/m 31 mei 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ilss, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw

Ik ga wel weer een paar richtlijnen maken, maar wat ik van de eerste geleerd heb is dat ze er niet eens naar gekeken hebben. Maar er zijn wel een paar dingen die ik nou al zwart op wit heb laten zetten. Dat gaat me allemaal geen 2e keer gebeuren. En verder zien we het allemaal wel weer. Ik sta er verder niet negatief tegenover

Twinkelbell vindt dit leuk.
  2. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    @werk zou ik het ook zakelijk houden. Het was toch van de week weer op het nieuws dat er nog veel zwangerschapsdiscriminatie voorkomt. Heb zelf op een functie binnen mn werk gesolliciteerd met voor ik wist dat ik zwanger was. Ik ben het geworden maar hierdoor nog maar niet op mn werk verteld. Even wachten tot na de 12 weken echo en tot iedereen weet dat ik die functie ga doen.

Vind de 12 weken echo wel erg spannend. Was van de week zo aan het twijfelen dat ik maar zo'n doppler heb aangeschaft. Kwam vanochtend binnen dus net even geprobeerd, met in mn achterhoofd dat het niet raar zou zijn als ik niets kon vinden. Maar ik heb het hartje gewoon gevonden. Duidelijk een stuk sneller dan mn eigen hartslag. Die ik ook een paar keer te pakken had. Oh ben toch wel heel blij. Weet dat dat ook nog niet perse alles zegt, maar betekend dus wel dat het leeft.

Vanmiddag gaan we voor ons zoontje zn nieuwe bed opzetten. Ledikantje waarvan de hele zijkant eruit kan als peuter bedje. Dan wordt zijn oude predikanten uiteindelijk voor het kleintje.

Jullie nog plannen van het weekend?

3. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Oooh. Voel me vandaag weer zo beroerd. :( Niks aan. Hele dag werken helaas. Stond ik vanmorgen weer langs de snelweg. :confused:

4. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ojee klinkt niet best! Moest je langs de snelweg overgeven?!
    Bij mij wisselt het ook per dag hoe ik me voel qua misselijkheid. Moeheid varieert van 'normaal moe' naar heel extreem. Hoop zo dat dit het 2e trim gaat wegtrekken!

Hier niks gepland voor t weekend. Gewoon lekker met z'n drietjes rustig aan thuis. M'n man maakt lange dagen en komende weken 6 dagen werken in de week, dus ook wel pittig voor mij.

5. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Ja, tijdje geleden ook al helaas. Vrije dagen zijn ook echt drama bij mij. Afleiding is echt een must voor me merk ik. Afgelopen weekend een heerlijk weekend weggeweest met schoonfamilie, is perfect gegaan! Maar dinsdag... drama! De hele dag heb ik me beroerd gevoeld.

Extreem moe ben ik gelukkig niet meer. Kan weer wat langer door 's avonds gelukkig.

Heerlijk zeg even rustig aan. Hier ook een 'rustig' weekend. Vandaag heb ik de hele dag gewerkt, nu op de bank en kom er niet meer vanaf. :)

6. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Pff had het weekend nachtdiensten.. alleen ben ik vrijdag op zaterdagnacht ziek geworden: vermoedelijk buikgriepje. De rest van het weekend dus niet gewerkt, maar Mn vriendschap met de toilet even verbeterd..
    Pff wat een drama zeg!! Nog steeds niet helemaal fit, maar wel iets beter gelukkig!

Hoe is het met de rest? Geen echo's of afspraken geloof ik vandaag als ik de lijst mag geloven?

7. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Jeetje, draai jij nog nachtdiensten? Hoeft niet persee meer toch met zwangerschap? Maar vervelend dat je zo ziek bent!

Ik heb gelukkig iets beter weekend gehad. Vaak werd t overgeven smiddags beter. Dus hoop zo dat t na 12 weken nog minder word en ik eindelijk weer beetje mens word:thumup:

8. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Ja, het rooster wordt "ver" van te voren gemaakt en toen ik aangaf zwanger te zijn, was het rooster van november en december al uit. Begin december mijn laatste nachtenreeks (3 stuks) en dan geen nachten meer gelukkig.

Fijn dat het iets beter gaat! Het hcg hormoon was vorige week geloof ik op het hoogst, dus als het goed is moet het vanaf nu af aan alleen maar beter worden ;):roflmao:
    Edit: het hcg hormoon is bij jou nu op zijn hoogst, dus het ergste is als het goed is achter de rug! Even vergeten dat we niet allemaal exact even ver zijn hahaha *iets met hormonen ofzo haha:roflmao::D

Twinkelbell en Romy1234 vinden dit leuk.
  9. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    16 t/m 31 mei 2018

12 Mei
    Miekje87 - 30 jaar - 2e kindje

15 Mei
    Ukkepuk1
    - 22 jaar - 1e kindje

16 Mei
    Laisa
    - 33 jaar - 4e kindje

18 Mei

19 Mei
    Pien15
    - 35 jaar - 2e kindje
    Raaf92 - 24 jaar - 2e kindje

20 Mei
    Piewy
    - 34 jaar - 2e kindje
    Nursekel - 26 jaar - 2e kindje

21 Mei
    Star2017
    - 28 jaar - 2e kindje (☆)
    Twinkelbell - 38 jaar - 2e kindje

22 Mei
    Famke00
    - 28 jaar - 1e kindje

23 Mei
    Simoonn
    - 29 jaar - 2e kindje

25 mei
    Ladybird87
    - 30 jaar - 2e kindje

26 Mei
    Kelly84
    - 32 jaar - 2e kindje
    Piraat - jaar - 2e kindje
    Abos - 26 jaar - 1e kindje

28 Mei
    Gerbera
    - .. jaar - 2e kindje
    Lays - 30 jaar - 2e kindje

29 mei
    Romy1234
    - 28 jaar - 1e kindje
    Yubbie - 26 jaar - 2e kindje

30 mei
    oktober91
    - 25 jaar- 2e kindje
    Livave17 - 23 jaar - 1e kindje

31 mei
    MarenFay
    - 31 jaar - 2e kindje

Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0)

----------------------------------------------
    Afspraken

7 november Piewy termijnecho
    10 november oktober91 controle+echo vk
    13 november Yubbie termijnecho
    14 november Romy1234 termijnecho
    14 november Star2017 controle gyn
    21 november Ukkepuk1 controle vk
    22 november Miekje87 controle vk
    24 november Nursekel controle vk
    30 november Nursekel geslachtsecho
    4 december Yubbie controle vk
    9 december Piraat geslachtsbepaling echo
    14 december Piraat 16 weken controle+echo
    2 januari star2017 20 wkn guo

-------------------------------------------
    Sterretjes
    - Appelboompje10
    - Ilss
    - Dio1985

10. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @NurseKel idd knap dat je nog nachtdiensten draait!
    Vervelend dat jij ook al last hebt van buikgriep! Komt echt veel voor.

Hier ook weer 2 goede echo's gehad afgelopen week. Ook meteen bloed voor nipt geprikt nu in spanning afwachten!

Piewy en Romy1234 vinden dit leuk.
  11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hallo allemaal,

Ook nog weer 's een reactie van mij.. sorry dat ik niet vaak reageer. Lees wel mee maar meestal weinig energie over om een verhaal te typen;) ben erg misselijk de hele dag en zó enorm moe. Maar wat mij het meeste in de weg zit is de spanning die ik continu voel, ik kan het nog moeilijk loslaten en genieten en geloven dat het nu wel goed gaat. De miskramen en de vele maanden van wachten op een zwangerschap hebben het nodige geëist merk ik. Ik heb een nare bevalling gehad van mijn dochter maar ik merk dat alles wat daarna gebeurd is aan miskramen enz. voor mij veel traumatischer is geweest. Misschien als straks de bevalling dichterbij komt dat ik er anders over denk, maar nu denk ik ik hoop maar dat ik zover kom en er daadwerkelijk een baby geboren gaat worden, dan maakt het me weinig meer uit hoe de bevalling zal gaan.. A.s. vrijdag heb ik weer een echo hoop zo dat alles weer goed is hopelijk kan ik het daarna meer loslaten ook als de 12wk. voorbij zijn. Vorige week sprak ik iemand waarbij het met 11wk. mis is gegaan en het hartje pas kort daarvoor gestopt was. Oh dan krijg ik zo de zenuwen van zo'n verhaal..

Daarnaast zit ik met een enorm dilemma. Ik heb in het verleden meerdere elleboog breuken en luxaties gehad, de laatste 2 jaar geleden. Na de laatste keer is het niet goed hersteld waardoor ik een jaar geleden geopereerd ben en ze de banden van de elleboog aangetrokken en vastgezet hebben. Sindsdien heb ik 3x p.w. fysiotherapie maar ik blijf krachtbeperking houden, de kracht blijft hangen tot max 5kg. Hierdoor kan ik dus ook al een jaar niet meer werken in mijn functie als verzorgende in een verpleeghuis. Ik werk daar op arbeidstherapeutische basis op kantoor, maar dit is tijdelijk. Er wordt een re-integratietraject opgezet om naar een andere baan te zoeken, maar binnen de organisatie is dit niet waarschijnlijk. Net voor ik wist dat ik zwanger was zijn ze erachter gekomen dat er een zenuw bekneld zit bij de elleboog en dat dit de reden zou kunnen zijn voor de krachtsbeperking. Dit moet operatief verholpen worden. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik dit even stop gezet omdat ik eerst af wilde wachten hoe de zwangerschap zou gaan. Nu het allemaal goed lijkt te gaan wordt er door arts en fysiotherapeut erg aangeraden om wel de operatie te doen in de zwangerschap, het kan dan met een blokkade ipv narcose. Reden is hoelanger een zenuw bekneld zit hoe meer kans op beschadiging (en dan komt het definitief niet meer terug) en dat de eerste periode na de bevalling een operatie ook niet haalbaar is waarschijnlijk. Hun vragen zich af of ik dan wel goed voor de baby kan zorgen gezien de max. van 5 kg rechts. Verstandelijk begrijp ik dat allemaal wel en snap ik dat het nu beter is, maar m'n gevoel roept heel hard nee! ik wil geen extra risico's op m'n hals halen als deze zwangerschap eindelijk wel goed lijkt te gaan. het kindje is nu prioriteit nr. 1 daar ga ik voor. dus als het dan moet doe ik het liever als het kindje levensvatbaar is, als er dan wat gebeurd kunnen ze ingrijpen misschien. Maar de arts is van mening dat ik er dan te weinig tijd en energie is om goed te herstellen voor de bevalling.
    Dus ja lastig parket..

Heel verhaal maar als jullie advies hebben, heel graag;) ik weet het niet zo goed.

Wat fijn dat er veel van jullie al de 12wk voorbij zijn, daar kijk ik ook echt naar uit.

12. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    @oktober91 Jeetje wat een verhaal. Ik snap je twijfel wel hoor. Hoe doen ze dat dan met een blokkade? Ik zou heel goed willen weten wat de risico's zijn om de operatie nu al uit te voeren. Het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als een relatief simpele ingreep de oplossing gaat zijn.

@NurseKel pff nog nachtdiensten joh. Ik ben elke dag weer blij als ik thuis ben. Ene dag gaat beter dan de ander. Gister lag ik al om 21.00 op bed.

@Star2017 fijn weer 2 goede echo's gehad!! Wel nu dus spannende weken voor de NIP. Wanneer krijg je de uitslag?

@Romy1234 oh nog steeds zo misselijk joh, hoop voor je dat je inderdaad nu over het hoogtepunt heen gaat en dat het vanaf nu beter wordt.

13. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @oktober91 lastige situatie zeg!
    Wil je niet geopereerd worden ivm de narcose of blokkade?
    Ik word over 2 weken ook geopereerd onder volledige narcose. En die operatie vind altijd rond de 14 weken bij zwangere plaats.

Ik zou je denk ik wel laten opereren over een paar weken. Helemaal als het alleen maar erger kan gaan worden de komende tijd!

14. Sunshine0180

24 sep 2017
    43
    44
    18
    Vrouw
    Goedemorgen lieve meiden :)

Wij hebben gisteren middag onze termijnen echo gehad en raad eens, toch een mei baby! Ik ben op 23 mei uitgerekend dus al veel verder zwanger dan gedacht. Morgen zit het eerste trimester er gewoon alweer op. Kindje was al aan het duimen en lekker aan het trappelen. Heerlijk om te zien, heerlijk om zoiets moois in je buik te hebben, ik geniet er echt elke minuut van. Wij hebben het gisteren avond aan de familie van mijn vriend zijn kant verteld, ze reageerde allemaal super leuk en zelfs met tranen. Ik ben een onwijs gelukkige vrouw

Hoe gaat het met jullie?

Zou iemand mij op de bevallingslijst kunnen zetten, ik weet niet hoe dat moet :p

laisa, Twinkelbell, Yubbie en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Goedemorgen! Wat fijn @Sunshine0180! Leuk he, die reacties.

Vandaag besloten op m'n vrije dag wat eerder uit bed te gaan, en vroeger te eten. Hopelijk blijf ik me dan vandaag de hele dag goed voelen. Daarnaast tik ik vandaag de 13 weken aan! :)

Hoe is het met jullie buikjes? Sinds vorige week dinsdag is ie bij mij echt gaan groeien. Stuurde 's morgens een foto naar m'n zwangere zus waarop eigenlijk nog niks te zien was, 's avonds maakte m'n schoonzus een foto en ineens was ie er. :)

Sunshine0180 vindt dit leuk.
  16. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    @oktober91 Lastig, vooral in jouw situatie. Maar als de artsen (dus ip mensen met verstand ervan) adviseren om het wel te doen dan zou ik het ook wel doen! Na je bevalling heb je er helemaal geen behoefte aan! Lijkt mij juist lastiger dat je dan je kindje niet zelf op kan pakken, evt aan kan leggen/fles geven omdat je dan net geopereerd bent. Als de mogelijkheid er is juist zo snel mogelijk, dan heb je hopelijk weer 2 sterke armen voordat je kindje er is (zonder te veel blijvende schade!)
    Maar het is en blijft jouw lichaam, en jij weet/voelt wat het beste is!

17. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Wat fijn @Sunshine0180! Ik zal het zo aanpassen op de lijst. Wat een bijzonder iets blijft het he!
    *edit: je stond helemaal niet op de (laatste?!) lijst. Wil je nog even een x doorgeven hoe oud je bent + hoeveelste kindje (+evt vervolgafspraken)

@Ukkepuk1 alweer 13 weken!
    Hier nog geen buikje zichtbaar.. ben benieuwd wanneer die komt!

@Piewy, hoe laat heb je de termijnecho vandaag? Veel plezier!

Sunshine0180 en Piewy vinden dit leuk.
  18. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    16 t/m 31 mei 2018

12 Mei
    Miekje87 - 30 jaar - 2e kindje

15 Mei
    Ukkepuk1
    - 22 jaar - 1e kindje

16 Mei
    Laisa
    - 33 jaar - 4e kindje

19 Mei
    Pien15
    - 35 jaar - 2e kindje
    Raaf92 - 24 jaar - 2e kindje

20 Mei
    Piewy
    - 34 jaar - 2e kindje
    Nursekel - 26 jaar - 2e kindje

21 Mei
    Star2017
    - 28 jaar - 2e kindje (☆)
    Twinkelbell - 38 jaar - 2e kindje

22 Mei
    Famke00
    - 28 jaar - 1e kindje

23 Mei
    Simoonn
    - 29 jaar - 2e kindje
    Sunshine0180 - jaar - kindje

25 mei
    Ladybird87
    - 30 jaar - 2e kindje

26 Mei
    Kelly84
    - 32 jaar - 2e kindje
    Piraat - jaar - 2e kindje
    Abos - 26 jaar - 1e kindje

28 Mei
    Gerbera
    - .. jaar - 2e kindje
    Lays - 30 jaar - 2e kindje

29 mei
    Romy1234
    - 28 jaar - 1e kindje
    Yubbie - 26 jaar - 2e kindje

30 mei
    oktober91
    - 25 jaar- 2e kindje
    Livave17 - 23 jaar - 1e kindje

31 mei
    MarenFay
    - 31 jaar - 2e kindje

Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (0)

----------------------------------------------
    Afspraken

7 november Piewy termijnecho
    10 november oktober91 controle+echo vk
    13 november Yubbie termijnecho
    14 november Romy1234 termijnecho
    14 november Star2017 controle gyn
    21 november Ukkepuk1 controle vk
    22 november Miekje87 controle vk
    24 november Nursekel controle vk
    30 november Nursekel geslachtsecho
    4 december Yubbie controle vk
    9 december Piraat geslachtsbepaling echo
    14 december Piraat 16 weken controle+echo
    2 januari star2017 20 wkn guo

-------------------------------------------
    Sterretjes
    - Appelboompje10
    - Ilss
    - Dio1985

19. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    mijn buikje gaat hard!
    Bekijk bijlage 548458

Twinkelbell, Piraat, Yubbie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

Twinkelbell, Piraat en Yubbie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina